Maar goed, mn dochter heeft er lol mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muze schreef:En als een koper niet keurt?
En later beweert dat het paard iets doet met rijden, wat bij de verkoper nooit gebeurde?
(Particuliere verkoop..)
anjali schreef:Muze schreef:En als een koper niet keurt?
En later beweert dat het paard iets doet met rijden, wat bij de verkoper nooit gebeurde?
(Particuliere verkoop..)
Op gezondheid kun je laten keuren,maar op gedrag niet. Alhoewel hengsten op de hengstenkeuring (vroeger althans) ook een cijfer voor gedrag kregen.Maar dat zal niet door een DA worden bepaald denk ik.
superpony schreef:Tja, als ik een paard verkoop als braaf, weet ik zeker dat mensen daar binnen enkele weken/maanden niet zo braaf van kunnen maken als ze hem veel op stal gaan houden, verkeerd voeren en met veel spanning en angst werken.
Ik zou hem dan wel ten alle tijden terugnemen. Komt wel iemand anders voor.
Popstra schreef:Vaak is het ook wel onkunde van kopers dat wanneer ze een paard komen bezichtigen terwijl ze er wellicht de ballen verstand van hebben.
Een beetje kenner ziet bij proef rijden al of iets matcht of niet.
Handiger ze iemand mee hebben die er verstand van heeft en hun rijkunst kent en die dan eerlijk kan adviseren of een paard past of niet.
petraaken schreef:Er is verdomd ook veel verschil in de apparatuur die sommige DA gebruiken voor de Röntgen foto's. Al 2x meegemaakt dat wij bij verkoop van een paard die Rontgen gekeurd werd bij een DA die door de kopers werd gekozen, er slechte kwaliteit foto's werd gemaakt. Ook bij die 2x werd telkens de keuring afgebroken nadat er bij een foto een bemerking werd gevonden ook al was de rest nog niet genomen.Vond ik ook al zo raar. Je zet toch een paard rondom eerst op de foto en bekijkt ze dan allemaal en niet foto per foto eerst bekijken en als je dan een bemerking ziet de boel stopzetten? Bij het ene paard hebben wij een paar dagen later een herkeuring gedaan bij een andere kliniek en dat was nogal een verschil tussen beide set foto's. Terwijl ook op die kliniek eerst het paard rondom op de foto werd gezet waarna pas de foto's werden bekeken. Akkoord deze kliniek heeft misschien wel de beste apparatuur die er te vinden is in België maar het maakt in mijn ogen toch ook heel veel verschil uit als dat loepzuivere foto's zijn of van die half blurry foto's zoals op die eerste kliniek.
DuoPenotti schreef:En toch heb ik me daar ook wel eens in vergist. Toen ik nog voor een hobby handelaar reed en de paarden niet voor de snelle handel waren.
Dan reed je een paard, geboren zadelmak leek wel. Nooit een pas verkeerd gedaan. Oefen parcourtje mee gesprongen, niets geen gekke dingen.
2 maanden bij de nieuwe eigenaar en je krijgt verhalen dat je denkt, dat is een ander paard.
Vervolgens ga je bij de nieuwe eigenaar rijden en je rijd er weer zo mee weg.
Paard dat dus precies voelt, oh met die hoef ik niet te proberen onder het werk uit te komen.
Oh nieuwe baasje, 1 vinger, nog een vinger, jaa ik doe lekker wat ik leuk vind.
MyWishMax schreef:petraaken schreef:Er is verdomd ook veel verschil in de apparatuur die sommige DA gebruiken voor de Röntgen foto's. Al 2x meegemaakt dat wij bij verkoop van een paard die Rontgen gekeurd werd bij een DA die door de kopers werd gekozen, er slechte kwaliteit foto's werd gemaakt. Ook bij die 2x werd telkens de keuring afgebroken nadat er bij een foto een bemerking werd gevonden ook al was de rest nog niet genomen.Vond ik ook al zo raar. Je zet toch een paard rondom eerst op de foto en bekijkt ze dan allemaal en niet foto per foto eerst bekijken en als je dan een bemerking ziet de boel stopzetten? Bij het ene paard hebben wij een paar dagen later een herkeuring gedaan bij een andere kliniek en dat was nogal een verschil tussen beide set foto's. Terwijl ook op die kliniek eerst het paard rondom op de foto werd gezet waarna pas de foto's werden bekeken. Akkoord deze kliniek heeft misschien wel de beste apparatuur die er te vinden is in België maar het maakt in mijn ogen toch ook heel veel verschil uit als dat loepzuivere foto's zijn of van die half blurry foto's zoals op die eerste kliniek.
Wij hebben dat juist wel afgesproken met de Da bij keuringen. Eerst klinisch, als dat goed is de hals en rug maar als er daar al iets ontdekt wordt wat niet goed is stoppen. Niet na elke foto, maar ze bekeken tussendoor wel meteen of ze gelukt waren en dusnook of het goed was.
Scheelt ook gewoon geld. Zo hebben we bij een andere keuring eerst het steile voetje op de foto gezet en daarna dus de rest niet afgemaakt omdat die foto al niet goed was.
Change3x schreef:Ik zou een keuring ook afbreken als er een defect gevonden wordt wat het paard voor mijn doeleinden ongeschikt maakt of een te groot risico is, tenzij de verkoper betaalt. Dan is het aan de verkoper wat te doen. Kost je klauwen met geld anders.
DuoPenotti schreef:Keuring afbreken heb ik ook wel meegemaakt hoor.
Waarom de hele set er op als bij foto 1 paard al niet meer verkocht is.
Meestal dit ook wel de voet waar klinisch al een twijfel was dus daarom daar begonnen met de foto's.
ivy_power89 schreef:superpony schreef:Tja, als ik een paard verkoop als braaf, weet ik zeker dat mensen daar binnen enkele weken/maanden niet zo braaf van kunnen maken als ze hem veel op stal gaan houden, verkeerd voeren en met veel spanning en angst werken.
Ik zou hem dan wel ten alle tijden terugnemen. Komt wel iemand anders voor.
Tenzij het verhaal dus is dat je het paard om financiële redenen verkoopt. Die vlieger gaat dus niet altijd op
DuoPenotti schreef:Precies of je pensionplekje is al vergeven.
Zo makkelijk is dat niet, maar zou me wel erg pijn doen, dat wel.