ervaring halen E-Rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meryl

Re: ervaring halen E-Rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:49

ja tijdens die ochtend voor het examen dacht ik echt van oh oh gaat dit goed komen :=

Jij ook gefeliciteerd!

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:51

Ik heb een paar weken geleden ook mijn proefles gehad voor zo'n dagcursus. Dat ging prima. Nu afwachten wanneer de examendatum is!!

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:55

Bij mij gingen de lessen niet echt zonder kleerscheuren. Voor het examen vertelde hij me nog: 'Ja, je zit nog maar nét aan de goede kant van het wel/niet halen' De examinator vond het gelukkig goed genoeg.
Nouja, liever zo dan andersom ;)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:01

capopjekop schreef:
Balen Inoterry, maar 3x scheepsrecht. Heb je al aan een pilletje tegen de zenuwen gedacht?

Ik had deze keer al een pilletje genomen :o := . Maar nu zal ik toch eerst moeten kijken of ik het financieel wel kan halen -O-

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:09

Zo, ik heb mijn intake achter de rug !

Ik mocht wel iets brutaler rijden, maar volgende week donderdag al examen, maandag en dinsdag 2 x 4 uur en dan eens kijken of we donderdag zo het examen in kunnen !

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:19

Mijn rij-instructeur zegt dat ik het beste (bijna) gelijk door kan gaan, onder andere omdat ik mezelf nog geen slechte gewoontes heb aangeleerd. Bovendien wil ik hem gewoon nu halen, dan kan ik zelf naar wedstrijd. Mijn ouders hoeven dan alleen nog maar mee naar verre crossen enzo. En gewoon lekker zelf zien wanneer ik een buitenritje wil maken, lijkt me ook heerlijk!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:17

Ik denk dat beide standpunten te verdedigen zijn. Ik moet ook zeggen dat ik mezelf niet echt veel dingen anders heb aangeleerd, het kijken enz had ik zo weer te pakken. Het enige minpuntje was dat ik in het begin veelste hard reed.

Zelf kunnen gaan is wel ideaal. Helaas heeft mijn pony een gebruiksaanwijzing en lukt het niet altijd om haar alleen te laden :roll:

Das al snel curly2day!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 23:19

Mijn pony is ook absoluut niet alleen te laden, maar voordeel is wel dat ik dan niet meer afhankelijk ben van iemand die een E-Rijbewijs moet hebben.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:34

Die van mij is ook geen makkelijke lader, maar ik ga wel een trucje met een longeerlijn proberen (Aan paard klikken, over de voorstang, om de kont en trekken). Ze loopt alleen achter me aan, niet voor me uit. Het feit dat je helemaal onafhankelijk bent is wat het voor mij doet. Mijn ouders willen wel 2x in de maand met mij mee, maar ik wil eigenlijk meer keer weg :o Ook buitenritjes en clinics etc kunnen rijden, ipv alleen 2x in de maand wedstrijd of crosstraining.

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:47

Zo ik mag vandaag weer gaan lessen.. Heb volgende week examen!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:59

Snoekiej schreef:
Mijn rij-instructeur zegt dat ik het beste (bijna) gelijk door kan gaan, onder andere omdat ik mezelf nog geen slechte gewoontes heb aangeleerd. Bovendien wil ik hem gewoon nu halen, dan kan ik zelf naar wedstrijd. Mijn ouders hoeven dan alleen nog maar mee naar verre crossen enzo. En gewoon lekker zelf zien wanneer ik een buitenritje wil maken, lijkt me ook heerlijk!

Zei ik toch :))
Het is wel ideaal idd..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:23

Snoekiej schreef:
Die van mij is ook geen makkelijke lader, maar ik ga wel een trucje met een longeerlijn proberen (Aan paard klikken, over de voorstang, om de kont en trekken).

Zo doe ik het ook. Thuis werkt dit goed en kan ik makkelijk alleen laden, alleen na de les gaat ze dus echt schrap staan. Blijkbaar vind ze het wel gezellig met al die mooie quarters daar :D

En hem gelijk halen of niet is denk ik ook persoonsgebonden. Ik vind het wel fijn dat ik gewacht heb. Je leert pas rijden door veel km's te maken nadat je je rijbewijs hebt gehaald. Ik ken maar weinig mensen die meteen goed reden toen ze geslaagd waren :) Maar goed als jij het fijn vind om meteen door te gaan dan moet je dat zeker doen, is wel fijn als je meteen zelf op weg kunt.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:26

Idd, mijn ouders gingen verhuizen.. dat heeft het ook wel versneld. Daarom wilde ik zo snel mogelijk mijn E, zodat ik toch alle crossen kon rijden :)) En je slaagt toch niet voor niets vaak met je examen denk ik dan maar ;).

