[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 02:26

MarjanB schreef:
Volgens mij staan Opels bekend om roesten bij de spatborden en de dorpels. Weet niet of dat ook voor de fonterra geld :)
Nope. De Frontera, zeker de eerste generatie waarover we het nu hebben, is eigenlijk namelijk niet echt een Opel, maar een Isuzu (Rodeo), waar voor de continentale europese markt een Opel logo op de voorkant is geplakt en voor GB dat van Vauxhall. De engineering voor het model is dus Japans. Frontera's voor de europese markt werden echter geassembleerd in de Bedford-fabrieken in Engeland.

leentje1975

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:13

Weer wat geleerd! Maar is dat positief of negatief? Want moet eerlijk zeggen, dat die frontera van mij mijn trailer met gemak meesleurt en vind het prettig rijden. Maar ik geloof wel dat de motor fijner rijd in zn vier op de snelweg met de trailer erachter dan in zijn vijf. Ivm de toeren waar ik een paar pagina's eerder over las. Op de snelweg was het plezierig rijden, want de 100 haalde hij makkelijk..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:20

Haha ik neem aan dat het positief is want japanners zijn wel goed over t algemeen. Opels zijn gewoon roestbakken ;) Ik heb 2 oude opels gehad tijdens mn studietijd bij allebei roesten op de dorpels en op een gegeven moment heb ik bij beide de benzineleiding kapot gehad..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:28

MarjanB schreef:
Haha ik neem aan dat het positief is want japanners zijn wel goed over t algemeen. Opels zijn gewoon roestbakken ;) Ik heb 2 oude opels gehad tijdens mn studietijd bij allebei roesten op de dorpels en op een gegeven moment heb ik bij beide de benzineleiding kapot gehad..

Dat noemen ze ook weleens: gebrek aan onderhoud en aandacht.......

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:10

Wat ik tot nu toe hoor bij mijn garage is dat mijn frontera een juist bijzonder goed baasje gehad heeft, want hij is nog zo netjes en gaaf, dus dat moet dan al een hele voorsprong zijn.
Alleen als ik soms mensen hoor als ik vertel dat ik een opel heb, ehm dan twijfel je wel eens enorm of je het goed gedaan hebt..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:16

leentje1975 schreef:
Wat ik tot nu toe hoor bij mijn garage is dat mijn frontera een juist bijzonder goed baasje gehad heeft, want hij is nog zo netjes en gaaf, dus dat moet dan al een hele voorsprong zijn.
Alleen als ik soms mensen hoor als ik vertel dat ik een opel heb, ehm dan twijfel je wel eens enorm of je het goed gedaan hebt..

Ach, als ik roep dat ik een classic Range Rover heb, dan bellen ze nog net niet het gesticht. Maar ik ben er zometeen wel weg van met die onbetouwbare Range Rover, MET twee paarden aan de haak........

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:28

ikke schreef:
MarjanB schreef:

Nou dat valt mee.. mn vader is wegenwacht en heel trouw met alles nakijken en onderhouden. Maar goed een (sl)opel kadet van 20 jaar oud is gewoon afgeschreven :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:15

MarjanB schreef:

wij hebben een opel vectra staan, ding is 5 jaar oud, 2 jaar geleden gekocht, eerste jaar meer in de garage gestaan dan mee gereden (gelukkig! garantie).
Alles wat kon vervangen worden is vervangen (tot alternator aan toe, rijden op weg naar nederland, zijn 50 km van huis, begint iets te pinken, en alles valt een voor een uit, servo, elektrisch spul, zetelverwarming ging aan en uit, pinkers, ruitenwissers, etc) die auto is een ramp.
enige dat niet vervangen was was een stuk uit de koppeling en het vliegwiel.
juist, ding is uit garantie, koppeling gaat kapot, vervangen, nu is het vliegwiel kapot.
ding is prachtig mooi, maar klaar voor de schroot.

Vriend van mij heeft al jaren opel astra's, hij zegt ook:" Nooit meer!"
alles wat kan kapot gaan gaat kapot. heeft ooit een gehad waar de motor uitgezakt is ...

