Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:26

Fijn dat het toch is goed gekomen met het fonds.

En tja, poeh …het is een dapper besluit maar oh zo moeilijk…
Probeer dit weekend gewoon alles wat jij wel / niet wil met haar te doen…
Die laatste dagen zijn zooo zwaar …
Heel veel sterkte gewenst..

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:29

Heel veel sterkte met dit moedige besluit appiesjappie, ik stuur je zoveel mogelijk kracht.
Het is gewoon enorm zwaar, velen van de bokkers weten wat je meemaakt, weet dat je niet alleen bent.

amigamia

Re: Paardenfonds wil niet uitbetalen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:41

Heel veel sterkte een maandag .
Het is een zeer moeilijke beslissing.
Net zoals net al werd gezegd dat de meeste bokkers weten hoe je voelt . Ook ik weet dit heel goed .

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 18:32

Wat een lieve berichtjes. Elke keer als ik ik haar stal kom krijg ik weer tranen in mijn ogen net als met de berichtjes die ik lees. Ik heb er echt zo'n verdriet van. Dan zie ik de foto's van wat wij allemaal mee hebben gemaakt en wat was het een gave tijd. Zo'n prachtig paard, zo sterk , zo blij en mijn maatje. Waarvoor ik dan de keuze moet maken het is klaar. De twijfels in mijn hoofd maken mij gek en daarom dacht ik doe het zo snel mogelijk. Straks is er geen weg meer terug. Is het klaar, is er alleen nog verdriet en geen twijfels meer.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:50

Sterkte TS, ik weet zeker dat je een humaan besluit genomen hebt.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:17

Ik denk dat je als het eenmaal gebeurd is, enorm veel verdriet hebt, maar toch ook een soort van opluchting omdat je eigenlijk wel weet dat dit voor je paard het beste is. Het zal best een tijd duren voordat je weer het mooie van jullie tijd samen zal gaan zien zonder het grote verdriet, maar die tijd komt zeker hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 09:17

Werd wakker en moest meteen aan jullie denken. Veel sterkte vandaag :knuffel:

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 09:28

:(:)

Je bent bezig met een gevecht tussen je hart en je hoofd.
Je hoofd weet dat het de juiste beslissing is om verder lijden te voorkomen. Je gevoel wil natuurlijk dat ze voor altijd bij je blijft.

Je laat haar nu los uit liefde,
geen pijn meer voor haar!

Sterkte!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 09:31

Humpiedumpie schreef:
Werd wakker en moest meteen aan jullie denken. Veel sterkte vandaag :knuffel:

Wat ontzettend lief dankjewel. Gisteravond lag ik op bed en kwamen de tranen alweer en begin ik weer te denken. Zal ik hem afbellen, ik kan het niet, wat zal ze straks allemaal wel niet denken zodra het gebeurd, wat is er mis gegaan waardoor ze zo is geworden? Ik kan haar helemaal niet missen, wat zal haar maatje wel niet denken, wat als de penicilline wel haar ding doet en iemand het wel kan betalen. Maak mijzelf echt gek met die gedachten. Maar als ik haar dan zie staan in de stal helemaal onder de stront en water, wat er uit loopt.... denk ik nee dit is tocht niks. Deze week gaat het weer vriezen haar hele staart straks weer bevroren door alle mest wat bevroren is geraakt. In de zomer al die vliegen om haar heen omdat ze zo naar mest stinkt. Maar pfff wat heb ik het moeilijk

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 09:56

Meid toch Y;(

Zoals Franske het zo mooi verwoord: het is de strijd tussen je hoofd en je hart…
En is ontzettend zwaar ….
Het is heel begrijpelijk. Doe wat je vandaag wil met haar, laat je emoties gewoon toe; het hoort er allemaal bij helaas …

Wil je heeeel veeel sterkte en kracht wensen om deze dagen door te komen
Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 15-01-23 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:10

Sterkte morgen TS, en dapper besluit.
Gelukkig hoeft het paard niet mee met de verzekering maar ze in feite thuis blijven (voor zolang ze leeft en alles meemaakt).
Heb je al een plekje in gedachten waar het gaat gebeuren? In de stal kan meestal niet, ivm praktische redenen.
Liefde is ook loslaten, ze heeft vast een prachtig leven gehad. En nu het lichaam niet meer wil, is dit de beste keuze die je kan maken om haar leven goed af te ronden.

:(:) Y;(

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:13

Heel veel sterkte morgen. Geef haar vandaag een mooie dag en een extra knuffel.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 10:18

Marigold schreef:
Sterkte morgen TS, en dapper besluit.
Gelukkig hoeft het paard niet mee met de verzekering maar ze in feite thuis blijven (voor zolang ze leeft en alles meemaakt).
Heb je al een plekje in gedachten waar het gaat gebeuren? In de stal kan meestal niet, ivm praktische redenen.
Liefde is ook loslaten, ze heeft vast een prachtig leven gehad. En nu het lichaam niet meer wil, is dit de beste keuze die je kan maken om haar leven goed af te ronden.

:(:) Y;(

Ja we hebben een stuk gras naast het weiland waar dit gedaan kan worden. Daar is ook een groot plein zodat de vrachtwagen haar straks gemakkelijk op kan halen en er gemakkelijk bij kan. Haar maatje kan daar dan ook zien wat er gebeuren gaat. Ze heeft een super leven gehad. Dit is nu haar maatje niet meer maar ze was echt gelukkig.
Afbeelding

Afbeelding
Zo zag haar stal er gisteren eruit. Dit is van 2 dagen en ze loopt overdag vaak buiten. Ze kan zelf op stal wanneer ze wil. Maar de mest loopt er gewoon uit. Het is normaal gewoon droog op de stal. Er is geen lekkage of wat dan ook. Dit komt allemaal uit haar lichaam

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:19

Heel veel sterkte morgen!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:26

Hoe klote het ook is jij bent nu de verantwoordelijk eigenaar en jij neemt je verantwoordelijkheid. Al zou je nu iemand vinden die zegt haar te willen overnemen en die kosten voor de mogelijke medicatie te willen betalen. Dan nog zou ik het niet doen. Dit is de enige manier waarop jij zekerheid hebt haar uit haar leiden te verlossen je hebt geen invloed op want andere mensen met haar doen. Jij hebt al die jaren voor haar gezorgd jij weet wanneer ze achteruit gaat en wanneer het niet meer goed voor haar is.
Je heb de goede keuze gemaakt het is en blijft moeilijk tot het laatste moment! Maar twijfel niet aan jezelf of aan je beslissing.
Dit is wat een verantwoordelijke eigenaar doet met een ziek paard!
Heel veel sterkte.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:49

Arm paard..dit is de meest rottige periode dat je er tegenaan aan het hikken bent. En die twijfel of je er goed aan doet blijft altijd, de "had ik maar", "wat als" etc. Maar het is gewoon, dit is zoals het is en het hier en nu en hierop baseer jij je beslissing vanuit de overtuiging met je verstand dat dit het beste is voor haar. Loslaten is ook liefde..hoe moeilijk ook, een verdere lijdensweg besparen is ook liefde.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 11:07

Bedankt voor de lieve berichtjes dat doet mij echt goed om dit te lezen. Morgen ben ik vast opgelucht als het klaar is. Maar nu is het inderdaad nog steeds het er tegenaan hikken. Dat doe ik eigenlijk al zo lang elke winter denken wij als ze het maar overleefd. De zomers kwam ze vaak wel goed door omdat er dan veel gras gegeten kon worden en ze daar vaak al snel van bij kwam. Maar de winters ziet ze er niet uit. Ze kijkt ook zo droevig uit haar ogen. Ze probeert nog opgewekt te kijken en haar oortjes naar voren te doen. Maar ik zie nu echt wel dat het na 3 jaar klooien echt nu klaar is

Afbeelding

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:32

:(:)
Heel veel sterkte!

Het is zo ont-zet-tend ingewikkeld...!

(Ik denk dat je dier in de vrije natuur al ter ziele was geweest. Dat is voor mij ook een soort van grens.)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:59

Veel sterkte morgen. Het is altijd heel verdrietig om afscheid te nemen, ook al is het de beste keuze.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 15:26

Och het arme dier, ze is mooi.

Waarschijnlijk loopt ze ook steeds met buikpijn, dat droevig kijken zegt ook al wel genoeg he..heel veel sterkte morgen.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:15

Heel veel sterkte morgen. Een dapper besluit.

Misschien ga je dat al doen, maar ik zou wat van haar manen knippen om er iets tastbaars van te laten maken, bijvoorbeeld een armband.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 17:14

Paardennamen schreef:
Heel veel sterkte morgen. Een dapper besluit.

Misschien ga je dat al doen, maar ik zou wat van haar manen knippen om er iets tastbaars van te laten maken, bijvoorbeeld een armband.

Daar zat ik ook aan te denken inderdaad. Maar is best Prijzig zag ik maar wel heel mooi

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:23

Heel veel sterkte morgen TS!!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:33

Heel erg veel sterkte gewenst morgen met het afscheid en de komende tijd om
het een plekje te geven :knuffel:

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 19:18

Heel veel sterkte morgen TS!

Je hebt gedaan wat je kon en na een mooi en lang leven is het dan lastig afscheid nemen als je zoveel gedeeld hebt samen, maar des te meer respect voor jou dat je de verantwoordelijkheid neemt.
Ik weet zeker dat ze je dankbaar is, voor alles!

En de tip om manen/ staart af te knippen is een hele goede.
Al wil of kan je er nu nog niks mee, dan heb je in ieder geval de mogelijkheid er ooit wel iets mee te doen.

Ik zal aan jullie denken morgen.