paard doorverkocht met gebrekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

naugthytjhu

Re: paard doorverkocht met gebrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:23

Hester schreef:
Anuschka40 schreef:
Ze had trouwens op 1 punt na L en onderlinge zelfs hoger ,Maar ik merk wel dat er hier mensen zijn die alles beter weten ,en er een hoop onzin bij verzinnen en trouwens zelfs op de manege waar Romana nu staat werd er ook door andere afgeraden om je paard gelijk met andere paarden in de wei te zetten ,was daar een paar keer goed fout gegaan . Ik kan iemand die heeft zelfs haar pony moeten laten inslapen,maar ja jullie weten het het best!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En juist van deze volwassen reacties krijg ik de kriebels...

Wat bedoel je met de kriebels ?

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:33

Ik ben het met melissa eens waar gaat dit over.. Die mensen wouden het allerbeste voor hun paard, daarom hebben ze haar weg gedaan..
Zodat ze weer lekker aandacht kon krijgen en nu word ze voor gedaan als een LEUGENAAR.. Maar hoe weten jullie nou wie er liecht..
Jullie zijn een beetje partijdig..
Als je nou eens het verhaal goed nagaat weet je dat de oude eigenaar het beste met haar voor had..
Verder kan ik niks zegen over die kreupelheid want toen stond ik nog niet op de manege, maar dit vindt ik echt super laag!
Ik stond wel op de manege toen Romana nog op de manege stond en de oude eigenaar zorgde altijd dat Jorinda altijd netjes dr paard deed..
En k heb Jorinda Romana wel eens zien longeren enzo en het paard liep SUPER..
niet dat ik het goed goed weet ofso maar als dat beesie echt zo veel problemen had moet je eerst naar je zelf kijken en niet de schuld op de oude eigenaar legen!!
Mijn paard was toen ik haar kocht ook 2 maanden kreupel..
Maar dat hebben wij ZELF opgelost en niet door andere tegen de oude eigenaar op te zeten omdat we het niet ZEKER wisten of het daar door kwam;)
NIEMAND moet zich aangevallen voelen ofsoo dit is MYN mening..

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:35

heb veel typfouten gemaakt en punten en ,s vergeten k hoob dat jullie t snape:P

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:42

Fastfury_ schreef:
Ik ben het met melissa eens waar gaat dit over.. Die mensen wouden het allerbeste voor hun paard, daarom hebben ze haar weg gedaan..
Zodat ze weer lekker aandacht kon krijgen en nu word ze voor gedaan als een LEUGENAAR.. Maar hoe weten jullie nou wie er liecht..
Jullie zijn een beetje partijdig..

Ik denk dat jij lichtelijk partijdig bent. Sigaar

De nieuwe eigenaar komt er via een internetforum achter dat dit paard een lange medische geschiedenis heeft en een chronische ontsteking (gaat dus NIET over), ik had dit paar per direct terug gebracht. Ze krijgen een waslijst mee met wat ze moeten doen met 't paard en niet moeten doen maar niet waarom, het is van de zotte dat je een sportpaard wilt kopen en uiteindelijk zit met een paard met een chronische ontsteking.

Als je het beste wilt voor je paard verkoop je het dier niet met leugens.

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:45

ben ik met je eens maar als de oude eigenaar het niet wist kan ze er tog niks aan doen dan liegt ze tog niet...:S

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:47

naugthytjhu schreef:
Wat bedoel je met de kriebels ?
Met kriebels bedoel ik dat ik de poster voor geen cent vertrouw. Van een volwassen persoon verwacht ik namelijk normaal gebruik van leestekens, hoofdletters en werkwoorden en ook verwacht ik een beargumenteerde post, zonder de indruk te wekken in een hoek gedreven te zijn en hierdoor aggressief te reageren. Als ik die uitroeptekens zie, de spaties voor de komma's in plaats van erachter, en dat "kennen" en "kunnen" niet uit elkaar gehaald kunnen worden, denk ik eerder dat het door 't kleine zusje is getypt dan door de moeder. Ik zeg niet dat dit ook zo is, ik zeg dat deze indruk bij mij gewekt wordt. En dus vertrouw ik 't niet.

