Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ivy_power89 schreef:Ik zag 2x Ford in je lijstje staan - heb je de Kuga al overwogen?nou........ aanschaf zeker niet!
In verbruik wellicht, maar dat maakt mij niet uit verder (wegenbelasting etc ook niet)
Ik moet gewoon een auto hebben waar ik alles mee kan doen
ivy_power89 schreef:Uuh ja wel overwogen, maar daar zeer zeker het buget niet voor!!
ikke schreef:ivy_power89 schreef:Uuh ja wel overwogen, maar daar zeer zeker het buget niet voor!!
Past deze wel in je budget? http://occasions.bigboystoys.nl/Nissan/ ... o=gallerij
En anders even verder kijken op deze site, staat best wat tussen dat goed en goedkoop de trailer kan trekken.......
Of voor wie iets aparts zoekt: http://occasions.bigboystoys.nl/Volkswa ... o=gallerij
Geen idee of ie het mag trekken, maar wel plek zat achterin: http://occasions.bigboystoys.nl/Peugeot ... o=gallerij
MarjaR schreef:ivy_power89 schreef:De kia sorento mag minimaal 2300 kg trekken.
De nieuwe Sorento mag volgens de brochure helaas maar 2000 kg trekken.
ikke schreef:We hadden het over trailertrekauto's waarbij geld geen rol speeltNou, als geld geen rol speelt, is een trailer voor de mindere goden; met zo'n vrachtwagen ben je gewoon van alle gezeik af. Daar valt gewoon niks mee te vergelijken en het rijdt goddelijk!
s0173957 schreef:ikke schreef:We hadden het over trailertrekauto's waarbij geld geen rol speeltNou, als geld geen rol speelt, is een trailer voor de mindere goden; met zo'n vrachtwagen ben je gewoon van alle gezeik af. Daar valt gewoon niks mee te vergelijken en het rijdt goddelijk!
Tja... zeg dat dan è
Ik hing daarstraks met onze Mercedes 817 achter deze: http://www.galop.be/media/newsarticles/9403/banner.jpg.
Ik kon hem ook niet volgen bij vertrek aan een rood licht hoor, en ik laat nochtans veel terreinwagens met aanhangwagen achter...
s0173957 schreef:Ik zeg dan ook 'veel' terreinwagens è ikke, niet alle... een Range is een ander verhaal, net als bv een dikke Patrol of Pajero zou zijn... spijtig genoeg zie je die dikke terreinwagens minder en minder en worden het er allemaal met een 2.5 ipv 3.2l bv... en die 2.5 laat ik heel dikwijls achter.
Ik heb onlangs met de vrachtwagen van een vriend gereden, was een 814 (hij had een glaasje of 5 te veel op dus heb ik z'n paarden maar naar huis gebracht) en dan merk ik dat die 30pk extra in de mijne een ENORM verschil geeft.
Tijdje terug reed ik samen met een andere vriend naar de wedstrijd, hij met z'n Mazda B2500 met 2 paarden aan de haak, ik met de 817 met 4 paarden op de bak.
Hij kon mij echt amper volgen in het verkeer, terwijl ik hélemaal niet snel of gevaarlijk rij...
Ik rij dus nooit nog met een aanhangwagen, kies sowieso voor een vrachtwagen.
s0173957 schreef:Idd, financieel gezien is een vrachtwagen er bij niet altijd haalbaar.
Maar wij betalen denk ik €30 aan taks voor een heel jaar... dus da's al zeker doenbaar.
MarjanB schreef:Dan zal je eerst even moeten kijken naar het maximum laadvermogen van je trailer. Ik heb mijn trailer laten terug keuren naar 1.200 kg en kan daarmee met mijn golf die 1201 kg weegt en 1400 kg mag trekken zonder E rijbewijs rijden. Ik zou wel kijken naar een auto met genoeg power zoals hier al vaker in het topic naar voren is gekomen.
ikke schreef:Hoop toch niet dat je hiermee wil zeggen dat een zescilinder nodig is om een trailer te trekken he?Goede, betaalbare trailertrekkers moet je zoeken in de groep auto's van VW Passat, Ford Mondeo en meer van dat soort stevige middenklassers die vaak ook leverbaar zijn met een potente 6-pitter.
HLPhoto schreef:ikke schreef:Hoop toch niet dat je hiermee wil zeggen dat een zescilinder nodig is om een trailer te trekken he?Goede, betaalbare trailertrekkers moet je zoeken in de groep auto's van VW Passat, Ford Mondeo en meer van dat soort stevige middenklassers die vaak ook leverbaar zijn met een potente 6-pitter.
Weet namelijk zeker dat motorisch bijv. Fiats 1.6 JTDM er geen enkel probleem mee heeft, zeker niet met een chipje ter ondersteuning.
Sterker nog, denk dat jouw V8 daar qua koppel nog wat van kan leren