Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
aerdenhout1 schreef:Maar wat is dan het verschil tussen een consult en een onderzoek??? Onderzoek 15 euro en consult 21????

Maar idd...sommige dingen zijn wel erg duur!
gaapje schreef:\consult is volgens mij het naar je toe komen alleen , dus voorrijkosten.
Onderzoek is aan het paard natuurlijk .
Hier zijn de voorrijkosten iets van 25 euro

Yell schreef:JaBa schreef:Ik betwijfel echt of de DA's zoveel meer verdienen dan anderen. Je moet er rekening mee houden dat ze werkdagen draaien van gemiddeld 15 uren en dat 7 op 7. En bovenop die werkdagen van 15 uur, moeten ze er geregeld 's nachts nog eens uit ook. Dat is dus zeker geen kattepis. Het is een zwaar en uitputtend beroep en slechts weinigen houden het vol tot pensioenleeftijd. Ik heb het hier wel over veeartsen, geen kleine huisdieren dus. Verder hebben ze enorme onkosten. Het materiaal en de medicatie alleen al die ze moeten op voorraad hebben, de benzine, de taksen, de auto! Onze DA moet iedere drie jaar een nieuwe auto kopen voor het werk, hij heeft er net een nieuwe nu, de andere was drie jaar oud en had maar liefst 260 000 km. Dus het is niet dat hij die voor de lol koopt. Verder vind ik niet dat een DA een liefdadigheidsinstelling hoort te zijn. Het is niet omdat hij zogezegd heel graag dieren zou moeten zien en er alles zou voor moeten overhebben om ze te redden, dat hij dan maar minder zou moeten rekenen, om die arme diertjes te kunnen redden. Hij moet er zelf ook van kunnen leven. Dat is nu eenmaal waarom je een beroep uitoefent. Het is gewoon een feit dat de mensen hun portemonnee niet graag openen en er dan maar schande over spreken. Het zijn ook maar mensen, ze moetne hun brood verdienen en voor de uren die ze werken en hetgeen ze opofferen (zoals bv een gezinsleven, moet je maar eens vragen aan de echtgeno(o)t(e) van je DA...) en alle kosten en ongemakken die het beroep met zich meebrengt, mogen ze er van mijn part gerust goed aan verdienen. Is niet meer dan normaal. Ik werk ook niet gratis en voor niets! De meeste DA's creperen gewoon en werken gigantisch onder de prijs. Er zijn er maar een paar die durven vragen waar ze recht op hebben, maar meestal merk je dan ook aan de kwaliteit van de verzorging dat zij er toch met hoofd en schouders bovenuit steken qua degelijkheid van het werk.
Het ligt er denk ik ook aan hoeveel dierenartsen je op je kliniek hebt. Ik geloof namelijk niet jou situatie niet die is van mijn DAen. Zij werken namelijk in wissel diensten. Met name in het weekend is er maar 1 van de 5 beschikbaar.
Ik vind de prijzen wel extreem. Ik heb meerdere keren meegemaakt dat ik met een paard heen ging en dat het 'klinisch onderzoek' binnen 5 min bekeken was. Er dan kwam er nog een spuitje aan de pas kwamen en het advies te gaan stappen. En ik vervolgens wel weer €200,- kon aftikken...