@ Fastfury_ : Je vergeet dat de chronische peesontsteking onder de meldingsplicht van de verkopende partij valt, en dat de verkopende partij hier niet aan voldaan lijkt te hebben. Bovendien valt imo het melden van deze aandoening onder "het beste met het paard voor hebben", aangezien het paard beter verzorgd en gereden kan worden mèt deze kennis. En met de edit-knop rechts onder je post kun je de spelfouten verbeteren Knipoog

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:49

Oke.. ik snap je niet echt maar zal wel goed zijn..
Maar door de veearts is gezecht dat alles weer goed was..
Ik zou het ook geloven.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:52

De vorige eigenaar wist dondersgoed dat dit dier een chronische ontsteking heeft want het heeft uitgebreid op bokt gestaan. Dit hoor je te vertellen, een chronische ontsteking gaat nooit over maar kan onder bepaalde omstandigheden verbeteren zodat het dier bijv. tijdens een keuring 'goed' is. Een paard met een chronische onsteking is absoluut geen ideaal sportpaard en het is belachelijk dat je zoiets moet ontdekken via een paardenforum.

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:54

Oke dat ben ik met je eens.. kan niks anders zegen Knipoog

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:02

maar tog ik heb ook met mijn vorige paard gehad dat ze zeiden deze heeft geen problemen ze kan alles ze heeft geen gebreken ze is heel lief tegen andere paarden..
nou echt niet!!
ze is aangereden en ik ging op dr naar buiten nou ze werd helemaal gek!
Ze trapt andere paard echt wel heel hard ook en ze vliegt ze aan.
hier bedoel ik alleen mee te zegen, dat je niet alles naar de oude eigenaar moet schuiven..
Als zei slim had geweest had ze haar eerst een tijdje geprobeerd..
Zei heeft hem gewoon te vlug gekocht..
Dus schuld is aan beide niet alleen de oude eigenaar.. :S

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:07

Fastfury_ schreef:
maar tog ik heb ook met mijn vorige paard gehad dat ze zeiden deze heeft geen problemen ze kan alles ze heeft geen gebreken ze is heel lief tegen andere paarden..
nou echt niet!!
ze is aangereden en ik ging op dr naar buiten nou ze werd helemaal gek!
Ze trapt andere paard echt wel heel hard ook en ze vliegt ze aan.
hier bedoel ik alleen mee te zegen, dat je niet alles naar de oude eigenaar moet schuiven..
Als zei slim had geweest had ze haar eerst een tijdje geprobeerd..
Zei heeft hem gewoon te vlug gekocht..
Dus schuld is aan beide niet alleen de oude eigenaar.. :S

Het paard van de TS komt van een particulier af, het is moeilijker om een proef te regelen dan met handelsstallen. Daarnaast, als ik een chronisch geblesseerd paard zou willen verkopen zonder 't te vertellen aan de nieuwe eigenaar zou ik 'm niet op proef weg laten gaan. Clown

De vorige eigenaar heeft in dit geval dingen verzwijgd die je hoort te vertellen, niet alleen volgens de wet maar als ze ook maar iets om dit paard geven hadden ze verteld waarom het dier 'speciale' zorg nodig had, dan hadden ze ervoor kunnen zorgen dat het dier bij iemand terecht zou komen die er niet al te hard mee aan 't werk ging, als je op zoek bent naar een sportpaard wil je een sportpaard, geen paard met gebreken.

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:09

@Fastfury: Ik snap je reactie,maar dat is weer iets anders met geen problemen hebben en gebreken Knipoog.Dit gaat iets wat dus voor altijd is.Dat kan je nog opbouwen enz.

