Welke auto voor de 2 paards trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:41

MyStar schreef:
Misschien een overbodig berichtje, maar als je trailer dus bijv in totaal 1500 zou kúnnen wegen, maar in werkelijkheid 1000 is omdat je die nooit volledig belaad, en je auto mag 1200 trekken, ben je dan strafbaar? Blond Of begrijp ik t dan gwoon verkeerd Knipoog

*zucht* als je E hebt niet, als je alleen B hebt wel.......

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:24

Volgens mij heeft echt iemand de essentie gemist hier hoor....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:28

Margreet schreef:
Volgens mij heeft echt iemand de essentie gemist hier hoor....

Hhmm, 90% van Bokt mist de essentie in deze..............

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:18

finn2003 schreef:
ikke schreef:
De RAV4 begint 28.000 voor de simpele benzineversie, die niet eens bij benadering aan je specs voldoet. De Diesel begint bij 35.000.
De Passat 4x4 begint bij 34.000 voor de eenvoudigste benzine-versie; mag 1800kg aan de haak hebben. Diesels beginnen bij 38.000 en mogen 2000kg aan de haak hebben.
Spaar ze.............

in deze prijsklasse zit een rav ongeveer, maar dan echt kaal, ga je richting rav4 uitvoering d-cat dan zit je toch wel rond de €40.000. verder is deze auto ook heel fijn voor normale ritten omdat het eigenlijk meer een chique 4x4 is.hij mag idd 2000kg trekken.

maar ik vind het nogal een bedrag dus ik zou naar een 2e hands, iets ouder model suv kijken. niet perse een rav maar het is wel een aanrader Tong uitsteken

wegenbelasting kun je op i-net vinden.
onze rav d-cat loopt gemiddeld 1 op 13 diesel
http://www.theautochannel.com/news/2006 ... 7.1-lg.jpg

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 22:18

noortje schreef:
in deze prijsklasse zit een rav ongeveer, maar dan echt kaal, ga je richting rav4 uitvoering d-cat dan zit je toch wel rond de €40.000. verder is deze auto ook heel fijn voor normale ritten omdat het eigenlijk meer een chique 4x4 is.hij mag idd 2000kg trekken.

Ja, dat klopt, dat staat gewoon op autotrader.nl, dus dat is een simpel opzoekklusje.
Het is een smak geld, waar ik heel wat leukere dingen van zou doen.
noortje schreef:
maar ik vind het nogal een bedrag dus ik zou naar een 2e hands, iets ouder model suv kijken. niet perse een rav maar het is wel een aanrader Tong uitsteken

wegenbelasting kun je op i-net vinden.
onze rav d-cat loopt gemiddeld 1 op 13 diesel
http://www.theautochannel.com/news/2006 ... 7.1-lg.jpg

1:13 Diesel?? Dan is dat ding net zo duur in de brandstof als mijn Range Rover op LPG. Nou daar hoef ik dan niet over na te denken, voor mij geen RAV4........

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:16

tja als je alsmaar korte afstanden rijd dan is dit bij ons toch het gemiddelde Knipoog met lange afstanden kan een rav zoals al eerder gezegt is 1 op 15 makkelijk halen. erg netjes voor een grote auto.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:28

Het gaat er niet om of de auto het mag trekken dat is natuurlijk wel belangrijk maar de vraag is of hij het ook kan trekken.
Het is geweldig als je 2000 kilo erachter mag hebben maar als je er vervolgens een half uur over doet om op snelheid te komen dan ben je nog verder van huis.

Wij hebben ons zelf net een BMW 530 touring gehaald en daarvoor onze nissan patrol weggedaan.
Want je moet ook verder denken dan alleen je paardentrailer.

Allereerst moet je je bedenken hoe vaak heb je zon trailer erachter. Is dit een paar maal in de week moet je zeker kiezen voor oververmogen want die wagens en vooral die motoren krijgen op hun duvel.
Ten tweede moet je je gaan bedenken wat je belangerijk vind en daarbij denk ik aan bijvoorbeeld ruimte. Moet de hond en het zadel mee dan kun je kiezen voor een stationwagen. Moet bijvoorbeeld alleen zadel mee kies dan voor een sedan die vaak goedkoper zijn omdat er minder voertuigen van zijn. Kies je voor comfort omdat je vaak op de weg zit en lange afstanden moet rijden voor bijvoorbeeld je werk kies dan weer voor een auto die je dat komfort ook bied. Want dat is een van de redenen waarom wij de patrol weggedaan hebben.

