betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:24

Snap echt niet dat er zoveel problemen zijn voor een simpele naam, of ik het nu eens ben met ts of niet daar niet van maar vind dit echt geen zwart maak topic, iedereen weet wel hoe tnt in elkaar zit. Jullie hebben nog niks geregeld dus is er ook toch niks aan de hand.

Maar om te roepen laster en smaad vind ik echt een beetje overdreven

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:26

Heb het topic even grotendeels doorgelezen

Ik vind ook dat de bedrijven onproffesioneel reageren
Tuurlijk mag je als ondernemer ook een mening hebben,maar je hoort dit ten aller tijden toch met je klant op te lossen en niet jezelf zo te grabbel gooien op internet
Als zaak behoor je service te verlenen of iig er moeite er voor te willen doen
Dat gevoel dat dat ook daadwerkelijk gedaan word is niet aanwezig

Maar goed,prima hou je mening maar ,dat mag Knipoog
Maar zie zo je bedrijf niet groeien....alleen falliet gaan...

En ja hier een postbode -maakt pakket-kwijt- ervaring
Hier een ex postbode Haha!
Een collega van mij had destijds ook een pakketje zo eventjes gedumpt zodat hij niet terug hoefde naar kantoor en gelijk naar huis kon (laatste straatje )
Het lijkt veel op dit verhaal....alleen ging het om een doos sieraden Nagelbijten / Gniffelen

de klant is verhaal gaan halen bij de winkel...de winkel bij de post..de post beweerde dat het pakket geleverd was...de winkel overlegd dit met de klant maar uiteraard houd de klant vol

De service die deze winkel dus gaf is dat zij maar door en door bleven drammen bij de post totdat ze achter de waarheid kwamen!!
Bleek: postbode had pakket in papierbak gedaan,papierbak is diezelfde dag nog geleegd door de gemeente reiniging Koe
De postbode heeft lang ontkent,de winkel dreigde er een rechtszaak van te maken en uiteindelijk gaf de postbode toe en bekocht dit met ontslag ...

Het KAN dus wel dat stukje service Ja Je moet alleen als winkel wel willen!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:28

Schimmelig schreef:
steinstein schreef:
Beide webwinkels reageren erg onprofessioneel.

Ah, kom dan eens met een goed alternatief?

Hoe zou jij het vinden om met naam en toenaam genoemd te worden op een openbaar forum in een 'negatief topic'. Laat mij raden... Je zou relaxed in je stoel gaan zitten en toekijken? Do correct me if i'm wrong.

Ik hoef niet met een goed alternatief te komen Clown , maar zelf had ik de TS per pb bericht en niet hier in het forum.
Wat ik ook niet snap van jou het gaat toch niet over jouw toko. En deze tekst"Je zou relaxed in je stoel gaan zitten en toekijken?" Clown

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:34

Libella schreef:
En nu het dus 1x keer misgaat ga je mijn naam noemen? Nogmaals, wat dacht daarmee teweeg te brengen?

Dus de naam van jouw bedrijf mag alleen genoemd worden als je iets positiefs te melden hebt?
Zal lekker worden zeg Clown
En smaad? denk niet dat dit smaad is Knipoog
Maar vind dat de TS het nog netjes aanpakt.
Ze word van het kastje naar de muur gestuurd en nog trekt ze je niet door de bagger heen.
Ik had als ik een bedrijf had haar alsnog een paar laarzen toegestuurd en de kosten op me genomen.
Zo hou je je naam hoog en krijg je niet dit soort topics.
Nu besteld ze nooit meer wat bij je en vele anderen ook niet ( meer) er lezen altijd mensen mee die het gezegde kennen: een gewaarschuwd mens.................

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:38

steinstein schreef:
Ik hoef niet met een goed alternatief te komen Clown , maar zelf had ik de TS per pb bericht en niet hier in het forum.
Wat ik ook niet snap van jou het gaat toch niet over jouw toko. En deze tekst"Je zou relaxed in je stoel gaan zitten en toekijken?" Clown

Dat laatste was een vraag a la 'hoe benader jij zo'n soort probleem' (want wees eerlijk, jij zou jezelf niet druk maken als je je voor een klant inzet maar vervolgens negatief wordt belicht op een forum). De betreffende zaak wist niks van dit topic en kwam er ook maar toevallig achter. Zoiets komt dan erg 'raar' over en dat begrijp ik goed.

