Help vriendin paard gekocht wat niet goed is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:09

8 pagina's verder en TS laat zich niet meer zien...

We kunnen blijven speculeren maar het wachten is op TS.
Ik ben nog steeds boos trouwens en hoop dat er echt niets ernstigs is met het arme beestje!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:16

davincilover schreef:
En gaat het idd om Zora deze zwarte?

Als je op haar hyves kijkt staat er een fotootje van Zora, lijkt wel op de foto die hier staat.

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:20

Nikka zegt
Citaat:
Als je op haar hyves kijkt staat er een fotootje van Zora, lijkt wel op de foto die hier staat.

Kan ik niet zien, denk omdat ik geen hyves meer heb. Zie alleen een bruine pony op de foto's. Maar bedankt.

Verder blijft het nu een raadsel als de Ts niet meer reageert. Maar Ts, ik weet dat je kijkt meid :P , wat gaan jullie nu doen? Hoe is het nu met het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:21

Nikka schreef:
davincilover schreef:
En gaat het idd om Zora deze zwarte?

Haar hyves was makkelijk te vinden ^^ er staat zelfs!!!: ZORA you will become a black beauty in haar WWW.

Ik geloof er idd helemaal geen barst van dat het om haar vriendin ging... ipv dat ze het gewoon toegeeft en verder kijkt naar de oplossingen, maar ze blijft inmiddels weg. Zwak!

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:24

Ik kan het jammer genoeg ook niet zien , aangezien ik ook geen hyves heb. Maar aangezien ze zora al vernoemd heeft zal het dus weldegelijk over Zora gaan.
Arme Zora :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:27

Goed, ik denk dat nu wel duidelijk is dat het dus gewoon om de zwarte merrie gaat.
Jammer dat de TS niet eerlijk is. Dat zou haar ook van pas komen in mogelijk toekomstige topics op zowel bokt.be als bokt.nl, want de geloofwaardigheid is nu wel ver te zoeken.

Maar ja, het gaat nou eenmaal om het welzijn van de merrie. Een paard kan inderdaad flink kreupel of uit evenwicht lopen van mok. Op dat moment ben je imo het stadium voorbij dat je zelf moet dokteren en kun je het beste de DA bellen. Van naar binnengeslagen mok wordt niemand blij.
En ik denk dat je op het moment dat je er voor kiest om een paard ongezien te kopen en zonder keuring, je in wezen dus afstand doet van je eigen rechten. Er is nou eenmaal kopersplicht en hier moet je wel aan voldoen om een aantal criteria te behalen om op die manier in je recht te staan wanneer het mis gaat. Je kunt nu immers niet uitgaan van een verborgen gebrek (en volgens eerdere posts van de TS wist ze al voor aankoop dat de merrie mok had, maar liet haar hierom niet staan. Dan ga je dus al akkoord.)

Je zou een DA kunnen bellen, die laten vragen naar de mok te kijken en zo nodig kan hij of zij schriftelijk opstellen dat dit euvel al aanwezig was voor de aankoop. Dan blijft nog wel staan dat TS met de staat van het paard akkoord is gegaan, dus imo sta je hoe dan ook niet sterk in je recht.

Hoe dan ook moet het paard gewoon eerst behandeld worden door een DA. Als het al tot de knie zit en ze er zoveel hinder van ondervind, dan is het imo nalatig om haar nog langer hiermee door te laten lopen, puur omdat je geen kosten wilt maken. Je kunt nog proberen die kosten later terug te vorderen (al geef ik je dus weinig kans, maar het is te proberen). Het gaat er nu om dat de merrie onder behandeling staat, anders wordt de TS straks de beklaagde omdat ze wist dat de merrie het een en ander onder de leden heeft, maar haar niet heeft laten behandelen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-01-11 19:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:28

arm paard!!!

laat er snel een dierenarts naar kijken!!!
en ga niet verder zelf aankl*tten met 'medicijnen' etc...

Het is een paard MET GEVOEL..!!

al dat heen weer gekoop zonder na te denken.. pff

TS ben benieuwd of 'jullie' er iets aan gaan doen...

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:29

Voor mensen die op gemakkelijke manier een paard willen kopen zou er een soort postorderbedrijf met paarden moeten zijn dat je ze tegen de verzendkosten zo weer kan retourneren. Geen klik - geld terug. Zouden dan wel paarden moeten zijn die klinisch en rontgeologisch goedgekeurd zijn door onafhankelijke veearts. Zijn dan natuurlijk geen koopjes (alleen tijdens vlaggetjesweek ;) ).

Even serieus TS ik hoop echt dat je een goede oplossing vindt voor jou, eventuele bestaande of fantasievriendin en voor dit paard. Als het echt om deze zwarte merrie draait zou ik het nog even aankijken als ik jou/jullie was want ze ziet er uit of ze de moeite waard is. Sommige paarden knappen echt enorm op van een beetje liefde, goede medische behandeling en wat training.

Edit: trouwens, ben ik de enige die de handelaar een schoft vind om een paard af te leveren met zulke erge mok? WAt een .........!!!!!

bikkeltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:35

Balou_k schreef:
Ze wilt het zoiezo niet houden, ze vind het dier niet leuk en heeft geen klik, ze gaat bellen met de vraag of ze haar terug nemen voor minder geld dat ze betaalde

Zij is totaal geen paard waard. Belachelijk!

