Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arielle_

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:35

1000KG toch maar ofzo?

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:10

Volgens mij ook max 1.000! Ik ben vanalles aan het kijken en die viel meteen af.

Ik zie ook zeer goed betaalbare Citroen C4 (ik hou niet van franse auto's, maar die 1.6 diesels mogen 1511 trekken en zijn zuinig.... Anders wordt t misschien een Leon (nieuw model 2006) of een Volvo V50, maar dan moet ik dieper in de buidel en meer km accepteren....

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:41

Met die Citroen C 4 kom je waarschijnlijk met je kogeldruk niet uit. Wij hebben daar ook nog naar gekeken, maar een Citroen C 4 mag maar rond de 60 kg. kogeldruk hebben. Even goed vooraf laten informeren tot je eventueel tot koop overgaat.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:36

Wij hebben een passat, en trekt een 2 paards trailer.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:38

De kans is groot dat het een SEAT Leon wordt. Ik rij nu een Golf en die heeft dezelfde motor (max 1400). Trekhaak kan 1600 kilo en 75 kogeldruk hebben. Trailer heeft max last 1400 en 50 kogeldruk (Weijertje). Denk dat ik er goed aan doe. Citroen durf ik niet aan (heb niets met franse auto's en ze staan niet bekend als geweldig betrouwbaar en afschrijving is hoog).
Laatst bijgewerkt door yvetjes op 23-07-10 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

LiseFederer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:41

Nou even een vraagje ,
moet je een speciaal rijbewijs daar voor hebben?
sommige zeggen dat het boven de zoveel kg nodig is wat ik ook denk
en er onder niet;s

Iemand raad?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:12

LiseFederer schreef:
Nou even een vraagje ,
moet je een speciaal rijbewijs daar voor hebben?
sommige zeggen dat het boven de zoveel kg nodig is wat ik ook denk
en er onder niet;s

Iemand raad?

[TAO] FAQ TAO

Lunalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:12

Wij hadden eerst een Opel Zafira 2.0 Dsl,
Maar al tijdens onze eerste trailerrit bleek deze daar zeker niet geschikt voor te zijn.
Nu een Nissan Navara, schitterende auto voor dit soort werk.
Je voelt nog nooit dat hij aan het trekken is. Wat mooi meegenomen is is dat hij de luxe heeft van een personenwagen en de voordelen van een lichte vrachtwagen :-)

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:19

Ik heb voor mijn 1,5 paardstrailer een Saab 99 GL uit 1984

JRBorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:38

Nissan Patrol 2.8 TDI 6 cilinder, van 1999
Loopt als een zonnetje als de versnellingsbak, airco, stuurbekrachtigingspomp, het doen :P

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 08:20

JRBorst schreef:
Nissan Patrol 2.8 TDI 6 cilinder, van 1999
Loopt als een zonnetje als de versnellingsbak, airco, stuurbekrachtigingspomp, het doen :P

* heeft zelf niets te klagen maar is stiekum toch een beetje jaloers *
Ben gek op dat soepele gesnor van die zes in lijn...

Renpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 08:25

Opel Frontera 4x4 :)

Erg handig op bijvoorbeeld modderige parkeerplaatsen op concours. ;)

xNaomi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:25

Wij hebben een Opel Astra net eeb 1,5 paards trailer!
Maar ooit (ongeveer over 2 jaar) wilt me vader een grotere, zwaardere privé auto aanschaffen voor een 2 paards trailer!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 14:28

yvetjes schreef:
Citroen durf ik niet aan (heb niets met franse auto's en ze staan niet bekend als geweldig betrouwbaar en afschrijving is hoog).
Nogal achterhaald. Sinds Citroën van Peugeot S.A. is is er weinig mis met de betrouwbaarheid.. sterker nog, de halve wereld gebruikt de sublieme dieselmotoren die dit concern bouwt, zelfs voor premium auto's. De 1.6 HDI vind je bijv. terug bij BMW (in de Mini), Ford (Fiesta/Focus), Volvo (C30/S40/V50/V70/S80) en nog een paar die ik nu vergeet. De twinturbo 2.2 HDI zit in de Mitsubishi Outlander, de 2.7/3.0 HDI zit o.a. in de Chrysler 300C en de diverse Landrovers en Jaguars.