@Hester: Ik snap wat je bedoelt.Ik zou dan ook zoiets denken,maar aan de andere kant,als je hier bij nadenkt en je zelf weet hoe alles in elkaar steekt,zou ik ook pissig worden en niet meer op mijn leestekens enz. letten.

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:13

dat paard heeft geen speciale zorg nodig gehad maar is het niet zo dat ieder zijn paard goed kent en als hij/zij dan verkocht wordt vertel je er toch bij wat je altijd doet en hoe enz. ik zie er geen kwaad in hoor alleen advies wat goed gebruikt kan worden.

wij zijn geen van alle bij de keuring en evrkoop geweest, dus weten ook niet wat er gezegt wordt. ook heb ik eerder gelezen dat er nu een probleem rechtsachetr is en toen zat het rechtvoor. en dat moeders zo reageert vind ik super logisch als ik ergens van wordt beschuldigt door heeeeeeeeeeeeel bokt en de nieuwe eigenaar zit er niet eens bij nou sorry hoor. ik kan er maar niet over uit dat er zoveel dingen bij getrokken worden waar het helemaal niet over gaat. als er nou eens goed gelezen werd. een paard wordt niet klinisch en rontgenlogisch goed gekeurd als er een ontsteking is. (rontgenlogisch bedoel k mee: ze is op de foto geweest na koop en blijkt er niets te zijn)

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:20

@ naugthytjhu .. Rwanda had eerst ook dat zijn problemen had met haar pezen in dr linkerachterbeen door de aanrijding.. maar dat zou ook lang blijven, maar daar is niks meer van over en heeft er nooit meer last van gehad.. maar tog snap ik die nieuwe eigenaar niet waarom ze een toppic plaats en zo dat de oude eigenaar OVERAL voor beschuldicht word..

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:27

@Fastfury_: O oké dan,ja dat heb ik dan niet uit je verhaal opgepikt.En idd,ze hadden beter ernaartoe kunnen gaan of wat dan en niet hier open bloot op bokt zwart maken.Ik begrijp de nieuwe kopers hun reactie,maar toch.Ik ga bij deze me er niet meer mee bemoeien,ik heb mn knopje omgedraait in mn hoofd en heb me bedacht dat de eigenaaren en Cynthia + moeder het zelf uit zullen moeten vechten samen en niet op bokt met andere mensen Knipoog.Veel succes er mee en ik hoop het beste voor Romana.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:31

j0rinda schreef:
(rontgenlogisch bedoel k mee: ze is op de foto geweest na koop en blijkt er niets te zijn)

hoe kan een paard op de foto nou niets hebben, terwijl de eerste DA HKO 3 constateert???
dat snap ik gewoon niet in het hele verhaal...

HKO 3 is zeer ernstig en het zou echt grof zijn als een DA zich daarin zou vergissen!! Goede foto's van een HKO 3 laten niets te gissen over... daarom snap ik niet dat de ene DA kan zeggen: HKO 3 en bij de keuring zou alles schoon zijn??

van een chronische ontsteking kun je trouwens ook een echo laten maken, dan zie je een verdikking van de pees, hebben jullie ook een echo laten maken?

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:38

Liezel1 schreef:
HKO 3 is zeer ernstig en het zou echt grof zijn als een DA zich daarin zou vergissen!! Goede foto's van een HKO 3 laten niets te gissen over... daarom snap ik niet dat de ene DA kan zeggen: HKO 3 en bij de keuring zou alles schoon zijn??

Dat snap ik dus ook niet. Zou idd een hele grove fout van de DA zijn. Maar ergens staat ook dat ze op de Atoine de bodt manier rijd, en daardoor het paard al 2 maanden goed liep. Daaruit blijkt dus dat ze er wel vanuit gingen dat t paard hko had/heeft.

