Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:605 euro per maand en dan wordt je stal nog niet eens uitgemest. De stalhouder kiest dus resoluut voor accommodatie en biedt zeer weinig service. Daar zit een rek op in hoeverre klanten daarin meegaan. En als ik Babootje hoor, komt die grens aardig in zicht.
ruitje schreef:Hebben wij toevallig wel gedaan( niet dit voorbeeld haha) . Soms moeten je dat wel doen, omdat als je geen regels opstelt: je alsnog meer kosten of gedoe heb.
Even in jouw voorbeeld: Als je dan 5 x per week draad aan het repareren bent omdat ze paarden bij elkaar gooien wat niet gaat, of de paarden rondjes in hun box staan te draaien omdat ze dan om 08 uur en dan om 13 uur naar buiten gaan. Dan ben je alsnog meer kosten kwijt aan stro en materiaal en is je personeels bezuiniging voor saus geweest.
Niet dat ik jouw voorbeeld heel vriendelijk vind klinken hoor, maar soms ligt er zeg maar een zakelijke redenatie achter waarom 'iets op een bepaalde manier moet'
Ik begrijp dan wel altijd de klant zijn kant, soms moet ik oprecht zakelijk gezien iets doen waar ik 100% van snap dat een klant het niet leuk gaat vinden.
ruitje schreef:Oh, dat mag ook natuurlijk, het is aan iedereen om daar keuzes in te maken toch? Maar om aan te geven dat bedrijven heel lastig te vergelijken zijn. De een stopt alles in service, de volgende in zijn accomodatie. Wij hebben alles geïnvesteerd in paddocks en aankoop van land.
Elk bedrijf heeft andere kosten en andere plus punten. Dus 2 stallen die 400 rekenen kunnen compleet iets anders aanbieden en het is aan de klant waar je prioriteit ligt?
Dat was mijn punt
Gini schreef:605 euro per maand en dan wordt je stal nog niet eens uitgemest. De stalhouder kiest dus resoluut voor accommodatie en biedt zeer weinig service. Daar zit een rek op in hoeverre klanten daarin meegaan. En als ik Babootje hoor, komt die grens aardig in zicht.
Gini schreef:Zeker! Als je stallen volstaan is dat het enige wat telt natuurlijk. Ieder zijn meug. Alleen vind ik het zo ver van mijn wensen afstaan dat ik me niet zo goed kan voorstellen welk type klant 600+ euro neertelt om dan alsnog zelf naar de Welkoop te moeten tuffen.
Fitzroy schreef:Ik ben misschien van de oude stempel maar ik heb nog nooit bijgevoerd naast wat de pensionhouder geeft. Maar ik ben echt een no nonsense type. Op basisbrok gaan ze echt niet dood.
Babootje schreef:Gini schreef:605 euro per maand en dan wordt je stal nog niet eens uitgemest. De stalhouder kiest dus resoluut voor accommodatie en biedt zeer weinig service. Daar zit een rek op in hoeverre klanten daarin meegaan. En als ik Babootje hoor, komt die grens aardig in zicht.
545 is de kale stalprijs (inclusief 3x pd hooi en stro dan wel). Dat was eerst inclusief 1 x per 2 weken de box leeghalen. Tussendoor uitmesten en opstrooien doen we zelf (d.w.z. dat stal 2 x pw een berg stro in de stal gooit die je dan gedurende de week voor opstrooien gebruikt). Per augustus werd het dus, of helemaal niet uitmesten en alles zelf doen of het bij het oude houden maar dan wel voor 40 meer. Dus nu 605.
En verder koop je dus alles los in. Er wordt een soort Muesli van stal gevoerd, maar die is voor ons niet toereikend. Dus kopen we zelf onze brok. Service (dus paard buiten/binnen zetten, molen etc) koop je extra in, en peeskappen aan en af doen komt er nog extra bij, net zoals vliegenkap op en deken op en af). Met alles erop en eraan betaak ik nu tegen 700 per maand. Alleen aan stalling, service en hooi.
En begrijp me goed hoor, het is verder een hele fijne stal. De paarden (ik heb er 2 daar op stal en nog 1 fokmerrie elders) kunnen niet beter staan vind ik.
Maar ergens komt er wel een keer een grens aan wat ik er nog voor wil betalen. En dan zal dat waarschijnlijk einde paardenhobby betekenen.
Babootje schreef:Gini schreef:605 euro per maand en dan wordt je stal nog niet eens uitgemest. De stalhouder kiest dus resoluut voor accommodatie en biedt zeer weinig service. Daar zit een rek op in hoeverre klanten daarin meegaan. En als ik Babootje hoor, komt die grens aardig in zicht.
545 is de kale stalprijs (inclusief 3x pd hooi en stro dan wel). Dat was eerst inclusief 1 x per 2 weken de box leeghalen. Tussendoor uitmesten en opstrooien doen we zelf (d.w.z. dat stal 2 x pw een berg stro in de stal gooit die je dan gedurende de week voor opstrooien gebruikt). Per augustus werd het dus, of helemaal niet uitmesten en alles zelf doen of het bij het oude houden maar dan wel voor 40 meer. Dus nu 605.
En verder koop je dus alles los in. Er wordt een soort Muesli van stal gevoerd, maar die is voor ons niet toereikend. Dus kopen we zelf onze brok. Service (dus paard buiten/binnen zetten, molen etc) koop je extra in, en peeskappen aan en af doen komt er nog extra bij, net zoals vliegenkap op en deken op en af). Met alles erop en eraan betaak ik nu tegen 700 per maand. Alleen aan stalling, service en hooi.
En begrijp me goed hoor, het is verder een hele fijne stal. De paarden (ik heb er 2 daar op stal en nog 1 fokmerrie elders) kunnen niet beter staan vind ik.
Maar ergens komt er wel een keer een grens aan wat ik er nog voor wil betalen. En dan zal dat waarschijnlijk einde paardenhobby betekenen.