Ook al gaat het nu niet om mijn toko, misschien ben ik de volgende keer aan de beurt en daarna is het weer een ander. Het zou gewoon niet moeten mogen vind ik. De TS had dit topic niet hoeven openen en had zelf alles per e-mail kunnen afhandelen, maar koos daar niet voor. De andere partij besloot niet zelf een topic te openen, maar te reageren in dit topic en dat wordt dan gelijk afgeschilderd als onprofessioneel. Dat is wat ik niet begrijp, in mijn ogen is dat krom.
Mij mag je onprofessioneel vinden, maar ik ben tenminste eerlijk en draai niet om de hete brei heen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 20:40

ik ga zo eens alles helemaal doorlezen, blijkbaar veel gepost in mijn afwezigheid, was op werk, moest sluiten en kas opmaken en alles, en naar paarden en nu pas op bokt

ik heb de naam eigenlijk niet eens bewust genoemd, niet eens om zo`n ophef over te maken. werd eigenlijk ook door niemand op gereageerd, totdat libella zelf kwam om haar verhaal te doen. Schimmelig, ik heb nergens jouw webnaam oidgenoemd, maar jij bent wel het " aggresiefste" van allemaal

ik heb dit op bokt gezet om erachter te komen hoe andere mensen dit opgelost kregen, en toen ik zag dat ik naam had in getypt heb ik erna niet meer veranderd.
lees nog even alles door, en reageer weer

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:42

Meetje22 schreef:
Libella schreef:
En nu het dus 1x keer misgaat ga je mijn naam noemen? Nogmaals, wat dacht daarmee teweeg te brengen?

Dus de naam van jouw bedrijf mag alleen genoemd worden als je iets positiefs te melden hebt?
Ze word van het kastje naar de muur gestuurd en nog trekt ze je niet door de bagger heen.
Ik had als ik een bedrijf had haar alsnog een paar laarzen toegestuurd en de kosten op me genomen.
Nu besteld ze nooit meer wat bij je en vele anderen ook niet ( meer) er lezen altijd mensen mee die het gezegde kennen: een gewaarschuwd mens.................

Maar ze heeft heel de kans niet gekregen om het normaal af te handelen. Het topic is er al voordat er iets 'besloten' is. Dat vind ikzelf niet echt netjes.

Lynn_Nikita schreef:
ik ga zo eens alles helemaal doorlezen, blijkbaar veel gepost in mijn afwezigheid, was op werk, moest sluiten en kas opmaken en alles, en naar paarden en nu pas op bokt

ik heb de naam eigenlijk niet eens bewust genoemd, niet eens om zo`n ophef over te maken. werd eigenlijk ook door niemand op gereageerd, totdat libella zelf kwam om haar verhaal te doen. Schimmelig, ik heb nergens jouw webnaam oidgenoemd, maar jij bent wel het " aggresiefste" van allemaal

ik heb dit op bokt gezet om erachter te komen hoe andere mensen dit opgelost kregen, en toen ik zag dat ik naam had in getypt heb ik erna niet meer veranderd.
lees nog even alles door, en reageer weer

Ik ben helemaal niet agressief joh. Ik denk dat je misschien het eea te zwaar op neemt, daarvoor mijn excuus dan maar Lachen
Ik zal het allemaal iets genuanceerder proberen te brengen in het vervolg.