Ook snap ik alle reacties niet van 'ze willen het beste voor hun paard en ze waren er zo goed voor'. Als jij echt goed voor je paard bent, verkoop je je chronisch zieke paard niet als 'sportpaard'. Dan ben je imo niet goed voor je paard en intereseert het je waarschijnlijk geen drol of je paard wel of niet pijn heeft.

Fastfury_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:44

het zelfde als naugthytjhu. veel succes verder en succes met Romana.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:45

ik bedoelde met het stukje dat iedereen een winstpunt in de B kan halen:

Ik ben er vanovertuigd dat iedere bokker jong oud, klein, groot met een jong paard, bejaard paard een winstpunt kan halen, ook de recreatieruiters!!!!! gewoon netjes je paardje door de ring sturen en op de letters rijden.

(kijk als je paard zo bang als weet ik wat is... en nergens langs loopt.. ok) maar jullie snappen wat ik bedoel Knipoog

btw de schuld op de koper afschuiven vind ik nog zwakker!!! te snel gekocht.. flauwe kul!!! of ze nu het paard 1 week later/eerder gekocht had doet niets aan het feit af, dat het een paard MET lichamelijke GEBREKEN is waar de verkoper geen melding van had gemaakt! en een paard met gebreken iig chronische is in mijn ogen niet geschikt voor het doel dat hij is aankocht namelijk: SPORTpaard....

sport is intensief en dit paard KAN NIET intensief worden gereden...........

IK walg gewoon van mensen die proberen de boel te bedotten! waar gaat het heen met onze op "vertrouwen" gebaseerde samenleving! Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Btw stel je verkoopt een paard als zijnde geschikt voor beginners en later blijkt dat het een gevaarlijke niet te rijden geschrikkerige rot knol is, dan sta je als koper volledig in je recht! immers je wilde een beginners paard dus (MAK+BETROUWBAAR) Ga je naar de rechter dan krijgt KOPER gelijk!!!

BTW zomaar even een paard op proef is in 99% vd gevallen onmogelijk! iig toendertijd zou ik mijn Z2 pony niet zomaar op proef aan mensen meegeven.. wie weet wat er allemaal mee kan gebeuren! dat risico is veelste groot om te lopen. Uiteraard waren de mensen van harte welkom om meerdere xen te komen rijden (dressuur, springen weet ik wat) maar niet van het "erf" af, bijwijze van spreken.

mbt het keuren.. daar heb ik geen zicht op!.. maar blijkbaar is paard al meerdere xen gekeurd en niet alle Xen goed... dan gaat bij mij ook al een lampje branden. Een rontgenlogisch goed paard moet op een andere rongenkeuring ook GOED zijn (ok het verschil tussen code 1,2 zie je nog weleens) maar tussen 2 en 3 mag al niet meer voorkomen.

en al heeft dierenarts een fout gemaakt.. wat wel zeer kwalijk is! verkopers hebben nog altijd informatie achter gehouden omtrend het gezondheidsverleden van het dier en DAT klopt er hier niet

Als je een "slechter" paard maar vaak genoeg keurt dan zal ie heus weleens wel als "goed" genoeg worden aangemerkt.. kwestie van kans berekening

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:58

splash1999 schreef:
xcynthiax schreef:
ik verkoop mijn lieve merrie, omdat ik haar helaas niet genoeg aandacht meer kan geven, ivm studie en werk.

het is een 9-jarige donkere vos met stokmaat ong. 1.67 wagenaar x troubadour. het is een merrie uit de Utopia stam.

ze is een werklustige merrie met echt een superkarakter!

dit paard heeft elke dag volle aandacht nodig en ze heeft zeker meer aanleg.

een goed paard voor iemand die er verder mee in de sport wil komen en dit een leuke uitdaging vindt.
het is zeker een goed paard voor iemand die van de pony's komt.

altijd wedstrijdgereden, iedere maand wel 1x. ben met haar tot de B+9 gekomen ivm tijdgebrek.
voorheen reed ik altijd onderlingwedstrijden op de manege tot het L2.

