Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 21:05

Mootje schreef:
Smaken verschillen. Mijn nekharen staan recht overeind bij de aanblik van een Citroën! Het is ook altijd een bepaald type persoon die in de citroën klassiekers rijdt (DS, SM, BX) :D
Hmm.. are you sure? De persoon met die hele collectie is inmiddels wat ouder (41) en een succesvol zelfstandig ondernemer, maar van oorsprong toch echt een surf- & zeiljongen :)
Hij kon destijds kiezen tussen z'n SM zakelijk blijven gebruiken (en astronomische bedragen investeren in onderhoud) en een auto van de klasse BMW 7-serie aanschaffen.. het werd de SM ;) Moet ook zeggen, heerlijke auto, vooral in de staat waarin die van hem is. Retourtje Frankfurt met 200~220 km/h op de klok is geen probleem en een zéér comfortabele aangelegenheid.

Verderrr... zou ook ik me voor een DS 23 i.e., een SM of een BX 16 Soupapes zeker niet schamen (ik prefereer wel de wat sportievere auto's) - ben ik ook dat type? ;)

Plaatje van de SM (voor de meelezers):
Afbeelding

Zeer vooruitstrevende auto overigens. Kan BMW stoer doen met z'n meedraaiende koplampen, Honda met een meehelpende achteras (Prelude uit de '90er jaren) en Mercedes destijds met hydraulische vering (alleen achter): Deze SM had het allemaal al! :)
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 25-07-10 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:10

Mootje, ik zie nog wel enige overeenkomst in DS en SM rijders, maar in een BX zie je toch een heel ander type.Bovendien, van de SM zijn er zo weinig dat je al haast blijft hangen bij het type persoon dat genoeg te investeren heeft, van een M motor houdt en zich graag onderscheidt :).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:14

Een meneer hier in de straat heeft een SM. In Delft zie je heel veel 'zweverige' young professionals in DS/BX/XM rijden... Ik hoop niet dat ik nu iemand tegen de schenen aantrap :o

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 21:17

Lovely schreef:
Mootje, ik zie nog wel enige overeenkomst in DS en SM rijders, maar in een BX zie je toch een heel ander type.Bovendien, van de SM zijn er zo weinig dat je al haast blijft hangen bij het type persoon dat genoeg te investeren heeft, van een M motor houdt en zich graag onderscheidt :).
Idd, die SM deed effe 15.000 per jaar aan onderhoudskosten, bij 50.000 km per jaar :=

Voor dat geld wordt dan wel álles wat er ook maar mis mee lijkt te zijn direct aangepakt en niks aan het toeval overgelaten. Ook werd het vermogen écht nog wel gebruikt.. ooit héél hard gelachen toen ik eens meereed. De eigenaar werd uitgedaagd door twee gasten in een Golf VR6, en besloot het spelletje eens mee te spelen. Scheelde geen mijlen, maar de SM was wel degelijk sneller _O- Moet er dan wel bij zeggen dat er een volledig gereviseerde en licht gekietelde 2.7 liter zescilinder inligt i.c.m. een programmeerbaar injectiesysteem.

Mootje schreef:
Een meneer hier in de straat heeft een SM. In Delft zie je heel veel 'zweverige' young professionals in DS/BX/XM rijden... Ik hoop niet dat ik nu iemand tegen de schenen aantrap :o
Ex-BX en XM rijder hier ;) Niet zweverig, wel professional.... is 27 "young"?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:20

In Delft is de gemiddelde studietijd 8 jaar, dus daar val je nog wel onder ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:27

Oh echt he, die lijn van de SM over de motorkap helemaal glooiend door naar achteren. Kom er maar eens om bij en BMW.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 21:32

Lovely schreef:
Oh echt he, die lijn van de SM over de motorkap helemaal glooiend door naar achteren. Kom er maar eens om bij en BMW.
Idd... al moet ik zeggen dat ze er bij de oorsprong van de SM-motor er ook nog wel wat van kunnen! Maserati Quattroporte <3

Afbeelding
En dat geluid :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:43

Ja maar dat is een italiaan en in italie kunnen ze ook mooie auto's ontwerpen :). Als ik mij niet vergis zijn er ook citroens door italianen ontworpen.

Overigens negeer ik de C5 PH3, dat is toch geen mooie auto.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 21:51

ph3? foto?

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:54

Mootje schreef:
Smaken verschillen. Mijn nekharen staan recht overeind bij de aanblik van een Citroën! Het is ook altijd een bepaald type persoon die in de citroën klassiekers rijdt (DS, SM, BX) :D

Hier ga ik dus helemaal in mee.... brrrr.... hou er gewoon niet van, sorry....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:01

Afbeelding

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 22:02

Dat is toch de ph2? Ik vind het een mooie auto... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:04

Nee, ze zijn al bij 3 :).

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 22:08

Afbeelding
Dit is toch echt de ph2 hoor ;) De oude C5 met nieuwe neus en kont was een ph1b.

Citroën werkt altijd met phases bij een herontwerp van het chassis, de AX was hierop als ik me niet vergis de enige uitzondering.. Facelifts heten 1B, 1C enz. Mijn XM was een ph 1b :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:09

Nee er is tussen de eerste en deze ook nog een upgrade geweest, dat is de 2.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 22:09

Lovely schreef:
Nee er is tussen de eerste en deze ook nog een upgrade geweest, dat is de 2.
De Ph1B ;)
Zie het chassisnummer, die volgen elkaar gewoon op :) De laatste van de oude serie was bijv. nr. 2818, de eerste van de nieuwe serie 2819.

