Tariefverhoging pensionstallen 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 07:46

Sky_As schreef:
Maar klagen over dat het duur wordt staat (soms/vaak) los van of je wel of niet tevreden bent over je stal.

...

Dat zeg ik, Gamma :D

Ik zou overigens voor m’n verdriet geen pensionhouder willen zijn, want ik vind veel paarden mensen vooral enorme zeikerds.

Dit jaar heb ik mijn paard verkocht, daar ben ik echt zeker een jaar overstuur van geweest in de aanloop er naar toe en ook zeker erna. Maar ik moet zeggen, topics zoals deze dempen de pijn wel! Ik snap helemaal dat stalling wat op moet brengen alleen kan/wil ik het niet meer opbrengen met studieschuld/jong gezin.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 11:02

monsera schreef:
Er zijn grote stallen en mensen die een paar paardjes aan huis hebben in pension en alles daar tussen in.
Al die mensen delen wel hun plek met anderen.
Ik lees al 82 pagina's mee en ik snap echt steeds beter dat stallen en mensen stoppen.

Voor mij echt bevestiging dat ik nooit aan pensionstalling begin :j . Ik heb heul geen zin in dat gedoe.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:56

Sanet schreef:
monsera schreef:
Er zijn grote stallen en mensen die een paar paardjes aan huis hebben in pension en alles daar tussen in.
Al die mensen delen wel hun plek met anderen.
Ik lees al 82 pagina's mee en ik snap echt steeds beter dat stallen en mensen stoppen.

Voor mij echt bevestiging dat ik nooit aan pensionstalling begin :j . Ik heb heul geen zin in dat gedoe.

Ik hoor het hier rond me consequent dat stalhouders terug privé gaan omwille van het gezeik. En daarmee kom je dus ook nog eens met aanbod VS vraag wat de prijs omhoog drijft.

Ik ben momenteel de enige in de provincie waar hengsten na hun 1e levensjaar hengst mochten blijven. _O- alleen ben ik er dus ook even mee gestopt door omstandigheden en het gezeik, niks is goed genoeg. Vertel je ze dan dat ze zonder opzeg weg mogen als het elders beter is dan komt er heel snel gemompel over dat anderen duurder zijn en ook niet ideaal enz enz. :roll:

Nee laat maar zitten hoor, ik deed het hoofdzakelijk voor mijn eigen hengst en heb nu fijne meiden die gewoon onkosten betalen (in praktijk maak je daar dus gewoon verlies op maar Joy had gezelschap dus dat was dan mijn ‘winst’ zeg maar. Daarvoor deed ik het immers ook. Dat ik Joy zelf kon laten opgroeien en met vriendjes. ) en daar stopt het nu mee. Krijg nog regelmatig berichten maar als ik nu terug zou aan nemen is dat echt wel aan een hogere prijs. :=

knollentuin

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 15:54

Ik heb ook een aantal mensen op Stal in m'n achtertuin en nee die betalen niet commercieel maar mijn voordeel is dat ik een x op vakantie of uit eten kan , ik meen serieus dat als stalhouders er een normaal loon uit gaan halen voor alle uren die ze 24/7 werken of beschikbaar zijn er nog maar weinig een paard kunnen onderhouden . Voor mij is en blijft t hobby en mag een ander z'n hobby hier bij mij betaalbaar uitoefenen mits alles redelijk blijft , heb er ook gehad die dachten dat ze zich niet aan gemaakte afspraken hoefden te houden , die mogen snel op zoek naar iets anders.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 16:19

Ondanks dat ik nu bij iemand thuis sta met 1 iemand anders zou ik het zelf alleen met een bekende doen denk ik. Met dezelfde visie en waarvan ik weet dat diegene netjes is en ook voor een goede verzorging zorgt. Dan lijkt het me ideaal bij een dag weg/vakantie etc maar het lijkt me heel moeilijk.
En dan doe je het idd niet voor het geld maar omdat je paard niet alleen staat/als je weg bent je andere paard niet alleen staat, een klein stukje ontzorgen met vakanties etc.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 18:05

Het is ook heel erg leuk hoor, om een pensionstal te hebben! Tuurlijk heb je gedoe soms. Maar het is niet alleen maar kommer en kwel :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 18:38

Ik denk dat als je groter bent het minder gedoe geeft.
Dan vaar je je koers en zo is hij.
En ook klanten kunnen onderling dingen regelen zoals bijvoorbeeld een dekenwissel.

