Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 12:46

Dat snap ik pateeke, ik heb het topic ook gelezen. Maar aangezien gelijk al duidelijk is gemaakt dat het chipnummer toch echt klopt bij dit paard, hoeft dit tig berichten later niet nogmaals volledig ongefundeerd geroepen te worden door iemand anders?

nile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 13:10

Wat jammer van zo’n mooi paard. Zo te horen is er nooit een goede diagnose gesteld. Wie weet is er met veel liefde en deskundige revalidatie (inclusief rechtrichten) nog best wat van de maken, dat is bij een paard met zo’n lief karakter wat mij betreft nog best de moeite van het proberen waard.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 13:26

DuoPenotti schreef:
Maar is die weg weggegeven?
De Op staat vol niet kloppende dingen, dan is de vraag klopt het weggeven wel?
Waarom een advocaat als je alles eerlijk hebt verteld?
Het is allemaal zo raar.

Het maakt niet uit of het paard gratis is weg gegeven.
De mensen hebben mogelijk een niet eerlijk verhaal gekregen. Als het klopt dat het kennissen van kennissen zijn dan kan ik me ook wel voorstellen dat ze makkelijker vol vertrouwen waren.
Ook een weidemaatje gun je geen pijn. En je mag verwachten dat iemand die een goed huis zoekt het beste voor heeft met een dier en dat die dus ook eerlijk is. En niet dat je meteen de dierenarts kunt laten komen.

Maar stel je voor dat ts haar verhaal hierover van geen kant klopt en dat hij als recreatie paard dat nog een sprongetje en een buitenrit je kan maken is verkocht.
Dat deze mensen dus zijn uitgegaan dat ze nog lekker met het paard aan de slag konden dan hebben ze een flinke kat in de zak gekocht.

Omdat ts niet eerlijk is is het hele verhaal heel vaag. En ben ik eigenlijk heel nieuwsgierig naar de andere kant van het verhaal.

BigOne

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 13:36

In het stamboek staat het paard als vos genoteerd. En het is een schimmel? Kan natuurlijk dat hij vos was bij geboorte.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 13:49

3heathcliff5 schreef:
Dat snap ik pateeke, ik heb het topic ook gelezen. Maar aangezien gelijk al duidelijk is gemaakt dat het chipnummer toch echt klopt bij dit paard, hoeft dit tig berichten later niet nogmaals volledig ongefundeerd geroepen te worden door iemand anders?

Bwa, gelijk al duidelijk. Ik vind dit topic niet zo heel duidelijk om eerlijk te zijn.
Mijn excuses als ik foutieve dingen zeg door verkeerde aannames. Ik vind het hele verhaal te moeilijk om volgen, dus ik zal me niet meer mengen. :o

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:09

BeFunny schreef:
DuoPenotti schreef:
Het is allemaal zo raar.

De mensen hebben mogelijk een niet eerlijk verhaal gekregen. Als het klopt dat het kennissen van kennissen zijn dan kan ik me ook wel voorstellen dat ze makkelijker vol vertrouwen waren.
Ook een weidemaatje gun je geen pijn. En je mag verwachten dat iemand die een goed huis zoekt het beste voor heeft met een dier en dat die dus ook eerlijk is. En niet dat je meteen de dierenarts kunt laten komen.

Maar stel je voor dat ts haar verhaal hierover van geen kant klopt en dat hij als recreatie paard dat nog een sprongetje en een buitenrit je kan maken is verkocht.
Dat deze mensen dus zijn uitgegaan dat ze nog lekker met het paard aan de slag konden dan hebben ze een flinke kat in de zak gekocht.

Omdat ts niet eerlijk is is het hele verhaal heel vaag. En ben ik eigenlijk heel nieuwsgierig naar de andere kant van het verhaal.

