Hoe zit t?moete ze m terug nemen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hoe zit t?moete ze m terug nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:14

Het interesseerd haar al niet eens meer. Lees haar posts over de nieuwe pony maar, en hou in je achterhoofd dat Paloma toen al naar de slacht zou gaan

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:19

Ik ben op de hoogte van alles. Ik zeg alleen dat ik haar woede snap, ik heb niets gezegd over de nie uwe pony. Alleen over haar woede naar Paloma, en dat ze nu aan nieuwe oplossingen denkt..

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:21

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, hopelijk koopt inderdaad iemand van bokt haar en gaat ze niet naar de slacht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:21

LindaV schreef:
Ik ben op de hoogte van alles. Ik zeg alleen dat ik haar woede snap, ik heb niets gezegd over de nie uwe pony. Alleen over haar woede naar Paloma, en dat ze nu aan nieuwe oplossingen denkt..

Die denkt alleen maar aan oplossingen voor haar zelf hoor..... probeert alleen nog maar een beetje haar gezicht te redden hier.

Bah zo'n staleigenaar zou zulke mensen moeten weigeren op stal. Kan iemand van stal eens het een en ander hier uitprinten en naar die staleigenaar doen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:24

Hoe zou ze dan moeten reageren?
Als ik als ouder beslis dat het paard naar de slacht gaat, dan kan mijn dochter op d'r kop gaan staan. dat als eerste..
En wat moet ze dan hier op bokt? Haar ouders afvallen, valse beloftes doen? een dagboek bijhouden wat ze en hoe ze het bespreekt met haar ouders?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:28

Alane schreef:
Als ik als ouder beslis dat het paard naar de slacht gaat, dan kan mijn dochter op d'r kop gaan staan. dat als eerste..
En wat moet ze dan hier op bokt? Haar ouders afvallen, valse beloftes doen? een dagboek bijhouden wat ze en hoe ze het bespreekt met haar ouders?

Op het andere topic (HK) treurt ze geen moment erom dat haar paardje naar de slacht moet omdat het volgende slachtoffer in de stal moet.

Ze is compleet onverschillig. Een beetje paardenvriend gaat niet naar een ander paard kijken als ze nog geen oplossing heeft voor het oude. Laat staan er eentje kopen Boos!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:29

Begrijp ik nou dat de koper volledig op de hoogte was van 't gedrag van 't paard, letterlijk zegt dat 't haar niet boeit of hij onhandelbaar is maar wanneer ze een trap krijgt is 't einde verhaal? Lekker dan. Scheve mond

Een ondhandelbaar paard 'temmen' klinkt hartstikke geweldig, maar blijkbaar was de koper volledig op de hoogte van 't gedrag van het paard, dat 't 'temmen' dan niet is gelukt is voor haar jammer, maar daar zou 't paard niet de dupe van mogen zijn. Ik hoop dat 't alsnog lukt om dit paard een goed tehuis te geven.

En over dat de ouders het beslissen: ik ga er vanuit dat die wisten waar dochterlief aan begon, of niet?

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:30

Alane schreef:

dat kan allemaal wel zo zijn,
maar je kan niet ontkennen dat ze wist dat het paard moeilijk was,
kijk maar terug in haar berichten!
En van de ouders, volgens mij gewoon mensen die totaal niks over paarden weten en hun dochter zo snel mogelijk weer tevreden willen stellen.
Mijn kind zou dus echt geen paard krijgen waar ze niet eens even op heb kunnen rijden bij het kijken ernaar.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:39

moeilijk en schoppen/steigeren vind ik toch wel 2 heel verschillende dingen, maar dat kan aan mij liggen.
En hoe moet ze dan reageren:
Dat ze teksten schrijft die onverschillig overkomen wil nog niet zeggen dat ze er niet mee zit...

Ik lees hier verwensingen naar haar adres, vermoedens, veroordelingen, etc... Het is een meisje wiens handen gebonden zijn .. haar ouders bepalen.
Dat deze pony geen beste keuze is geweest is duidelijk, lijkt mij.
Maar wat moet ze dan? Geen paard weer kopen, zodat andere bokkers zich beter schijnen te voelen?
Of omdat andere bokkers die mening zijn toegedaan volgens verhalen van derden?

Ik houd mijn hart vast, kijk eens verder dan je neus lang is en vraag je af of achter een opvangadres geen handelaar schuil kan gaan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:44

Alane, kijk eens naar de tijdsperiode waarin het allemaal gebeurd. Ze is nou niet bepaald door haar ouders meegesleurd naar het volgende paard etc...

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:45

@Alane , dat ze een ander paardje koopt snap ik ook zeker wel.
Maar ze mag nu niet rijden dus heeft ze het paard niet kunnen uitproberen.
Ze heeft nu net deze slechte ervaring achter de rug, nu lijkt het mij dat je daar van leert en voordat je een volgend paardje koopt het beestje meerdere malen uit gaat proberen.
Zijn de verkopers het daar niet mee eens dan weet ze al dat dat paardje ook niks is.
Als haar ouders het verstand niet hebben dan moet zij dat toch wel een beetje hebben, ze is al 17 en geen 10 meer.

