Utixo schreef:Ok, ik heb even niet alle pagina's doorgelezen.
Ik heb als het goed is over twee weken ook mijn E rijbewijs. Ik ben nu aan het rondkijken naar een auto die 2 paarden mag trekken , 400kg en 500kg (gewogen in Utrecht). Ze zullen er niet vaak tegelijk instaan, maar wel iets om rekening mee te houden.
Ik wil hooguit rond de 10000 uitgeven.
Welke auto zou geschikt zijn? Kijkende naar WB, verbruik (benzine is WB goedkoper, toch?).
De auto zal ook gebruikt worden om normaal mee te rijden, ik denk 10000 per jaar (wilde gok!).
Rekening houdend met mogelijk een situatie waarbij beide paarden tegelijkertijd vervoerd dienen te worden, heb je dus een auto nodig die ca. 1800 kg. mag trekken en hiertoe ook op een acceptabele manier in staat is. Dan kom je al snel terecht in het segment van de terreinwagens/SUV's, bestelbusjes, of in het gunstigste geval een grote middenklasser. In diverse eerdere posts van "ikke" kun je lezen welke merken/types dan in aanmerking komen en aan welke technische specificaties deze dienen te voldoen. Ik raad je aan even de moeite te nemen om deze posts op te zoeken en na te lezen, dat is een heel eenvoudige manier om jezelf een miskoop mee te kunnen besparen.