SparklingApp schreef:Ik wil hier ook graag even een vraag stellen.
Ik heb een Mitsubishi Pajero die 2800 kilo mag trekken, nou ben ik aan het kijken om eventueel een 3 paards trailer te kopen (met ruime zadelkamer, paarden kunnen schuin staan en kan ik 2 paarden meenemen met een vak ertussen leeg laten) weet iemand hoe het dan zit wat je mag trekken?
Natuurlijk heb ik mn E, de trailer weegt zo'n 1800 kilo en mag beladen tot 3500 kilo wegen.
Mag je dan het echte gewicht rekenen of telt het maximale laadvermogen?
Hiervoor had ik een Daihatsu Rocky, super fijne simpele wagen, die mocht 3500 kilo trekken, maar kwam met wind tegen op de dijk soms amper aan de 60 kmpu met 2 paarden, wil ook wel terug naar een Rocky omdat die wel 3500 mag trekken, maar ben bang dat trekkers me dan straks in komen halen.. en dat gebeurt bij de Pajero dus absoluut niet.
Iemand een goede tip voor mij?
De laagste waarde, de TTM-ahw van de auto, is in dit verhaal bepalend. Met een trailer van 1800 kg (op kenteken neem ik aan, dus tel daar maar 150 kg voor de accessoires bij op) en twee fullsize paarden kom je dik boven de 3 ton. No go dus.
En goeie Rocky's worden langzaamaan wat lastig te vinden, denk ik. Andere optie is een handgeschakelde Nissan Patrol GR 3.0Di, die mogen 3,5 ton aan de haak. Let op: automaat een ton minder!