Overigens kennen wij het paard niet, we weten niet wat er precies is voorgevallen.
Het lijkt mij dat het paloma pijn heeft, als je leest hoe ze reageert.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:53

we hebben het!!!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:55

Geweldig!!!! Hoeveel vroegen ze er nou voor?

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:56

zal toch even een berichtje sturen.
Jaren geleden is Paloma van mij geweest,was de 2de eigenaar van haar.
Toen was ze rond de3/4 jaar,ze was toen al een nerveus dier,maar zeker niet gevaarlijk.
Er hebben toen meiden van rond de 12 jaar op gereden.
Verder deden die haar ook poetsen en opzadelen,nooit problemen mee gehad.
wel had ze problemen met de stal in en uit gaan,maar zelfs dan deed ze niet lelijk.
Wij hebben haar toen verkocht aan de mensen waar Sorraya haar van heeft.
Hun hebben haar best lang gehad dus....
Dus echt veel is er niet met het paardje gezeult..
Het is een dier wat rust en stabiliteit nodig heeft.
1 baas die door haar voor het vuur gaat.
Het mooiste (in mijn ogen) zou zijn,als ze bij iemand thuis kwam te staan,en door 1 iemand verzorgt zou worden.
Voorlopig lekker het land op,en niets meer mee doen,als een band opbouwen...
Ik geloof niet dat ze echt slecht en gevaarlijk is,maar wel verwart,en onbegrepen.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:57

joypaard heeft het geld bijelkaar gekregen, paloma kan bij mij thuis staan samen met andere paardjes in de weide lopen en tot rust komen!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:58

Super, misschien dat Nokemi in deze ook nog wat kan helpen ( al is het maar om wat tips te geven over de pony )!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:59

nokemi schreef:
zal toch even een berichtje sturen.
Jaren geleden is Paloma van mij geweest,was de 2de eigenaar van haar.
Toen was ze rond de3/4 jaar,ze was toen al een nerveus dier,maar zeker niet gevaarlijk.
Er hebben toen meiden van rond de 12 jaar op gereden.
Verder deden die haar ook poetsen en opzadelen,nooit problemen mee gehad.
wel had ze problemen met de stal in en uit gaan,maar zelfs dan deed ze niet lelijk.
Wij hebben haar toen verkocht aan de mensen waar Sorraya haar van heeft.
Hun hebben haar best lang gehad dus....
Dus echt veel is er niet met het paardje gezeult..
Het is een dier wat rust en stabiliteit nodig heeft.
1 baas die door haar voor het vuur gaat.
Het mooiste (in mijn ogen) zou zijn,als ze bij iemand thuis kwam te staan,en door 1 iemand verzorgt zou worden.
Voorlopig lekker het land op,en niets meer mee doen,als een band opbouwen...
Ik geloof niet dat ze echt slecht en gevaarlijk is,maar wel verwart,en onbegrepen.

Kijk hier... Dat is nog eens een nuttige bijdragen Ja Pony mankeert niets!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:59

ok, nou dan is mijn hulp niet meer nodig. ik had ook al alles geregeld., succes ermee

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:00

Ik denk ook niet dat iemand haar echt gevaarlijk vind, behalve dan Sorayalover1 Rolleyes

Ik ben erg blij dat Paloma toch nog een kans krijgt bij iemand die haar hopelijk de tijd geeft om bij te komen en te wennen. Dus bijvoorbeeld tot zeker het voorjaar/zomer lekker het land op en rijden even vergeten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:01

Murphy1982 schreef:
joypaard heeft het geld bijelkaar gekregen, paloma kan bij mij thuis staan samen met andere paardjes in de weide lopen en tot rust komen!

Super gedaan! Ik hoop dat we goed op de hoogte worden gehouden! Ik ben erg benieuwd hoe Paloma zich gaat ontwikkelen en ik ben ervan overtuigd dat wanneer deze merrie de tijd krijgt en er rustig mee wordt omgegaan, dat er een leuk dier tevoorschijn komt en dat Sorayalover1 zich dan wel voor het hoofd kan slaan dat ze zo met dat dier in omgegaan Lachen

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:02

Top OK dan!

Miss is het toch handig om een DA haar na te laten kijken, ik dacht ergens te lezen van zo'n reading dat ze last van iets had??

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:02

Lynn_Nikita schreef:
ok, nou dan is mijn hulp niet meer nodig. ik had ook al alles geregeld., succes ermee

Hmmm... Das ook lúllig ja Bloos

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:05

Ik ben pas gerustgesteld als het bericht er staat dat ze bij een nieuwe eigenaar is(en dan een die er voor gaat en de veearts erbij haalt) No Cheer

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:06

Cars schreef:
Ik ben pas gerustgesteld als het bericht er staat dat ze bij een nieuwe eigenaar is(en dan een die er voor gaat en de veearts erbij haalt) No Cheer

dat heb ik stiekum ook een beetje Knipoog
Met foto's als bewijs natuurlijk Bloos

Fijn trouwens om te lezen dat Paloma niet gevaarlijk is,
maar gewoon erg gevoelig.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:06

Echt 100% gerust ben ik ook nog niet, maar voel me nu al weer een stuk beter!
Ik ben erg benieuwd hoe de pony het gaat doen!