Paard gekocht bij handelsstal met onzichtbare gebreken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Paard gekocht bij handelsstal met onzichtbare gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:16

Urielle, we vragen ons allemaal van alles af, alleen de antwoorden blijven uit

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:56

Als hij het paard nog maar even laat leven, anders is dat dier er echt de dupe van!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:01

jamiroquai schreef:
Als hij het paard nog maar even laat leven, anders is dat dier er echt de dupe van!

Nou, daar zou ik me geen zorgen over maken hoor :') Zolang TS zijn geld niet terug heeft gaat dat paard echt niet hemelen. En je geld terug én in laten slapen gaat echt niet lukken, dat zal iedere advocaat aan TS vertellen.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 09:14

Tja, daar had ik nog niet aan gedacht, maar het is wel een geruststelling. Dan maar weer afwachten hoe het verder loopt....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:36

het is triest... het beestje is sowieso al de dupe geweest.
Die heeft ruiters moeten rondsjouwen terwijl hij lichamelijk helemaal niet in orde was en pijn leed.
Ook daarom is een paard na laten kijken ook zo vreselijk belangrijk.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:44

c_alsemgeest schreef:
Die heeft ruiters moeten rondsjouwen terwijl hij lichamelijk helemaal niet in orde was en pijn leed.

Dat klinkt wel heel dramatisch.
Volgens mij is de stand van zaken nog steeds dat het dier rotstraal heeft, pas kreupel loopt aan dat been en de da na een klinisch onderzoek HKO als diagnose geeft.
Dat wijkt een beetje af van jouw conclusie, of weet jij meer?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:52

kamsel schreef:
c_alsemgeest schreef:

Volgens mij is de stand van zaken nog steeds dat het dier rotstraal heeft, pas kreupel loopt aan dat been en de da na een klinisch onderzoek HKO als diagnose geeft.

inderdaad kamsel daar ben ik het helemaal mee eens.
en TS heeft volgens mij ook geen idee van wat een rechtzaak inhoud, dat kan namelijk wel jaren gaan duren.......voor de rechter een uitspraak doet :j
en tot die tijd zal ze voor het paard moeten blijven zorgen

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 12:39

Ik kan me niet voorstellen dat dit paard alleen maar rotstraal heeft, ik geloof TS wel dat hij zegt dat er meer aan de hand is met die benen.

Ik heb wel de indruk dat het nu meer om de identificatie gaat dan om de benen, en dat maakt het allemaal onduidelijk en ondoorzichtelijk.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:10

kamsel schreef:
c_alsemgeest schreef:

imo heeft een paard wat loopt te hinken pijn... hetzij door de rotstaal of door iets anders.
Dus lichamelijk niet in orde..
Afgaande op het verhaal van de TS, wanneer dit echt een bewuste verkoop met gebreken is geweest van de handelaar. (wat dus een vaag verhaal is)
Als zij hem niet had gekocht had een ander het wel gedaan. Zij heeft het dan nog gezien... maar een gehele leek had er misschien wel mee doorgereden.
In alle gevallen als deze zijn de beesten de dupe en wanneer het hele verhaal klopt ook de koper. (maar die kan een groot gedeelte voorkomen met onderzoek.)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 13:44

Natuurlijk kreupelt een paard niet voor z'n lol, maar wie zegt dat dat beest ruiters heeft rond moeten sjouwen, toen hij al kreupel was, dat is jouw extra drama.

Daarbij was hij niet kreupel, dat kan om veel en heel verschillende redenen zijn geweest.
De conclusie van de dierenarts kun je ook niet helemaal serieus nemen, gebaseerd op alleen een klinisch onderzoek bij een paard met rotstraal die aan het betreffende been al kreupel is.

Ik heb niet zo'n hele hoge pet op van een bepaald type handelaren en het is heel gemakkelijk om deze daar tussen te zetten door zijn verkoop van een paard zonder paspoort, maar van deze koper heb ik ook geen hoge pet op, deze zoekt gewoon naar een reden om van het paard af te komen.

Verder is het als dit, als dat, als ik meer talent had gehad, was ik nu wereldkampioen.
De feiten zijn nu gewoon te summier en zeker niet objectief om er zulke conclusies aan te verbinden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:07

TS is iig opvallend stil...
Het zal er wel op uitdraaien dat er een hoop geschreeuw komt om t topic te verwijderen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:07

Ik vind het een beetje raar, dat TS speciaal een account van Bokt heeft aangemaakt om dit topic te openen en verder nergens op reageert.
Ik vind het sowieso een vreemd verhaal. Op sommige vragen geeft TS wel antwoord op andere reageert hij niet.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 15:28

laat maar waaien....

