Ik mag een pony/paard maar....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Re: Ik mag een pony/paard maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:35

Altijd leuk die penny meisjes die een pony willen. Haha!

Ben toch blij dat mijn ouders altijd NEE zeiden op die leeftijd. Was meer omdat ze het niet konden betalen en mijn pa had echt geen verkeerde baan!

Ga eerst lekker naar school.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:40

Ik ben geen penny en ik ben ook niet blij als jij dat zegt terwijl jij me niet kent . Knipoog
Ik kan nu wel harde opmerkingen gaan maken , maar ik probeer niet leuk te zijn , heb ik niet nodig. Knipoog
En over dat fatsoendelijk gedoe , alsof jij geen fouten maakt. Vork

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:43

Meis geloof me ik gun je echt een paard maar bereken de kosten van splash1999 + de pony eens Knipoog en de kosten zijn niet eenmalig en sommige moeten om het jaar of zelfs vaker heraald worden.
en als je straks wedstrijden gaat rijden wie betaalt de trailer?
ik ben zelf ook 14 ik zit ook op school maar ik haal het net om per dag zo'n 1,5 uur met mijn pony bezig te zijn de rest is hw (niet dat ik zo veel hw heb maar aangezien het vroeg donker is)stallen uitmesten e.d. laat staan dat je dan ook nog zo veel moet werken..
nee ik denk dat je beter een paar jaartjes kan wachten Knipoog ik denk dat dat beter is voor jou&je toekomstige pony

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:43

Mistic schreef:
Jorine_Falco schreef:
En dan heb je het nóg drukker, wou je dan 1x per 2 weken naarje pony gaan?

Dit vind ik eigenlijk een onnodige opmerking.

Ik had dan wel op die leeftijd geen eigen pony, maar wel een verzorgpony waar ik elke dag heen ging. Daarnaast zat ik op school, had ik een bijbaantje en ging ik nog 1 keer per week naar pianoles. Daarnaast had ik nog zat tijd om huiswerk en andere leuke dingen te doen.

Het is maar net hoe je je tijd indeeld.

Of het slim is dat ze nu een pony heeft/krijgt. Tja, dat is aan haar ouders om dat te beoordelen.
Ik neem aan dat als haar ouders hier akkoord mee zijn, dat ze heus inspringen waar nodig.

Meid, veel plezier met je (toekomstige) pony.

Bedankt Haha!

Revillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:44

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:44

Ik spreek je over 20 jaar nog wel eens Knipoog

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:45

Jssica schreef:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=5&t=878915
Is dit de pony die je op het oog hebt? Als dat zo is, weetje dan wel zeker dat het de juiste pony voor je is aangezien er staat dat ze niet voor beginners is en een consequente ruiter nodig heeft..?

als het die pony is komt ze zichzelf nog wel tegen denk ik..

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:45

Marian_ schreef:
Meis geloof me ik gun je echt een paard maar bereken de kosten van splash1999 + de pony eens Knipoog en de kosten zijn niet eenmalig en sommige moeten om het jaar of zelfs vaker heraald worden.
ik ben zelf ook 14 ik zit ook op school maar ik haal het net om per dag zo'n 1,5 uur met mijn pony bezig te zijn de rest is hw (niet dat ik zo veel hw heb maar aangezien het vroeg donker is)stallen uitmesten e.d. laat staan dat je dan ook nog zo veel moet werken..
nee ik denk dat je beter een paar jaartjes kan wachten Knipoog ik denk dat dat beter is voor jou&je toekomstige pony

Ik heb alle kosten allang berekent. Knipoog
En ik weet al hoe het gaat , nu doet iedereen zo , maar als ze tegen iemand anders van 13 met pony(s) praten , dan praten ze wel anders.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:45

Ik wil me er niet teveel mee bemoeien, maar je weet dat dit een dravermerrie is?
Niets ten nadele van dravers hoor Haha!