De betrouwbaarheid van sneller afschrijvende auto's wordt sowieso wat vaker te schande gemaakt doordat deze auto's vaak ook slechter onderhouden worden. Een goede bekende van me heeft in 1998 bijvoorbeeld een Citroën XM 3.0 V6 24V nieuw gekocht, vol met snufjes en elektrische dingetjes die allemaal stuk kunnen.. heeft altijd perfect gelopen, is zakelijk gebruikt en voor een tweepaards paardentrailer en alles behalve ontzien. Hij begint de afgelopen maanden minder betrouwbaar te worden en het olieverbruik is na een tweetal warmlopers flink gestegen. De kilometerteller staat ruim over de 600.000 km (620 als ik me niet vergis). Zelf heb ik enkele Citroën AXen flink in de kilometers gereden, 2 diesels probleemloos over de 300.000 km en een (afgetrapte) GTI aan de 270.000 km, heb me daarnaast ook regelmatig vervoerd in een Peugeot 407 HDI met ruim 3 ton op het tellertje... Trust me, mits goed onderhouden doet een Citroën/Peugeot echt niet onder voor een VW of zelfs amper voor een Toyota op het gebied van betrouwbaarheid. Dit geldt overigens voor vrijwel alle moderne auto's...

uitzondering op die regel vind ik toch echt Renault. Mijn ouders zijn verstokte Renault-rijders, ik vind het echt rampenbakken, al doet hun Laguna het al heel lang goed. Ze hebben ook ervaring met de Renault Espace, m'n vader vindt ze prachtig... als je het onderhoud meerekent kan je net zo goed een Mercedes ML kopen ofzo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 14:43

Een XM 3.0 V6 24V, dat is geen auto, dat is een rijdend paleis :). Over de 6 ton mag zo'n auto best even last hebben van een pijntje hier en daar. Een warmloper bij een AX snap ik nog, maar bij een XM niet echt trouwens, maar dat doet er in dit topic weinig toe.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 15:18

Lovely schreef:
Een warmloper bij een AX snap ik nog, maar bij een XM niet echt trouwens, maar dat doet er in dit topic weinig toe.
Een goed onderhouden AX loopt ook niet warm hoor, heb m'n toenmalige AX GTI probleemloos met 170 km/h in de 4 door de Duitse bergen gejagen (niet goed voor je brandstofverbruik trouwens). Als je radiateur van binnen zo gaar als een gebarbecued konijn is verstopt ook het koelsysteem van een XM ;) Nieuwe radiateur en spoelen en dan blijkt het ding ineens koelwater te lekken bij de oliekoeler. Niet op de metertjes letten en doorscheuren -> gevolg = hoog olieverbruik (1:1500) en wat minder power. Gezien de carrosserie nog wel erg goed is (roest- en schadevrij op de krikpunten achter na - dat hebben ze allemaal en is makkelijk op te lossen) overweegt men een grote reparatie en daarna de stalling.
Familie in kwestie is nogal liefhebber en ook in het bezit van een C6 3.0 HDI, een DS 23 I.E., een GS, een Traction Avant en een SM _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:24

Een C6 3.0 HDi, draag me weg :D.
Maar het ging mis bij het 'niet op de metertjes letten en doorscheuren' :D. In een AX heb je al die metertjes niet, maar die veegt gewoon het zweet van zijn koppakking en gaat weer vrolijk door als je de waterleiding hebt gerepareerd :D. Althans, die twee van mij konden dat wel :)). Mijn xsaartje stond een keer met lege radiateur, maar gelukkig was het hartje winter. Na het vullen is er nooit meer een drup verloren gegaan, dat was de meest mysterieuze lekkage ooit. Guus, mijn C5 heeft alleen een beetje moeite met rekenen en daarom let ik maar goed op de metertjes ;). Ik mis een CX in je lijstje trouwens, die hoort er toch nog wel bij eigenlijk, een mooie Pallas, Prestige of T.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 20:12

haha, de eigenaar van die C6 is nog op zoek naar een 2400 GTI (type 1) voor de verzameling. C6 is gechipt en heeft een versterkte automaatbak en al. "cruisen" met 260 km/h :P
Mijn AX GTI had alle metertjes, wel ooit zonder koelwater thuis gekomen met een AX 1.4d (100 km oid := ). Liep prima met ~85-90 km/h, in de winter. Volgende dag deed ie helaas niks meer :P heb er toen een 1.5d motortje in gehangen en heb er nog 20.000 km mee gereden.
180 km/h, goede vering en 1 op 23. Heerlijk bakkie :D

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:17

Pa heeft een mercedes ml uit 2008. 2 paards trailer met meestal 2 haflingers er in!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:37

chevrolet S10... en ik wilde nooit meer een yank :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:18

HLPhoto, ik heb een tijdje terug nog in een type 2 gezeten, zo gaar als gebakken boter, maar welke CX is dat onderhand niet? Als ik later groot ben, wil ik ook van allemaal eentje :D.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 00:44

ik weet een CX GTI Turbo 2 in perfectie staat ;)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 00:56

yvetjes schreef:
Trailer heeft max last 1400 en 50 kogeldruk (Weijertje).

Heb je die kogeldruk echt gemeten? Ik heb ook een Weijer, maar ik hou me toch aan de 70-75 kogeldruk.
Ik zou het liefst een Ford Focus en Citroen C3 met sterke motor of iets in die richting aanschaffen, maar de kogeldruk is gewoon onvoldoende helaas.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 01:07

...alsof de kogeldruk van een trailer uberhaupt realistisch is..... :)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 01:08

Ik neem aan dat je doelt op het feit dat er levende have in staat en het dus wisselend is?