Is dit paard te verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Re: Is dit paard te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:58

Maar als jij een paard met een gebrek wil verkopen is het toch normaal dat je zoiets op de foto laat zetten, zodat je zelf weet wat je te koop aanbiedt?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:00

Deze info lijkt me voldoende voor een koper, die kan beslissen wat het verder wil, toch?.. En op een lage prijs zelf je paard rontgenologisch laten keuren lijkt me beetje overdreven..

Potentiele koper kan desbetreffende arts bellen!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:00

Evelijn schreef:
Nou, ik zou als eigenaar niet de sprong op de foto zetten omdat Bokt graag wil weten wie er nu gelijk heeft.

ik ook niet en waarom ook eigenlijks
paard is geen sportpaard ,kreupelt niet eraan en zal waarschijnlijk ook niet als sportpaard de deur uitgaan
dan zou ook geen extra kostens er aan uitgeven (en al helemaal niet voor mensen van bokt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:02

detour schreef:
Weke delen zie je oko niet op rontgenapparatuur, dus als je het echt wilt weten kun je het dier net zo goed op alles onderzoeken in de sprong. Maar wie doet zoets als het een fok- of recreatiepaard zoekt?

Wil jij graag fokken met een gebrek?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:04

Waarom ze geen foto laat maken? Het is geen sportpaard en volgens de da kan het geen kwaad. Voldoende info om geen foto te laten maken.
Bovendien geeft TS aan dat evt kopers best foto's mogen laten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:05

Citaat:

Ik wel hoor, mits het paard verder goed is en ik zeker weet dat het geen resultaat is van een aangeboren iets maar van een mep van buitenaf zie ik het probleem niet echt. Jij wel dan???

Overigens fok je niet met een gebrek, maar met een paard. Nee, twee zelfs, want van één komen geen veulens.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:09

Pipo schreef:

mijn ene paard heeft ook een gebrek die niet erfelijk bepaald is doch door ziekte verkregen waarom niet ?zij heeft 3 veulens gehad ermee

dit is geen erfelijk gebrek waarschijnlijk dus zie geen kwaad erin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:09

tina schreef:
Pipo schreef:

mijn ene paard heeft ook een gebrek die niet erfelijk bepaald is doch door ziekte verkregen waarom niet ?zij heeft 3 veulens gehad ermee

dit is geen erfelijk gebrek waarschijnlijk dus zie geen kwaad erin

Dat weet je niet, want er zijn geen fotos gemaakt............

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:10

evenmin weet jij dat ,je hebt paard nooit gezien namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:11

tina schreef:
evenmin weet jij dat ,je hebt paard nooit gezien namelijk

Nee, maar ik zou het graag willen uitsluiten voor ik een paard als fokmerrie verkoop.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:15

Pipo schreef:
tina schreef:

Nee, maar ik zou het graag willen uitsluiten voor ik een paard als fokmerrie verkoop.

dat kan vind ik persoonlijk de koper zelf bepalen ,als die fotos wil of niet ervan
de verkoper hoeft niet bij een paard in lagere prijsklasse een veterinair raport met fotos en al te leveren
als standaard

en trouwens fokken is gokken ,niet voor niks is dat gezegde er Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:15

Maar stel dat iemand dit paard alleen voor recreatieve doeleinden wil en het dier verder volkomen normaal loopt, tja, dan zou ik het ook niet doen. Kost alleen maar geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:16

tina schreef:
[

en trouwens fokken is gokken ,niet voor niks is dat gezegde er Knipoog

Op deze manier is het meer russische roulette.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:17

Nee, want Russische roulette kan dodelijk zijn en dit niet.
Ik kan het nog veel sterker vertellen maar dan moet ik overdrijven Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:50

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:53

Als je even doorfilosofeert kan het ook nog zo zijn dat het paard een iets afwijkende beenstand heeft opgelopen aan dit been, nadat het dier een gigantische opdonder op dit spronggewricht heeft gehad, die dus wel heel veel pijn heeft gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:54

Ik zou idd niet willen gokken met een dikke sprong, ik zou daar toch graag een foto van willen zien, en weten wat het is... voelen zegt mij idd ook te weinig, ben ik bang.

Of het paard te verkopen is: Ja, ik denk van wel.

Maar... ik zou het wel laten keuren door mijn eigen DA, en ik wil, zoals gezegd, foto's van de sprong.
Verder is het een leuk paard voor recreatie, zeker als je het leuk vindt om het paard nog door te rijden, en wellicht een leuk weidemaatje.... Lachen
Maar... zoals ze er nu uitziet, zal ze wel even weer getraind moeten worden, er gaat wel werk inzitten. Dus ik zou er niet al te veel voor geven...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 14:20

Yamcha schreef:
Maar... ik zou het wel laten keuren door mijn eigen DA, en ik wil, zoals gezegd, foto's van de sprong.

Kan een geinteresseerde rustig laten doen.

Yamcha schreef:
Dus ik zou er niet al te veel voor geven...
Daar gaat het hier gelukkig niet om. Is geen taxatie topic.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:24

Maar moet een geïnteresseerde het dan op eigen kosten laten doen? Want daar zou het voor mij dan eigenlijk gelijk stoppen in dat geval. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:29

Nee, klopt. Het is ook geen taxatietopic.

En ik zou de merrie best willen hebben (in theorie, want de praktische mogelijkheid heb ik niet).
Ik zou haar willen hebben als weidemaatje voor een ander paard, en haar 1 á 2 keer in de week rijden. Verder trainen aan de longe, of dubbel-longe. Ik zou haar idd wel iets doorrijden, maar verder zou ze net zo'n lui leventje hebben als bij jou, hoor Haha!
Uiteraard wordt ze wel geknuffeld en gepoetst, maar veel zou ik er niet mee doen... en zeker niet ermee fokken, daarvoor heb ik daar niet genoeg verstand van Bloos

Ik weet wel dat het geen taxatie-topic is, en je hebt sowieso al antwoord op je vraag, denk ik, maar.... ik zou er dan 1250 tot 1400 voor over hebben....

Bluem schreef:
Maar moet een geïnteresseerde het dan op eigen kosten laten doen? Want daar zou het voor mij dan eigenlijk gelijk stoppen in dat geval. Lachen

Daarom zei ik het ook, en ik vind het erg jammer dat de DA van de TS niet die foto's heeft gemaakt...

Klinische keuring zou ik uiteraard wel op eigen kosten willen laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:32

Yamcha, de dierenarts is vandaag toch pas geweest, hoe had je het dan voorgesteld met die foto's?
Daarvoor zullen ze toch echt even een ritje naar de kliniek vice-versa moeten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:40

Het gaat mij erom, stel ik zou voor dat paard komen kijken, dat ik dan ook een map met foto's van de sprong zou krijgen, die ik door mijn eigen DA kan laten beoordelen. Misschien tegelijk wanneer hij het paard keurt Lachen
Snap je me nu? Lachen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:43

Bluem schreef:

Het wordt je verteld en je ziet het van het spronggewricht en dan is aan jou als koper de keus koop je hem zo of wil je hem laten keuren en dat is dan idd voor eigen rekening tenzij vooraf anders overeengekomen. Maar jij als koper hebt onderzoeksplicht dus kun jij hem laten keuren. Als je dat niet wil dan zoek je weer verder of neemt het risico, tenminste zo gaat het bijna overal. Niet ieder paard wordt toch te koop aangeboden met foto's en keuringsrapport ? Zeker niet in de lagere prijsklasse....

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:56

Bluem schreef:

ja kosten keuringen zijn altijd voor kosten koper tenzij anders overeengekomen Knipoog is mijn ervaring
zo raport kost ook wel een beetje en meest wil de koper toch zelf erbij zijn of zijn eigen da uit kiezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:59

Yamcha, 1250 tot 1400 euro is belachelijk weinig voor een door DA goedgekeurd paard!!!!