Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cioccolato schreef:Juridisch geschil?
Ik denk dat koper gewoon gigantisch heeft verkeken op het hebben van een jong dier en hier niet mee om kan gaan. De ene jonge is de ander namelijk niet. Blijkt wel weer hé?!
Ook dat is een tip die gegeven kan worden. Dat is niet perse fout van de verkoper, maar van de koper. En ook antwoord op je topic.
Verder, als je zelf zo'n vaag verhaal er van maakt, nergens op in gaat, dan krijg je zon topic. Dus ja ts, de wending is aan jezelf te danken..
Ik zou ook adviseren niet meer zulke vage topics te starten.
Cer schreef:cobiie schreef:De verkoper heeft via de verzorger nu ook de info van Floortje, dus dat zal de koper nu ook in zijn /haar achterhoofd moeten nemen.
want we weten al dat dat verhaal 100% waterdicht is?
Ik ben blij dat dit geen echt politiewerk is, want er schort nog wel t'een en t'ander aan denk..
BigOne schreef:Vage topicvragen, een ts die niet op terzake doende vragen ingaat. Dat soort topics ontaarden inderdaad maar het is maar net waar dat aan ligt. Je hebt duidelijk advies van Floortje gekregen. Maar kun je jouw vriendin niet helpen aangezien je net zelf ook een pony hebt aangeschaft ?
cobiie schreef:De verkoper heeft via de verzorger nu ook de info van Floortje, dus dat zal de koper nu ook in zijn /haar achterhoofd moeten nemen.
AppleSter schreef:Dit is exact wat Bokt wil, sensatie. Het ging mij om een juridisch advies / ervaringsverhalen, het stellen van een juridische vraag. Dit heb ik vanaf het begin aangegeven.
Lieser schreef:AppleSter schreef:Dit is exact wat Bokt wil, sensatie. Het ging mij om een juridisch advies / ervaringsverhalen, het stellen van een juridische vraag. Dit heb ik vanaf het begin aangegeven.
Maar je snapt toch zelf ook wel dat het voor ervaringsverhalen relevant is of het gaat om een 1-jarige hengst van 90 cm of om een 4-jarige merrie die al onder het zadel is maar nog niet getraind in welzijnswerk (wat dat ook moge zijn)?
elineAbby123 schreef:Jeetje ik las stil mee maar wat een drama.
Paar punten vind ik heel raar,
1) dat aan de "verzorgster" waarvan niemand weet wie dit is, plus het feit dat dit een minderjarig emotioneel reagerend persoon is wordt gevraagd om in overleg te gaan met de vorige eigenaar om eventueel terug te nemen .. En dit dan door een persoon die totaal niks met de situatie te maken heeft
Dat is pas handelen op een gigantische aanname
Ja TS is best vaag, en zou voor de souplesse van dit topic allicht meer gezegd kunnen hebben maar heeft dit vanaf begin aangegeven niet te doen dus jullie kunnen hoog en laag springen maar het gebeurt niet.
En dan het geneuzel dat mensen eigenlijk aannames gaan maken, het is geen escape room hoor...niemand vraagt jullie om oplossingen, invullingen, waarheden of speculaties.
Ik denk van alle partijen uit een onhandig topic!
En ik denk dat er inderdaad wat onduidelijkheid en onhandigheid bij de koper ligt. Maar met goede begeleiding valt dat ook op te lossen
c_alsemgeest schreef:Denk dat je aan het stuk van Floortje genoeg hebt. Maar even, ondanks dat ik het met je eens ben dat op bokt vaak topics verzuren of ontsporen... denk ik dat je in deze er zelf een aandeel in hebt gehad door een heel simpel iets.
Betreft het hameren op geslacht;
Dit heeft namelijk ook een functie mbt een eventueel advies.
Was het een brave volwassen pony ruin die opeens ander gedrag ging vertonen.
(Verkoper kan dus niet eerlijk zijn geweest en je vriendin heeft mogelijk iets anders gekregen dan wat ze kocht).
Of een heel jong hengstje die je gaat verhuizen in hoogseizoen.
Bij de laatste is het gedrag namelijk goed verklaarbaar van een beestje van het geslacht en leeftijd en ligt het er dus aan dat je vriendin te weinig kennis heeft van wat ze gekocht heeft. En lijkt het niet geheel aan de verkoper te liggen.
Daarom wordt er op dit punt doorgevraagd, omdat het vrij belangrijk is in deze situatie.
AppleSter schreef:cobiie schreef:De verkoper heeft via de verzorger nu ook de info van Floortje, dus dat zal de koper nu ook in zijn /haar achterhoofd moeten nemen.
Dit betrof toch “een verzorger” van 17 jaar? Dat heeft Bokt toch al voor waar aangenomen?
Of heb ik het niet goed gelezen?
Hoe dan ook, iedereen staat vrij mee te lezen in dit topic.
BigOne schreef:Wanneer jij alleen aangeeft dat het een pony is kun je weinig juridische hulp verlangen. Te vaag verhaal.