Ik post alleen redelijk veel, maar maakt dat je dan gelijk al agressief Verward Clown
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-07 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 20:46

ow, en als libella zo erg vond, naam is al verwijderd hoor
had ook gewoon kunnen vragen of ik de naam wilde verwijderen en als ze wild enog een reageren op mij, via pm of zo
ik heb 1 keer naam genoemd, die blijkbaar niemand behalve afzender zelf gezien heeft, en allemaal ophef om de naam...

ik wilde niemand zwartmaken, en heb alleen op forum gezet om ervaringen uit te wisselen over pakketjes en dit soort dingen in algemeen, erna naam geplaatst , eerst onbewust, erna niet verwijderd, maar inmiddels weer weg

edit

topic werd nog geen naam genoemd, pas nadat ik te horen had gekregen dat niks meer mee gedaan werd

en het speelde al ruim week als ik zo uit mn hoofd zeg, toen ik dit topic plaatste
heb eerst alles afgewacht en hie rin buurt rondgevraagd en gemaild met beide partijen
helaas kon ik niks doen dan afwachten en hun moesten onderling regelen, maar daar is niet veel nieuws uit gekomen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-07 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop ;)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:48

Schimmelig schreef:
Meetje22 schreef:

Maar ze heeft heel de kans niet gekregen om het normaal af te handelen. Het topic is er al voordat er iets 'besloten' is. Dat vind ikzelf niet echt netjes.

Misschien niet maar zeg eerlijk,zou jij het op de libella manier aanpakken of ook je naam hooghouden en zien als bedrijfsrisico en een tevreden klant behouden?
Daarnaast denk ik dat dit hele topic uit de hand is gelopen.
Die naam kwam op een gegeven moment naar voren en tja toen barste de bom.
Maar ze was natuurlijk al wel even een tijdje met Libella bezig over deze zaak voordat de naam vrij kwam dus Libella heeft wel de tijd gehad met hetzelfde idee te komen als ik voorstelde Knipoog

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:49

Het gaat om je reactie, doe dat per pb en niet in dit forum. In eerste instantie wordt er gewoon een topic geopend om info te verzamelen en wordt er ook geen naam genoemd. Ik en vele andere hebben niet eens de naam van de zaak zien staan, tot dat ze reactie gaf. Ik had dan per pb gereageerd naar de ts om eruit te komen.

Nee, prettig is het niet als je naam genoemd wordt.

Maar als bedrijf zijnde moet je er ook rekening mee houden dat er wel eens mensen niet te vrede zijn en als je daar allemaal druk over moet maken.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:50

Vind het trouwens ook grappig dat Libella bokt wel handig vind om reclame voor zichzelf te maken en op die manier geld te verdienen.
Maar als er iemand ontevreden is mag de naam Libella niet genoemd worden.
Zegt ook wel wat over de instelling en klantgerichtheid van Libella.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:52

Schimmelig schreef:
Ik post alleen redelijk veel, maar maakt dat je dan gelijk al agressief Verward Clown

niet agressief, alleen aanwezig Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:53

niet aggressief ,maar wel zwaar verdedigend op een wat botte manier ...
niet echt de manier voor een proffesional Knipoog

ik vind dat er ook appels met peren vergeleken word

een klant kan je niet gaan vergelijken met een ondernemer
de ondernemer hoort hierbij zijn zaakjes goed te ruilen en zuilen.. daar heeft de ondernemer tenslotte voor gekozen... elke ondernemer krijgt wel eens te maken met een slechte of moeilijke of lastige klant....

als ondernemer hoor je sterk te blijven staan en zakelijk te blijven ,ook als de klant emotioneel word, dit heet beroepshouding

De TS heeft het topic opgestart als eerste om gewoon haar emotionele verhaal kwijt te kunnen zoals vele hier op bokt... Dit gebeurt dagelijks!

Haar enige fout is dan geweest door de naam van libella te noemen
Maar het bedrijf van schimmelig is hier nooit genoemd en gooit zich hier nu vrijwillig te grabbel

Ik ben van mening dat beide partijen er nog steeds op een nette manier kunnen uitkomen met elkaar mits ze het hier op bokt er bij laten en er verder persoonlijk onder 4 ogen over praten Ja

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:57

@ Meetje: Je bent de eerste die vraagt hoe ik het zou afhandelen en geen aanname maakt, heel fijn! Thanks Lachen
Ik zou nadat TNT definitief een beslissing heeft gemaakt de klant een schikking doen, want dit is voor beiden partijen niet fijn.
Echter zou ik het absoluut niet fijn vinden als een klant een topic met naam en toenaam opent om 'eerst informatie in te winnen en vervolgens de naam van mijn bedrijf in negatief licht stellen' voordat er ook maar iets door mijzelf besloten is. Ik denk dat je met zo'n topic dan 'de bereidheid' van een winkelier wegneemt. Dat is misschien in eerste instantie niet de bedoeling geweest, maar wel het resultaat.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:57

naadje24 schreef:

de ondernemer hoort hierbij zijn zaakjes goed te ruilen en zuilen.. daar heeft de ondernemer tenslotte voor gekozen... elke ondernemer krijgt wel eens te maken met een slechte of moeilijke of lastige klant....

