Show jullie BE combinatie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:00

MyChoice schreef:
Ik merk dat paarden beneden de 1.65 in de Sirius S45 niet zo fijn reizen. Mijn Groningers vinden hem juist erg fijn. Mijn ruin heeft trailerladen nooit leuk gevonden. Deze stapt ie zo in zelf.

Mijn merrie is 1.72.. heb express deze trailer voor haar aangeschaft.. :Y) Smal en opgesloten staan een stuk fijner gok ik..

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:01

Caesar schreef:
MyChoice schreef:
Ik merk dat paarden beneden de 1.65 in de Sirius S45 niet zo fijn reizen. Mijn Groningers vinden hem juist erg fijn. Mijn ruin heeft trailerladen nooit leuk gevonden. Deze stapt ie zo in zelf.

Interessant. Waar kan dit aan liggen denk je? Wegligging?

Ligt super strak op de weg. Maar hij is extra breed, hoog en lang. Wat voor grote paarden super fijn is, maar voor kleine paarden kennelijk te ruim kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:18

xsensibel schreef:
Onze (nieuwe) combinatie <3

Porsche Macan GTS met een Sirius S45!

[ [url=m/9oI2lW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Trailer komt binnenkort wel te koop. Merk dat mijn paard teveel ruimte heeft en te onrustig is hierdoor :(

Mooie combi!

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 10:49

Nog geen foto. Tot een tweetal maanden terug trokken we de trailer (een volledig polyester Fautras-trailer van het jaar des heren 1999 ;-) ) met een Toyota Landcruiser (van 20 jaar oud) van mijn ouders. Beiden onverslijtbaar, maar omdat je met een auto van 20jaar oud niet weet hoe lang die nog mee gaat gaan, besloten om op zoek te gaan naar een waardige vervanger voor de landcruiser (waar ik tevens vlot mee kan parkeren op de drukbezette ziekenhuisparking bij laatdiensten op het werk dus onze voorkeur voor toyota hilux moeten laten varen).
Wij kwamen uit bij een Mazda CX-5, 2.2 l Diesel met 175 PK en een 4x4/AWD wat ik wel belangrijk vind als je een trailer eraan hebt hangen. Wagen heeft de beste euro-norm op dieselvlak die er is, waardoor de wegenbelasting relatief meevalt en hij mag 2 ton trekken en dat is ruim voldoende voor ons.
In de toekomst wel dus opnieuw moeten kijken voor een trailer die niet té zwaar is, als de huidige aan vervanging toe is.

LadyDaily

Re: Show jullie BE combinatie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 18:22

Bedankt voor de reacties! We kijken nu naar bmw 535i gt, zou dat wat zijn?
Mag 2100 kg trekken.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:13

Hoeveel mag je dan laden? Want een Ifor is geen lichte trailer… als het een 2-paard is zou ik toch wat zoeken die meer mag trekken.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 12:34

misschien te laat maar even op bovenstaande;
ik had een renault die 2000 mocht trekken met een verzwaarde trekpaardtrailer er achter en mocht alsnog 1 van de trekpaarden laden.

Mijn trailer weegt 1060kg incl tussenschot, kan me dus voorstellen dat iemand met 'normaal formaat' paard makkelijk toekomt met 2100kg?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 12:43

Renee1991 schreef:
Niemand een Volvo hier?!

Veel volvos mogen geen tweepaardstrailer trekken.

Ik heb zelf een S60 voor onze zware westfalia. Hij rijdt er super makkelijk mee weg maar het mag officieel niet

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 12:49

Hier een Audi A6 2.0 tfsi, iets opgekieteld.

Afbeelding

Auto is verlaagd, rijd wel top zo met de trailer erachter. Mag 1400 kg trekken, eigen gewicht rijklaar 1665kg dus prima. Rijd voorlopig nog met een B rijbewijs maar straks na het behalen van CE (en dus BE) maar eens kijken naar wat anders weer.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 13:10

Libera schreef:
[ [url=m/fi40Nf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/k7bQBD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vDSN9I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ongelovelijk gaaf deze, ik hou echt van dat soort trailers!! <3

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 15:22

Kabayo schreef:
Renee1991 schreef:
Niemand een Volvo hier?!

Ik heb zelf een S60 voor onze zware westfalia. Hij rijdt er super makkelijk mee weg maar het mag officieel niet

Jawel hoor, de meesten mogen dat prima trekken alleen niet volledig geladen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 15:28

Onze trailer weegt 910 kilo. Het paard iets van 550 denk ik (fries, normaal gewicht)
Auto mag 1600 trekken. Dit zou in bovenstaande situatie dus mogen, alleen het is een 2 paards trailer. Dus er kan nog een paard van 550 kilo in. Is het niet zo dat ze het volledige laadbare gewicht rekenen? Dus +550

Dus dat de politie ziet naar het totale laadvermogen van de trailer. Dan kan je bijna alle volvos afstrepen.

Mijn combi overigens
Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 15:33

Dat ligt aan je rijbewijs. Met een B kijken ze naar wat de trailer mag wegen (dat zal 2.000 kg zijn), ongeacht of je er 2 grote paarden of een Falabella in hebt staan (of zelfs een Schleich).

Bij BE kijken ze naar wat de boel daadwerkelijk weegt, dus 910+550 moet minder zijn dan wat de auto mag trekken (1.600), dus dan zit je goed/legaal.

