Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:33

Moderatoropmerking:
Insinuaties zijn niet toegestaan. Bepaal je tot de feiten, en blijf daarnaast ook ontopic svp Lachen

Overigens is de toon van de berichten hier en daar wat wisselend. Dat mag gerust vriendelijker Knipoog

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:38

mirgino schreef:
Uphill schreef:
Ik moet zeggen dat RHS dit niet slim aanpakken. Ik had als Verhoeven de eer aan mijzelf gehouden, want als het zo'n goed paard is heb je hem ook weer zo verkocht.

Deze wijze van handelen deed mij denken aan een vroegere paardenhandelaar uit Hellevoetsluis. Leverde alleen rotzooi, en iedere keer kwam hij wat nieuws brengen maar er moest altijd geld bij . Je moest eens weten wat soms het 5e paard uit eindelijk kosten. Clown

ik ben een meelezer Knipoog en vroeg me even af wie hier bedoelt werd Haha!

zeker ene Jan K? Sigaar

*LOL* Je mag nooit meer raden. Wij noemde hem de hofleverancier . Leeft hij eigenlijk nog wel ?

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:39

Probeer het anders schriftelijl op te lossen. Schrijf een brief met evt ecxuses voor alle berichtjes die her en der geplaatst zijn zonder jou medeweten/verzoek. Wellicht kun je het beter van je af schrijven en je komt niet in een welles/nietes discussie terecht dan wanneer je belt. Stuur hem wel aangetekend op. Levert dit nog steeds niets op dan kun je altijd nog aan verdere stappen denken.

In ieder geval succes.

Sponseren is nog niet zo een gek idee. Ik ken een ander forum waar iemand voor een heel dringende reden geld nodig had en het op de een of andere manier niet kreeg of veel later. Alle leden of veel ervan hebben toen ieder €2,50 overgemaakt. Die zijn toen ook later netjes terugbetaald. Dus alle leden je een euro geven moet toch ook kunnen Haha! Haha! ... nee alle gekheid op een stokje probeer toch te vechten voor je € 2000 een boel geld hoor

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 13:43

Als alle bokkers een euro overmaken kan ik Salinero nog kopen Haha!

Zonder gekheid, ik ben geen bedelaar,maar mocht er een miljonair op bokt zitten die toevallig nog een goed doel zoekt..... Knipoog

Laten we er maar om lachen, is beter dan huilen, dat heb ik al zoveel gedaan Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:43

Maar of die onder de eis braaf valt? Tong uitsteken Clown

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 13:49

runningkawa schreef:
Maar of die onder de eis braaf valt? Tong uitsteken Clown

Wie, Salinero? Misschien niet, maar daar kom ik wel overheen en dan kan wel mooi naar Peking in 2008 (hoop ik, of denk ik nu te arrogant)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:50

beetje arrogant maar...klein beetje Tong uitsteken Clown

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 13:51

runningkawa schreef:
beetje arrogant maar...klein beetje Tong uitsteken Clown

Moet ik voor die tijd wel als een razende naar de GP rijden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:52

In verschillende buitenlandse landen mag je toch starten waar je wilt?
Of heb ik dat verkeerd?

geen idee hoe dat in DLD zit Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 13:55

runningkawa schreef:
In verschillende buitenlandse landen mag je toch starten waar je wilt?
Of heb ik dat verkeerd?

geen idee hoe dat in DLD zit Lachen

Oh, dat is nog niet zo gemakkelijk...

OF je moet een parcourtje springen van B niveau, 12 hindernissen
OF je moet een M proef tijden met s&t heb ik begrepen.

En dat is dan alleen je TOELATINGSTEST

Euhhhh nee, doe maar niet

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:50

Is er niet iemand die bijv kan bemiddelen tussen jou en Sr??
Vaak is dit een betere oplossing omdat deze persoon er dan "vers" instapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:03

Barmat wat had ik graag jouw paard voor 750,00 euro gekocht! Ik heb hier ook een Jasper staan Ja , dat springen doet hij wel en als ze ook nog dressuurmatig presteren is het een fijn paard. Jaspers hebben een prettig karakter.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 16:15

russel schreef:
Barmat wat had ik graag jouw paard voor 750,00 euro gekocht! Ik heb hier ook een Jasper staan Ja , dat springen doet hij wel en als ze ook nog dressuurmatig presteren is het een fijn paard. Jaspers hebben een prettig karakter.

Geloof me, voor dat geld mag hij ZO weer terugkomen Ja Ook al had hij een minder fijn karakter Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 16:15

Miss_Shet schreef:
Is er niet iemand die bijv kan bemiddelen tussen jou en Sr??
Vaak is dit een betere oplossing omdat deze persoon er dan "vers" instapt.