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:38

De zo erge mok betwijfel ik, zoals ik al eerder zei heb ik een paar jaar op deze stal gereden en ken ik de eigenaars dus ook tamelijk goed. Met dit vuile regenweer lopen de paarden toch buiten en dan hebben ze de kans mok op te lopen. De kans dat Zora mok heeft is dus reeël, maar mok tot aan haar knieën? Dat betwijfel ik sterk. Wanneer paarden iets voorhebben , worden ze behandeld. Zo trouwens al helemaal geen goede reclame zijn om paarden met zulke vreselijke mok te verkopen he ;)

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:38

@ MelisXFeikje, volgens mij staan er de laatste pagina's gewoon vragen en wordt er niet zozeer iets herhaalt, er zijn ook mensen die goede tips geven aan de TS. Vraag me af wat nu zeurderig overkomt..

Maar goed volgens mij gaat de TS niet meer reageren. Ik hoop dat dit topic niet voor niets is geweest en dat mensen nu weten dat paarden kopen niet per post kan, kan wel maar dan krijg je dit soort situaties.

TS als je dit leest, wens het allerbeste aan het paard en luister naar jullie geweten, zoals al gezegd werd een paard heeft ook gevoel en is ook een levend wezentje.( zeg maar jullie want het is mij niet duidelijk van wie Zora is.)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:39

Tja, dan zou werkelijk het hele verhaal een leugen zijn dus. Ja dan weet ik ook geen adviezen meer te bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:40

Noek__ schreef:
De zo erge mok betwijfel ik, zoals ik al eerder zei heb ik een paar jaar op deze stal gereden en ken ik de eigenaars dus ook tamelijk goed. Met dit vuile regenweer lopen de paarden toch buiten en dan hebben ze de kans mok op te lopen. De kans dat Zora mok heeft is dus reeël, maar mok tot aan haar knieën? Dat betwijfel ik sterk. Wanneer paarden iets voorhebben , worden ze behandeld. Zo trouwens al helemaal geen goede reclame zijn om paarden met zulke vreselijke mok te verkopen he ;)

klein vraagje: kan het zijn dat dit paard op een manege heeft gestaan in zuid holland?
Deze zora lijkt heel erg op een zora die ik heb gekent. heb je misschien een foto van der voorhoofd ( der bles )

en hoop dat TS nog even uitleg wil geven
samen met der vriendin? die zou toch komen vandaag?
wil wel weten of ze tips aannemen!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:45

eenitraM schreef:
Alsof je een trui bij de H&M besteld.

Gebeurd dat vaker? Paarden blind kopen?

Ik heb 2,5 jaar geleden ook een pony met veulen blind verkocht. Heb nog wel gevraagd of ie niet wilde komen kijken. Maar wat hij had gezien op de foto's en mijn verhaal, vond ie het wel goed. Ik was heel blij dat ik van de pony af was, dus heb merrie met veulen dezelfde dag gebracht.
Nooit meer wat van gehoord.

Blind kopen zou ik dus nooit doen, maar in mijn geval was het wel gunstig.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:46

Anoniem schreef:
klein vraagje: kan het zijn dat dit paard op een manege heeft gestaan in zuid holland?
Deze zora lijkt heel erg op een zora die ik heb gekent. heb je misschien een foto van der voorhoofd ( der bles )

.!

Kijk even op TS haar hyves, daar staat een foto van het hoofd op haar www

Anoniem

Re: Help vriendin paard gekocht wat niet goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:48

heb ik ook gedaan, alleen de foto is erg wazig.. dus kan de bles niet goed zien :(

kappa2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:50

Heb van dit topic een link gekregen en ik schrik hier echt van. Ik heb op hyves de foto ook allang gezien ( ik ken de TS) maar ik denk nog steeds dat er hier sprake is van een misverstand. TS weet wel beter dan dit.

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:51

Het zou kunnen , al staat ze toch al denkik een 3jaar in België denkik.
Ik heb wel een foto van haar hoofd maar k weet eigenlijk nie of k die mag plaatsen aangezien het geen foto is van mij, maar van een kennis, die even eigenaar is geweest van Zora, maar door rugproblemen heeft ze zora terug moeten verkopen.
Afbeelding

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:52

Ik wil hier even op inhaken. Ik sta achter wat ik geschreven heb en vind de manier van doen omtrent dit paard alles behalve chique maar deze heksenjacht... foto's plaatsen van iemand anders zijn paard en haar op Hyves bezoeken, vind ik niet kunnen.

Dus Noek_ stop daar mee.

Noek__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:55

Ik wil even voor duidelijkheid zorgen, en over de bovenstaande foto heb ik ook duidelijk bijgeschreven dat ik niet zeker weet of ik hem mag posten. Dus als hij niet gepost mag worden goed, dan mag hij worden verwijderd.
Ik wil alleen weten hoe het loopt met zora aangezien ik het paard nog gekend heb.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:56

@ Noek: je hebt trouwens PB ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:56

Je hebt toch zelf ook een verantwoordelijkheid hierin. Je laat het toch niet alleen afhangen van of iets wel of niet mag van Bokt?

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:01

Als ik mij niet vergis hebben wij hier in Belië een wet waarin gezegd wordt dat als je eens dier koopt dat een verborgen gebrek vertoont, De vorige eigenaar dit moet terug nemen OF de bijkomende kosten ofzoiets moet vergoeden.
Groetjes, Kelly

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:02

@ noek
dankje voor de verduidelijking! deze zora lijkt echt heeel veel op 'mijn' zora. alleen de vlekjes op de bles komen net niet overheen..
als het dezelfde was geweest zou het toch een soort van opluchting zijn geweest, maar jammer genoeg niet...

en naja wij mensen zijn nu eenmaal erg nieuwsgierig en bemoeizuchtig! het is onze aard..

optimized

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:21

je kan het zo zien : '' het is een paard dat je nog een kans geeft " natuurlijk als ze het gaat houden ... ;)