snowylover schreef:Wij hebben een ford focus voor onze 1,5 paards trailer.
Naar mijn weten mag een Ford focus maar 50 kg kogeldruk hebben of heb ik dat fout?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karijn schreef:Pfff, gelukkig maar.
Ik ben nu al aan het nadenken over een opvolger van mijn huidige auto. Ik vind het wel lastig hoor, er is best wel wat keuze tegenwoordig maar ik wil natuurlijk wel zo voordelig mogelijk uit zijn. Ik heb nu informatie over de volgende auto's:
Volvo V50 D2 sport, A label. Mag 1300 kg trekken.
Skoda Octavia Greenline Businessline 1,6 D, A label. Mag 1400 kg trekken
Golf Variant Blue Motion Highline 1.6 D, A label. Mag 1400 kg trekken
Seat Exeo, 2.0 D, C label. Mag 1300 kg trekken
Peugeot 5008 Blue Lease Executive, A of C label (weet het zo gauw even niet meer). Mag 1500 kg trekken.
Tot zover, misschien hebben jullie nog suggesties? Eisen:
1. Leaseauto
2. Station of MPV
3. Diesel
4. A/B of C energielabel
5. Moet minstens 1300 kg mogen trekken
6. Catalogusprijs tussen 30 en 34 duizend euro.
tita schreef:hmmm kogeldruk snap ik niet helemaal ik ben momenteel bezig een trailer te kopen voor mijn seat leon 1.8 v20 1250kg ik neem aan dat ik die kan koppelen aan een 1.5 paards-trailer met een pony erin van 450kg dan blijf ik nog onder de 3500 ivm geen e-rijbewijs
Shezzit schreef:Tita: blijf je onder de 3500 met een 1,5 paards trailer met volledig laadvermogen (dat is wat telt) of berekend op gewicht van pony: dat maakt nl. niet uit.
Jouw trailer moet iig, incl. max laadvermogen!, minder wegen dan 1250 kg. Auto moet zwaarder zijn dan te trekken voertuig, dit ivm geen E rijbewijs.
PS. Ik rijd een Kia Sportage, met E rijbewijs, dus mag bijna alles trekken.
Shezzit schreef:PS. Ik rijd een Kia Sportage, met E rijbewijs, dus mag bijna alles trekken.
tita schreef:Maar zoals jij redeneert zou dus niemand met een B rijbewijs een trailer mogen trekken terwijl er altijd nog meer mensen rijden met B dan met e (iig bij mij op stal)
Dus wat zou wel kunnen in mijn geval dan? (wel met B)
sflj schreef:Wat is er nou zo'n probleem aan om gewoon een E rijbewijs te halen? Kost je 1 dag, 500 euro en klaar!