Paard gekocht en gekeurd, eigenaar ziet ervanaf?! WAT NU?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Paard gekocht en gekeurd, eigenaar ziet ervanaf?! WAT NU?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:10

Hannanas schreef:
Beaux schreef:
Ik vind het een rotsituatie voor je maar als je je geld terug krijgt wb keuring en reiskosten(ik zou zelf ook nog wat geld voor de verspilde tijd rekenen) dan zou ik mijn wonden likken en het laten zoals het is. Paarden genoeg! Waarom dan alles op alles om juist deze ene te krijgen? Ik geloof nl niet dat je het wint want dit paard is nog steeds eigendom van die mensen, hun naam staat op het papier. Natuurlijk waren er mondelinge afspraken maar geen rechter die dat paard daar weg gaat laten halen hoor. Zeker niet omdat die mensen hebben aangeboden jouw onkosten te vergoeden.

Dit denk ik nu ook.
Tevens vind ik het stiekem ook sneu voor de verkopende partij, ze willen blijkbaar het paard niet zo graag weg doen.

Zij willen het paard dacht ik wel verkopen alleen dan voor meer geld.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:15

wow door de goede keuring voor meer geld?

Ik hou mij verder van dit topic, zo te lezen heb ik nog niet genoeg van dit topic gelezen.

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 11:33

Hannanas schreef:
Beaux schreef:
Ik vind het een rotsituatie voor je maar als je je geld terug krijgt wb keuring en reiskosten(ik zou zelf ook nog wat geld voor de verspilde tijd rekenen) dan zou ik mijn wonden likken en het laten zoals het is. Paarden genoeg! Waarom dan alles op alles om juist deze ene te krijgen? Ik geloof nl niet dat je het wint want dit paard is nog steeds eigendom van die mensen, hun naam staat op het papier. Natuurlijk waren er mondelinge afspraken maar geen rechter die dat paard daar weg gaat laten halen hoor. Zeker niet omdat die mensen hebben aangeboden jouw onkosten te vergoeden.

Dit denk ik nu ook.
Tevens vind ik het stiekem ook sneu voor de verkopende partij, ze willen blijkbaar het paard niet zo graag weg doen.

Via via hebben we gehoord dat het paard gewoon op stal staat niks te doen, dus de verkopende partij wil het paard wel kwijt, alleen het mag niet van de vader.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:35

MissPPP schreef:
Via via hebben we gehoord dat het paard gewoon op stal staat niks te doen, dus de verkopende partij wil het paard wel kwijt, alleen het mag niet van de vader.

Ik dacht dat het was omdat die vader meer geld wou hebben?

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:36

Er is dus nog steeds geen reactie op de brief van de advocaat?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:39

MissPPP schreef:

Ik vraag me eigenlijk nog steeds af wie de werkelijke eigenaar van het paard is. Vader of dochter? En of de hele verkoopactie van dochter berust op een misverstand of een familieruzie.

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 11:55

Nee, op beide vragen moet ik helaas NEE antwoorden... :-(

De vader wilde het paard eigenlijk meer uit principe niet meer verkopen omdat het paard niet gekeurd mocht worden.

En we hebben nog geen reactie op de advocatenbrief.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:56

Alleen is het dan niet zo, dat jullie een mondelinge overeenkomst hebben gesloten?
Tenzij degene minderjarig of dronken is, is die toch wettelijk geldig?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:30

Miracle_ schreef:
Alleen is het dan niet zo, dat jullie een mondelinge overeenkomst hebben gesloten?

Ja dat klopt helemaal. Die vrouw was gewoon handelsbekwaam. Daarom zegt onze advocaat ook dat we heel sterk staan. We hebben alleen helaas nog geen reactie gekregen!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 12:44

MissHIS schreef:
Miracle_ schreef:

Ja dat klopt helemaal. Die vrouw was gewoon handelsbekwaam. Daarom zegt onze advocaat ook dat we heel sterk staan. We hebben alleen helaas nog geen reactie gekregen!

Ja inderdaad, dan staan jullie wel in je recht. Alleen waarschijnlijk gaan ze dan om bewijs vragen van de mondelijke overeenkomst die jullie gesloten hebben.
Maar nou zit ik me wel af te vragen, of zij wettelijk deze overeenkomt wel af mág sluiten, omdat zij niet de officiële eigenaar is van het dier.
Net zoals dat ik bijvoorbeeld de schoenen van mijn zusje ga verkopen, ik zeg maar wat. Clown
Ik denk niet dat dat goedgekeurd gaat worden, als je snapt wat ik bedoel Nagelbijten / Gniffelen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:00

volgens mij hebben jullie een verkeerde advocaat / rechtshulp. dit duurt allemaal veel te lang!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:12

Ik zou zeker niet meer opgeven nu. Jullie hebben zoveel in gang gezet.
Veel succes met het verdere verloop!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:32

Ik volg dit even, ben benieuwd naar de uitkomst

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:47

Pfoe, het blijft nog even doorgaan, spannend hoor. Hopelijk komt alles alsnog in orde....

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:21

Zoiezo duurt het een tijdje, de procedure.

De advocaat moet goed ingelicht worden, de brief moet opgesteld en nagelezen worden, dan aangetekend versturen, en dan toch de "verkoper" een 2 tal weken reactie tijd geven...

Dat hebben wij toch gedaan.

Maar helaas, bij mij, reageert de verkoper enkel telefonisch, en met keiharde taal, met name dat hij paard gaat afschieten in de weide als ik zou winnen. Is bij hun ook principekwestie: zij willen niet meer verkopen.

Volgens mij dus nu een smoes, in mijn geval, paard is intussen alsnog weg, volgens hen omdat de merrie artrose had en teruggenomen door de oude verkoper (die nb tijdens onze verkoop ook nr paard gevraagd had om terug te kopen???)

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:07

Lientjeds, kan je niet beter zelf een topic openen ivm overzichtelijkheid? Anders worden het twee verhalen door elkaar, lijkt me niet erg handig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:31

MissHIS schreef:
Lientjeds, kan je niet beter zelf een topic openen ivm overzichtelijkheid? Anders worden het twee verhalen door elkaar, lijkt me niet erg handig.

Ik zat me er ook al aan te ergeren Nagelbijten / Gniffelen

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:12

Miracle_ schreef:
[ Net zoals dat ik bijvoorbeeld de schoenen van mijn zusje ga verkopen, ik zeg maar wat. Clown
Ik denk niet dat dat goedgekeurd gaat worden, als je snapt wat ik bedoel Nagelbijten / Gniffelen

ach zo ken ik een rechtzaak.....van 2 broers die hun andere broer hun huis verkochten...zij tekenden voor de huurkoop van het huis, omdat broer terminaal ziek was, zoon van de zieke broer, was wettelijk gezien de gene die de zaken van zn vader behartigde....

gaat ook rechtzaak over...

dat deugd ook van geen kanten....

maar deze zaak duurt onderhand ook al 2 jaar.....en de verkopende partij die dus van 2 mensen een huis kocht, waar zij helemaal geen eigenaar van waren. zit al mooi wat jaren in het pand....

ja vreemde wereld.....

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:50

een huis is wat anders dan een dier. wellicht is hier een kort geding mogelijk?

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:12

het duurt toch lang, dat antwoord?
Intussen al meer dan 3 weken???

Dan zou je advocaat toch nieuwe aangetekende brief moeten sturen, en zo snel mogelijk proberen om de zaak in te leiden bij de rechtbank.

Hebben jullie de advocaat al gecontacteerd?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:04

Advocaten zijn druk Knipoog die behandelen wel meer dan 1 zaak hoor! En via de rechtsbijstand heb je dus een prodeo advocaat denk ik? Of heb je een advocaat op eigen kosten via een advocatenkantoor? Een prodeo zaak heeft voor een advocaat geen hoge prioriteit aangezien de advocaat hier zelf relatief weinig aan verdiend..dus dit zal ook zeker mee spelen (ik loop stage op een advocatenkantoor) Ik hoop dat je snel antw. hebt!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:09

Wat naar voor jullie dat je zo in spanning moet afwachten. Je wilt uitkijken naar je paard maar weet niet of het nog zal gebeuren. Procedures duren nou eenmaal lang, je wilt niet dat je eigen advocaat zich ergert omdat je steeds belt. Je moet vertrouwen hebben in je adv. en helaas geduld hebben. We duimen voor je hoor!!!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:18

vervelend dat het zo lang duurt inderdaad, ik hoop voor jullie dat ze het paard ondertussen niet aan een ander verkopen. Maar als ze idd ineens een te hoge prijs vragen zal dat wel wat meevallen. Ik hoop dat jullie dit winnen, vind het erg vreemd dat de verkopende partij het paard ineens niet meer wil verkopen. Ongelovelijk he, dat zoiets in mensen op komt. Je denkt er toch goed over na zal je zeggen, voordat je een paard te koop aan biedt.

Ik vroeg me af, woont de dochter misschien niet bij de vader, dat hij er daarom misschien niets van wist?

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:47

Waarom via rechtsbijstand een prodeo advocaat?
De verzekering stelt een advocaat aan, maar betaalt deze er toch voor???

Zoiezo dient een advocaat pro deo of niet, zijn cliënt zijn belangen te behartigen op de best mogelijke manier.

Deze zaak is wel redelijk dringend en dient nauwgezet opgevolgd te worden, want verkoper kan vanalles doen met het paard, mi.

En 1 telefoontje om een stand van zaken, dat kan je toch geen ergernis noemen?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:53

lientjeds schreef:
Waarom via rechtsbijstand een prodeo advocaat?
De verzekering stelt een advocaat aan, maar betaalt deze er toch voor???

Zoiezo dient een advocaat pro deo of niet, zijn cliënt zijn belangen te behartigen op de best mogelijke manier.

Deze zaak is wel redelijk dringend en dient nauwgezet opgevolgd te worden, want verkoper kan vanalles doen met het paard, mi.

En 1 telefoontje om een stand van zaken, dat kan je toch geen ergernis noemen?

Prodeo advocaten krijgen natuurlijk niet de volle pond van de rechtsbijstand (ze krijg een bepaald bedrag en een eigen bijdrage van de client naar inkomen)..als ik rekeningen zie van de advocaten hier praat je al gauw over duizenden euro's, advocaten bieden zich aan als prodeo voor voornamelijk het imago Knipoog en natuurlijk verdiend iedere zaak zijn aandacht en dat gebeurd ook wel maar 'onze' advocaten zijn commercieel, moeten hun eigen omzet binnen halen en dan gaat de voorkeur toch wel lichtelijk uit naar goed betaalde zaken natuurlijk Knipoog Maar misschien ligt het hier wel helemaal niet bij de advocaat hoor en gewoon bij de tegenpartij, geen idee! Een telefoontje kun je er inderdaad gewoon aan wagen, je kan immers met je vraag al bij de secretaresse terecht!