Deze mensen hebben, volgens de berichten van ts, tegen TRANSPORTKOSTEN een WEIDEMAATJE gekregen! Dus niks lekker met het paard aan de slag kunnen! En niks kat (paard) in de zak gekocht. Dit topic loopt nu al vele pagina's terwijl ik persoonlijk het van a tot z gezei :j k vind. Ts geeft een paard weg als weidemaatje, degene die hem heeft gekregen is niet blij en tevreden, okay dan paard terug!!!!!!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:13

Duhelo schreef:
De advertentie is nadat wij gaan kijken en het paard dus écht kreupel (duidelijk zichtbaar) was gesloten. Paard op de veilingfilmpjes was niet goed maar ook niet superslecht, wss werd die daar vooral lange rechte lijnen getraind. Het kan dus dat ts weinig problemen had bij licht werk, maar als paard daadwerkelijk 6 weken niet gewerkt heeft en dus alle bespiering kwijt raakte, dan kreupel eruitkwam.
Na ons bezoek is paard bij ons weten uit de verkoop gehaald.
Dus ts zo erg afschilderen is niet nodig, we weten niet precies wat de waarheid is. Het kan zijn dat het verhaal dat wij te horen kregen de waarheid was. Misschien was het dat niet. Er is geen manier om dat te weten te komen vrees ik…
Alsnog verkopen/weggeven was wel een domme zet ten koste van het paard…

Ik pik deze opmerking er even tussenuit. Ik vind hem op het veilingfilmpje echt wel heel duidelijk kreupel in draf onder het zadel. Heel duidelijk achter iets niet goed. Bijna niemand die dit paard zo ziet lopen zou denken dat dit een geschikt rijpaard is, en kan me ook niet voorstellen dat Ts dat niet al gezien heeft voor jij kwam, zeker omdat hij toen blijkbaar nog slechter liep. Dus ook voor jou is verzwegen hoe slecht hij liep.

Wat sneu voor het paard allemaal. Het beste is als ts dit paard terugneemt en laat hemelen als ze geen geld wil steken in het oplappen (als dat al mogelijk is rn niet al geprobeerd). Als de eerdere advertentie ook van ts is dan durf ik ook wel te twijfelen of het paard nu ook wel met het hele verhaal erbij is weggegaan, ook al is hij gratis weggegeven. Mijn vermoeden zou zijn dat het een verhaal is geweest van "hij loopt nu niet goed maar wie weet komt het met wat tlc wel goed". En de ontvanger van het paard zich nu, terecht, opgelicht voelt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:25

BeFunny schreef:
DuoPenotti schreef:
Het is allemaal zo raar.

Ze zegt dat hij weg is gegeven als een weidemaatje.
Dan weet je dat er wat loos is.
Een sportpaard weggeven dat doen niet veel mensen.

Dus ik vermoed dat hij helemaal niet weg is gegeven en daarom de mensen nu terug bij haar komen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:34

Mag ik ter vergelijk iets heel anders vertellen. In mijn wijk is een zog. "weggeefkastje". Daar staan spullen in die je GRATIS mag meenemen. Iemand had daar een voedingsmiddel uitgehaald en werd daar kennelijk ziek van. Er staan inderdaad wel eens spullen in die over de datum zijn. Deze persoon heeft daar een heel drama van gemaakt, de politie er bijgehaald ,en toen moest dat kastje weg! Tot verdriet van velen die er wel op prettige manier gebruik van maakten.Ik heb tegen die klagende persoon gezegd, het is toch gratis en let dan zelf op (de datum, in dit geval). Nu is het kastje gelukkig weer terug. Zoiets is het toch met weggegeven paarden ook, als je zeker wilt zijn laat dan eerst keuren voordat je er een aanpakt, maar wel belachelijk hoor voor een gratis dier en als je echt paardenvriend bent dan ben je blij met een lief paard ook al kan hij niet meer werken. Degenen die een arbeidsgeschikt paard willen moeten zoeken in een andere categorie en niet bij de gratis weidemaatjes.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:38

Met je eens anjali.

Maar als mij iemand een weidemaatje aanbied en zegt, het is krampentrekker en meer niet.
Kan pijnloos in de wei staan.
Maar vervolgens merk je dat het dier kreupel is en ook als weideversiering pijn heeft.
Dan trek je wel weer aan de bel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:53

DuoPenotti schreef:
Met je eens anjali.

