Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anjali schreef:Stel dat je een zadelpasser laat komen bij dit paard,wie moet het paard dan gaan proefrijden om te zien hoe het wel of niet past? Ts durft er terecht zelf niet meer op, moet ze dan een ander haar gezondheid laten riskeren?Als je bij een val fout terecht komt kan dat ernstige gevolgen hebben.
_Penotti schreef:En daar heb ik dan weer mijn twijfels bij.
Die eerste paar huppels wel, daar dacht ik dat ook bij.
Maar die laatste, daar geeft hij zichzelf toch behoorlijk wat extra pijn mocht dit zo zijn.
Daar kreeg ik toch echt het idee, verdomme ik moet door en ik heb juist de laatste paar keren gewonnen dat niet te doen.
Maar het is zeker verstandig dat eerst uit te sluiten, daar ben ik het zeker mee eens. Vind ik bij bijna alle "staak" gedrag wel.
Maar inderdaad, niet voor ts.
Earth schreef:_Penotti schreef:En daar heb ik dan weer mijn twijfels bij.
Die eerste paar huppels wel, daar dacht ik dat ook bij.
Maar die laatste, daar geeft hij zichzelf toch behoorlijk wat extra pijn mocht dit zo zijn.
Daar kreeg ik toch echt het idee, verdomme ik moet door en ik heb juist de laatste paar keren gewonnen dat niet te doen.
Maar het is zeker verstandig dat eerst uit te sluiten, daar ben ik het zeker mee eens. Vind ik bij bijna alle "staak" gedrag wel.
Maar inderdaad, niet voor ts.
Paarden die zich van pijn achterover laten vallen bedenken daarbij ook niet dat dat best pijnlijk kan zijn, dus ik denk niet dat die beredenering op gaat voor dieren.
MightyMike schreef:Bewijslast van een handelaar ligt ook bij de handelaar, dat is andersom als je van een particulier koopt. Jammer dat veel mensen het er bij laten zitten, ik begrijp het ook wel, het kost veel tijd en moeite en je kunt niet verder in de tussentijd, maar zo komen de verkopers er wel altijd mee weg natuurlijk. Daar gokken ze ook op. Vooral kopen van een handelaar heb je best wel een sterke positie, ik laat het er niet meer bij zitten, hier net 1 op stal die een flink verborgen gebrek heeft en nog maar de vraag of we zijn gezondheid nog kunnen verbeteren. Handelaar die zich beroept op zijnde particulier, ook altijd zo flauw, zich op internet wel zo profileren en dan roepen bij stront aan de knikker ik ben particulier en de andere paardjes die ze te koop hebben, snel van internet afhalen, maar goed, heb toch een oplossing kunnen vinden na eerst geen thuis. Paarden kopen is blijkbaar een ding op zich, ik doe het ook liever helemaal niet meer, hopelijk gaan mijn oudjes onderhand hier nog lang mee. Het is jammer dat rechtszaken zo lang moeten duren, paarden worden als 'product' gezien, maar het voelt voor een eigenaar natuurlijk anders. Mijn geval was kant en klaar, maar dan moet je waarschijnlijk 1 tot 1,5 jaar wachten tot je je gelijk hebt gehaald..
_Penotti schreef:Earth schreef:Paarden die zich van pijn achterover laten vallen bedenken daarbij ook niet dat dat best pijnlijk kan zijn, dus ik denk niet dat die beredenering op gaat voor dieren.
Daar komt de pijn pas na die val. Dat kunnen ze inderdaad niet inzien.
Dit paard zou al pijn hebben, dan vind ik die laatste manoeuvre niet waarschijnlijk.
Maar nogmaals, zelf zou ik dat uitgezocht willen hebben voor ik hem er doorheen zou willen rijden. Maar voor ts die het paard pas net heeft niet. Mag die handelaar uitzoeken.
tjiftjaf schreef:Wat een reacties in dit topic zeg. Iedereen lijkt het beter te weten. Ik vind zonder het filmpje gezien te hebben dat de TS het goed doet. Paard lijkt niet geschikt voor het doel waar deze voor gekocht is. Dus is het haar goed recht om terug te gaan naar de handelaar. En of het paard iets mankeert doet er ff niet toe. Paard is niet voor een beginnende ruiter dus is de oorzaak hier niet relevant.
Sure_lee schreef:Ik heb ts een pb gestuurd voor het filmpje. Maar niks gekregen wil iemand het naar mij doorsturen?