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:47

Nou , dat was die pony zeker.!
Van het draver gedeelte wist ik niets.....
Sommige dingen van bokken enzo ook niet , maar als ik het nu niet zou kunnen doen , dan later ook niet.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:48

esthertjuh_ schreef:
Marian_ schreef:

Ik heb alle kosten allang berekent. Knipoog
En ik weet al hoe het gaat , nu doet iedereen zo , maar als ze tegen iemand anders van 13 met pony(s) praten , dan praten ze wel anders.

maar die hoeven niet alles zelf te betalen Knipoog of iig niet veel.
ik zou zeggen koop je pony je komt er nog wel achter wij proberen je alleen te helpen.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:49

esthertjuh_ schreef:
Sommige dingen van bokken enzo ook niet , maar als ik het nu niet zou kunnen doen , dan later ook niet.

onzin!
nu heb je nog maar echt 1.5 jaar echt rijervaring! als jij gewoon even wacht en goede lessen neemt met verzorgpony's/manege heb je meschien over een paar jaar de nodige ervaringen wel Knipoog
Laatst bijgewerkt door Illusion op 04-01-08 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:49

esthertjuh_ schreef:

Je doet dus duidelijk al niet genoeg research, terwijl je hierboven al zei dat je jezelf al topics zag openen over deze pony. Maar je wist al nieteens dat het een draver was.

Ik zou je als advies willen geven om samen met je instructrice eens goed en vooral rustig op zoek te gaan naar een pony of paard die bij je past, in plaats van zo snel dingen beslissen dat je belangrijke factoren over het hoofd ziet.

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:54

je koopt geen pony zonder er eerst meerdere te bekijken. Eerst eens orienteren, paar ponies bekijken en proefrijden. Dan pas weet je wat je zoekt. Nu doe je straks een impulsaankoop die misschien niet goed uitvalt. Van wat ik lees heeft deze pony ook meer nodig dan jou. Beter kies je een pony die braaf is in de omgang. Verder hebben dravers een machtige persoonlijkheid, en hebben ze daarvoor een eigenaar nodig die ze begrijpt. Daar is ervaring voor nodig.

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:59

Maar hoe kom je bij meerdere pony's ?
Hoe kies je ze vanuit de advertentie ?
Ik koos Viva omdat ze mij gewoon aansprak en het ook nog een mooie prijs was incl.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:01

Alleen naar de prijs kijken is dus een verkeerde beweegreden om een paard aan te schaffen.
En ben je al terug van het kijken naar stalling
Zo ja heb je al gehoord hoe duur het is.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:02

ik ben het helemaal met ziva eens Knipoog dravers zijn geweldige paarden maar zou je niet eerst gewoon een brave en 100% betrouwbare en meschien wel en iets oudere pony nemen? want het is niet zo dat je even op een 5 jarige draver alles kan doen. zij is nog jong en moet meschien nog veel leren en dat kan idd beter met een eigenaar die ze begrijpt. ik zeg niet dat jij dat niet kan alleen lijkt het mij gewoon verstandiger om een ''hele brave'' pony aan te schaffen die alles gewoon kent en waar je lekker op kan rijden zonder probleempjes e.d.Knipoog
want geloof me ik wou 2 jaar terug ook een jonge pony, ik kon dat toen nog helemaal niet aan en ik ben er een paar keer zo hard afgevallen en heb daarna een makke pony gekocht van een jaar of 14 en het is echt mijn beste maatje geworden waar ik alles mee kon doen Pling en daar was ik toen veel gelukkiger mee.
ik zeg niet dat viva niet braaf is het lijkt mij ook een geweldige pony met een mooie uitstraling alleen heeft ze net een andere eigenaar nodig denk ik

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:03

In het geval met dravers ga ik met ze mee. Verder zijn het hele leuke dieren maar ze hebben pit.
Met anderhalf jaar les ga je dat niet redden je zal verbaasd staan wat je allemaal voor je kiezen kan krijgen qua tijd en opvoeding. Het beestje is nog maar 4 dat gáát nog puberen en dat wil je niet hebben als eerste paard.

Zo wie zo raad ik iedereen af om als eerste paard een paard onder de 6 te kopen dat is gewoon te moeilijk je moet meer kunnen en weten dan dat je in de lessen leert.
Beter is een iets ouder paard vanaf 6 en daar voor te kijken. deze hebben al iets ervaring en daar kan je ook iets mee.
Dan wil je wedstrijden rijden met een draver zijn de jury leden niet zo gecharmeerd. dat wil niet zeggen dat het niet kan maar dt je wel met mindere punten thuiskomt en dat wil wel eens frustrerend zijn.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:09

@ cowgirl: hoezo penny net ofdat iedereen die jong is een penny is.. wat vind je van mij dan Tong uitsteken
ik vind penny een beetje een onaardig woord/misselijke opmerking eerlijk gezegt... Clown , niet bepaald netjes van je, als je niks beters te zeggen weet zeg dan gewoon niks!
dr zijn zo veel volwassenenen die niet weten waar ze mee bezig zijn wat pony's betreft..

