Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Ah zo oké, 1 persoon is een verwaarloosbaar aantal klachten. Hoe je het beschreef leek het alsof de pensionhouder op het punt stond te stoppen omwille van het 'gezeik'.
joyce B schreef:Hoe relevant is dat voor mij? Je zegt zelf al dat dat de verantwoordelijkheid is van de stalhouder.@veronica2
Denk jij te weten wat de vaste lasten per paard zijn en waarop basseer jij wat volgens jou de werkelijke kosten zijn?
Citaat:Hoe kom jij er bij dst het "dubbele" betalen g3noeg is en dst jij niet bij zou moeten of hoeven dragen in hypotheek of loon van de staleigenaar?
Citaat:Echt heel bijzonder jouw redenering.
Jij bent niet diegene die de kostprijsberekening kunt maken.
Citaat:Jij bent ook niet diegene die bepaald of iemand een uurloon mag doorberekenen voir de tijd die iemand stopt in het verzorgen van de locatie waar jij gebruik van maakt en de verzorging van jouw paard en wat er nodig is om jouw paard daar te onderhouden. en je bepaald zeker niet hoe hoog dat mag zijn.
De stalhouder bepaalt de prijs en die betaal ik.Citaat:Jij bepaalt hooguit wat jouw budget is. En als stalhouders het niet meer willen doen voor dat bedrag, dan heb jij een probleem. Niet de stalhouder.
Citaat:De stalhouder heeft de verantwoordelijkheid naar zichzelf, het gezin en bedrijf om een goede kostprijsberekening te maken en te zorgen voor een gezonde winstmarge zodat hij of zij betaald wordt voor de uren die in het bedrijf gestoken worden. Immers hoe meer uren 8n het bedrijf, hoe minder uren beschikbaar voir andere betaalde werkzaamheden buiten het bedrijf. En bij inhuur van personeel ben je wettelijk verplicht het bruto wettelijk minimumuurloon te betalen en daar komen de werkgeverslasten nog bovenop.
Nou, graag gedaan dan maar, ik denk dat je mijn bericht niet goed gelezen hebt, je aangesproken voelt en toen heel haastig heel nijdig bent gaan reageren. Moet je zelf weten hoor, maar vlieg je ook zo in de gordijnen tegen je pensionklanten? Mijn stalbaas doet dat niet hoor, we houden het liever gezellig.Citaat:Als iemand zo reageert als jij hier doet, als ik een prijsverhogibg aankondig of omdat ik mijn uurloon er wel uit wil haken, dan neem ik die persoon niet aan, of als die er al staat mag die gerust z. s.m. een andere plek vinden.
Ik vind dat respectloos naar de staleigenaar en gebrek aan inzicht van de werkelijk tijd en moeite en kosten die een stalhouder kan hebben.
Daar bedank ik voor.
Esther28 schreef:Popstra schreef:En dan wil het kabinet de BTW nog eens gaan verhogen naar 21,5%!!
De gewone man mag het weer ophoesten.
Stalhouders kunnen in bepaalde situaties de btw terug vragen..op t hooi en stro bijv. Dus dat hoeft al niet doorberekend te worden.
Dennis schreef:Esther28 schreef:
En dan wil het kabinet de BTW nog eens gaan verhogen naar 21,5%!!
De gewone man mag het weer ophoesten.
Stalhouders kunnen in bepaalde situaties de btw terug vragen..op t hooi en stro bijv. Dus dat hoeft al niet doorberekend te worden.
MyWishMax schreef:Dus dan lekker uitkeringen korten zodat je de mensen die niet kunnen werken lekker kan straffen? Dat helpt natuurlijk enorm, ja.
Suzanne F. schreef:MyWishMax schreef:Dus dan lekker uitkeringen korten zodat je de mensen die niet kunnen werken lekker kan straffen? Dat helpt natuurlijk enorm, ja.
Je hebt verschillende soorten uitkeringen en toeslagen hè? Maar er wordt wel makkelijk gebruik gemaakt van de uitkeringen en toeslagen. Het mag niet zo zijn dat je minder inkomen hebt als je meer gaat werken en dat is nu bij veel mensen wel zo. En thuiszitten met een uitkering en alle toeslagen levert soms maar 100 euro minder op dan gaan werken. Ja waarom zou je dan werken.
En al die kinderbijslag slaat helemaal nergens op, die zouden ze direct af moeten schaffen. Belonen om jezelf voort te planten, belachelijk.
Er zou echt een beter systeem hiervoor moeten komen. Maar goed, dat is voor een ander topic denk ik.
Sanet schreef:Aaaach ja, als het van 9 naar 21 kan, kan die laatste 0,5% er ook nog wel bij.
Ik ging gister een zak voer voor mijn oude dame halen, €27(!) per zak. Man man man…
@Esther: alles wat de stalhouder verbruikt (en dus eigenlijk verkoopt) aan de pensionklant, daar moet gewoon btw over betaald worden. Alleen alles voor eigen gebruik is zonder btw afdracht, als ik het goed begrepen heb.
Zonnetje81 schreef:Nou een kennis van me scharrelde bijna 2000 euro bij elkaar met haar uitkering + toeslagen + alimentatie. Dan nog wat zwart bijverdienen en hoppa die had gewoon meerdere pony's op pension staan. Zat voor een krappe 200 euro ivm huurtoeslag in een hele leuke tussenwoning.
Ze zijn er echt wel die er slapend 'rijk van worden'.
Zonnetje81 schreef:Nou een kennis van me scharrelde bijna 2000 euro bij elkaar met haar uitkering + toeslagen + alimentatie. Dan nog wat zwart bijverdienen en hoppa die had gewoon meerdere pony's op pension staan. Zat voor een krappe 200 euro ivm huurtoeslag in een hele leuke tussenwoning.
Ze zijn er echt wel die er slapend 'rijk van worden'.