dit paard heeft zeker de potentie voor veel meer, ze pakt alles heel snel op en vindt het fijn om weer iets te leren.
rontgenologisch goedgekeurd. zijn papieren van.
alle keuringen voor de rest toegestaan!

trailer-en verkeersmak.

voor meer informatie kunt u mij mailen: cyntie_16@hotmail.com, of een pbtje sturen.

het belangrijkste is dat dit paard op een goede plek komt en liefdevol wordt behandeld.

incl. toebehoren

NIET VOOR HANDELAREN!!!!!!

Dit was toch de advertentie?! Er staat duidelijk in dat het paard al rontgenologisch gekeurd is, zijn papieren van?! Waar zijn dan de foto's? Alle verdere keuringen zijn toegestaan. Dus niet meer op de foto??? Er zijn helaas ook veeartsen die een paard goedkeuren die eigenlijk wel wat mankeerd. Zelf meegemaakt. Er zijn genoeg middeltjes om een paard "goed' door een keuring te laten komen hoor. Ik zeg niet dat dit gebeurd is, maar ik blijf erbij: Zo'n paard behoor je niet als goed te verkopen...

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:19

Ik lees nu al een tijdje mee en wilde toch even reageren...

Wat er tussen koper en verkoper gezegd is ten tijde van de verkoop weet ik natuurlijk niet. Wat ik wel weet is dit: ik hou superveel van mijn pony en die heeft een ellelange medische geschiedenis (echt niemand die hem ooit zou willen kopen, maar dat terzijde Knipoog ) Hij is dus tot twee keer toe zwaar hoefbevangen geweest en als ik hem ooit zóu verkopen, dan zou ik er absoluut zeker van willlen zijn dat de koper dit weet en er echt bewust van is!!! Hij zou absoluut niet verkocht worden aan iemand die denkt dat het wel mee zal vallen en hem 24/7 in de wei zet tot de volgende bevangenheid. Nee...de nieuwe eigenaar zal er echt rekening mee moeten houden dat deze pony nu eenmaal een patiëntje is en dat ws de rest van z'n leven zal blijven.
Denkt iemand daar te licht over, dan krijgt ie hem niet eens mee! Boos! (Dat wil ik mijn pony ab-so-luut niet aandoen)
Ik kan me dus niet voorstellen dat iemand van z'n paard houdt en hem dan verkoopt zonder zo'n belangrijke medische geschiedenis als een chronische (pees)ontsteking te vermelden, en helemaal niet als sportpaard. Dan kan ik mijn pony wel als grasmaaier aanbieden zeker?!?! Ziek

Maw...wat er tussen koper en verkoper is gezegd...geen idee, maar het feit dat ze een ernstige (chronische) blessure heeft (gehad) is kennelijk dan toch niet goed overgekomen....áls het dus al vermeld is...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:53

Anuschka40 schreef:
Ze had trouwens op 1 punt na L en onderlinge zelfs hoger ,Maar ik merk wel dat er hier mensen zijn die alles beter weten ,en er een hoop onzin bij verzinnen en trouwens zelfs op de manege waar Romana nu staat werd er ook door andere afgeraden om je paard gelijk met andere paarden in de wei te zetten ,was daar een paar keer goed fout gegaan . Ik kan iemand die heeft zelfs haar pony moeten laten inslapen,maar ja jullie weten het het best!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Op 1 punt na, dus altijd nog in de B en dat over 5 jaar verspreid. Nu gaat het mij daar niet om, dat heb ik en nog velen met mij al meerdere malen uitgelegd, het gaat erom dat als je beweert 5 jaar lang elke maand op wedstrijd te zijn geweest en ook nog onderling hebt kunnen 'oefenen' je allang door de B heen moet zijn als je dat zo actief aan deelneemt aan die wedstrijden..dus er moet ergens een hiaat zijn geweest waarop het paard niet meer gestart is en stil is komen te staan, datz ou de enige oplossing zijn wat de B verklaard in die 5 jaar geregeld wedstrijden rijden..
Dan mag je je aangevallen voelen of niet, maar zeg nou zelf, al die tegenstrijdige beweringen, uit je dochters posten, jouw posten en de verzorgster icm met jullie posten, sja....vind je het gek dat er dan vraagtekens zo uit het niets oppoppen, daar heb je niet eens logisch nadenken voor nodig Knipoog

