Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
MyChoice schreef:Totdat je een fastned tegenkomt waar je trailer niet onder past. Heb al meerdere keren moeten afkoppelen, lege trailer gelukkig want met paard is dat geen optie. Voor mij een reden om terug naar benzine te zijn gegaan. Laat ik het niet nog eens hebben over de actieradius van een xc40 recharge. Dat verhaal is te vinden via de zoekfunctie en dan binnen dit topic.
MyChoice schreef:Totdat je een fastned tegenkomt waar je trailer niet onder past. Heb al meerdere keren moeten afkoppelen, lege trailer gelukkig want met paard is dat geen optie. Voor mij een reden om terug naar benzine te zijn gegaan. Laat ik het niet nog eens hebben over de actieradius van een xc40 recharge. Dat verhaal is te vinden via de zoekfunctie en dan binnen dit topic.
Fayyah19 schreef:MyChoice schreef:Totdat je een fastned tegenkomt waar je trailer niet onder past. Heb al meerdere keren moeten afkoppelen, lege trailer gelukkig want met paard is dat geen optie. Voor mij een reden om terug naar benzine te zijn gegaan. Laat ik het niet nog eens hebben over de actieradius van een xc40 recharge. Dat verhaal is te vinden via de zoekfunctie en dan binnen dit topic.
Hier idem ditoVoor mij ook een reden om weer terug te gaan naar hybride. Met de V60 red ik 70 km elektrisch, voldoende voor woon-werk en woon-stal verkeer en met de trailer op de benzinemotor. Heerlijk, niet stressen om de range.
Miriam91 schreef:Op papier is mijn trailer 245 hoog (Sirius S45) dus dat zou gewoon moeten passen.
Maar inderdaad ik wil niet stressen over de range met een paard achterin. En als blijkbaar de range nogal verschilt met weersomstandigheden dan vind ik dat helemaal onbetrouwbaar. Laatst op weg naar een wedstrijd wat verder weg ook per ongeluk terecht gekomen op een weg met zeker wel 20 rotondes en dat continu optrekken komt je range ook niet ten goede.
Daarnaast, stel je paard moet met spoed naar de dierenarts terwijl de auto niet volledig opgeladen is dan sta je ook.
Ik opteer voor hybride, nu de wederhelft nog
carika schreef:Miriam91 schreef:Op papier is mijn trailer 245 hoog (Sirius S45) dus dat zou gewoon moeten passen.
Maar inderdaad ik wil niet stressen over de range met een paard achterin. En als blijkbaar de range nogal verschilt met weersomstandigheden dan vind ik dat helemaal onbetrouwbaar. Laatst op weg naar een wedstrijd wat verder weg ook per ongeluk terecht gekomen op een weg met zeker wel 20 rotondes en dat continu optrekken komt je range ook niet ten goede.
Daarnaast, stel je paard moet met spoed naar de dierenarts terwijl de auto niet volledig opgeladen is dan sta je ook.
Ik opteer voor hybride, nu de wederhelft nog
Dat optrekken naar rotondes werkt anders voor elektrische auto’s, zeker met trailer.
Je zult veel minder hard rijden waardoor je juist meer range ter beschikking hebt. Hetzelfde geldt voor files als je per ongeluk in de file beland heb je uiteindelijk meer range ter beschikking dan dat je gewoon met 90 km/h zou rijden.
Dat terzijde, het kost op sommige punten echt meer moeite en planning.
Met spoed naar de kliniek valt trouwens mee als je thuis kunt laden, dan hangt je auto eigenlijk altijd aan de lader als je thuis bent. Als je idd het (net niet) red naar de kliniek heb je met de nieuwere elektrische autos in 5 min alweer 30/40km extra range aan de snellader. Die tijd heb je ook nodig als je zou moeten tanken.
Wij kiezen nu zelf voor een hybride trekauto omdat volledig elektrisch buiten budget ligt.
De volledig elektrische was een leaseauto die we helaas moesten inleveren.
Al met al vindt ik elektrisch en een trailer echt heel fijn rijden maar als je veel lange afstanden maakt met de trailer moet je er wel tegen kunnen om af en toe een kopje koffie te halen bij de snellader
Kaitlyn schreef:Moet je onderweg naar stal of de kliniek wel net een snellader tegenkomen, anders ben je daar ook nog voor aan het omrijden.
Miriam91 schreef:Op papier is mijn trailer 245 hoog (Sirius S45) dus dat zou gewoon moeten passen.
Darragh schreef:Omdat er geen topic is voor vrachtwagentjes stel ik mijn vraag even hier.
Bij het zoeken naar een vrachtwagentje zag ik een advertentie waarin een tweepaards wagen werd aangeboden waarbij ook werd vermeld dat de auto met een B-rijbewijs mag worden gereden. Mijn eerste check is altijd via ovi.rdw.nl waar je veel informatie over een auto vindt. Mijn verbazing is groot. Kan iemand mij uitleggen hoe ik met deze auto twee paarden mag laden én met een B-rijbewijs mag rijden?
De informatie:
massa rijklaar: 2930 kg
massa ledig voertuig: 2830 kg
technische max. massa: 3500 kg
toegestane max massa: 3500 kg
max massa samenstel: 6000 kg
aanhangwagen geremd: 0 kg
middenasaanhangwagen: 2500 kg
Darragh schreef:Omdat er geen topic is voor vrachtwagentjes stel ik mijn vraag even hier.
Bij het zoeken naar een vrachtwagentje zag ik een advertentie waarin een tweepaards wagen werd aangeboden waarbij ook werd vermeld dat de auto met een B-rijbewijs mag worden gereden. Mijn eerste check is altijd via ovi.rdw.nl waar je veel informatie over een auto vindt. Mijn verbazing is groot. Kan iemand mij uitleggen hoe ik met deze auto twee paarden mag laden én met een B-rijbewijs mag rijden?
De informatie:
massa rijklaar: 2930 kg
massa ledig voertuig: 2830 kg
technische max. massa: 3500 kg
toegestane max massa: 3500 kg
max massa samenstel: 6000 kg
aanhangwagen geremd: 0 kg
middenasaanhangwagen: 2500 kg
Dees schreef:Bizar eigenlijk, dat zoiets dan nog mag worden verkocht als twee paards (of 4-paards). Ik vind dat eigenlijk gewoon bedrog.
Maar goed, nu we toch over gewichten bezig zijn: wij zijn in de markt voor een tweepaardstrailer. We willen daar zo'n 1.100, misschien 1.200 kg paard mee vervoeren. Een trailer met kentekengewicht 2.000kg zou voldoende kunnen zijn. Ik heb E-achter-B rijbewijs.
Er worden heel veel trailers aangeboden met een kentekengewicht van 2.400kg, sommigens zelfs 2.500 en hoger. Tegelijkertijd bieden verkopers aan dat het geen meerprijs heeft om zo'n trailer terug te keuren naar 2.000kg. Ik vraag me af: waarom zou je dat eigenlijk doen?
Ik kan het niet bedenken. Het gaat toch om wat het werkelijke gewicht is van wat er aan je trekhaak hangt?
cissy schreef:Wat die 2paards wagentjes betreft kwam ik er laatst ook 1 tegen met B kenteken en amper 600kg laadvermogen.
Maar werd er gezegd als je C rijbewijs hebt kun je meer laden....
Ehm het wordt niet op grond van je rijbewijs bepaald wat je mag laden!