suikermeisje schreef:duurt niet lang meer en ze is failliet. als mensen dit lezen bestellen ze nooit meer bij je
me zus heeft een webshop en verbaas zich erover dat ze mailtjes krijgt met erin dat ze echt leverd!
maar zoals ik hier lees, verbaast mij dat niet meer eigenlijk.
de communicatie vind ik ook erg slecht, je hoort te krijgen wat je besteld, of je geld terug. punt
Dat is die van mij
Maar het klopt idd dat ik me er over verbaas dat ik mailtjes krijg (voornamelijk als ik via bokt of MP verkoop) dat mensen blij zijn dat ik lever!!!!
Ik vindt dat meer dan normaal, maar zie hier dat dat dus niet normaal hoeft te zijn...
Zijn wel de leukste mailtjes van de dag, en soms als ik tijd heb stuur ik nog iets terug.
Maar zomaar iets opsturen wat niet besteld is kan niet, vooral niet als het een andere kleur/maat betreft.
Soms heb ik halsters, touwen of iets kleins dat besteld wordt in het blauw en als ik dan een zelfde halster van ander merk (maar zelfde prijs) heb liggen stuur ik dat op.(staat ook in de voorwaarden) Dat er iets vergelijkbaar geleverd kan worden.
Indien het een dekje, bandages, of iets anders (groots) betreft bel ik eerst de klant of een andere kleur/maat/merk ook geleverd mag worden als mensen het willen hebben.
Als mensen echt die kleur en maat willen en bereid zijn te wachten dan laat ik weten wat de levertijd ongeveer is (je kunt namelijk niet alles op voorraad hebben, niet iedereen is gelijk zo groot als divoza >> en die hebben ook niet alles op voorraad

).
Indien mensen de levertijd te lang vinden dan kunnen ze zonder probleem hun geld terug krijgen, want onzin opsturen kost altijd meer dan netjes geld terug overmaken.
Ook ruilen/retour sturen moet je niet zo moeilijk over doen.
Als je dat gewoon doet is de klant tevreden, en weet je volgende keer wat ze wel moeten hebben(en je klant ook) en bestellen ze de volgende keer de goede maat.
Tuurlijk is het zo dat het af en toe fout kan gaan. Miscommunicatie via de e-mail is het meest voorkomende probleem.
Heb je een probleem met een klant (of leverancier) bel deze dan.
En ziekte, vakantie enz KAN NIET ALS JE EEN EIGEN BEDRIJF HEBT!!!!
Regel dan maar iemand die het overneemt.
En nog 1 tip, heb je het druk adverteer dan wat minder, zorg dat je de boel op orde hebt voordat je verkoop.
In een echte winkel lopen mensen ook niet naar binnen als alles overhoop ligt, en het niet schoon is.
En nog even over de e-mails verzenden (weet niet meer wie het neerzette) is wel fijn z'n standaard ding, maar e-mails verzenden kost wel veel tijd, vooral als mensen andere foto's willen, levertijden, maten, bepaalde cm's enz willen weten.