Dat de TS er niet is momenteel kan verschillende redenen hebben, maar mocht er werk van gemaakt worden, dan doet zij er idd heel verstandig aan uit dit topic weg te blijven en niet te reageren, hoe meer je zegt hoe meer het tegen je gewerkt kan worden en dat blijkt wel uit de verkopende partij die zo graag voor zichzelf op wilt komen (logisch overigens, maarz org dan wel dat de verhalen van beide kanten overeenkomen).

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:02

Nou, heb het hele verhaal doorgelezen, was ik wel even zoet mee...

En als ik het zo lees moet ik toch de TS in het gelijk stellen, gebaseerd op wat hier allemaal staat.

Als je het kort samenvat komt het hier op neer:
De koper wilde een paard kopen voor de sport, heeft nagevraagd naar blessures, heeft een keuring laten uitvoeren, dus heeft aan de onderzoeksplicht voldaan.
Verkoper heeft niet gemeld dat het paard langdurig uit de roulatie is geweest vanwege een zeer hardnekkige blessure. Dat ze daarna ook nog extra voorzichtig met haar zijn omgesprongen. Dat het zelfs een chronische blessure is.

Ongeacht aan welk been dit paard nu kreupel mag zijn, de verkoper heeft niet voldaan aan de meldingsplicht.

Let wel op, dit baseer ik puur op wat er hier staat, wat er precies wel/niet verteld is voor de koop is alleen bekend bij de koper en verkoper.

Ik geloof ook dat de vorige eigenaars begaan waren met hun paard, dat zij er alles voor gedaan hebben om het paard weer goed te krijgen. Dat is het probleem ook niet.

Het enige wat ik me ook afvraag is het geval van de HKO3. Er werd later geconstateerd dat het daar niet aan zou liggen, de blessure, omdat bij de verdoving de pijn bleek weg te komen uit de knie. Zijn er toen ook foto's gemaakt weer van het hoefgewricht? Simpel zeggen dat er geen sprake is van HKO3 omdat de pijn weg komt uit de knie lijkt me niet afdoende om te bewijzen dat er geen sprake is van HKO3.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:08

Myrdal schreef:
Nou, heb het hele verhaal doorgelezen, was ik wel even zoet mee...

En als ik het zo lees moet ik toch de TS in het gelijk stellen, gebaseerd op wat hier allemaal staat.
<knip>
Ongeacht aan welk been dit paard nu kreupel mag zijn, de verkoper heeft niet voldaan aan de meldingsplicht.
<knip>
Let wel op, dit baseer ik puur op wat er hier staat, wat er precies wel/niet verteld is voor de koop is alleen bekend bij de koper en verkoper.

Jij vergeet een punt.
Die meldingsplicht is één ding, de koper heeft ONDERZOEKPLICHT. Ik heb nergens gelezen dat de koper VOOR de koop voldoende onderzoek heeft verricht naar de bruikbaarheid voor het beoogde doel. Daarmee zit dus TS ook niet helemaal op het juiste spoor.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:11

Als een paard na de koop niet goed blijkt te zijn heb je gewoon het recht om het dier terug te brengen en je geld terug te krijgen. De verkoper moet je nl een goed 'product' verkopen, en is dat niet zo, dan kun je als consument het 'product' dus terugbrengen.
Zo simpel is het gewoon.

Dus ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen.