Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LiseFederer schreef:Nou even een vraagje ,
moet je een speciaal rijbewijs daar voor hebben?
sommige zeggen dat het boven de zoveel kg nodig is wat ik ook denk
en er onder niet;s
Iemand raad?

yvetjes schreef:Nogal achterhaald. Sinds Citroën van Peugeot S.A. is is er weinig mis met de betrouwbaarheid.. sterker nog, de halve wereld gebruikt de sublieme dieselmotoren die dit concern bouwt, zelfs voor premium auto's. De 1.6 HDI vind je bijv. terug bij BMW (in de Mini), Ford (Fiesta/Focus), Volvo (C30/S40/V50/V70/S80) en nog een paar die ik nu vergeet. De twinturbo 2.2 HDI zit in de Mitsubishi Outlander, de 2.7/3.0 HDI zit o.a. in de Chrysler 300C en de diverse Landrovers en Jaguars.Citroen durf ik niet aan (heb niets met franse auto's en ze staan niet bekend als geweldig betrouwbaar en afschrijving is hoog).
. Over de 6 ton mag zo'n auto best even last hebben van een pijntje hier en daar. Een warmloper bij een AX snap ik nog, maar bij een XM niet echt trouwens, maar dat doet er in dit topic weinig toe. Lovely schreef:Een goed onderhouden AX loopt ook niet warm hoor, heb m'n toenmalige AX GTI probleemloos met 170 km/h in de 4 door de Duitse bergen gejagen (niet goed voor je brandstofverbruik trouwens). Als je radiateur van binnen zo gaar als een gebarbecued konijn is verstopt ook het koelsysteem van een XMEen warmloper bij een AX snap ik nog, maar bij een XM niet echt trouwens, maar dat doet er in dit topic weinig toe.
Nieuwe radiateur en spoelen en dan blijkt het ding ineens koelwater te lekken bij de oliekoeler. Niet op de metertjes letten en doorscheuren -> gevolg = hoog olieverbruik (1:1500) en wat minder power. Gezien de carrosserie nog wel erg goed is (roest- en schadevrij op de krikpunten achter na - dat hebben ze allemaal en is makkelijk op te lossen) overweegt men een grote reparatie en daarna de stalling.
.
. In een AX heb je al die metertjes niet, maar die veegt gewoon het zweet van zijn koppakking en gaat weer vrolijk door als je de waterleiding hebt gerepareerd
. Althans, die twee van mij konden dat wel
. Mijn xsaartje stond een keer met lege radiateur, maar gelukkig was het hartje winter. Na het vullen is er nooit meer een drup verloren gegaan, dat was de meest mysterieuze lekkage ooit. Guus, mijn C5 heeft alleen een beetje moeite met rekenen en daarom let ik maar goed op de metertjes
. Ik mis een CX in je lijstje trouwens, die hoort er toch nog wel bij eigenlijk, een mooie Pallas, Prestige of T. 
). Liep prima met ~85-90 km/h, in de winter. Volgende dag deed ie helaas niks meer
heb er toen een 1.5d motortje in gehangen en heb er nog 20.000 km mee gereden.
yvetjes schreef:Trailer heeft max last 1400 en 50 kogeldruk (Weijertje).