Boktbemiddelaar? *LOL*

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:30

Iemand die weet waar hij over praat en rustig kan blijven.........(ik dus niet)Een onafhankelijk persoon.Het is maar een idee,imo altijd beter dan zelf weer een discussie met Sr aan te gaan. Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 16:32

Miss_Shet schreef:
Iemand die weet waar hij over praat en rustig kan blijven.........(ik dus niet)Een onafhankelijk persoon.Het is maar een idee,imo altijd beter dan zelf weer een discussie met Sr aan te gaan. Knipoog

Geloof me,. mijn man is zoooooo rustig, die maak je de pis nie lauw, maar ook dat had geen zin.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 16:34

Oh ja, zie net dat mijn vriendelijke, nette bericht op het gastenboek van Jan Sr. verwijderd is....

En dan zou ik hem nog moeten bellen ook???

Die man moest zich SCHAMEN!!!!!

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:37

Ik heb je bericht gelezen op de site en vond het hartstikke netjes.Als ik hem was had ik hem laten staan.Maar goed,zo laat hij imo zien dat er geen discussie meer mogelijk is met hem.Ik hoop zo voor je dat dit netjes afloopt maar ik ga er niet van uit.
Als de eurie actie er toch komt krijg je van mij de eerste! Knipoog Clown

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:39

wat een verhaal zeg en ik weet hoe je je voelt
ik heb zelf ook epilepsie en ik mag me ook niet druk maken anders krijg ik ook een aanval . soms is dat heel moeilijk vooral nu voor jou Lachen sterkte

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 16:44

ben je eigenlijk bezig met juridische stappen, als ik vragen mag!? Bloos

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 17:20

Hoi Barmat,
Ik heb even mee gelezen, en het eerste wat in mij opkwam was dat ik toch wel een telefoontje naar Senior zou wagen. Alleen dan wel iemand anders laten bellen, zodat jouw emoties en angst voor een volgende uitbrander niet zullen oplopen. Als je man zo rustig kan blijven dan zou hij het misschien kunnen doen? Bij Jr hielp zijn rust niet, maar bij Sr misschien wel.
Ik zou van te voren alvast bedenken wat jullie willen zeggen. Waarbij jullie hem niet aanvallen. (tip) Tegengedrag wekt tegengedrag op en 'meegedrag' wekt meegedrag op.
Meegedrag opwekken gaat het makkelijkste wanneer je zelf ook vertrouwd op de mogelijkheid dat hij wel mee zou willen werken.
Ik zou het absoluut de moeite waard vinden om te proberen. Als je het niet gedaan hebt heb je er over 2 maanden misschien wel spijt van, vooral als je dan weer wat steviger in je schoenen staat om het wel aan te kunnen, maar het te laat is om er nog wat aan te doen. (tenzij je al aangetekende klachtbrieven hebt gestuurd)

Verder kan ik mij voorstellen dat de berichten op het gastenboek zijn verwijderd. Zijn muziek heeft er niks mee te maken. Sterker nog: als senior er direct op zou reageren (binnen 1 middag), dan heeft hij nauwelijks de tijd gehad om over deze kwestie na te denken (ALS hij het niet al wist). Ik kan me zo voorstellen dat hij dan graag goed wil nadenken hoe hij gaat reageren en het aan moet pakken. En dat pas wanneer hij voldoende info van zijn zoon heeft gehad.
Ik zou iig bellen, nog voordat hij dan het verhaal van zijn zoon heeft gehoord. Dan is de beste man nog niet beinvloed door misschien wel gemanipuleerde verhalen van Jr.
Ideetje?

Heel veel sterkte met deze rot situatie!!! Ach gut

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:19

ik ben door sr op precies de zelfde wijze opgelicht! Overigens ben ik daar nog niet mee klaar. Deze laat als het moeilijk word zijn zoon reageren, die dus niet al te vriendelijk denkt meneer het mannetje uit te kunnen hangen.
De gastenboek spam, vind ik idd een hele domme aktie, want zo kan er altijd een "weer woord" bij eventuele juridische stappen tegen ts gebruikt worden! Mijn mening is, laat alle gedupeerden zich verenigen, dan kan er een gezamelijke aanklacht tegen sr/jr ingediend worden, en word het een strafzaak, kost ook een stuk minder! En dan Dapper zich dan helaas niet meer voor haar handel tot jr wenden!
70 shires... en daar zit geen enkele bij die geschikt is??? goh...
Als je dan toch op meneer verhoeven zijn site kijkt, dan moet je sr. zijn verhalen eens lezen over de shire handel en wandel... Ik denk dat iedereen met een negatieve mening over ts dan wel stil word!
Barmat... we komen hier samen wel uit toch?
Oh ja nog een tekenende opmerking die ik van sr op papier heb staan..."bij een paard weet je de leeftijd toch ook niet altijd precies"
Dit ging over mijn opgelicht zijn verhaal, met de handel die sr voert, en niets met paarden te maken had overigens.... ik bedoel maar! CLavan is oo een naam waaronder deze meneer zijn "zaakjes" doet

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:11

He Bar, ik vroeg me al af waar je was gebleven, hier dus.
Wat een toestand zeg.
Ik kan je wel wat tips geven. Bel bijvoorbeeld met het juridisch loket in Emmen of misschien voor jou dichterbij Groningen. Daar krijg je gratis juridische bijstand omdat je simpelweg nog nederlandse bent. Werkt echt!