Bij de AX hebben ze wel 2x een "herstart" in chassisnummers gedaan, nl. in 1991 en in 1995.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:10

Ik vind het hoe dan ook een lelijke auto, vooral de break, uh toerur.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 22:12

Lovely schreef:
Ik vind het hoe dan ook een lelijke auto, voor de break, uh toerur.
Ieder z'n smaak... ik vond het vooral irritant dat mensen moeite hadden om m'n A4 te onderscheiden van een A6. Audi heeft luie ontwerpers :)
Daarnaast vond ik het nogal een nietszeggende auto. De A4 2.7 TDI is een hele goeie auto, zit stevig in elkaar, maar hij blinkt nergens in uit. Hij is niet écht ruim, niet écht comfortabel, niet écht mooi of uniek, heeft niet écht een spectaculaire wegligging, is niet bepaald zuinig en al helemaal niet goedkoop te rijden.
Citroën bouwt met z'n C5 een auto die net zo niet écht snel is (wel rap op de snelweg, maar dat was de A4 ook), niet écht geschikt voor een bochtig circuit, maar wel extreem comfortabel, vrij zuinig, een eigen gezicht (en ik vind 'm nog eens mooi ook).
De AX had wél een spectaculaire wegligging, vooral met een origineel cuponderstel eronder (goede bandjes en cuppootjes voor = genoeg om een Lotus Elise tot last te zijn op een circuit). Een originele AX GT is wél comfortabel en stuurt nog eens goed ook, is extreem licht en ja het rammelt wat.

Als Audi bijv. eens een kant zou durven kiezen zoals Citroën ooit gedaan heeft zouden ze een stuk spannendere auto's maken, nu is het allemaal letterlijk heel erg :Z
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 25-07-10 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:12

HLPhoto schreef:
Lovely schreef:
Idd... al moet ik zeggen dat ze er bij de oorsprong van de SM-motor er ook nog wel wat van kunnen! Maserati Quattroporte <3

Afbeelding
En dat geluid :D

Een voorloper van deze heb ik nog eens serieus overwogen. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik toch geen trek had om me in deze techniek te gaan verdiepen, hetgeen wel noodzakelijk is om zo'n wagen een beetje betaalbaar te houden. Ik houd het maar bij RRC's.
Over het geluid geen discussie.......... :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:13

Nou, dat verschil zie je toch hopelijk wel :D. Anders heb je een boel centjes voor niks uitgegeven aan een A6.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 22:17

ikke schreef:
Een voorloper van deze heb ik nog eens serieus overwogen. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik toch geen trek had om me in deze techniek te gaan verdiepen, hetgeen wel noodzakelijk is om zo'n wagen een beetje betaalbaar te houden. Ik houd het maar bij RRC's.
Over het geluid geen discussie.......... :D :D
Ik sleutel weleens aan een wat oudere V8... Prachtbak, behoorlijk betrouwbaar ook... maar als ie stuk is - aaaaargh!

Lovely schreef:
Nou, dat verschil zie je toch hopelijk wel :D. Anders heb je een boel centjes voor niks uitgegeven aan een A6.
Juist! Je geeft idd voor niks een boel centjes uit aan een A6. Daarom zou ik die ook nooit willen rijden, zelfs niet zakelijk. Lease liever een bomvolle Skoda Superb Combi dan een gelijk uitgeruste en gemotoriseerde A6, vind die Skoda namelijk toch écht de mooiere auto.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:17

ikke schreef:
Even een heel ander punt in ditzelfde kader: Mijn Range is een amerikaan (NAS Range Rover), met dito adaptor voor een trekhaak (2" vierkant). Daar schijnt in NL geen goedgekeurde trekhaak onder te kunnen, als ik de diverse fora moet geloven. Echter, waar ligt die grens van goedkeur? Immers, onder mijn vrachtwagen hangt gewoon een goedgekeurde kogel op de achterbalk en dat is legaal tot 2000kg (staat zo op kenteken vermeldt). Nu heb ik ontdekt dat de L322 (nieuwste Range Rover) een afneembare trekhaak heeft met een vierkantprofiel van 50mm. Dat is een legaal systeem, komt van Westfalia, inkl TUV goedkeur. dat blok past perfect in een 2" opnameschacht, met enkele vulplaten. Bovendien is de trekkogel een los geschroeft type, zoals dat al jaren op de Discovery en classic Range Rover wordt gebruikt. Waar ligt de grens van keuringsplicht (goedkeur) en waar staat dat in de wet?

Volgens mij is mijn vraag van 3 pag terug een beetje ondergesneeuwd.
HLPhoto, had jij niet een Toyota pick-up voor de amerikaanse markt? Weet jij toevallig hoe dit precies zit?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:24

:D Wat een gepraat over de Citroën!
Wij hebben zelf ooit een BX gehad, hij heeft het aardig volgehouden toen het motorblok eenmaal weer aan 3 bouten vastzat ipv 1 :=
Maar het is niet mijn type auto..
Die Maseratie hierboven is wel erg mooi :D Maar ik zie mezelf er niet in rijden. Hou toch meer van terreinwagens. Alhoewel ik ook wel weg was van mijn vader zijn oldtimer Pontiac Firebird. Wat een power!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:27

Een BX vind ik echt een auto voor grijze mannen met geruite hoedjes.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:30

In dit geval moet je er een vrouw van in de 40 met knalrood haar en hippiekleding in denken :D :D