doorzettingvermogen en wil is een goede eigenschap.. en je hoeft echt geen deskundige te zijn om een eigen pony te hebben, een gezond verstand, consequent zijn, en een beetje hulp van mensen die veel kennis hebben.. daar red je t wel mee
en bovendien je bent nooooit uitgeleerd!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:10

Dus even samengevat Knipoog meiss ga voor het innerlijk van een paard (lief,betrouwbaar) en niet voor het plaatje,prijs want als je al een paard gaat kopen vanwege de prijs en het is ook nog een 4jarige dan denk ik dat jij nog even verbaasd zal opkijken Knipoog

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 14:11

Wie zegt dat ik anderhalf jaar les ?
Ik heb nu anderhalf jaar les op de manege ja.
Daarvoor heb ik bij een meisje een tijdje gelest.
Daarvoor altijd bij een vrouw (ex collega van mijn vader)
En bij die vrouw kwam ik al regelmatig sinds mijn 5de , wil ik wel zeggen dat eerste paar jaar alleen gestapt en gedraaft heb Knipoog

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:13

esthertjuh_ schreef:
Wie zegt dat ik anderhalf jaar les ?
Ik heb nu anderhalf jaar les op de manege ja.
Daarvoor heb ik bij een meisje een tijdje gelest.
Daarvoor altijd bij een vrouw (ex collega van mijn vader)
En bij die vrouw kwam ik al regelmatig sinds mijn 5de , wil ik wel zeggen dat eerste paar jaar alleen gestapt en gedraaft heb Knipoog

en denk je zelf dat dat genoeg is om een 4jarige uit te brengen op wedstrijden en waarvan het ras ook nog eens een draver is (niks tegen dravers maar het zijn redelijk pittige paardjes) die ook nog gaat puberen.
en die je wil kopen omdat je de prijs mooi vind..

en als je denkt dat het wel kan en je hebt de juiste begeleiding en tijd dan make your dream come true Pling
maar ik zou toch voor een wat oudere lieve makke pony gaan waar je ook heel veel plezier van kan hebben
Laatst bijgewerkt door Illusion op 04-01-08 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:14

meis, voor hetzelfde bedragv kan je ook een oudere lieve brave pony vinden waar je waarsch veel meer plezier aan gaat hebben.
wil je nu zo halsoverkop een pony kopen omdat je bang bent dat je vader op het idee terug komt?
ik zou als ik jou was echt voor een robuuste pony gaan die al buiten staat deze winter, die makkelijk is in de omgang en in de eerste plaats een maatje voor je zal zijn,
en waarmee je met een gerust hart buiten kan rijden enzo.
een pony die jou dingen gaat leren, want nu zelf met een jong paard bezig gaan is te hoog gegrepen, en daar ga je spijt van krijgen..
ik zou niet zo overhaasten als ik jou was hoor!
kijk maar eens in een straal van 15 kilometer om je huis op marktplaats, ik schat zo in dat daar van alles te koop is binnen hetzelfde budget.
je moet er gewoon vanuit gaan dat je een paard koopt die je echt in je eentje aan moet kunnen, want wie zou je mee moeten nemen als iets niet goed gaat?
het is dan jou pony he.. zonder eigenaar op de achtergrond.
of eigenlijk, de pony van je ouders, want die zijn idd verantwoordelijk voor jou.

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 14:15

ik was ook 11 toen ik mijn eigen pony kreeg hoor... Clown
maar dat doet er niet toe.
als ik jou reacties zo lees krijg ik een beetje het idee dat je niet zoveel van paarden af weet, maar dat kan ik ook mis hebben!
maar je hebt de advertentie niet goed gelezen, het is een pony van 4 en een draver maar volgens mij had je dat nog niet door!
ga eerst sparen... en dan verder kijken dan plaatjes en ga advertentie's goed lezen..
&ga bij meerdere pony's kijken..
succes! Haha!

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 14:16

Omdat ik het een pony vind die mij heel erg aanspreekt.
Ik ben er nog niet eens heengegaan dus verder kan ik daar niet over oordelen en jullie ook-NIET-!! Lachen
Ze is trouwens 5 jarig Haha!
En die wedstrijden betreft , het is nog een tijdje weg dus waarom gaan we hier nú al over kibbelen ?
Jullie hebben mij nooit zien rijden , en die pony ook niet.
Meschien dat we daarmee moeten wachten.
Ik vind de reactie's van sommige hier echt gewoon jámmer!