Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Vermogen heb je in principe nooit teveel (behalve dat er ook genoeg mensen niet met veel vermogen om kunnen gaan), maar een compromis sluiten doet iedereen hier.HLPhoto schreef:Hoop toch niet dat je hiermee wil zeggen dat een zescilinder nodig is om een trailer te trekken he?
Weet namelijk zeker dat motorisch bijv. Fiats 1.6 JTDM er geen enkel probleem mee heeft, zeker niet met een chipje ter ondersteuning.
Sterker nog, denk dat jouw V8 daar qua koppel nog wat van kan leren
Een blok van 50 jaar oud vergelijken met een opgepompt 4-pittertje is niet helemaal gelijkwaardig. Als ik uit die V8 trek wat er echt uit te halen valt, zie je alleen nog stofwolkjes.............
De 4.2 supercharged uit de L322 gaat dik over de 400pk. DAT is dan het blok om te vergelijken, zelfde tijd, zelfde techniek, zelfde opgepomptheid.
Je weet mijn stelling: vermogen heb je nooit te veel. 6- en 8-pitters, zeker benzineblokjes (niet iedereen kan zich een oliestoker permiteren), hebben gewoon meer in huis dan een 4-pitter.
Citaat:De nieuwe Sorento mag volgens de brochure helaas maar 2000 kg trekken.
ik wil ook geen nieuwe sorento.
de auto's uit 2005 bijvoorbeeld mogen meer trekken
HLPhoto schreef:Wel normaal, niet goedkoop![]()
Misschien een beetje propaganda maar erg de moeite waard voor zelfs langere afstanden:
[ Afbeelding ]
Heerlijk op lange afstanden. Enige echte nadelen: Duur (in aanschaf), en als je snel transpireert (zoals ik) en/of graag hard fietst (zoals ik) wil je even douchen als je arriveert.
Zeker in de spits win je met de auto niet zo snel van een velomobiel, 45 km/h gemiddeld (niet kruissnelheid, gemiddeld!) is met mijn conditie gewoon mogelijk.
Je zit droog, warm (voor iedere 100W die je op de trappers zet produceer je 250-300W aan warmte - in de winter met -10 is het binnen gewoon nog 15 graden!), veilig (aramide kooiconstructie, kreukelzone), stabiel (driewieler, twee sturende voorwielen), comfortabel (prima vering, zeker met Risse dempers), je reistijd is altijd hetzelfde (hooguit iets langer bij gladheid - je kan overal langs en tussendoor maar potentiële schuivers is iets om rekening mee te houden dus doe je 30 km/h ipv 50) en last but not least hij loopt op bruine boterhammen en karvan cevitam ipv benzine.
Psydoxy schreef:Citaat:De nieuwe Sorento mag volgens de brochure helaas maar 2000 kg trekken.
ik wil ook geen nieuwe sorento.
de auto's uit 2005 bijvoorbeeld mogen meer trekken
Mijn Sorento uit 2007 mag 3500 trekken.
Hij bevalt prima, goede wegligging en super voor de trailer...... alleen dat zuipen, niet normaal.
Gelukkig heb ik tegenwoordig korte woon/werk afstanden en neem wat vaker de fiets
ivy_power89 schreef:Besloten dat wij zoals het er nu naar uitziet voor de Kia sorento gaan (al hebben we van allerlei kanten verhalen over de kwaliteit van kia gehoord, zijn er mensen die deze mening delen??)
Maarrrr, dan moet hij wel op LPG rijden, want van Ford Ka model 2010 naar kia sorento, is kwa verbruik wl een wereld van verschil........ en mijn stalen ros komt dan zeker wat vaker van stal!
ivy_power89 schreef:Tweedehands, wordt dan een sorento uit bijvoorbeeld 2007
die mogen 2300 kg trekken wat mij verteld is
ivy_power89 schreef:Daarom ook mijn stalen ros, en voorwaarde dat hij ook op LPG kan.
ik heb even snel op mp gekeken, en daar staan de auto's met kenmerken
Of dit klopt weet ik niet uiteraard
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto- ... ousPage=lr
ivy_power89 schreef:Ik denk dat je op het moment zelf even in de auto papieren moet kijken hihi.
Vind het wel een goede keuze, alleen de verhalen over de Kia kwaliteit brengen nog wel wat vraagtekens.....
ivy_power89 schreef:LPG is ook niet bedoeld om er mee te trekken, dit wil ik dan gewoon op benzine doen.
gelukkig heb ik voorlopig nog geen andere auto nodig, en tegen die tijd dat we voor een nieuwe gaan laat ik hem helemaal nakijken.
En wat betreft onderhoud, ben ik heel blij met een broertje als auto monteur
ivy_power89 schreef:LPG is ook niet bedoeld om er mee te trekken, dit wil ik dan gewoon op benzine doen.
gelukkig heb ik voorlopig nog geen andere auto nodig, en tegen die tijd dat we voor een nieuwe gaan laat ik hem helemaal nakijken.
En wat betreft onderhoud, ben ik heel blij met een broertje als auto monteur