Eigenaar buiten mij om keuringsrapport opgevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:59

ho ho ik zeg ook niet dat dit de regel is, ik zeg alleen wat er naar mijn idee vaak word afgesproken!!! graag even lezen voor annvallend te reageren ;)

in dit geval is er natuurlijk iets anders afgesproken
ts zou namelijk zo en zo betalen dus heeft ze ook recht op het rapport en niemand anders heeft dat
in deze is dus ook de dierenarts fout bezig en de verkoper gewoon slecht bezig maar dat is mijn mening en die heof je natuurlijk niet te delen als je dat niet wilt :D

Stiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:23

jiperdepip schreef:
ho ho ik zeg ook niet dat dit de regel is, ik zeg alleen wat er naar mijn idee vaak word afgesproken!!! graag even lezen voor annvallend te reageren ;)

in dit geval is er natuurlijk iets anders afgesproken
ts zou namelijk zo en zo betalen dus heeft ze ook recht op het rapport en niemand anders heeft dat
in deze is dus ook de dierenarts fout bezig en de verkoper gewoon slecht bezig maar dat is mijn mening en die heof je natuurlijk niet te delen als je dat niet wilt :D

Mijn reactie was niet aanvallend bedoeld hoor. Excuses als dit zo overkwam :o

Echter wat wij als recht ervaren en wat bij de wet je recht is daar kan in de praktijk nog een wereld van verschil in zitten. In mijn bescheiden mening heeft het dus weinig nut om hier over een hele discussie op bokt te gaan voeren.

@TS Persoonlijk zou ik er geen energie meer insteken. Snap best dat het een principe kwestie geworden kan zijn. En als je hierin je "gelijk" wil proberen te halen dan kan je volgens mij het beste even een advocaat bellen die hier in thuis is om te vragen in hoe verre de actie van der verkoper/DA toegestaan is.

Hoop dat we nog een update krijgen van je hoe dit wettelijik gezien nu precies in elkaar steekt. Ben zelf nu eigenlijk ook wel nieuwsgierug geworden :o

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:32

liedje89 schreef:
Caira schreef:
Natuurlijk niet, het is nml geen medisch attest, het is een keuring! Heeft dus niets met behandelen etc. te maken. Enkel met een onafhankelijke observatie van een dierenarts. Ik denk dat je daar de fout in gaat met je redenatie.

Wanneer je je als mens medisch laat keuren zijn dat toch gewoon medische gegevens en heb je als patient/gekeurde net zo goed recht op de uitslag als bijv je (potentiële) werkgever de opdracht gever is. Maar het zal bij dieren misschien anders liggen.

geen enkel medische keuring/informatie mag gegeven worden zonder de toestemming persoon in kwestie, wet privacy berscherming! zou wat zijn zeg, mijn werkgever kan echt niet mijn ha/verzekering etc bellen om te vragen naar keuring/medicijnen die ik gebruik. Dat is zorg inhoudelijke informatie! bv zorgverzekering je ouders mogen bellen tot 16 jaar vanaf de dag dat je 16 wordt mogen jou ouders geen info meer krijgen betreft jou zorginhoudelijke informatie al sta je op de zelfde polis bij je ouders ze mogen financiele zaken wel weten, maar info over bv wat jij gehaald hebt bij de apo mogen hun niet weten.

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 19:01

Ik zal jullie even een update geven voor de mensen die benieuwd zijn hoe het is afgelopen. Ik heb niets meer gehoord dus ik verwacht dat de dierenarts heeft bedacht dat het inderdaad niet netjes was en het erbij heeft laten zitten. Of hij heeft alsnog de helft van de rekening naar de verkoper gestuurd en zij heeft gewoon betaald.
Bedankt voor alles reacties in ieder geval!

Jo85

Re: Eigenaar buiten mij om keuringsrapport opgevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 19:01

En inmiddels heb ik gelukkig een goedgekeurd paardje gevonden en we zijn erg gelukkig samen :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:22

ah dat is helemaal fijn om te horen!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:36

gefeliciteerd met je nieuwe aankoop