Heb je minder mensen moet je denk ik opletten het niet te goed voor iedereen te willen zijn.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 13:04

Kan wel leuk zijn ook soms pensionstal, als je duidelijk je grenzen stelt en goed uit je doppen kijkt wie je over de vloer krijgt.

Ik heb toevallig een BTW-nummer met verlieslatende pensionstal en winstgevende andere freelance jobs, dus die andere jobs compenseren het verlies. Alleen dit jaar iets te weinig pension en teveel freelance gewerkt, dus behoorlijk wat winst gedraaid, de fiscus zal tevreden zijn :(

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 20:47

Gaat de btw in Duitsland ook omhoog?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 21:42

Perryx schreef:

nee

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 21:43

Perryx schreef:

Nee

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 22:27

Op hoeveel zit de btw daar voor hooi, zaagsel en brok ?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 22:32

Perryx schreef:

7

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 23:05

ruitje schreef:
Het is ook heel erg leuk hoor, om een pensionstal te hebben! Tuurlijk heb je gedoe soms. Maar het is niet alleen maar kommer en kwel :D

Ik kan oprecht zeggen dat ik geniet van onze pensionpaarden. Maar ons concept is natuurlijk heel anders dus de beleving ook.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 08:50

Oehlala schreef:
Perryx schreef:

7

Dan loont het wel om met een aanhanger die kant op te rijden lijkt me.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 09:02

In Duitsland waren veel merken zoals pavo bijvoorbeeld altijd al paar euro duurder dan hier :) dus dat loont niet perse. Net als hooi was hier vlak over de grens altijd al duurder.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 09:05

Suzanne F. schreef:
Dan loont het wel om met een aanhanger die kant op te rijden lijkt me.

Mwah weet ik niet. Brokken liggen al een stukje hoger dus verwacht dat het nu meer op hetzelfde uitkomt als NL. En niet overal krijg je alle merken.
Hooi en stro zou kunnen lonen, maar dan moet je ook maar net die adressen weten en wat krijgen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 08:53

Even een gerelateerde vraag.
Is er een vastgelegde wettelijke termijn die bepaald hoever van te voren een pension een verhoging kan of moet aankondigen?

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:36

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... en%20maken.

Zou je moeten kunnen vinden in je contract en/of algemene voorwaarden.

Heb je geen contract lijkt het mij minstens je opzegtermijn, zodat je tijd hebt om als je het niet eens bent met de prijsverhoging een alternatief te vinden.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 12:51

Dus 11 dagen van te voren is misschien wel wat kort dag.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 16:09

Vind ik wel, maar staat er niets in je contact of iets?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 16:59

Dat is kort dag. Als je het bedrag niet meer kan ophoesten heb je 11 dagen om een nieuwe plek te zoeken en je hele hebben en houden te verhuizen. Dat is stresserend weinig. En in principe kan je ook niet tijdig meer opzeggen. Want als je nu opzegt zou je de termijn van een maand moeten respecteren.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:19

Hier net bericht dat we per 1 maart (weer) omhoog gaan. Een 'normale' box (3 bij 3) met dagelijks opstrooien, één keer per week uitmesten en drie keer per dag voeren gaat dan naar 550 euro per maand. De kosten voor de paddockservice (doordeweeks) en toeslag hooi blijven wel gelijk. Kom ik in totaal op iets van 680 per maand.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:22

Flinke kosten ook voor de paddock service.

Het wordt zo’n beetje onbetaalbaar. Ja ik snap dat pensionhouders ook hun rekeningen moeten betalen en dat ze zelf ook nog moeten kunnen leven

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 19:12

Holy moly, wat voor accommodatie is dat dan?