Maar als mij iemand een weidemaatje aanbied en zegt, het is krampentrekker en meer niet.
Kan pijnloos in de wei staan.
Maar vervolgens merk je dat het dier kreupel is en ook als weideversiering pijn heeft.
Dan trek je wel weer aan de bel.

Als ik hem heb aangenomen en (wettelijk) gekregen als nu mijn eigen paard, dan neem ik nu ook alle verantwoordelijkheid voor zijn welzijn en stap niet meer naar de vorige eigenaren. Er zijn wel gevallen van hele vage overdrachten waarin het niet duidelijk is wie de officiele eigenaar nu is. Dat de vorige eigenaren zich nog blijven bemoeien enzo. Daar ben ik wel eens ingetrapt, voor mij de lasten en voor hen de lusten. Dat doe ik dus niet meer. Ik wil een paard dat echt ook juridisch van mij is en dan kom ik ook 100% procent voor hem en voor zijn kosten op. En ga niet zeuren bij vorige eigenaren, verkocht=verkocht. Ook graag een symbolisch bedrag betalen beter dan zomaar krijgen want gelazer achteraf met ex-eigenaren blijft anders mogelijk.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 15:02

Feit is : het paard werd ala "All star" verkocht.
Kennelijk MET de keuringspapieren en de bemerkingen betref voltes en shivering.
Feit is eveneens dat er filmpjes zijn en waren van dit paard waar duidelijk te zien is, dat ie niet zuiver loopt
Feit is ook dat dit paard ZONDER bemerkingen is geadverteerd hier op bokt en ook Duhelo vooraf haar bezoek NIET is ingelicht.
Frapant ook bij advertentie: andere bokt naam en als je die aanklikt, krijg je weer een andere naam

Wij weten niet wat de vergoeding was voor dit paard en wat er daadwerkelijk is afgesproken.

En ik , dus persoonlijk IK, heb nog nooit gehoord, dat iemand die een weidemaatje ( dus met eerlijk verteld verhaal van blessures of bemerkingen) op eens stennis schopt en geld wil zien voro eventuele operaties en bovendien nog gaat bedreigen zodat "verkoper" zich genoodzaakt voelt om een advocaat in de armen te nemen.

In mijn ogen gebeurt zoiets alleen als je een paard koopt voor behoorlijke prijs en (rij-) doel en daarbij belazerd wordt. Dan ga je normaliter stennis schoppen... maar weidemaatje ?

Wie weet komen wij ooit het verhaal van nieuwe eigenaar ergens op social media of bokt tegen...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 15:06

Is het niet dat elke bokker zelf eenmalig de naam kan veranderen en dan kan kiezen of de oude naam nog zichtbaar is?
Dat zou de naam in de advertentie kunnen betekenen en daarna de andere.
Ik weet dat het ook wel eens zo gebeurt bij een topic starter in een gewoon topic.

Maar die naamsverandering is niet slim, niet alleen het paard is vindbaar...

Maar ts mag hier wel wat op komen helderen.... :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 15:21

anjali schreef:
Mag ik ter vergelijk iets heel anders vertellen. In mijn wijk is een zog. "weggeefkastje". Daar staan spullen in die je GRATIS mag meenemen. Iemand had daar een voedingsmiddel uitgehaald en werd daar kennelijk ziek van. Er staan inderdaad wel eens spullen in die over de datum zijn. Deze persoon heeft daar een heel drama van gemaakt, de politie er bijgehaald ,en toen moest dat kastje weg! Tot verdriet van velen die er wel op prettige manier gebruik van maakten.Ik heb tegen die klagende persoon gezegd, het is toch gratis en let dan zelf op (de datum, in dit geval). Nu is het kastje gelukkig weer terug. Zoiets is het toch met weggegeven paarden ook, als je zeker wilt zijn laat dan eerst keuren voordat je er een aanpakt, maar wel belachelijk hoor voor een gratis dier en als je echt paardenvriend bent dan ben je blij met een lief paard ook al kan hij niet meer werken. Degenen die een arbeidsgeschikt paard willen moeten zoeken in een andere categorie en niet bij de gratis weidemaatjes.