Vervolgens ga je je denken wat je aan geld er aan kwijt wilt en kunt. Denk bijvoorbeeld ook aan de eventuele mogenlijkheid op een aanbetaling en een verdere fianciering.
Dan ga je je bedenken wat zon auto in vaste lasten gaat doen, wegenbelasting, verbruik.
En denk aan de toekomst waarin grote SUV's en Terreinwagens zwaarder belast gaan worden.
Nu heb ik bijvoorbeeld de nieuwe pajero gereden, geweldige auto, maar die rijd in de stad 1 op 5,6 niet echt handig dus met de huidige spritprijzen.

O ja en ik weet niet of het vermeld is de Volvo V70 mag 1800 kg trekken.

Probeer met een model altijd proef te rijden het liefst met een trailer erachter. Hebben wij dus met de patrol niet gedaan, jammer want hij trekt de trailer super maar comfort heeft ie iets minder en bij 160 houd het op qua snelheid.

Je ziet bij het kopen van een auto naar wens komt heel erg veel kijken en aangezien die aanschaf vaak heel erg veel geld kost moet je er heel erg goed over na denken wat je je koopt of gunt natuurlijk.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:30

je wil toch niet zeggen dat je 160km p/u rijd met een trailer er achter?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:34

Kafue schreef:
Probeer met een model altijd proef te rijden het liefst met een trailer erachter. Hebben wij dus met de patrol niet gedaan, jammer want hij trekt de trailer super maar comfort heeft ie iets minder en bij 160 houd het op qua snelheid.

Wat hebben die Duitsers toch met hard rijden. Die sukkels automobieljournalisten gingen ook al klagen dat een Defender de 160 maar net haalde en dat ie dan wel erg veel windruis gaf. Daar is ie ook niet voor gemaakt, stelletje sukkels automobieljournalisten!!!!
Als je trailers wilt trekken moet je een degelijke auto hebben, als je hard wilt rijden moet je een snelle auto nemen. Het combineren van die twee is een utopie.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:09

Ik kan me een aflevering van Top Gear herinneren met een door Overfinch getunede Range Rover op het circuit (nou ja, náást het circuit dus). Dat ging heel best Haha! Maar maar voor weinig mensen weggelegd denk ik...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:09

Margreet schreef:
Ik kan me een aflevering van Top Gear herinneren met een door Overfinch getunede Range Rover op het circuit (nou ja, náást het circuit dus). Dat ging heel best Haha! Maar maar voor weinig mensen weggelegd denk ik...

Die Overfinch RR classic zijn in GB voor 15.000 tot 20.000 GBP te koop. Alleen om die op NL kenteken te krijgen. Kijk maar op: http://www.overfinch.co.uk/

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:51

Kafue schreef:
Vervolgens ga je je denken wat je aan geld er aan kwijt wilt en kunt. Denk bijvoorbeeld ook aan de eventuele mogenlijkheid op een aanbetaling en een verdere fianciering.
Dan ga je je bedenken wat zon auto in vaste lasten gaat doen, wegenbelasting, verbruik.
En denk aan de toekomst waarin grote SUV's en Terreinwagens zwaarder belast gaan worden.

O ja en ik weet niet of het vermeld is de Volvo V70 mag 1800 kg trekken.

Je ziet bij het kopen van een auto naar wens komt heel erg veel kijken en aangezien die aanschaf vaak heel erg veel geld kost moet je er heel erg goed over na denken wat je je koopt of gunt natuurlijk.

Eh,... in de toekomst? Helaas is dat nu al het geval!
Onze auto werd op 6 maanden tijd (van moment aanschaf tot moment aflevering) maar liefst 800 euro duurder omdat het een zgn. "pc-hooftstraat-tractor" is.

Proefrit met trailer erachter? Probeer maar eens een dealer te vinden die een trekhaak onder zijn demo heeft zitten. Dat valt nog niet altijd mee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:41

Valina schreef:
Eh,... in de toekomst? Helaas is dat nu al het geval!
Onze auto werd op 6 maanden tijd (van moment aanschaf tot moment aflevering) maar liefst 800 euro duurder omdat het een zgn. "pc-hooftstraat-tractor" is.

Iemand die die tekst voor mij op een sticker kan maken?? Die wil ik op onze "tractor".
Dit is 'm niet, maar het is hetzelfde type:
Afbeelding
(bron: auto Rega Ede, http://www.autorega.nl )

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:48

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:22

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:27

Krijg je ze allebei voor die prijs? Nagelbijten / Gniffelen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:33

Misschien leuk als je van je sedan toch een avant wilt maken?

