Kan ik een paard betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Re: Kan ik een paard betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:04

Ik kan mijn 4 paarden er van onderhouden alleen staan die wel thuis

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:38

Ik denk niet dat het zou lukken, je hebt natuurlijk wel goedkope stallingen maar als dat excl voer is moet je dat er ook nog bij kopen.
En als je minder als 150 euro p.m gaat verdienen, hoe ga je het dan doen?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:45

LizzyLover schreef:
Ik denk niet dat het zou lukken, je hebt natuurlijk wel goedkope stallingen maar als dat excl voer is moet je dat er ook nog bij kopen.
En als je minder als 150 euro p.m gaat verdienen, hoe ga je het dan doen?

hele goede vraag. En vooral bij de Ts ers leeftijd. Wat als je minder verdient? Eens een tentamen week hebt? Jij hebt geen vast contract neem ik aan?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:06

gezien de situatie van de TS kan het volgens mij niet
ze heeft geen thuisstal
en voor zover ik het weet zijn weide+(schuil)stal in noord-brabant flink a/d prijs
ik snap dat als je in drenthe woont of zeeland of belgië en je hebt geluk en huurt goedkoop dat het dan wel kan
maar ik mis hier toch over het algemeen wel de andere kosten
ik vind zelf dat je gewoon altijd een flinke smak geld achter de hand moet hebben voor noodgevallen, alleen zo kun je goed voor je dier zorgen. over die smak kunnen we nu ook gaan discussieren maar minimaal iets met 3 nullen?
ik vind het jammer dat hier al op een heleboel pagina's wordt geroepen het kan wel zonder daarbij je situatie te vernoemen. betalen je ouders mee? heb je een gratis of hele goedkope wei etc. etc. in de (vele) topics die hierover zijn staat ook veel over de gemiddelde kosten.
ik vind dat je rekening moet houden met
- persoonlijke situatie (dus eigen inkomen)
- provincie waar je in woont
- doel, hoe vaak wil je rijden/wat wil je bereiken
- welk ras
etc. etc.
op basis van deze gegevens zeg ik dus zeker
NEE het kan niet, helaas.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:17

Nee helaas gaat dat niet lukken ik denk dat er genoeg redenen al in dit topic genoemd worden!

Maartje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:28

ik ben per maand 120 euro kwijtaan stalling en hooi, mijn paard staat dan altijd buiten gelukkig kan hij er goed tegen! en er komen nog kosten bij voor krachtvoer ongevoer 40 euro per maand

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:34

Elke situatie bij iedereen is natuurlijk anders, als ik maar € 150,- kwijt zou zijn per maand aan 1 paard had ik er nu zowiezo 2 gehad :D .
Bij mij is de stalling (incl voer, mesten etc) €225,-. Daarnaast heb ik de huur van het landje nog, hoefsmid/veearts en alle toebehoren. Laat ik zeggen dat ik aan 1 paard ongeveer € 300,- per maand kwijt ben.

luckyluke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:30

ik ben in de maand 125 euries kwijt voor 1 paard zit alles bij in voer binnen buiten zetten uitmesten en een grote buiten bak alleen de DA kosten en smid zijn voor eigen rekening maar het ligt er echt aan wat je met je paard wil gaan doen ik rij geen wedstrijden anders kan dat echt niet voor dit geld

Kellsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:37

ik heb 2 minishetlanders en daar red ik het al niet mee om rond de 150 euro te zitten.
stalling of weiland is al best prijzig en dan komt de rest er nog bij!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:41

Ik red het wel voor 150 euro in de maand. Betaal de pensionstal, de hoefsmid en entingen van dat geld. Voor grote dierenarts rekeningen, zadel en dergelijke spaar ik. Mijn paard staat overdag buiten en 's nachts in de stal op vlas. Hij krijgt 2x per dag brokken en de hele dag door hooi. Het is dus wel te doen, maar je moet geluk hebben met je stalling.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:42

trustHim schreef:
ik heb vandaag 166 euro afgerekend, dan sta ik op zo'n beetje de goedkoopste stal hier in de omgeving. Daar komt mijn voer dan nog bij. Daarvoor heb ik een kleine stal, wei, buitenbak met baggerbodem, 5 balen hooi en 5 balen stro,

lol, baggerbodem :Y)

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 16:51

Die vraag kan toch niemand zomaar antwoorden? Daarvoor weten we veel te weinig. Die 150 euro bijvoorbeeld. Is dat een bijbaantje en is dat een totaal gemiddelde of zo? Of is dat geld wat je ervoor over hebt? Of hoe moeten we dat zien? (mijn excuses als dat al eens gezegd is, heb hier en daar een paar pagina's gelezen en niet alles)

Als ik aanneem dat het om een bijbaantje gaat, dan mag ik daarbij ook aannemen dat je niet meer tijd hebt om extra te gaan werken voor het geld. Dat zou betekenen dat je dus ook niet veel tijd hebt voor je paard... Als dat zo is en je zit nog op school, wacht dan tot je lekker klaar bent en je wel tijd hebt voor je dier! Is veel prettiger, zowel voor het paard als voor jezelf!