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:22

Dan is die opel astra misschien een maandagmorgen auto?? Als ik dit dan zo lees dan vermoed ik dat de mijn op een dinsdag 19 jaar geleden gemaakt is. En aangezien dan de (sl)opel nog geen 20 jaar is kan ik zeker nog wel een jaartje rijden :D

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:18

ikke schreef:
MarjanB schreef:

Opels roesten wel degelijk sneller dan andere auto's, tenminste, uit bepaalde jaren. Tussen 1980 en 1998 zo'n beetje was 't best wel rampzalig, met name met de achterschermen. Opel gebruikte toen een dempingsmiddel dat vocht op kon nemen.

MarChak schreef:
Op winterbanden is het verbruik weer net iets hoger, maar voor het geld dat je niet uitgeeft aan zomerbanden kun je natuurlijk - zeker als je zoals wij op G3 rijden - de tank heel vaak vullen :P dus zo'n verkeerde optie is dat niet eens ;)
Dus in de zomer slijten jouw winterbanden niet? Da's gek, de mijne slijten altijd harder in de zomer dan zomerbanden doen... ;)

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:24

In de zomer liggen mijn winterbanden in de schuur :P dus slijten ze niet.

Ik ben trouwens benieuwd of ik veel verschil ga merken in brandstofverbruik/bandenslijtage nu ik stikstof in m'n banden ga laten doen, iemand ervaring mee? (was gratis optie, haha, ga niet extra betalen voor wat al 80% in de lucht zit)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:39

Waar rijd je in de zomer op dan?

>> je hebt het over geld dat je niet uitgeeft aan zomerbanden, maar - als ik 'm dan uit moet leggen - je winterbanden slijten veel harder in de zomer dan zomerbanden zouden doen. Zelfs als dat gelijk zou zijn zou je met zomer én winterbanden niet duurder uit zijn dan met alleen winterbanden, want in de zomer slijten je winterbanden niet et vice versa....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:23

HLPhoto schreef:
MarChak schreef:
Op winterbanden is het verbruik weer net iets hoger, maar voor het geld dat je niet uitgeeft aan zomerbanden kun je natuurlijk - zeker als je zoals wij op G3 rijden - de tank heel vaak vullen :P dus zo'n verkeerde optie is dat niet eens ;)
Dus in de zomer slijten jouw winterbanden niet? Da's gek, de mijne slijten altijd harder in de zomer dan zomerbanden doen... ;)

Ik weet niet of ze echt zoveel harder slijten, maar als ze 150-200k meegaan, ga ik me daar ook niet zo heel druk om maken, eerlijk gezegt.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:26

In de zomer rij ik tot nu toe op zomerbanden, en dan slijten die dus het hardste. We hebben wel bij 2 auto's terug doorgereden op de winterbanden omdat we geen zomerbanden meer hadden, en die auto toch waarschijnlijk eruit zou gaan (onvoldoende als trekauto). Tja, dan ga ik geen geld meer uitgeven aan zomerbanden natuurlijk. Die winterbanden met velg heb ik nu te koop staan op MP, zit nog ruim 5 en 7 mm profiel op, dus kunnen nog een wintertje mee voor de liefhebber.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:36

Welke auto zou beter zijn, de Bora of de Passat? Benzine trouwens

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:55

Als trekauto neem ik aan? Dan de Passat. Langere wielbasis + hoger eigen gewicht, dus meer te vertellen over de trailer als die ooit stom mocht gaan doen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:16

Eirikur schreef:
Als trekauto neem ik aan? Dan de Passat. Langere wielbasis + hoger eigen gewicht, dus meer te vertellen over de trailer als die ooit stom mocht gaan doen.

Ja, tenzij je een cheapest-of-the-list Passat vergelijkt met een tick-all-the-boxes Bora. In dat geval zou de Bora toch weleens de voorkeur kunnen hebben.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:07

Bora heeft wel ook een langere overhang toch?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:59

Joram schreef:
Heel ander soort vraag. Wat voor banden doen jullie deze tijd onder een trailer auto?
Het wilt hier nog wel eens glad zijn op de weg door hoeveelheid modder/bladderen op de weg, en we hebben hier ook veel gladde klinkers. Op mijn voorbanden heb ik niet zo veel profiel meer, maar wel ruim meer dan 1,6mm.
Zodra het vriest wordt de auto en trailer stil gezet.

