Ben toch blij dat mijn ouders altijd NEE zeiden op die leeftijd. Was meer omdat ze het niet konden betalen en mijn pa had echt geen verkeerde baan!
Ga eerst lekker naar school.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

en de kosten zijn niet eenmalig en sommige moeten om het jaar of zelfs vaker heraald worden.
ik denk dat dat beter is voor jou&je toekomstige pony Mistic schreef:Jorine_Falco schreef:En dan heb je het nóg drukker, wou je dan 1x per 2 weken naarje pony gaan?
Dit vind ik eigenlijk een onnodige opmerking.
Ik had dan wel op die leeftijd geen eigen pony, maar wel een verzorgpony waar ik elke dag heen ging. Daarnaast zat ik op school, had ik een bijbaantje en ging ik nog 1 keer per week naar pianoles. Daarnaast had ik nog zat tijd om huiswerk en andere leuke dingen te doen.
Het is maar net hoe je je tijd indeeld.
Of het slim is dat ze nu een pony heeft/krijgt. Tja, dat is aan haar ouders om dat te beoordelen.
Ik neem aan dat als haar ouders hier akkoord mee zijn, dat ze heus inspringen waar nodig.
Meid, veel plezier met je (toekomstige) pony.

Jssica schreef:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=5&t=878915
Is dit de pony die je op het oog hebt? Als dat zo is, weetje dan wel zeker dat het de juiste pony voor je is aangezien er staat dat ze niet voor beginners is en een consequente ruiter nodig heeft..?
Marian_ schreef:Meis geloof me ik gun je echt een paard maar bereken de kosten van splash1999 + de pony eensen de kosten zijn niet eenmalig en sommige moeten om het jaar of zelfs vaker heraald worden.
en als je straks wedstrijden gaat rijden wie betaalt de trailer?
ik ben zelf ook 14 ik zit ook op school maar ik haal het net om per dag zo'n 1,5 uur met mijn pony bezig te zijn de rest is hw (niet dat ik zo veel hw heb maar aangezien het vroeg donker is)stallen uitmesten e.d. laat staan dat je dan ook nog zo veel moet werken..
nee ik denk dat je beter een paar jaartjes kan wachtenik denk dat dat beter is voor jou&je toekomstige pony
esthertjuh_ schreef:Marian_ schreef:Meis geloof me ik gun je echt een paard maar bereken de kosten van splash1999 + de pony eensen de kosten zijn niet eenmalig en sommige moeten om het jaar of zelfs vaker heraald worden.
en als je straks wedstrijden gaat rijden wie betaalt de trailer?
ik ben zelf ook 14 ik zit ook op school maar ik haal het net om per dag zo'n 1,5 uur met mijn pony bezig te zijn de rest is hw (niet dat ik zo veel hw heb maar aangezien het vroeg donker is)stallen uitmesten e.d. laat staan dat je dan ook nog zo veel moet werken..
nee ik denk dat je beter een paar jaartjes kan wachtenik denk dat dat beter is voor jou&je toekomstige pony
Ik heb alle kosten allang berekent.![]()
En ik weet al hoe het gaat , nu doet iedereen zo , maar als ze tegen iemand anders van 13 met pony(s) praten , dan praten ze wel anders.
of iig niet veel.esthertjuh_ schreef:Nou , dat was die pony zeker.!
Van het draver gedeelte wist ik niets.....
Sommige dingen van bokken enzo ook niet , maar als ik het nu niet zou kunnen doen , dan later ook niet.
esthertjuh_ schreef:Nou , dat was die pony zeker.!
Van het draver gedeelte wist ik niets.....
Sommige dingen van bokken enzo ook niet , maar als ik het nu niet zou kunnen doen , dan later ook niet.
dravers zijn geweldige paarden maar zou je niet eerst gewoon een brave en 100% betrouwbare en meschien wel en iets oudere pony nemen? want het is niet zo dat je even op een 5 jarige draver alles kan doen. zij is nog jong en moet meschien nog veel leren en dat kan idd beter met een eigenaar die ze begrijpt. ik zeg niet dat jij dat niet kan alleen lijkt het mij gewoon verstandiger om een ''hele brave'' pony aan te schaffen die alles gewoon kent en waar je lekker op kan rijden zonder probleempjes e.d.
en daar was ik toen veel gelukkiger mee.
, niet bepaald netjes van je, als je niks beters te zeggen weet zeg dan gewoon niks!
meiss ga voor het innerlijk van een paard (lief,betrouwbaar) en niet voor het plaatje,prijs want als je al een paard gaat kopen vanwege de prijs en het is ook nog een 4jarige dan denk ik dat jij nog even verbaasd zal opkijken
esthertjuh_ schreef:Wie zegt dat ik anderhalf jaar les ?
Ik heb nu anderhalf jaar les op de manege ja.
Daarvoor heb ik bij een meisje een tijdje gelest.
Daarvoor altijd bij een vrouw (ex collega van mijn vader)
En bij die vrouw kwam ik al regelmatig sinds mijn 5de , wil ik wel zeggen dat eerste paar jaar alleen gestapt en gedraaft heb