Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Jaloers! 55 km zou ik met genoeg doen. Rijd je ruim binnen 1,5u met zo'n ding (of tenminste, ik wel)Zelfs voor zo'n ding is mijn woon-werk afstand te groot. Ik heb 'm overwogen, maar ruim 55km enkele reis is me iets te gortig, te meer omdat ik een prima fiets-trein verbinding heb.
ikke schreef:Will doOh, enne, mocht je eens een total-loss L322 vinden met zo'n 4.2 supercharged erin, tip me even.........
Gambler21 schreef:Wie kan mij verder helpen?
Mag een opel astra met een gewicht van 1063 kg een 1.5 paardstrailer met paard van 1.65m ( schat 500 kg ) trekken?
Geremd mag de auto 1100 kg trekken.
Word lastig denk ik he?
HLPhoto schreef:ikke schreef:Jaloers! 55 km zou ik met genoeg doen. Rijd je ruim binnen 1,5u met zo'n ding (of tenminste, ik wel)Zelfs voor zo'n ding is mijn woon-werk afstand te groot. Ik heb 'm overwogen, maar ruim 55km enkele reis is me iets te gortig, te meer omdat ik een prima fiets-trein verbinding heb.
HLPhoto schreef:ikke schreef:Will doOh, enne, mocht je eens een total-loss L322 vinden met zo'n 4.2 supercharged erin, tip me even.........
Psydoxy schreef:De volvo S80 voldeet anders altijd prima (zalig doortrekken naar 220 op de Duitse snelweg). Met een 2 paards, 2 paarden erin en dan berg op had ie anders heel veel moeite. Niet gek als je max 2000 mag trekken en er 2500 achterhangt
![]()
De sorento haalt de 220 niet, en dat moet je niet willen. Daar in tegen heeft ie met de berg + trailer geen problemen
Psydoxy schreef:De volvo S80 voldeet anders altijd prima (zalig doortrekken naar 220 op de Duitse snelweg). Met een 2 paards, 2 paarden erin en dan berg op had ie anders heel veel moeite. Niet gek als je max 2000 mag trekken en er 2500 achterhangt
![]()
De sorento haalt de 220 niet, en dat moet je niet willen. Daar in tegen heeft ie met de berg + trailer geen problemen
Psydoxy schreef:Ik heb mijn kia sorento nu bijna een jaar. (4 wd 3.6) Heb in het begin echt spijt gehad dat ik m'n volvo S80 ingeruild heb voor deze. Echter de volvo werd een jaartje ouder en begon motorproblemen te krijgen en de zoveelste keer boardcomputer problemen. Aangezien ik niet weer duizenden euro's aan reparaties wou uitgeven moest hij er toch echt uit.
Het was even slikken bij de pomp. Ging ook van Diesel naar Benzine. Waar ik met de volvo ruim 1100 km op een tank reed, werd het nu 400Daarin tegen vindt ik de belasting wel erg meevallen voor deze zware auto.
Psydoxy schreef:Op mijn kentekenbewijs stond echt 2000 kg. Was een 2.5 diesel. Geen idee, m'n vader heeft 'm nieuw gekocht dus misschien hebben ze er wat aanpassingen aangedaan. Doet er er verder niet toe want hij is de deur uit![]()
S60 voldoet ook prima. Veilige auto en meer comfort dan in een SUV.
Silly1972 schreef:Tot hij op de weegschaal wordt gezet, trailers wegen nl dik meer dan op de papieren staat.