[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:41

Vorige week voor het eerst mijn oudje Mercedes Benz 190D voor een 1,5 paards trailer gehad het ging super veel beter dan verwacht *\o/*
Ook het spiegelwerk viel mee. Er zitten van die kleine spiegels op de Mercedes maar kon nog goed spiegelen.
En dan hoor je op het nieuws dat ze autobelasting over de oldtimers weer in willen voeren ;(

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:42

Mijn Mercedes GLK heeft achterwielaandrijving, dus winterbanden zijn geen overbodige luxe :=

Nog over dat hoge(re) toerental: betere koeling en smering klinkt idd logisch.
Maar gaat je verbruik dan niet omhoog?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:09

Hier een -tot nu toe stille- meelezer in dit zeer informatieve topic.
Afgelopen jaar zijn we wedstrijden gaan doen, en hadden daarvoor onze Hyundai Elantra, die toch wat krap zat in het trekgewicht met 1400 kg (tweepaardstrailer van ca. 800 kg met 1 paard, BE-rijbewijzen) ingeruild voor een Subaru Legacy AWD 2.0 op LPG, trekgewicht 1600 kg. LPG installatie was niet 100% dus reden we met de trailer voor alle zekerheid de laatste tijd toch maar op benzine. In 5 maanden tijd zo'n 25.000 km op de teller erbij gezet 8-) .
Na een aanrijding was hij helaas technisch en economisch total-loss, en toen terechtgekomen bij weer een Subaru, ditmaal een Subaru Forester AWD 2.0 uit 1998, wederom op LPG, trekgewicht is iets minder, 1500 kg, maar hij rijdt soepeler dan de vorige Suub en lijkt de trailer ook nog makkelijker te trekken (ws. ander koppel?), en netjes op gas. Op de G3 installatie rijdt hij zonder trailer 1:8,5 en met, ik denk, 1:7,5. Nadeel vind ik dat de auto dus wel een slokje lust (ligt ook wel aan de brede banden, 205mm edit: en dat het een automaat is) en niet zoveel bagageruimte heeft, maar je kunt niet alles hebben :P .
Het is natuurlijk een AWD met nog goed profiel op de banden, maar ik ben nu toch wel op zoek naar winterbanden, liefst met velg, iemand hier die nog een goede leverancier weet regio Dordt/Breda?

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:36

Onder de Nissan Terrano liggen 4 season banden van Pirelli Scorpion ... nog niets. Exacte type weet ik niet, maar ze hebben grip zat. Veel beter dan de banden die er door de vorige eigenaar opgezet waren, dit waren banden van het merk Cooper Discoverer die ondanks het nog ruim voldoende profiel echt slecht waren. Dweilerig weggedrag en bij nat weer geen grip op normaal asfalt.

Morris

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:50

Hier ook Pirelli Scorpion eronder, en die blijven er ook onder 4seasons.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:22

sdi schreef:
Onder de Nissan Terrano liggen 4 season banden van Pirelli Scorpion ... nog niets. Exacte type weet ik niet, maar ze hebben grip zat. Veel beter dan de banden die er door de vorige eigenaar opgezet waren, dit waren banden van het merk Cooper Discoverer die ondanks het nog ruim voldoende profiel echt slecht waren. Dweilerig weggedrag en bij nat weer geen grip op normaal asfalt.

Die Coopers zijn ook honkie-tonkie banden; voor mensen die geen cent te makken hebben maar wel dik willen doen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 01:27

ikke schreef:
Die Coopers zijn ook honkie-tonkie banden; voor mensen die geen cent te makken hebben maar wel dik willen doen.
Schijnen het bij hoge temperaturen wel goed te doen.

Prima voor Texanen die de banden opwarmen met 3 minuten wielspin.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:27

Ladies, ik hoef er geen gebruik van te maken, maar heb een dagcursus E rijbewijs cadeau gekregen.
Begrijp dat dit normaal best kostbaar is, wil die van mij wel graag verkopen voor 290 euro.
Is een dagcursus incl CBR examen bij een rijschool in Noord Holland regio Randstad.
Geldig tot en met februari.

Sorry voor offtopic, maar misschien toch wel weer ontopic

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:34

Dag ladies, omdat ik berichtjes krijg.. de cursus is al weg!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:32

Winterbanden zijn besteld voor onder m'n Subaru. Gewoon via de ANWB geregeld, gratis remmencheck en gratis stikstof in de banden, en er komen nu A-merk (Vredestein Snowtrack) banden onder i.p.v. B-merk. En dat voor maar 4 tientjes extra. Vanaf dinsdagmiddag mag het winter :brr: worden op de weg (maar het hoeft niet persé natuurlijk haha).