Heb wel mazzel dat Fjordy makkelijk is.

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:27

ja inzicht krijgen en leren antisiperen komt na kilometers rijden :j althans bij mij :P

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:04

Amber_ schreef:
Idd, mijn ouders gingen verhuizen.. dat heeft het ook wel versneld. Daarom wilde ik zo snel mogelijk mijn E, zodat ik toch alle crossen kon rijden :)) En je slaagt toch niet voor niets vaak met je examen denk ik dan maar ;).

nee je slaagd niet voor niks, maar ECHT rijden leer je pas als je kilometers maakt. Onverstandidig om nu al aan je E te denken.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:22

kimmert schreef:
Amber_ schreef:

nee je slaagd niet voor niks, maar ECHT rijden leer je pas als je kilometers maakt. Onverstandidig om nu al aan je E te denken.

Weet niet hoor.. Ben al geslaagd voor mijn E. }:0
Mijn eerste wedstrijden heb ik ook al gereden, dus beetje rare reacite.
Wie ben jij om zo over mij te denken, denk dat dat per persoon verschilt. (Want bij mij was net zo goed tip van rijschool). :evaw: Dus al die mensen die gelijk voor E gaan, en goed rijden zijn onverstandig.. HmmHmm.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:31

Ik geloof best dat je pas echt leert rijden met de jaren. Alleen heb ik niet jaren de tijd, ik wil hem nu halen. Het maakt mijn paardenleven een heel stuk minder gecompliceerd als ik mijn E heb.
Zolang je altijd goed in de gaten blijft houden dat je een paard achterin hebt en daar naar rijdt, moet het goed gaan lijkt me.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 07:31

Ja in vind het inderdaad onverstandig. Je kunt beter 1 a 2 jaar eerst rijervarig opdoen met je B en dan eens verder kijken. En tuurlijk geeft een rijschool jou die tip. die verdiennen aan jou. Maarja je moet het natuurlijk lekker zelf weten het is mijn mening.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 08:29

Tsjonge Kimmert, reageer eens op een andere toon. Mijn oude rijschool doet helemaal geen aanhanger lessen, ik ga bij een hele andere rijschool lessen. Ik vertrouw op mijn oude rij-instructeur dat ik het kan. Hij had het heus wel eerlijk gezegd als ik beter nog een jaartje kon wachten.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:00

Ik vind ook dat Kimmert echt beetje uit de hoogte reageerd..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:40

Kennen jullie een goede het liefst niet dure rijschool omgeving Eindhoven?

Ik ben aan het kijken voor een dagopleiding..Hoop alleen niet al TE veel geld kwijt te zijn...

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:43

Ik vind dat moet ieder voor zich weten of hij/zij gelijk door gaat voor E achter B.
De ene kan het gelijk aan en de ander moet eerst ervaring op doen.

Vind ook dat kimmert een beetje overdreve reageerd maar ieder zijn eigen mening.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:48

renee16 schreef:
Kennen jullie een goede het liefst niet dure rijschool omgeving Eindhoven?

Ik ben aan het kijken voor een dagopleiding..Hoop alleen niet al TE veel geld kwijt te zijn...

Is Riel te ver weg voor je?
Anders moet je maar eens kijken naar rijschool Formule, geweldige vrouw :j

Ik was ongeveer 600 euro kwijt en heb het in één keer gehaald..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:49

Urselin: tnx, ik ga eens op internet neuzen of even bellen..

Even kijken waar je af moet rijden vanaf Riel, plaats is mijn namelijk niet bekend en dat is toch wel eenvoudiger als je vaker op de examenwegen gereden hebt...

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 18:05

Rijschool de Leeuw, heb ik ook bij afgereden.
Ze hebben een vestiging in Eindhoven.
Kosten voor een dagpakket, (uit het hoofd) 550 Euro.