Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Maar is die weg weggegeven?
De Op staat vol niet kloppende dingen, dan is de vraag klopt het weggeven wel?
Waarom een advocaat als je alles eerlijk hebt verteld?
Het is allemaal zo raar.
3heathcliff5 schreef:Dat snap ik pateeke, ik heb het topic ook gelezen. Maar aangezien gelijk al duidelijk is gemaakt dat het chipnummer toch echt klopt bij dit paard, hoeft dit tig berichten later niet nogmaals volledig ongefundeerd geroepen te worden door iemand anders?
BeFunny schreef:DuoPenotti schreef:Maar is die weg weggegeven?
Het is allemaal zo raar.
Het maakt niet uit of het paard gratis is weg gegeven.
De mensen hebben mogelijk een niet eerlijk verhaal gekregen. Als het klopt dat het kennissen van kennissen zijn dan kan ik me ook wel voorstellen dat ze makkelijker vol vertrouwen waren.
Ook een weidemaatje gun je geen pijn. En je mag verwachten dat iemand die een goed huis zoekt het beste voor heeft met een dier en dat die dus ook eerlijk is. En niet dat je meteen de dierenarts kunt laten komen.
Maar stel je voor dat ts haar verhaal hierover van geen kant klopt en dat hij als recreatie paard dat nog een sprongetje en een buitenrit je kan maken is verkocht.
Dat deze mensen dus zijn uitgegaan dat ze nog lekker met het paard aan de slag konden dan hebben ze een flinke kat in de zak gekocht.
Omdat ts niet eerlijk is is het hele verhaal heel vaag. En ben ik eigenlijk heel nieuwsgierig naar de andere kant van het verhaal.
Duhelo schreef:De advertentie is nadat wij gaan kijken en het paard dus écht kreupel (duidelijk zichtbaar) was gesloten. Paard op de veilingfilmpjes was niet goed maar ook niet superslecht, wss werd die daar vooral lange rechte lijnen getraind. Het kan dus dat ts weinig problemen had bij licht werk, maar als paard daadwerkelijk 6 weken niet gewerkt heeft en dus alle bespiering kwijt raakte, dan kreupel eruitkwam.
Na ons bezoek is paard bij ons weten uit de verkoop gehaald.
Dus ts zo erg afschilderen is niet nodig, we weten niet precies wat de waarheid is. Het kan zijn dat het verhaal dat wij te horen kregen de waarheid was. Misschien was het dat niet. Er is geen manier om dat te weten te komen vrees ik…
Alsnog verkopen/weggeven was wel een domme zet ten koste van het paard…
BeFunny schreef:DuoPenotti schreef:Maar is die weg weggegeven?
Het is allemaal zo raar.
Het maakt niet uit of het paard gratis is weg gegeven.
De mensen hebben mogelijk een niet eerlijk verhaal gekregen. Als het klopt dat het kennissen van kennissen zijn dan kan ik me ook wel voorstellen dat ze makkelijker vol vertrouwen waren.
Ook een weidemaatje gun je geen pijn. En je mag verwachten dat iemand die een goed huis zoekt het beste voor heeft met een dier en dat die dus ook eerlijk is. En niet dat je meteen de dierenarts kunt laten komen.
Maar stel je voor dat ts haar verhaal hierover van geen kant klopt en dat hij als recreatie paard dat nog een sprongetje en een buitenrit je kan maken is verkocht.
Dat deze mensen dus zijn uitgegaan dat ze nog lekker met het paard aan de slag konden dan hebben ze een flinke kat in de zak gekocht.
Omdat ts niet eerlijk is is het hele verhaal heel vaag. En ben ik eigenlijk heel nieuwsgierig naar de andere kant van het verhaal.
DuoPenotti schreef:Met je eens anjali.
Maar als mij iemand een weidemaatje aanbied en zegt, het is krampentrekker en meer niet.
Kan pijnloos in de wei staan.
Maar vervolgens merk je dat het dier kreupel is en ook als weideversiering pijn heeft.
Dan trek je wel weer aan de bel.
anjali schreef:Mag ik ter vergelijk iets heel anders vertellen. In mijn wijk is een zog. "weggeefkastje". Daar staan spullen in die je GRATIS mag meenemen. Iemand had daar een voedingsmiddel uitgehaald en werd daar kennelijk ziek van. Er staan inderdaad wel eens spullen in die over de datum zijn. Deze persoon heeft daar een heel drama van gemaakt, de politie er bijgehaald ,en toen moest dat kastje weg! Tot verdriet van velen die er wel op prettige manier gebruik van maakten.Ik heb tegen die klagende persoon gezegd, het is toch gratis en let dan zelf op (de datum, in dit geval). Nu is het kastje gelukkig weer terug. Zoiets is het toch met weggegeven paarden ook, als je zeker wilt zijn laat dan eerst keuren voordat je er een aanpakt, maar wel belachelijk hoor voor een gratis dier en als je echt paardenvriend bent dan ben je blij met een lief paard ook al kan hij niet meer werken. Degenen die een arbeidsgeschikt paard willen moeten zoeken in een andere categorie en niet bij de gratis weidemaatjes.
BeFunny schreef:Eens met Sasja.
Als je zo'n paard gratis hebt gehad en je wil geen kosten dan kun je net zo makkelijk dat paard weer weg geven dan kost het je niks.
Maar ofwel deze mensen willen de situatie voor dit paard veranderen en ts wel voor haar verantwoordelijkheden op laten draaien.
Ofwel deze mensen hebben er al een hoop kosten aan gehad (aankoop en mogelijk ook al dierenarts kosten) en willen de gok met de advocaat wel wagen.
Dat ts iig niet eerlijk is dat lijkt mij wel duidelijk
Furst schreef:Ik heb nu het vermoedelijke paard gevonden via Facebook in een te koop groep. Toeval of niet, maar de persoon die het paard nu verkoopt, heb ik zelf in 2020 al contact mee gehad. Ook het verhaal dat ze een maatje zoekt voor haar paard (ik heb toen heel kort mijn paard ter adoptie aangeboden, maar wilde het uiteindelijk niet) en dat er niet op gereden hoeft te worden. Ik vind het paard dat ze nu verkoopt heel erg lijken op het paard van dit verhaal.. Dus het kan wel zijn dat de koper steeds op zoek gaat naar een heel goedkoop paard en hoopt er mee te kunnen rijden. Dat kan ook.