Als je B hebt en met de tweepaards legaal wilt rijden, kun je ‘m terug laten keuren zodat je onder 3.500 kg komt als je de maxen bij elkaar optelt (dus de 2000 van de trailer en de TMM van de auto).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:10

xsensibel schreef:
Onze (nieuwe) combinatie <3

Porsche Macan GTS met een Sirius S45!

[ [url=m/9oI2lW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Trailer komt binnenkort wel te koop. Merk dat mijn paard teveel ruimte heeft en te onrustig is hierdoor :(

Hoeveel mag deze auto trekken en hoe ervaar je het? Hoe is hij verder qua onderhoud, rijcomfort en verbruik? Ik heb nu een Mitsubishi Pajero Sport ervoor staan, trekt het makkelijk maar over enkele jaren willen we wel uitkijken naar een andere auto. En de Macan staat wel op mijn vriend zijn wensenlijstje (of een Jaguar XF). Hij wil graag luxe en meer dan 2 zitplaatsen, ik wil gewoon een fijne comfortabele auto die toch minstens 2 ton mag verslepen :P

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:19

Hier een Volvo XC90 en die mag toch echt een 2-paarde trailer trekken(2050kg)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:27

Dit is onze hoofdcombinatie;
Chevrolet Avalanche met ifor williams.
Afbeelding

Verder hebben we nog een pajero pinin met een ponytrailertje maar das een B combinatie.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 16:28

tengeltje11 schreef:
Hier een Volvo XC90 en die mag toch echt een 2-paarde trailer trekken(2050kg)

Die wel ja. De S, C en V series vaak niet

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:32

Kabayo schreef:
Onze trailer weegt 910 kilo. Het paard iets van 550 denk ik (fries, normaal gewicht)
Auto mag 1600 trekken. Dit zou in bovenstaande situatie dus mogen, alleen het is een 2 paards trailer. Dus er kan nog een paard van 550 kilo in. Is het niet zo dat ze het volledige laadbare gewicht rekenen? Dus +550

Dus dat de politie ziet naar het totale laadvermogen van de trailer. Dan kan je bijna alle volvos afstrepen.

Nee, je hoeft alleen te kijken aar het daadwerkelijke gewicht.
Wat Hilary schrijft, klopt wel maar met een twee-paards kun je, praktisch gezien, nooit uit de voeten met B-rijbewijs.

Meer algemeen, de V70 vanaf 2002 mogen 1800kg wat met kleinere paarden al prima kan. Vanaf ongeveer 2007 mogen ze 2000kg trekken.
De grotere Volvo's zijn prima trekauto's die qua eigen gewicht ook nog enigszins binnen de perken blijven.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:45

Hier een Ford Ranger met een Sirius S75.
Langs de ene kant superblij want je merkt niet eens of de trailer eraan hangt, voelt echt superbetrouwbaar als combinatie. Paard is fan van de trailer en ik heb een grote zadelkamer :D
Maar de Ranger kan ik (zeker met de huidige brandstofprijzen :roll: ) niet echt gebruiken als dagelijkse auto.. Dus we staan nu met 3 auto's op de oprit 8)7 wat ik toch wel een beetje gekkenwerk vind..

Afbeelding

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:16

ilaan schreef:
Hier een Audi A6 2.0 tfsi, iets opgekieteld.

[ [url=m/J54gAE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Auto is verlaagd, rijd wel top zo met de trailer erachter. Mag 1400 kg trekken, eigen gewicht rijklaar 1665kg dus prima. Rijd voorlopig nog met een B rijbewijs maar straks na het behalen van CE (en dus BE) maar eens kijken naar wat anders weer.

Prachtige Audi heb je daar <3

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:21

Altijd een (blauwe) bus voor de (blauwe) trailer gehad.
Renault trafic, master, VW T5 en nu weer een trafic.

De VW reed het in de bergen het fijnst, met z'n flinke vermogen. Maar helaas was deze technisch niet in orde, daarom nu weer een trafic.

M'n Bergauto, helaas maar een half jaar gehad :(
Afbeelding

M'n huidige combi (de kleuren passen nu iets minder goed bij elkaar)
Afbeelding

M'n vorige combi, oude Ifor met dito Master ervoor
Afbeelding

En helemaal in het begin en oude Westfalia (uit '79) met een Renault trafic uit '87 Daar zelfs mee naar Tsjechië en midden Frankrijk gereden. Geen aanrader, maar we hebben het overleefd :')

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 18:56

Kabayo schreef:
Renee1991 schreef:
Niemand een Volvo hier?!

Hier staat er geregeld een S60 t8 polestar voor m’n trailer en gok dat ie ondanks de trailer erachter nog sneller zou optrekken dan menig andere auto (niet uitgeprobeerd)

Combi
Afbeelding

De auto zelf
Afbeelding
(Wss de enige polestar met n trekhaak in NL :') )

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-22 20:14

Oh dat is wel freaking vet haha. Gek op de polestar! Hele mooie combi! Ben jaloers op de auto. Ruilen? :+

Ik bedoelde trouwens voornamelijk de volvos rond het jaar 2000. Dat is meer "Mijn tijd" hihi

Mooi om te weten dat ik hier gewoon mee mag rijden met een BE rijbewijs. Weer wat helderder geworden :D Dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:52

Oeh die Polestar! Wat mag daar achter dan qua trekgewicht? En hoe doet die het qua actieradius?

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 21:29

Onze Polestar 2 mag 1500kg trekken. Ik heb het nog niet geprobeerd met paardentrailer. Wel heeft mijn man laatst de autotrailer met daarop klassieke mini achter de Polestar gehangen. Ging super. Geen idee wat het met verbruik deed…