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:41

Oh ik rij het al hele jaar met winterbanden, ben te lui om ze te wisselen haha. Volgens mn vader (wegenwacht) kan het ook prima en ben ik al even klaar voor de winter!

Voor mn trailer heb ik gewone (trailer) banden, als het te slecht is op de weg ga ik gewoon niet met de trailer op pad. Het is met de heuveltjes en bochten bij ons dan toch niks, ook niet met winterbanden..

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:47

Op winterbanden is het verbruik weer net iets hoger, maar voor het geld dat je niet uitgeeft aan zomerbanden kun je natuurlijk - zeker als je zoals wij op G3 rijden - de tank heel vaak vullen :P dus zo'n verkeerde optie is dat niet eens ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:12

Nou bij die van mij merk ik niks in kosten, loopt vrolijk 5,7 liter op 100 km als ik binnendoor rij. Als ik met de trailer op de snelweg rij dan is het zo'n 8 tot 9 liter per 100km

Over trailer en snelweg gesproken, pff had afgelopen weekend wedstrijd en reed achter 1 van de andere deelnemers aan de snelweg op. Die reed 60!(en ja had genoeg afstand maar kwam er vanzelf achter doordat ie niet doorreed) En we moesten invoegen en het was aardig druk. Dood en doodeng! Ik moest in totaal 3 rijstroken opschuiven om de goede rijstrook te hebben (binnen een paar 100 meter) dus moest echt moeilijk doen om dat te redden! Gelukkig heeft mn auto zoveel power dat ik even gas geef en er zo voorbij ben maar man wat een piloot!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:50

Mag je blij zijn dat je niet veel bij onze Belgische buren zit.
Daar voegen ze in met 40 km per uur. :7
Kom jij lekker aanrijden met 90 en twee paarden in de trailer.
Ga van te voren maar naar links, want in Belgie kunnen ze niet invoegen.
Uitzonderingen bestaan.
Maar zelfs in Nederland, wanneer een belgisch nummerbord op de invoegstrook zit, sta ik op scherp.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:06

Ariebren... kwestie van nu eens enorm te veralgemenen... merk ik in elk geval toch niet op als ik met de vrachtwagen op weg ben...

Hier liggen onder de Freelander ook Pirelli Scorpions, heb ze gisteren nog eens op de juiste spanning gezet...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:11

Ik had het toch ook over uitzonderingen ?? :7

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:40

@ MarjanB ; wat voor auto heb jij dan :D?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:48

Golf 4 tDI (140 pk en aardig koppel) dus dat wil wel

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:19

Nu zit ik te lezen over allerlei auto's en koppel en dergelijke.
Nu rijd ik zelf een opel frontera sport 2,0l inj. van 1993. De eerste generatie heb ik begrepen.
Daarachter heb ik een 2 paards titan trailer voor mijn belgische merrie van ong. 900 kg. De trailer zelf weegt rond de 650 kg.
Naar mijn gevoel toch wel een vrij goeie en stabiele combi. Maar nu lees ik ook al hier en daar dat de frontera geen fijne auto is, en dat hij vrij snel rot. Nu heb ik nog geen gil gehad van onze monteur en gezien dat de auto aan de onderkant helemaal in de tektiel zit. Of hoe je het ook maar schrijft. Waar moet je op letten bij deze auto's, wat zijn de struikelblokken? Hij kwam toevallig via een vriend op ons pad en moet zeggen dat ik er wijs mee ben. Maar toch? Hij heeft nu 247000 km op de teller dus naar mijn idee valt dat nog wel mee voor een auto van die leeftijd.. En wat zijn nou goeie banden? Want er liggen nu scorpions onder maar goed die zullen ter zijner tijd wel vervangen moeten worden. De prijs van nieuwe banden was ongeveer 80 euro per stuk, heb je dan wel goeie??

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:46

Volgens mij staan Opels bekend om roesten bij de spatborden en de dorpels. Weet niet of dat ook voor de fonterra geld :)

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:13

Nou de spatbordjes zijn in ieder geval roestvrij en eigenlijk heeft hij helemaal geen roest als ik er zo over nadenk...

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:33

2,5 dtci kia sorento zonder achterbank.Lekker veel ruimte voor zadels etc.Mag 2500 kilo trekken.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:35

MarChak schreef:
Op winterbanden is het verbruik weer net iets hoger, maar voor het geld dat je niet uitgeeft aan zomerbanden kun je natuurlijk - zeker als je zoals wij op G3 rijden - de tank heel vaak vullen :P dus zo'n verkeerde optie is dat niet eens ;)

Gek, die van mij verbruikte net mínder met winterbanden :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:41

fojoe schreef:
MarChak schreef:

Gek, die van mij verbruikte net mínder met winterbanden :=

Als die banden smaller zijn, kan dat ook wel kloppen.......

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:50

Nope, exact dezelfde maat.