Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sisco4life schreef:80
Heeft diploma en rijdt zelf L1. Themi schreef:Citaat:80
Uh, wat....per uur?????
Dat vind ik dus echt te erg voor woorden, dat iemand dat DURFT te vragen.
Hoezo? Omdat er ook een beun op de hoek staat die het voor E25,- doet?
Ga maar eens uitrekenen wat er over blijft nadat alle kosten er af gaan, die E80,- steek je als instructeur niet rechtstreeks in je zak hoor (als je er van leeft tenminste) Vergeleken met het bedrijfsleven zijn het tarieven van een schijntje
Helemaal mee eens! Vaak klaagt men dat er geen droogbrood te verdienen valt in de paarden. Verdient iemand een keer een normale boterham is het weer niet goed. Je hoeft overigens niet bij een instructeur van 80,-( die zelf erg hard heeft gewerkt en veel heeft geinvesteert in zijn eigen vaardigheden en opleidingen ) te gaan lessen, je kan ook bij een voordelige instructeur terecht.
Tot je na een aantal jaren merkt dat je jezelf en je paard hebt vastgereden en je naar een 80,-instructeur toe gaat die jullie weer op de goede weg helpt

__KELLY schreef:ik vind het onzinnig dat als je B of L of M net op het randje, redelijk fanatiek wedstrijd rijd maar ook een beetje de recreatie ruiter bent het gewoon zo onzinnig om een instructrice van 80 euro per uur te nemen,
kijk als je heel fanatiek bent in de sport en Z rijd (als er wat zwaardere oefeningen bij komt kijken dus ook wat betere hulp) vind ik het geen verkeerde investering,
maar voor mezelf zou ik zowiezo al geen 80 euro per uur aan instructie nemen