Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tita schreef:ja maar dan mag alles evelli dan hoef je niet aan de 3500kg te houden.
In dit geval wil ik een 1.5 paards trailer kopen dus die moet max wegen dan mijn auto maar de lege trailer + pony moet ook minder wegen dan de auto
auto en aanhang samen mag niet boven de 3500kg wegen klopt het zo
dus deze advertentie
BeschrijvingWegens beèindiging paardensport
1.5 paardstrailer Atec Type C2 Vol Polyester Olympialine
: Bwj 2000
; eigen gew. 620 kg
: laadverm. 980 kg
: totaal 1600 kg
mag dus niet
DEZE mag wel:
1 1/2 paardstrailer van hotra type otello van 18aug 2004
massa ledig gewicht van trailer 520 kilo
maximum massa voertuig 1300kilogram
laad vermogen 780 kilogram
breedte 186 cm
achterzeil
Amy77 schreef:Wij hebben een transporter, 1792 kilo, aankomende trailer ledig gewicht 695 en 1305 laadvermogen. Heb me altijd laten uitleggen dat we enkelt het laadvermogen bij de auto op hoefden te tellen, dus dan kwamen we onder die 3500 uit. Zo rijden er héél veel mensen rond.
Het RDW had het mij ook zo uitgelegd, althans ik had het zo begrepen. Echter zat het me niet lekker en heb hier een topic geplaatst en tevens de politie gebeld..en die wisten mij beiden uit te leggen dat het dus niet ging lukken, ai, wat een teleurstelling. We vergaten nl het ledig gewicht van de trailer mee te rekenen.
Politie zei zelf, dat ze het onduidelijke regels vinden en er zo veel mensen het slop ingaan en de kant van de weg worden opgestuurd, met paarden achter hun auto, die niet meer verder mogen rijden..vooral nu in de vakantieperiode worden de caravans etc erg goed gecontroleerd, dus zelfs de trailer leeg ophalen is een groot risico.
Nu laten we hem terugkeuren, de 2 paards, naar 900 of 1000 kilo (hebben eigenlijk alleen maar ijslanders a 360 kilo de stuk op hun zwaarst) te vervoeren en lenen hem toch niet uit, dus voor ons zwaar genoeg)...zodat we toch op pad kunnen tot ons E eindelijk in ons zak zit
sflj schreef:Daarnaast vraag ik me af of een IJslander niet meer weegt dan 360 kilo? Dat zijn wel magere exemplaren dan! Ik heb maar een klein paardje, gewogen op een paardenweegschaal maar kwam toch al net boven de 500kg. uit!
karijn schreef:Misschien niet haalbaar vanuit kostentechnisch oogpunt op dit moment???
cissy schreef:Amy77 schreef:Wij hebben een transporter, 1792 kilo, aankomende trailer ledig gewicht 695 en 1305 laadvermogen. Heb me altijd laten uitleggen dat we enkelt het laadvermogen bij de auto op hoefden te tellen, dus dan kwamen we onder die 3500 uit. Zo rijden er héél veel mensen rond.
Het RDW had het mij ook zo uitgelegd, althans ik had het zo begrepen. Echter zat het me niet lekker en heb hier een topic geplaatst en tevens de politie gebeld..en die wisten mij beiden uit te leggen dat het dus niet ging lukken, ai, wat een teleurstelling. We vergaten nl het ledig gewicht van de trailer mee te rekenen.
Politie zei zelf, dat ze het onduidelijke regels vinden en er zo veel mensen het slop ingaan en de kant van de weg worden opgestuurd, met paarden achter hun auto, die niet meer verder mogen rijden..vooral nu in de vakantieperiode worden de caravans etc erg goed gecontroleerd, dus zelfs de trailer leeg ophalen is een groot risico.
Nu laten we hem terugkeuren, de 2 paards, naar 900 of 1000 kilo (hebben eigenlijk alleen maar ijslanders a 360 kilo de stuk op hun zwaarst) te vervoeren en lenen hem toch niet uit, dus voor ons zwaar genoeg)...zodat we toch op pad kunnen tot ons E eindelijk in ons zak zit
dan gaat het alsnog niet lukken want je vergeet ook het laadvermogen van die transporter mee te rekenen, lees de FAQ en je weet de precieze regels!
Mijn Vito heeft een eigen gewicht van 1500 kg en een laadgewicht van 1000 kg, maakt TMM 2500 kg dan zou ik er nog maar een trailer van TMM 1000 kg achter mogen hangen, dat is dan trailer + laadvermogen.
Jouw transporter is al zwaarder dan mijn Vito 1792 kilo, zal ook wel een laadvermogen hebben van 1000 kg, maakt al 2792 kilo, met B mag je er dan nog maar 3500-2792 = 708 kg achter hangen, dat is een boedelbak en geen trailer! je twee ijslanders wegen dan samen al meer dan je er achter mag knopen met B.
HLPhoto schreef:het is zeer zeker niet als een aanval bedoeld, maar ik vraag me af of het verstandig is om een trailer achter je auto te knopen als je die wiki na veel moeite en inspanning nog niet begrijpt. Het zijn simpelweg verkeersregels en je wordt geacht die (minimaal grotendeels maar eigenlijk volledig) te kennen en doorgronden voordat je gaat rijden.
Nogmaals voor de duidelijkheid: dit heeft niets met dom zijn oid te maken, je moet alleen je beperkingen (her)kennen en daar mee leren omgaan. Zoals ik heel veel weet van computers en wiskunde maar geen woordje Frans kan en ook nooit zal leren, omdat ik het niet begrijp..
Lovely schreef:Zolang je maar weet wat hydropneumatique betekent. Moest laatst nog aan je denken toen ik achter 2400 GTI type 1 stond
.