Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dramaqueen10 schreef:iemand trouwens al ervaring met de nieuwe Dacia Buster als trekauto?
LiiNd_Y schreef:we hebben sinds donderdag de Hyundai ix35
4 maanden lang op deze auto moeten wachten..!
nu mag hij eigenlijk ook nog geen aanhanger trekken..auto moet eerst 2000 km inrijden..maar vrijdag zijn we toch wel naar concour in de buurt geweest
stefanvi schreef:Wat wel heel belangrijk is, en dat geldt voor iedere auto ongeacht de km-stand, is dat je de auto eerst goed warm rijdt voordat je uberhaupt serieus gas gaat geven. En met warm rijden bedoel ik dan niet alleen de temperatuur van het koelwater waarvan je een metertje op je dashboard hebt, maar eigenlijk meer de olie. De olie doet z'n werk pas goed bij een temperatuur van 80 a 90 graden.
De tijd dat het koelwater nodig heeft om op bedrijfstemperatuur te komen, maal 2, kun je ongeveer aanhouden als opwarmtijd voor de olie.
XxLiEsJuHhxX schreef:een golfje 3 1.2 benzine motor..niet zo'n hele goeie combi maar voor soms een klein stukje gaat het best..
Frantic schreef:XxLiEsJuHhxX schreef:een golfje 3 1.2 benzine motor..niet zo'n hele goeie combi maar voor soms een klein stukje gaat het best..
een 1.2??? zie laat jij een trailer trekken met een paard erin????
Wat is het volgende? Iemand die beweert een fiat 500 of een toyota aygo voor de trailer te zetten?
Echt, je zou mijn kind niet moeten zijn hoor, levensgevaarlijk. Ook voor een zogenaamd klein stukje!
Siets schreef:Ik lees hier ook af en toe dat mensen een golf variant 1.9 TDI voor de trailer hebben staan. Deze auto hebben wij ook,
maar helaas zetten we hem niet voor de trailer omdat hij feitelijk gezien niet mag. Snap niet dat mensen het gewoon durven...
Michel123 schreef:Siets schreef:Ik lees hier ook af en toe dat mensen een golf variant 1.9 TDI voor de trailer hebben staan. Deze auto hebben wij ook,
maar helaas zetten we hem niet voor de trailer omdat hij feitelijk gezien niet mag. Snap niet dat mensen het gewoon durven...
Een Golf variant 1.9 TDi mag 1300 kg trekken. Als je een E-rijbewijs hebt, mag je er dus een trailer achter hangen met ene leeg gewicht van bijvoorbeeld 800 kg, en dan kan er dus nog een lading (lees : paard) van maximaal 500 kg.
Of dat allemaal verstandig is, is een ander verhaal.
Amber_ schreef:Toevallig ook over gehad
1300 kilo, is gewoon 1 paardstrailer + paard. Dat mag, mits E rijbewijs.