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:43

Nou gelijk in laten slapen vind ik wel heel erg zeg.
Alleen omdat het kreupel is en er een buigproefje is afgenomen, verder onderzoek is wel op zijn plaats vind ik.
Je hebt het paard toch gekocht omdat je er "verliefd" op geworden bent, en wat kan het dier er aan doen dat hij/zij bij verkeerde handelaar is terecht gekomen.
Dus TS alsjeblieft doe wat meer voor het arme dier, je geld ben je waarschijnlijk toch wel kwijt, dus geef het een kans.
En hoop dat als het paard op de wei komt dat je het dan wel nog blijft verzorgen voor de rotstraal, want ja dat moet wel door blijven gaan.

Hoop voor het paard dat dit goed afloopt??????

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:47

Dat is dus precies waar ik me zorgen over maak. De koper wil het paard weghebben en wil misschien niet de kosten van een dierenarts op zich nemen. De verkoper natuurlijk ook niet. Wie gaat dan medische zorg voor het paard betalen? Op een weitje zetten is niet genoeg voor dit paard, het heeft hulp nodig!

Als degene die dit paard ooit gehad heeft, dit hoort, wat zal hij/ zij dan wel denken? Je wordt er toch niet goed van als je weet dat je ex- paard en zo bij loopt.....

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:01

Ik ben ook benieuwd hoe het af gaat lopen. Vooral omdat TS alleen reageert op bepaalde vragen en mensen die haar/hem heel zielig vinden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:10

jamiroquai schreef:
Dat is dus precies waar ik me zorgen over maak. De koper wil het paard weghebben en wil misschien niet de kosten van een dierenarts op zich nemen. De verkoper natuurlijk ook niet. Wie gaat dan medische zorg voor het paard betalen? Op een weitje zetten is niet genoeg voor dit paard, het heeft hulp nodig!

Als degene die dit paard ooit gehad heeft, dit hoort, wat zal hij/ zij dan wel denken? Je wordt er toch niet goed van als je weet dat je ex- paard en zo bij loopt.....

Koper hoort voor dit paard te zorgen volgens de wet.
Mocht achteraf de koper in het gelijk worden gesteld dat het paard terug moet, dan moet er een vergoeding worden betaald voor de medisch nodige kosten en de nodige kosten voor het onderhoud (dus een dure luxe pensionstal = niet nódig wanneer het paard kreupel is)

Lijkt erop dat de ts weinig kans heeft om dit paard terug te kunnen geven, dus lijkt het me iig handig om direct naar de D.A te gaan voor een echte diagnose en hopen dat het mee valt.
Ik denk namelijk dat het moeilijk te bewijzen valt dat dit paard en het paard van het verkoopcontract dezelfde zijn na zoveel weken. Of het moet een heel duidelijk kenmerk hebben wat tevens ook in het verkoopcontract staat, maar betwijfel dat...

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:23

Ik kan het niet helemaal meer volgen, maar mijn paard had bij aankomst ook een flinke rotstraat voordat het beter werd, leek het eerst nog erger te worden( ondanks het schoonmaken en dergelijke). Hij liep ook mank en pijnlijk volgens mij kreeg hij door de rotstraat ook nog een onsteking erbij in de hoefballen. Maar goed na 2 maanden goed schoonmaken, 24-7 buiten is het grotendeel weg en loop hij als een trein. Zijn straal ging bloeden bij het hoeven uitkrabben. Ik dacht ook even dat ik opgelicht was. Het viel allemaal mee. Heb je een dierenarts erna laten kijken inmiddels? ( ik heb niet alle pagina's gelezen sorry als je het al beantwoord heb).

Dorindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 20:39

pluchke, is er inmiddels al wat gebeurt? hoe gaat het nu verder? ik ben erg benieuwd.. ik wil je verder veel succes wensen.

witte41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 23:23

rotstraal is in behandeling trouwens heb het nu over een valse chipnummer dat gebruikt is wat strafbaar is.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:24

Maar TS hoe weet je zeker dat het chipnummer fals is als je de echte papieren van het paard (dus paspoort en eventueel stamboek papier) nog niet hebt gezien?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:27

Misschien kan je de naam, afstamming enz. hier vermelden?
Dan kom je misschien nog iets te weten over het paard.
Heb je het paard nu al goed laten onderzoeken ivm de kreupelheid?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 23:52

Saffier schreef:
Maar TS hoe weet je zeker dat het chipnummer fals is als je de echte papieren van het paard (dus paspoort en eventueel stamboek papier) nog niet hebt gezien?

idd... het kan een typfout zijn, of is het paspoort inmiddels boven water?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 01:38

pluchke schreef:
rotstraal is in behandeling trouwens heb het nu over een valse chipnummer dat gebruikt is wat strafbaar is.

En hoe denk je dat te kunnen bewijzen na 3-4 weken na aankoop?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:05

Ik krijg het gevoel dat TS koste wat het koste van dit paard af wil om heel andere reden mankementen.