als ondernemer hoor je sterk te blijven staan en zakelijk te blijven ,ook als de klant emotioneel word, dit heet beroepshouding

De TS heeft het topic opgestart als eerste om gewoon haar emotionele verhaal kwijt te kunnen zoals vele hier op bokt... Dit gebeurt dagelijks!

Maar het bedrijf van schimmelig is hier nooit genoemd en gooit zich hier nu vrijwillig te grabbel

Ik ben van mening dat beide partijen er nog steeds op een nette manier kunnen uitkomen met elkaar mits ze het hier op bokt er bij laten en er verder persoonlijk onder 4 ogen over praten Ja

Dat vind ik ook.
Maar dat gaf ik ook aan, regel het per pb, mail of telefonisch.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 21:00

de naam was al lang verwijderd, en wad niet een opgevallen bij meeste mensen en bedoeld om iemand zwart te maken
was niet dat ik al alle sop bokt gooide nadat het pakket 1 dag te laat was, de 13e had al bezorgd moeten zijn, volgens tnt is dat ook gebeurd, maar ik heb niks..... en frustreerd me dat er gewoon " makkelijk" over gedaan word door beide partijen, de een op de kleine lettertjes wijst, en de ander ook en ik pecht heb

ik heb nooit negative dingen gezegt over dat bedrijf, juist in begin gezegt dat alles zo netjes ging daar.

heb alles eerst via mail geprobeerd op te lossen, maar blijkbaar is het zo klaar voor hun??

@ schimmelig, wie zegt dat tegenpartij met iets bezig was, heeft mij niks gezegt hoor, alleen dat uit onderzoek bleek dat is afgeleverd en niks meer gedaan kon worden, en schade vergoeding niet mogelijk was

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:03

naadje24 schreef:

Ik ben helemaal niet bang dat ik iets te grabbel gooi o.i.d. mijn vaste klanten kringetje heb ik en daar ben ik blij mee. Mijn klanten weten mijn (af en toe wat botte) eerlijkheid te waarderen. Ze weten in ieder geval altijd waar ze aan toe zijn Duivel
Ik vergelijk verder geen klanten met ondernemers, juist integendeel. Ik vergelijk klanten met klanten en ondernemers met ondernemers, maar tevens vind ik wel dat beiden partijen enigszins inlevingsvermogen mogen tonen. Wat ook zo nu en dan wel gebeurt, maar misschien nog niet genoeg.

Die beroepshouding dat zit tussen onze ''maatschappelijke oren'' denk ik Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:08

Sjah als je het topic leest heeft de ts wel al van het begin gezegd dat het bij tnt afgehandeld was volgens de eigenaar, en dat er niks aan gedaan kon worden, dat komt ook over als.
Als de eigenaar had gezegd, wacht drie weken mischien hebben we nog terour anders praten we erover klinkt het wel helemaal anders. En geen namen noemen mag je tnt ook overal censureren.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:09

Die beroepshouding zit degelijk niet tussen de oren ,dat wijst ervaring in ondernemerschap door de jaren heen wel uit..

ik heb ook niet gezegd dat je bang bent iets te grabbel te gooien,dat is alleen wat je in mijn ogen nu zelf doet aangezien je nooit genoemd bent.

een volwassen man die een snoepwinkel runt en snoepjes verkoopt aan kinderen kunnen nooit hetzelfde inlevingsvermogen hebben

Wat ik hiermee bedoel: als ondernemer kan je nooit oordelen van buitenaf over de denkstatus van een klant of zijn of haar inlevingsvermogen ongeacht wat de klant als geboortedatum opgeeft..Mensen zijn te verschillend en niet iedereen is hetzelfde en gelukkig maar anders waren we allemaal ondernemers Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:09