Zit zelf te denken aan winterbanden of om enkel voorbanden te vervangen voor 4 seizoens banden (achter banden hebben nog wel veel profiel).

NOOIT verschillende soorten (zomer/winter/allseasons) banden combineren! Als je achter zomersloffen hebt dan voor ook zomerbandjes er op en andersom. Je auto wordt qua weggedrag compleet onvoorspelbaar...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:09

vandaag naar de kliniek geweest met de suzuki vitara 2.0
trailer met 2 mini`s erin en ging heerlijk
auto trok het prima en ook met de vele vrachtwagens die ons inhaalde :+ weinig geslinger, prima auto!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:56

Choiix schreef:
Joram schreef:
Heel ander soort vraag. Wat voor banden doen jullie deze tijd onder een trailer auto?
Het wilt hier nog wel eens glad zijn op de weg door hoeveelheid modder/bladderen op de weg, en we hebben hier ook veel gladde klinkers. Op mijn voorbanden heb ik niet zo veel profiel meer, maar wel ruim meer dan 1,6mm.
Zodra het vriest wordt de auto en trailer stil gezet.

Zit zelf te denken aan winterbanden of om enkel voorbanden te vervangen voor 4 seizoens banden (achter banden hebben nog wel veel profiel).

NOOIT verschillende soorten (zomer/winter/allseasons) banden combineren! Als je achter zomersloffen hebt dan voor ook zomerbandjes er op en andersom. Je auto wordt qua weggedrag compleet onvoorspelbaar...

Tja, ik kon niet veel anders dan combineren.
Ik heb een weinig voorkomende bandenmaat en het was combineren of op de velgen verderrijden.
Ik heb eerlijk gezegd niet veel verschil gemerkt of er vooraan zomer- of allseason banden op liggen.
Achteraan is het verschil tussen zomer- en winterbanden wel ontzettend groot (auto met achterwielaandrijving)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:52

6 ton? :O
Benzine of diesel?

die oudere auto's zijn idd veel degelijker, én een beetje handyman kan er zelf aan werken.
tegenwoordig moeten de auto's aan de pc gehangen worden, enkele drukjes op de knopjes, en voila, auto is hersteld, en jij bent enkele 100 den euro's lichter ...

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:55

In positief opzicht? Ik heb wel eens grhoord dat winterbanden in de zomer averrechts werken.
Ik rij meestal op terreinbanden, dat is met nat en glad weer geen pretje. Hoewel ze in dld wel weer toegestaan zijn in de winter.

Is diesel idd. Typt poedersuiker op zon telefoon h
zeg haha

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:00

Duhelo schreef:
6 ton? :O
Benzine of diesel?

die oudere auto's zijn idd veel degelijker, én een beetje handyman kan er zelf aan werken.
tegenwoordig moeten de auto's aan de pc gehangen worden, enkele drukjes op de knopjes, en voila, auto is hersteld, en jij bent enkele 100 den euro's lichter ...

Dus koop je zelf die computer. Hawkeye of autologic bijvoorbeeld.......

Enne, 600k voor een goed onderhouden V8 is niet zo spannend hoor. Ik heb er ooit eentje open gezien met 700k mijlen op de klok; blok was puntgaaf...........

Stoeptegel schreef:
In positief opzicht? Ik heb wel eens grhoord dat winterbanden in de zomer averrechts werken.
Ik rij meestal op terreinbanden, dat is met nat en glad weer geen pretje. Hoewel ze in dld wel weer toegestaan zijn in de winter.

BF Goodridge AT's doet het uitstekend, zomer en winter en zonder problemen. Ik heb hier nog een setje liggen van wijlen mijn Disco, 120k gelopen en nog zeker 120k te gaan........
De Range staat nu op Michelin Alpin. Dat zijn strikt genomen ook winterbanden (daar worden ze voor verkocht) maar ik rijd er jaarrond op en die bak ligt als een betonblok op de weg.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:06

De at's gaan wel goed op de weg inderdaad. Ik heb zelf de mt2 nu maar is eigenlijk ook een modderband natuurlijk.in losse sneeuw doen ze t wel weer goed maar dat is helaas nooit :+

Zijn die alpines vergelijkbaar met de at?