Om verder een zware strijd uit de weg te gaan en mede omdat je niets op papier hebt en omdat het je heel veel stress e.d. gaat bezorgen waar jij echt nu niet op zit te wachten kun je het beste Major te koop zetten zelf. Probeer het eens, het kost je 6 euro en wie weet. Hier in Duitsland moet je echter wel eerlijk zijn, zet op papier dat Major nog een jong en onstuimig en niet doorgereden shire is. Dan kunnen ze jou niets maken. Hier moet je als verkoper twee jaar garantie geven op een paard. Op alles eigenlijk.
Je weet ik ben zelf nu een rechtzaak begonnen om Sam. En ik kan je vertellen het valt echt allemaal niet mee hoor. Emotioneel heel zwaar. Maar ik kan niet anders als doorzetten hiermee, voor Sam.

Ik weet niet hoe de situatie nu is maar anders kunnen we misschien samen iets regelen. Als het nu echt een voor jou helemaal hopeloze situatie word en ze vertellen je dat je ook juridisch bjvoorbeeld geen poot hebt om op te staan dan stel ik het volgende voor:
We wonen geen wereldafstand van elkaar, ik breng Romeo naar je toe en daar kun je lekker op rond tuffen zolang je hem geen dressuur probeert aan te leren want daar is hij niet voor. Dan nemen wij Major mee en gaan er mee aan het werk. Binnen een maand zijn we er dan echt wel achter of het ooit wat gaat worden met Major. Ik ga dat niet alleen doen uiteraard maar haal er hier een paar goede instructeurs bij. Word het niets dan kun je hem alsnog gaan verkopen, wordt het wel wat dan neem je hem terug of je verkoopt hem aan mij (als ik het wat vind) en dan als Romeo jou wel bevalt kun je hem inruilen en houden.
We zetten alles keurig op papier om misverstanden te voorkomen.

Of kom op zn minst een keer hierheen na volgend weekend om Romeo eens te proberen, kijken hoe zoiets je bevalt. Dan staat Romeo op ons nieuwe weiland naast de manege dan kun je alle kanten op.
Als je op zoekt gaat naar een ander paard koop dan een paard dat je al kent, zoals bijvoorbeeld Diablo maar die is niet te koop. Tinkers kunnen ook eigenwijs zijn en opstandig net als Fjorden en Romeo. Romeo is echt bomproof. Als je aan komt draven en ik gooi een dekzeil voor je op de grond draaft hij er zo overheen. Een wit papiertje of zakdoekje interesseert hem dus ook niets. Trekkers ?? als er de geur van hooi aan zit loopt hij er gewoon naartoe hoe hard ze ook brullen. Zn enige nadeel is zn kracht. Als mn man en ik samen aan het halstertouw hangen, en we zijn geen lichtgewicht, dan loopt hij nog zo met ons weg. Oplossing: je doet hem een hoofdstel met bit in. Dat laat hij direct toe en rent niet weg ofzo en dan kun je hem gewoon aan.
Denk er maar eens overna als je straks wat meer duidelijkheid hebt. Ik heb geen haast en al is het over twee maanden, ook goed. Dan kan ik nu nog even lekker een tijdje met hem door de bossen crossen. Daar heb ik nu geen tijd voor omdat ik 3,5 hectare land aan het afzetten ben met de hand...
boren boren en nog eens boren.....en dat met twee vrouwen. Ik heb spierballen straks dat wil je niet weten...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:40

@Perrokai: OK dan! .
Barmat,ik hoop alsnog, dat de stal waar je paard vandaan komt nog iets (positiefs) van zich laat horen,zou wel zo net zijn.. En anders hoop ik, dat er met je huidige shire een beetje te werken valt,misschien zou je hem alsnog kunnen houden,of voor redelijk geld kunnen verkopen.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:47

Ik meende gelezen te hebben dat de vorige eigenaar het afgesproken bedrag al heeft teruggestort. In dat geval is Barmat dan officieel niet meer de eigenaar en mag het paard niet zonder toestemming elders onderbrengen.

Het had inderdaad een optie geweest om hem elders verder af te richten en dan het liefst met winst te verkopen.