Lynn_Nikita schreef:
de naam was al lang verwijderd, en wad niet een opgevallen bij meeste mensen en bedoeld om iemand zwart te maken
was niet dat ik al alle sop bokt gooide nadat het pakket 1 dag te laat was, de 13e had al bezorgd moeten zijn, volgens tnt is dat ook gebeurd, maar ik heb niks..... en frustreerd me dat er gewoon " makkelijk" over gedaan word door beide partijen, de een op de kleine lettertjes wijst, en de ander ook en ik pecht heb

ik heb nooit negative dingen gezegt over dat bedrijf, juist in begin gezegt dat alles zo netjes ging daar.

heb alles eerst via mail geprobeerd op te lossen, maar blijkbaar is het zo klaar voor hun??

@ schimmelig, wie zegt dat tegenpartij met iets bezig was, heeft mij niks gezegt hoor, alleen dat uit onderzoek bleek dat is afgeleverd en niks meer gedaan kon worden, en schade vergoeding niet mogelijk was

Naar alle eerlijkheid en billijkheid zou je gewoon eens met het bedrijf moeten e-mailen, geen topics openen op Bokt. Ik weet niet wat dit topic voor gevolgen heeft gehad op de verstandhouding tussen jullie, maar er lijkt mij dat er maar één manier is om hierachter te komen, namelijk direct contact zoeken en niet op deze manier.

Ik kan alleen spreken uit eigen ervaring wat ik zou doen in zo'n geval, maar daar heb je nu niks aan lijkt mij Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:10

Maar ze heeft toch contact genomen via het bedrijf, en daar zijden ze dat ze niet verder kon geholpen worden. Lees ik van haar kant

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 21:12

idd

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:13

naadje24 schreef:
Die beroepshouding zit degelijk niet tussen de oren ,dat wijst ervaring in ondernemerschap door de jaren heen wel uit..

ik heb ook niet gezegd dat je bang bent iets te grabbel te gooien,dat is alleen wat je in mijn ogen nu zelf doet aangezien je nooit genoemd bent.

een volwassen man die een snoepwinkel runt en snoepjes verkoopt aan kinderen kunnen nooit hetzelfde inlevingsvermogen hebben

Wat ik hiermee bedoel: als ondernemer kan je nooit oordelen van buitenaf over de denkstatus van een klant of zijn of haar inlevingsvermogen ongeacht wat de klant als geboortedatum opgeeft..Mensen zijn te verschillend en niet iedereen is hetzelfde en gelukkig maar anders waren we allemaal ondernemers Knipoog

Ik zei toch 'duidelijk' dat deze volgens mijzelf tussen de oren zit van menig mens Tong uitsteken Je hoeft het hier uiteraard niet mee eens te zijn. Over dat te grabbel gooien heb ik alleen gezegd dat als dat gebeurt ik er niet 'bang' voor ben. Nu nog even over het inlevingsvermogen... Tong uitsteken Dat is van niemand ooit hetzelfde (qua hoeveelheid), maar je kunt op zijn minst een poging doen het te tonen, toch? Lachen

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 07-07-07 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:13

Libella schreef:
Lynn_Nikita schreef:
ik heb niet gezegd dat ze over libella klagen bij jullie, daninterpeteer je dat misschien verkeerd ik zei dat mensen bij jullie geklaagd hebben over manier van bezorgen.

en ja, heb 1 keer jullie naam genoemd, en nooit gezegd dat ik geen naam heb genoemd, en ook pas na een aantal paginas

ik vind zelf dat ik nog netjes ben geweest, heb niks afgezeikt of mensen gezegt koop niks bij jullie of afgekraakt

vind dat beide bedrijven erg aanvallend doen

Jij had mijn naam helemaal niet moeten noemen, dat heet smaad en is strafbaar. Wat wilde je daar uberhaupt mee bereiken? Waarom heb je me dan genoemd? Denk je dat jou helpt of Libella??? Denk je dat ik me dan ook had gemeld in dit topic?

Aangezien je zelf ook op dit forum zit en je je dus kunt verdedigen is het niet strafbaar Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:15

Strafbaar en vervelend zijn twee heel verschillende dingen Tong uitsteken