Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pipo schreef:dat bedoel ik nou, je kan niet aan de binnekant kijken, zelfs niet met zo'n mooie keuring. Daarbij kijken ze (correct me if i'm wrong) niet naar leverfunctie of suikerwaardes of weet ik veel wat. dat is alleen om te zien of het iets aan zijn benen en houding mankeert.Er is een klik of het is er niet, daarbij komt het is een levend wezen en als die toevallig verkeerd op een muggebeet, heb je pech!
helemaal mee eens.. Ik koop nooit meer een paard zonder bloed af te nemen bij aankoopkeuring.

[/quote] 

ik zoek zelf ook geen duur paard, maar als mn "droompaardje" (dat klinkt penny)wat duurder is ook geen probleem.

Dieltje schreef:Ik heb geen idee hoe anderen mensen dit doen maar door de dierenarts kosten die hoog op kunnen lopen vinden mijn ouders het niet goed dat ik een eigen paard krijg, ik vind dat ook wel goed te begrijpen.. Ze zeggen de aanschaf komen we wel overheen en de maandelijkse kosten ook maar de dierenarts kosten vinden ze gewoon een te groot risico omdat die heel hoog kunnen oplopen en dus niet goed te overzien zijn, en als je paard iets krijgt wil je hem wel de juiste zorg kunnen bieden!! En wellicht kan je dat ook wel maar als je van te voren al weet dat je daar niet op zit te wachten kan je beter geen paard nemen.. (denk ik)