Paard verkocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:45

Het lijkt voor nu dan met een sisser te zijn afgelopen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:32

Jintexx schreef:
We hebben al ruim 1,5 week niks meer gehoord. Jonge dame heeft haar profiel foto van Facebook ook veranderd in deze tussentijd.

Vind het wel jammer om niet meer te weten hoe het met het paard gaat, hier hebben we op deze manier wel zelf voor gekozen. Houd nu marktplaats en andere sites een beetje in de gaten om te zien of ze eventueel te koop staat of komt te staan. Om haar zo hopelijk nog een beetje te kunnen volgen.

Je hebt je best gedaan. Het paard te goeder trouw verkocht aan iemand waarvan je dacht dat ze geschikt was.Deze persoon blijkt nu problemen te hebben,daar kun jij niets aan doen.Mogelijk heeft ze die zelf nu zodanig opgelost dat ze het paard gewoon zelf wil en kan houden. Afgehandeld dus deze zaak.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 12:35

Verhaal krijgt een vreemd staartje..

Vandaag mail ontvangen van de mentor. Die geeft aan dat ze samen met de stal het paard hebben verkocht met zo goed als nieuwe toebehoren voor maarliefst €750,-
Wij worden er nu op aangekeken dat het paard voor €3000,- verkocht hebben met toebehoren. Dit na advies ingewonnen te hebben bij ervaren trekpaard mensen.

Nu moeten wij dus een bedrag van €1750,- aan het meisje vergoeden omdat het paard voor veel minder verkocht is.

Hier gaan wij niet mee akkoord, want hebben aangeboden om te helpen bij de verkoop van het paard. En had een geïntegreerde voor het paard.

Daarbij geeft de mentor nogmaals aan juridische stappen te gaan ondernemen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:37

Wat een flapdrol. :')

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:38

wat een vreemde gang van zaken, jij kunt er toch niks aan doen dat zij het paard voor "te weinig" hebben verkocht. :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:38

Wat een idioten! Ze koopt toch zelf jouw paard voor dat bedrag en verkoopt m ook zelf weer voor te weinig!? Ik zou er niet op ingaan, laat ze maar in hun sop gaar koken. Niet jouw probleem.

Ben benieuwd wat zijn juridische stappen dan wel gaan zijn. Heeft geen poot om op te staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:44

Nou ja zeg, die is gek :')
Bestaat die mentor eigenlijk wel? Of is ze dat niet gewoon zelf?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:44

Laat haar lekker die juridische stappen ondernemen, ben benieuwd welke advocaat ze daarvoor gaat vinden :')
Mafketel...

Jij bent nergens fout geweest, en hebt te goeder trouw het paard verkocht voor een acceptabele prijs. Dit is echt heel bizar. Zou er gewoon niet op reageren en die zogenaamde juridische stappen maar afwachten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:47

Hopelijk is het paard goed terecht gekomen, balen dat er weer gezeur jou kant op komt.
Klinkt in mijn oren ook dat de andere partij vooral hard brult in de hoop nog een slaatje eruit te slaan.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:47

Jammer voor de koper dan. Ze hebben geen poot om op te staan.
Ik hoop wel dat het paard nu een goede eigenaar gekregen heeft. Is Eur 750 niet ongeveer de slachtprijs?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:49

Dan word het nu tijd om eens die mentor aan te pakken, ik zou eerst even naar die stalhouder bellen want daar had je al eerder contact mee gehad. Die mentor heeft geen poot om op te staan en gaat haar boekje ver te buiten.

Loreke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:50

En met welke reden verkoopt zij die nu aan een vele lagere prijs? En dat terwijl je zelf aangaf nog eventueel geïnteresseerde te hebben.

Veel juridisch zal er niet kunnen gebeuren. Hopelijk is je paardje nu wel goed terecht gekomen.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:54

:') :')
Zo ga ik voortaan paarden doorverkopen aan vriendinnen ofzo. Koop een beest voor 5000, heel veel klagen bij de eigenaar. Dan verkoop je 'm door voor 1000 en vraag dan 4000 terug aan de eigenaar. Kan je mooi winst maken!!

Maar jeetje zeg TS, wat een soap! Juridisch kunnen ze niks, maar het is toch niet wat je wil voor je paard natuurlijk.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:55

Wat een klucht, kan me voorstellen dat je niet weet of je moet lachen of huilen.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 12:57

Ik vind persoonlijk de €750 ook veel te weinig, maar meer omdat ik weet dat het paard meer waard is dan dat. Het is een geweldig dier met het hart op de goede plek, alleen moet je die wel verdienen, van de week heeft het meisje foto's op Facebook gezet, en toen kreeg ik wel even een brok in mijn keel, z'n doffe ogen zonder enige vorm van geluk.

Maar de manier van hoe het gaat dat is echt iets wat tegen staat.

Ik ben benieuwd inderdaad hoe het verder loopt. We hebben ons weerwoord al klaar liggen.

Want wie lost mijn financiële en emotionele schade op. Hun niet in ieder geval.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:57

Anke is wel goed terecht gekomen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:58

Ik geloof nooit dat ze haar voor 750 euro heeft verkocht. Die wil gewoon geld zien.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 13:01

Afbeelding

Foto van bij het meisje.

Afbeelding

Afbeelding

En twee van bij mij. De blik zegt veel.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 13:02

Helaas weet ik niet waar Anke nu heen is. Misschien een handelaar, misschien een leuk baasje.

Ik hoop op het laatste!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:04

Hoop dat ze goed terecht is gekomen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:08

Laat ze lekker met juridische stappen komen! Wat een mafkezen...

Wel ontzettend triest... ik duim dat het paard nu bij een beter adres is.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:14

Die is maf, al had ze er 10.000 voor betaald, is dat nog niet jouw verantwoordelijkheid.
Maar vervelend genoeg. Hopelijk laten ze je gauw met rust en kom je te weten waar het paard nu is.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:22

Jintexx schreef:
Ik vind persoonlijk de €750 ook veel te weinig, maar meer omdat ik weet dat het paard meer waard is dan dat. Het is een geweldig dier met het hart op de goede plek, alleen moet je die wel verdienen, van de week heeft het meisje foto's op Facebook gezet, en toen kreeg ik wel even een brok in mijn keel, z'n doffe ogen zonder enige vorm van geluk.

Ik ben benieuwd inderdaad hoe het verder loopt. We hebben ons weerwoord al klaar liggen.

Dat ze het paard voor te weinig verkopen is hun probleem.
Wel vind ik dat je voor het paard het beter had kunnen oplossen,er is nu maar 1 slachtoffer en dat is het dier.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:26

beatje schreef:
Jintexx schreef:

Wel vind ik dat je voor het paard het beter had kunnen oplossen,er is nu maar 1 slachtoffer en dat is het dier.

Hoezo? Ze heeft ze een aanbod gedaan, er was een geïnteresseerde, zij reageren niet meer en sturen ineens zo’n rare mail :?
Ben het met je eens dat het heel verdrietig voor vooral het paard is, maar dat ligt niet alleen bij TS :n
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 14-04-19 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:27

beatje schreef:
Jintexx schreef:

Ts wilde helpen, had een geinteresseerde waar niet op werd gereageerd.