
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
urosa schreef:Ariebren: maar ik dacht dat een auto wel zuiniger is als hij lager in toeren rijd? Dus als je 120 rijd op de snelweg maakt het qua verbruik niet uit of je in de 4 of 5 zit?
urosa schreef:Ariebren: maar ik dacht dat een auto wel zuiniger is als hij lager in toeren rijd? Dus als je 120 rijd op de snelweg maakt het qua verbruik niet uit of je in de 4 of 5 zit?
De Freelander heeft 260 Nm bij 1750 tpm, dit lijkt mij wel fijn rijden?
In de 4 maakt hij dan best veel toeren (op de snelweg met 90 km), vind dit zelf zo naar klinken als ik achter het stuur zit![]()
Als ik richting de 100 ga doet de Omega het ook makkelijker maargoed dat mag niet en is ook niet veilig...
ikke schreef:Duhelo schreef:omdat ze dan meestal kapot gaan
Nou heb ik al best het nodige gehoord en gelezen van de Freebee, maar dat ze een zwakke koppeling hebben is nieuw voor me........
Weet je zeker dat ie niet iets anders bedoelde, de visco-koppeling bijvoorbeeld.........
Duhelo schreef:ikke schreef:Nou heb ik al best het nodige gehoord en gelezen van de Freebee, maar dat ze een zwakke koppeling hebben is nieuw voor me........
Weet je zeker dat ie niet iets anders bedoelde, de visco-koppeling bijvoorbeeld.........
ik heb geen idee wat een visco koppeling is
garagemannetje zei: koop geen freelander, tss de 100 000 en 150 000 km gaat de ambriage kapot (en dat is nou net het aantal km's die voor mij betaalbaar worden), en ge gaat om de 100 000 een nieuwe moeten steken. kostprijs is 3000-5000 euro.
welk onderdeel van de ambriage (of koppeling dus) hij juist bedoeld, geen idee, maar blijkbaar kost het veel geld.
(en garagemannetje is goede vriend van mijn vriend, dus freebee is (helaas
) van het lijstje) )
ikke schreef:Duhelo schreef:
ik heb geen idee wat een visco koppeling is
garagemannetje zei: koop geen freelander, tss de 100 000 en 150 000 km gaat de ambriage kapot (en dat is nou net het aantal km's die voor mij betaalbaar worden), en ge gaat om de 100 000 een nieuwe moeten steken. kostprijs is 3000-5000 euro.
welk onderdeel van de ambriage (of koppeling dus) hij juist bedoeld, geen idee, maar blijkbaar kost het veel geld.
(en garagemannetje is goede vriend van mijn vriend, dus freebee is (helaas
) van het lijstje) )
Oh wacht, ik weet het al, denk ik. Oudere Freebees hadden een minder goede versnellingsbak, die in combinatie met een kapotte visco de geest gaf, a 5000 euro kosten. Freebees vanaf 2001 hebben een betere versnellingsbak, maar je moet nog steeds bedacht zijn op een kapotte visco. Ik heb daar in het verleden regelmatig over geschreven in diverse topics, inkl de mogelijkheden om de status te controleren.
Joram schreef:Heel ander soort vraag. Wat voor banden doen jullie deze tijd onder een trailer auto?
Het wilt hier nog wel eens glad zijn op de weg door hoeveelheid modder/bladderen op de weg, en we hebben hier ook veel gladde klinkers. Op mijn voorbanden heb ik niet zo veel profiel meer, maar wel ruim meer dan 1,6mm.
Zodra het vriest wordt de auto en trailer stil gezet.
Zit zelf te denken aan winterbanden of om enkel voorbanden te vervangen voor 4 seizoens banden (achter banden hebben nog wel veel profiel).
ikke schreef:(..) Voor het terrein heb ik nog een setje BF Goodridge AT liggen. Formeel tegenwoordig ook een winterband, maar dat had ik standaard op de Disco liggen. Gaat zonder veel problemen 150.000km mee......
Joram schreef:Heel ander soort vraag. Wat voor banden doen jullie deze tijd onder een trailer auto?
Het wilt hier nog wel eens glad zijn op de weg door hoeveelheid modder/bladderen op de weg, en we hebben hier ook veel gladde klinkers. Op mijn voorbanden heb ik niet zo veel profiel meer, maar wel ruim meer dan 1,6mm.
Zodra het vriest wordt de auto en trailer stil gezet.
Zit zelf te denken aan winterbanden of om enkel voorbanden te vervangen voor 4 seizoens banden (achter banden hebben nog wel veel profiel).