(De bestuurder heeft dit overigens zonder noemenswaardig letsel overleefd!!!)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:35

Valina schreef:

?? Ehm, het is maar ÉÉN auto hoor, echt waar. (dat ie in drie stukken ligt, is een ander verhaal)

Margreet: dan is die man/vrouw wel erg goed weggekomen. Dit is niet zachtjes gegaan.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:37

Citaat:
Hallo Ja, ich habe das überlebt, nur eine sehr kleine Schürfwunde am Daumen (ist aber schon 3 Tagen verheilt), sonst nichts. War nicht einmal angeschnalt. Was die Geschwindigkeit betrifft, habe ich keine Ahnung, denn Baum stand auf einmal auf der Strasse, nach dem Aufprall blieb das Tacho bei 100 Km/H stehen. Muss wohl eine guten Schutzengel als Beifahrer gehabt haben

http://www2.rs6.com/forum/showthread.ph ... 342&page=2

Niet te geloven he?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:40

MyStar schreef:
Misschien een overbodig berichtje, maar als je trailer dus bijv in totaal 1500 zou kúnnen wegen, maar in werkelijkheid 1000 is omdat je die nooit volledig belaad, en je auto mag 1200 trekken, ben je dan strafbaar? Blond Of begrijp ik t dan gwoon verkeerd Knipoog

Paar berichtjes hier boven staat het haarfijn uitgelegd.

Auto: mag 1200 trekken
Trailer: weegt op dat moment 1000 kilo
Massa trailer is dus lager dan het maximale aanhangergewicht wat de auto mag trekken. Dat wil zeggen dat deze combinatie dus toegestaan is.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:42

ikke schreef:
Valina schreef:

?? Ehm, het is maar ÉÉN auto hoor, echt waar. (dat ie in drie stukken ligt, is een ander verhaal)

Margreet: dan is die man/vrouw wel erg goed weggekomen. Dit is niet zachtjes gegaan.

Jemig, het is idd 1 auto,.... wauw zeg maar.
Ongelooflijk dat die persoon niets heeft!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:45

Margreet schreef:
Citaat:
Hallo Ja, ich habe das überlebt, nur eine sehr kleine Schürfwunde am Daumen (ist aber schon 3 Tagen verheilt), sonst nichts. War nicht einmal angeschnalt. Was die Geschwindigkeit betrifft, habe ich keine Ahnung, denn Baum stand auf einmal auf der Strasse, nach dem Aufprall blieb das Tacho bei 100 Km/H stehen. Muss wohl eine guten Schutzengel als Beifahrer gehabt haben

http://www2.rs6.com/forum/showthread.ph ... 342&page=2

Niet te geloven he?

Die heeft wel een hele goede engelbewaarder gehad; die kon duidelijk heel hard vliegen.
(don't drive faster than your angels can fly..........)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:45

gabyfedde schreef:
MyStar schreef:

Paar berichtjes hier boven staat het haarfijn uitgelegd.

Auto: mag 1200 trekken
Trailer: weegt op dat moment 1000 kilo
Massa trailer is dus lager dan het maximale aanhangergewicht wat de auto mag trekken. Dat wil zeggen dat deze combinatie dus toegestaan is.

Als je E achter B hebt wel ja.
Zoals reeds eerder gezegd.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 22:51

Audi Quattro nemen.... Je hebt de A4, A6 en de A6 Allroad die 2100 KG mag trekken en die nog redelijk normaal eruit ziet (in vergelijking met Jeeps)

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:30

ikke schreef:
Kafue schreef:

Wat hebben die Duitsers toch met hard rijden. Die sukkels automobieljournalisten gingen ook al klagen dat een Defender de 160 maar net haalde en dat ie dan wel erg veel windruis gaf. Daar is ie ook niet voor gemaakt, stelletje sukkels automobieljournalisten!!!!
Als je trailers wilt trekken moet je een degelijke auto hebben, als je hard wilt rijden moet je een snelle auto nemen. Het combineren van die twee is een utopie.

Praat toch geen onzin. Wel eens in een Nissan Patrol gereden met bijvoorbeeld 140 je kunt geen normaal gesprek meer voeren met elkaar hoor. Wat we hebben met snelheid tja ik niks maar het is wel fijn als je van hier naar pak hem beet munchen moet dat het een beetje op wil schieten. Dat heeft niks met duits te maken want gemiddeld worden er meer nederlanders gepakt met hard rijden dan duitsers. Wel eens op een 100 km weg bij het bordje 70 gekomen wij duitsers remmen af terwijl de nederlanders met 120 doorknallen en vervolgens keurig op de Cheese! komen.
O ja en ik ben geen duitser hoor ik woon hier geheel toevallig.

En een BMW X5 trekt bijvoorbeeld ook maar liefst 3500 kg en kan toch heel komfortabel errug hard rijden of een VW Touareg, of een Mercedes ML of een Toyota Landcruiser. Vraag ik me af waarom die ortodoxe patrol het niet kan, mmmm vreemd want de Pathfinder kan het wel