Niet meer werken is èèn ding.
Een paard krijgen die door iemand weg gedaan is omdat die persoon de dierenarts kosten niet voor dat zelfde lieve paard over heeft en dus naast dat lieve paard vooral ook die kosten afschuift op iemand anders. De problemen zaten er al die tijd dat het paard van ts was al. En dat is anders dan een flesje shampoo of iets anders uit dat kastje het gaat hier om een dier waar niet juist mee omgesprongen is en dat kun je dus niet vergelijken.

Eens met Sasja.
Als je zo'n paard gratis hebt gehad en je wil geen kosten dan kun je net zo makkelijk dat paard weer weg geven dan kost het je niks.

Maar ofwel deze mensen willen de situatie voor dit paard veranderen en ts wel voor haar verantwoordelijkheden op laten draaien.

Ofwel deze mensen hebben er al een hoop kosten aan gehad (aankoop en mogelijk ook al dierenarts kosten) en willen de gok met de advocaat wel wagen.

Dat ts iig niet eerlijk is dat lijkt mij wel duidelijk
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 19-05-24 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 15:24

De vraag is denk ik ook: heeft de nieuwe eigenaar het paard effectief gekregen en is die inderdaad juridisch de eigenaar? Is er een contract getekend (adoptie of verkoop of schenking)? En als er een contract is, wat staat daar dan precies in? Als er zo’n contract is, is het voor beide partijen ook duidelijker wat kan en wat niet kan, wat ieders verantwoordelijkheid is, wie van beide partijen het contract niet nakomt enz.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 15:35

Als TS al een account had (dat idd 1x van naam heeft mogen veranderen), dan bestaat de kans dat haar nieuwe account waaronder ze dit topic plaatste, weer verwijderd is door bokt zelf.
Dat mag namelijk niet. Ze zal dan haar oude account inlog moeten gebruiken.
voor zover ik weet hoor

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 16:19

Nieuwschierig als ik ben toch even het paard opgezocht. Op het rij filmpjes is hij echt wel kats kreupel hoor… Zie hem een aantal keer helemaal door de achterhand zakken. Ook op het keuringsrapport staat inderdaad dat hij linksom / rechtsom onregelmatig is.

Waarom is er NIEMAND die of verantwoordelijkheid neemt of gedegen onderzoek laat doen? Het is volgens mij echt een prachtig en lief dier (ondanks de kreupelheid zo braaf zijn rondje doen).

Er is maar 1 gedupeerde in dit verhaal en dat is het paard. Dat TS hem als gezond heeft geprobeerd te verkopen, sorry maar daar heb ik ook geen goed woord voor over!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 16:36

Ik heb het gehele topic gelezen en jezus, dit is weer een uit de hand gelopen situatie. Jammer voor het paard, alweer. Ik kan je zeggen, ik heb mijn warmbloed die op mijn profiel staat ook gratis gekregen :+
Paard heeft me nog 20.000 euro gekost :D Maar geen haar aan mijn hoofd heeft er ooit aan gedacht dit paard te verkopen. Dus zowel TS als koper/adoptant zijn hier in fout. Adoptant wist wat er mis mee was en probeert nu geld te krijgen bij TS. En TS had haar verantwoordelijkheid moeten nemen en dit paard niet moeten weg doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:28

BeFunny schreef:
Eens met Sasja.
Als je zo'n paard gratis hebt gehad en je wil geen kosten dan kun je net zo makkelijk dat paard weer weg geven dan kost het je niks.

Maar ofwel deze mensen willen de situatie voor dit paard veranderen en ts wel voor haar verantwoordelijkheden op laten draaien.

Ofwel deze mensen hebben er al een hoop kosten aan gehad (aankoop en mogelijk ook al dierenarts kosten) en willen de gok met de advocaat wel wagen.

Dat ts iig niet eerlijk is dat lijkt mij wel duidelijk

Zo hallo hee, dat zijn flinke aannames / beschuldigingen....

Je suggereert dat de mensen die het dier gekregen hebben "de goeien" zijn (en TS de slechte partij) en de situatie van het paard willen veranderen en TS wèl voor haar verantwoordelijkheden op willen laten draaien. Maar waarom zouden het TS haar verantwoordelijkheden zijn en niet gewoon die van hunzelf... :? Als zij nu eigenaar zijn en TS inderdaad alle informatie door heeft gegeven. Waar we best nog vanuit kunnen gaan dat dat zo gegaan is, na het bezoek van Duhelo toen ze de advertentie volgens Duhelo meteen gesloten heeft.

