Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
s0173957 schreef:Je ziet hier in België tegenwoordig opvallend veel Dodge Rams rijden... bijna allemaal op LPG. Zoiets dus ikke?
Al zou ik toch zelf veel eerder opteren voor een Range, als ik dan toch mocht kiezen...
ikke schreef:s0173957 schreef:Je ziet hier in België tegenwoordig opvallend veel Dodge Rams rijden... bijna allemaal op LPG. Zoiets dus ikke?
Al zou ik toch zelf veel eerder opteren voor een Range, als ik dan toch mocht kiezen...
Nee joh, Mercedes Actros begint ergens bij 20 ton TMMVrachtwagen dus en dan van de grotere soort
s0173957 schreef:ikke schreef:Nee joh, Mercedes Actros begint ergens bij 20 ton TMMVrachtwagen dus en dan van de grotere soort
Weet ik ook, maar welke wagen zou je er dan in godsnaam mee gaan vergelijken?
Kirrr schreef:Nadeel van Dodge ram is dan weer dat de onderdelen toch vrij duur zijn en dat zelfs op LPG 20 liter verbruik (en dat is nog weinig met trailer achter) toch ook redelijk kostelijk is. En daarnaast verzekering toch ook wel iets duurder is. Maar dat weegt niet op tegen de voordelen van een dodge ram voor een paardentrailer ed.
Wij hebben onze nu te koop staan, is een 4x4 1500. En de vriend wilt toch liever een zwaarder onderstel.
Zeker aangezien we toch wel vaak lange ritten maken met paarden in de bergen (bv Frankrijk).
Nadeel van LPG is ook weer dat een auto die hard moet werken beter niet op LPG ligt. Denk bv aan een SRT10, die zie je zelden op LPG, omdat zulke motor daar gewoon niet voor gemaakt is.
Daarom wordt onze volgende ook een diesel.
Maar ik wil allesinds niet anders meer voor de trailer (maakt nu weinig uit of het een dodge,ford of chevy is). Ik ben vooral helemaal fan van de automaat.
Natuurlijk moet je wel rekening houden dat in het gewone stadsverkeer zulke auto een ramp is. We kunnen in geen enkele ondergrondse parking, zelfs al zou het mogen met de LPG en een standaard parkeerplaats is gewoon niet groot genoeg.
Dus indien iemand op zoek is naar een dodge ram, mag je altijd pb'en.
ivy_power89 schreef:omdat wij in mei mijn Fordje KA moeten inruilen (loopt op lease contract) zijn we aan het nadenken welke auto er hierna moet komen. Of het een nieuwe wordt of een 2e hands.... (nieuwe wederom op lease contract)
We rijden nu zakelijk, maar de nieuwe auto zal prive worden omdat ik vorige week al bij de ford dealer stond en ik niet goed werd van het bedrag aan bijtelling (en dat kan als startende ondernemer gewoon niet haalbaar zijn)
We zijn al bezig met een lijstje maken welke auto's de overweging waard zijn.
- Ford transit
- Ford focus (de nieuwe 1.6 econetic, mag 1500 kg trekken en is trekauto van het jaar 2012 volgens anwb)
- Kia sorento (deze moet op LPG anders lopen de brandstof prijzen de pan uit)
- mitzubitzi outlander. (dit is laatste optie)
Zijn er mensen met ervaring kia sorento of ford focus?
ivy_power89 schreef:Ja de transit is ook onze eerste keus, maar dan wel 2e hands.
Had vorige week bijna eentje gekocht die 2800kg mocht trekken :p
De kia sorento mag minimaal 2300 kg trekken.
We hebben nog tot mei de tijd om te bedenken wat we willen, wordt uitzoeken, vergelijken etc.
Het liefst dus waarbij ik 2 hobby's kan combineren met 1 auto