Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sansje schreef:Ik heb de trailer achter een Volkswagen T5 diesel. Ik meen een 2.0. Dat gaat gelukkig echt meer dan prima, maar in terrein heeft hij toch echt wel wat meer moeite. Dat merkte ik van de zomer toen ik op een nat veld geparkeerd stond. Het in beweging komen is dan toch even spannend. Voorheen hing de trailer achter de range rover van vaders, dat was echt luxe. Daarmee had ik het gevoel dat niks te gek was, heerlijke auto als je het benzineverbruik even niet mee telt.
AniiQue schreef:ikke schreef:Maar waarom is er voor 30km dan een "mindere goede" auto prima geschikt en voor, laten we zeggen 100km, niet???
Het gaat me er niet om dat het een 'minder goede' auto is, voor mij is die denk ik prima. Heb zelf goede en slechte dingen over de auto gehoord.
En met verder ga ik niet bedoel ik juist mee dat ik zelf niet verder ga rijden met de auto (+trailer en paard) dan Limburg heeft er meer mee te maken dat ikzelf een schijterd ben in de auto. Langere stukken is me vriend goed voor.
Merel_Brit schreef:Ik kan me voorstellen dat die Audi er inderdaad geen moeite mee heeft!!
MarjanB schreef:Vind het wel grappig, ik heb naar aanleiding van alle koppel verhalen van grote auto's die van mn golfje maar even opgezocht. 310 nm/1900 tpm Doet dus niet veel onder in vergelijking met de passat van hierbovenOok niet zo vreemd dus dat ik van elk modderveld af kom zonder hulp!
Silly1972 schreef:@ Ikke, Klopt het dat LPG het vermogen (trekvermogen ) vermindert? Inmiddels niet meer toch?
miicchhellee schreef:die van ons niet hoor, meerdere denk ik ook wel niet
maar het gaat om het gewicht van je auto, want dat bepaald ook mede hoeveel die mag trekken
ikke schreef:Silly1972 schreef:@ Ikke, Klopt het dat LPG het vermogen (trekvermogen ) vermindert? Inmiddels niet meer toch?
Nope, LPG G3 geeft geen vermogensverlies en ook het verbruik is nauwelijks hoger dan benzine, door de efficiente inspuiting.
Silly1972 schreef:ikke schreef:
Nope, LPG G3 geeft geen vermogensverlies en ook het verbruik is nauwelijks hoger dan benzine, door de efficiente inspuiting.
hmm dat van het verbruik weet ik nog zo net niet, de dealer zegt al dat het verbruik hoger is en ik merk hetzelf ook.
Zowel met de Saab als met de auto die ik nu heb zou het gemiddeld verbruik 1 op 11-12 moeten zijn.
terwijl voor beide het verbruik maximaal 1 op 10 is en dat is als ik alleen maar snelweg rij.
Gemiddeld zit ik op de 1 op max 9
ikke schreef:Deugd de afstelling van je LPG installatie wel? Als ik alle slecht afgestelde LPG auto's hier op de stoep zou moeten zetten, zou ik of de hoogste toren in de zeer wijde omgeving hebben, of het hele dorp zou geblokkeerd zijn van de auto's (als ik ze al binnen de grenzen van het dorp kwijt zou kunnen.....)
SparklingApp schreef:Ik wil hier ook graag even een vraag stellen.
Ik heb een Mitsubishi Pajero die 2800 kilo mag trekken, nou ben ik aan het kijken om eventueel een 3 paards trailer te kopen (met ruime zadelkamer, paarden kunnen schuin staan en kan ik 2 paarden meenemen met een vak ertussen leeg laten) weet iemand hoe het dan zit wat je mag trekken?
Natuurlijk heb ik mn E, de trailer weegt zo'n 1800 kilo en mag beladen tot 3500 kilo wegen.
Mag je dan het echte gewicht rekenen of telt het maximale laadvermogen?
Hiervoor had ik een Daihatsu Rocky, super fijne simpele wagen, die mocht 3500 kilo trekken, maar kwam met wind tegen op de dijk soms amper aan de 60 kmpu met 2 paarden, wil ook wel terug naar een Rocky omdat die wel 3500 mag trekken, maar ben bang dat trekkers me dan straks in komen halen.. en dat gebeurt bij de Pajero dus absoluut niet.
Iemand een goede tip voor mij?
Silly1972 schreef:SparklingApp schreef:Ik wil hier ook graag even een vraag stellen.
Ik heb een Mitsubishi Pajero die 2800 kilo mag trekken, nou ben ik aan het kijken om eventueel een 3 paards trailer te kopen (met ruime zadelkamer, paarden kunnen schuin staan en kan ik 2 paarden meenemen met een vak ertussen leeg laten) weet iemand hoe het dan zit wat je mag trekken?
Natuurlijk heb ik mn E, de trailer weegt zo'n 1800 kilo en mag beladen tot 3500 kilo wegen.
Mag je dan het echte gewicht rekenen of telt het maximale laadvermogen?
Hiervoor had ik een Daihatsu Rocky, super fijne simpele wagen, die mocht 3500 kilo trekken, maar kwam met wind tegen op de dijk soms amper aan de 60 kmpu met 2 paarden, wil ook wel terug naar een Rocky omdat die wel 3500 mag trekken, maar ben bang dat trekkers me dan straks in komen halen.. en dat gebeurt bij de Pajero dus absoluut niet.
Iemand een goede tip voor mij?
ik ben er niet helemaal bekend mee, maar kleine rekensom, je auto mag 2800 trekken, gewicht trailer is 1800 dan hou je dus nog 1000 kg voor 2 paarden, vraag me af of dat verstandig is. Zit geen marge in en met alles wat erbij zit aan zadels, steunen, matten ed. denk ik dat je aardig tekort komt.