Waarom zou TS dan voor de kosten op moeten draaien, er zit heel weinig verschil tussen hun positie en die van TS namelijk, qua overname van een paard dat "niet goed" is. Als het verhaal van TS enigszins klopt dan.

Het grootste verschil zou dan zijn dat TS (haar vriend) nog een bedrag voor het dier betaald heeft en niet wist wat er precies mis was. Terwijl de nieuwe eigenaren het dier GRATIS hebben gekregen en volgens TS wel alle info hebben mee gekregen en de wetenschap dat het dier als weidemaatje gehouden zou moeten worden.

En hoezo deze mensen hebben (wellicht) al een hoop kosten gehad, en daarbij de (zover wij weten niet bestaande!) kosten van de aankoop benoemen?
Ze hebben volgens TS geen cent voor dat dier betaald! Je maakt er een heel ander verhaal van joh :=
Enige kosten die ze betaald lijken te hebben is de huur van de trailer....

Kijk, we weten niet of de TS helemaal eerlijk heeft gehandeld / het verhaal helemaal eerlijk vertelt hier. Maar het KAN wel zijn dat ze oprecht alles heeft verteld zoals het volgens haar was. En we weten ook niet of de nieuwe eigenaren helemaal eerlijk hebben gehandeld en of ze überhaupt goed zijn voor het paard.... alleen al dat het dier nu niet in de wei lijkt te staan zoals beloofd.

Het kan aan beide kanten een beetje "stinken" of aan beide kanten alleen maar eerlijk en oprecht vol goede bedoelingen zitten, we weten het simpelweg niet :)*

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 18:23

Ts heeft zich op 17-05 aangemeld... en was op 17-05 ook voor het laatst online.
Ik dus zo een flauw vermoeden dat wij hier niets meer gaan horen...

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 14:06

Ik heb nu het vermoedelijke paard gevonden via Facebook in een te koop groep. Toeval of niet, maar de persoon die het paard nu verkoopt, heb ik zelf in 2020 al contact mee gehad. Ook het verhaal dat ze een maatje zoekt voor haar paard (ik heb toen heel kort mijn paard ter adoptie aangeboden, maar wilde het uiteindelijk niet) en dat er niet op gereden hoeft te worden. Ik vind het paard dat ze nu verkoopt heel erg lijken op het paard van dit verhaal.. Dus het kan wel zijn dat de koper steeds op zoek gaat naar een heel goedkoop paard en hoopt er mee te kunnen rijden. Dat kan ook.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 14:08

Dat noemen we een oplichter...

Er zijn inderdaad helaas mensen die zo handelen. Goedkope paarden kopen en dan doorverkopen zonder het eerlijke verhaal voor flink wat geld.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 14:26

Ja.. en die paarden zijn daar steeds de f**cking dupe van |(

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 14:35

Furst schreef:
Ik heb nu het vermoedelijke paard gevonden via Facebook in een te koop groep. Toeval of niet, maar de persoon die het paard nu verkoopt, heb ik zelf in 2020 al contact mee gehad. Ook het verhaal dat ze een maatje zoekt voor haar paard (ik heb toen heel kort mijn paard ter adoptie aangeboden, maar wilde het uiteindelijk niet) en dat er niet op gereden hoeft te worden. Ik vind het paard dat ze nu verkoopt heel erg lijken op het paard van dit verhaal.. Dus het kan wel zijn dat de koper steeds op zoek gaat naar een heel goedkoop paard en hoopt er mee te kunnen rijden. Dat kan ook.

Staat het paard op dit moment opnieuw te koop? Door TS hier of door de mensen waar hij nu bij staat?

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 14:45

Ik vermoed door de nieuwe eigenaren, aangezien zij dus 4 jaar geleden ook al een weidemaatje zochten. Het paard lijkt er op, even oud etc. Dus het zou hem wel eens kunnen zijn..