Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kinke schreef:hoe dat berekend is doet helemaal niet terzake. Misschien heeft je pensionhouder geen hoge hypotheek of hoge onderhoudskosten, maar wil hij/zij in dure merkkleding lopen of in een Ferrari rijden. Dat is zijn of haar goed recht. Hoeft helemaal niet onderbouwd te worden voor de pensionklanten. Heel simpel, wil je het niet betalen, moet je een andere plek zoeken
Popstra schreef:De prijzen gingen over volpension dus incl strooisel, hooi, krachtvoer etc
Ayasha schreef:Je ziet ook dat steeds meer mensen ‘geen stalling’ meer vinden. Steeds meer stallen gaan over naar privé. Zou dat kunnen zijn omdat pensionhouders het beu zijn om onderbetaald en nog steeds ondergescheten te worden?
Popstra schreef:De meeste gooien nu de handoek in de ring omdat ze faliet gegaan zijn.
Denk dat dat ook de trend gaat zijn. Paardrijden komt ook steeds meer in een kwaad daglicht. Mensen vinden het tegenwoordig mishandeling. Zetten hun kids dan ook niet meer op een pony.
Gini schreef:Ayasha schreef:Je ziet ook dat steeds meer mensen ‘geen stalling’ meer vinden. Steeds meer stallen gaan over naar privé. Zou dat kunnen zijn omdat pensionhouders het beu zijn om onderbetaald en nog steeds ondergescheten te worden?
De grootte van je bedrijf is daarbij ook belangrijk. Als je tien stallen in de verhuur hebt, is het moeilijk om alleen daarvan rond te komen. Dat is niet altijd de schuld van de klant.
Een bakker die maar 30 broden per dag kan bakken zal het ook moeilijk krijgen om zijn zaak open te houden. Die moet ofwel opschalen of ook croissants en taarten bakken en nog een broodautomaat buiten zetten etc.
Ik vind dat echt een moeilijke. Want ik ben de laatste die wilt dat goede pensionhouders de handdoek in de ring gooien, maarja, met een kleine stal zonder nevenactiviteiten, helaas moet je dat toch echt meer vanuit liefde doen en niet omwille van het geld. Zoals veel jobs in de paardenwereld.
DuoPenotti schreef:Ik denk dat er meer stallen stoppen door het gezeur van de mensen dan van de kosten.
Ze doen het nooit meer goed en de paardeneigenaar wil individuele zorg. Wat niet kan.
DuoPenotti schreef:Gini
waar een vriendin van mij staat zeuren ook regelmatig mensen. (ik ken die mensen ook een beetje) En daar is het echt fijn geregeld.
Ook ruimte voor individuele aanpassingen. Maar nee niet alles.
En ja natuurlijk kunnen er dingen verbeterd worden, zoals bijvoorbeeld de bak.
Maar gezien de meeste mensen buiten rijden is daar geen prioriteit. Plus op 500 meter is er een binnenbak te huur.
En nee het is niet eens een super slechte bak, maar ook geen achterberg. Denk dat het 90% van de tijd te rijden is daar.
En waar kwam pas gezeik over...precies.
Ze betalen daar 220, vol pension. Hele dagen op de wei.
Dik in het stro ( vlas mag maar kost wel meer) prachtig hooi.
20 meter van een groot bos.