En inderdaad alle vragen die Zidore al stelt, daar moet je eerst antwoord op hebben.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:49

Beseft iemand zonder paard wel hoe duur een paardenhobby is?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:57

Inderdaad de vragen die Zidore stelt zijn van belang om het te kunnen bepalen...maar eerlijk gezegd, ook zonder de vragen zou mijn eerste reactie nee zijn.
Je zegt in je beginpost dat we niks mogen zeggen over onverwachte kosten voor als het paard ziek wordt en dergelijke "want dat komt wel goed"
Maar het is wel de realiteit dat het kan gebeuren!
Als jou paard bijvoorbeeld koliek krijgt en je hebt de 150 euro al besteed aan stalling, verzorging en voer...hoe komt dat dan wel goed?? Een simpele behandeling koliek is al prijzig meis! Om nog maar niet te spreken over een operatie of iets dergelijks
Zou er niet te makkelijk over denken...
Zou toch verschrikkelijk voor je zijn als je je paard in moet laten slapen omdat je geen geld hebt voor de DA (en weinig kans dat je een ziek paard verkoopt, mocht je daar aan denken ;) )

Pretpet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:18

Ik sta bij iemand van 5,- per maand. :o
Met alles erbij :+

(Bij een boer.)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:40

doe mij die boer pretpet!!!

tja, als we zo gaan beginnen..... daarom elke situatie is uniek! Dus op basis van gegevens TS; nogmaals NEE

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:47

tot de boer er geen zin meer in heeft en jij een andere lokatie moet zoeken. Die vind je niet voor dat geld :Y)

poepiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 22:39

marleen_usar schreef:
Beseft iemand zonder paard wel hoe duur een paardenhobby is?

Ja, daarom heb ik natuurlijk (nog) geen paard jammer genoeg.
@Pretpet: Daar heb ik natuurlijk niets aan, zo'n reactie.

Groetjes Michelle

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:38

het kan wel maar jemoet er niet veel van verwachten..
ik ken een stalling die 100 euro in de maand kost, zit een degelijke buitenbak bij maar je moet alles wel zelf doen. dus ook binnen en buiten zetten voeren enz.
als je gewoon voor de hobbie doet hebben ze aan basisbrok voldoende. en je moet idd nog rekening houden met ontwormen, en de hopefsmid. ook dit is erg paard afhankelijk. tis wel krap maar kan wel. in theorie dan.. de praktijk geeft soms situaties dat je wat extra's nodig hebt.. bv extra voeding of middelen

disney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:27

hoi hoi, ik heb een keertje mijn paardenboekhouding bekeken en ik kom op een gemiddelde van 132 € per maand. Nu staat mijn paardje wel bij mijn verzorgpaardje en daardoor heb ik een goedkope stalling + weide(50€). Hierbij moet ik wel helpen bij het voeren en strontjes scheppen op de wei. Bovendien heb ik ook een heel onderhoudsvriendelijk paardje dat tot nu toe nog nooit ziek is geweest, harde hoeven heeft en niet veel krachtvoer nodig heeft.

dus wat zit er mee ingerekend:
krachtvoer
hooi
voedingssupplementen (vitaminekes)
hoefsmid (bekappen, geen ijzers)
tandarts
dierenarts
stal + weide
wat nieuwe spulletjes zoals nieuw hoofdstel, deken

ik raad je wel aan van toch een spaarpotje aan te leggen, want als je bijvoorbeeld hooi aankoopt, doe je dat normaal in grotere aantallen en dan moet je wel ineens een grote slof geld op tafel kunnen leggen. Je kan moeilijk iedere week een nieuwe hooibaal gaan kopen. Hetzelfde geldt voor hoefsmid en dierenarts.

veel succes ermee!!!

Purified

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:39

Nee, denk maar aan de spullen, de stalling, en natuurlijk kan je paard (ernstig) ziek worden, dan ben je al gauw een paar duizend euro kwijt!

natasjaaa152

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:51

Ik sta op een goedkope stal(150 euro p.m) inclusief stro, hooi, voer, bak en land.
Daarbij komen nog de kosten voor de hoefsmid, enting, les(als je wilt) onderhoud van je spullen enz..
Dus denk dat je met 150 euro niet rond komt..

poepiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 17:24

Purified schreef:
Nee, denk maar aan de spullen, de stalling, en natuurlijk kan je paard (ernstig) ziek worden, dan ben je al gauw een paar duizend euro kwijt!

ja oke maar ik denk dat er veeeeel meer zijn die niet een paar duizend euro zo even klaar hebben liggen.
Groetjes Michelle

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 17:29

dat klopt maar mocht het wel nodig zijn kan je dan op hulp van je ouders of iemand rekenen ?

L_briljant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 22:22

Ik zou daar in iedergeval geen paard voor kunnen houden. Het zou fijn zijn als het jou wel lukt :)!
Maar zoals iedereen al zegt er gaan dingen stuk en paarden krijgen ongelukjes, denk er goed overna is mijn advies:)