Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 11:52

Dan passen oudjes misschien beter, al zullen die extra zorg nodig hebben en vaker kwakkelen. Goede afspraken over maken wie dat doet en dierenarts oproepen e.d. Als de weidedruk zo hoog is en je financieel prima zit dan zou ik het lekker bij je eigen dieren houden. En zeker de eerste periode om even bij te komen en te genieten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:20

IHN schreef:
Klopt. Het was 1 klant. Toen wilde haar vriend ook een paard en die kwam ook. En afspraken over bijrijder waren helder..niet zonder eigenaresse. En ze vroeg of ik het een probleem vond dat ze op vakantie gingen..heb toen zelfs nog gezegd dat ik een paar dagen rust wel fijn vond dus veel plezier...geen woord over dat bijrijder elke dag zou komen met familie. En dan staat die ineens voor je neus en meld ook nog even dat ze s avonds gaan voeren.

Persoonlijk had ik ze dan het erf afgestuurd. Je komt maar weer mét de eigenaresse als die terug is. Bij terugkomst van de eigenaresse even de huisregels bespreken zodat alles duidelijk is voor beide partijen.

Je eigen kinderen kunnen niet eens spelen op het erf? Kom nou zeg... echt te belachelijk voor woorden. Als de veiligheid niet in het geding komt van de kinderen, paarden en ruiters mogen zij gewoon spelen.

Dat de paarden soms kunnen schrikken... tja kan, leren ze weer van en de volgende keer kijken ze niet meer op van skeelers. Is op buitenrit ook verrekte handig!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:19

Oeps ik lees net pas de laatste pagina's bij. Wat zal dat een rust gaan geven :)

Ik wilde dat ik zo'n stalletje had als die jij bied... Ze mogen in hun handen knijpen met zoiets...

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:58

Nee. Je had gelijk :)[/quote]

Ging niet om mijn gelijk hoor :D .
Maar ik begrijp jouw situatie zo goed, en weet uit
ervaring hoeveel stress dat geeft.
Nu hopen dat ze snel vertrokken zijn en je weer lekker kunt genieten
op je eigen erf. /3

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:00

Wat interessant om iedereens ervaringen te lezen. Ik ben zelf aan het overwegen om een pensionklant te nemen, niet voor de winst maar puur omdat ik denk dat het voor mijn paarden leuker is om met zijn drieën te staan in plaats van met zijn tweeën. Ik zou dus ook een plekje bieden echt op basis van eerlijk de werkzaamheden verdelen aangezien ik er geen winst op zou maken (dan wordt het ook onbetaalbaar aangezien ik ook 24/7 hooi voer in een PP en niet veel gras heb). Maar je geeft idd een stuk privacy op, en ook een stuk flexibiliteit als je afspraken maakt over wie wanneer wat doet (nu kan ik lekker mesten of hooi bijvullen wanneer het mij uitkomt bijv.). En dan moet je idd nog iemand vinden die geen misbruik van je maakt en ook echt afspraken nakomt. :P ingewikkeld..

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 14:06

Dat laatste vooral vogeltje m...het komt er toch vaak op neer dat wanneer ze zelf geen tijd hebben ze vinden dat jij het wel kunt doen...je woont er immers bij. Een vriendin van me had hetzelfde...die zegt ook...nooit weer.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:11

Ja en dat zou echt niet goed voelen voor mij, aangezien ik er geen winst op maak en wel alle kosten draag voor onderhoud, hypotheek, de aanleg etc. Dan zou ik me echt misbruikt voelen als ik dan ook nog gratis iemands dier sta te verzorgen. En ik ben bang dat als ik me eenmaal zo voel, ik spijt ga krijgen en me dan niet meer fijn voel in mijn eigen tuin.

Overigens denk ik dat het in jouw situatie niet had uitgemaakt of anderen het redelijk of niet redelijk hadden gevonden als je de stal dicht had gegooid met Pasen. Het is jouw thuis dus het moet eerst en vooral voor jou goed voelen :)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:09

Zo TS !! Ik lees nu na een dag dit topic nog eens verder en sta echt te kijken van de ongelooflijke asocialiteit van deze lui, als je alles zo op een rij zet. Opdonderstralen.
Goed dat je voor jezelf kiest.

Jammer voor de diertjes! Helaas zijn die de dupe.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 18:21

Haha...nou...ze hebben de 1e 2 ponys en hun spullen al opgehaald...ben vanavobd dus van ze af haha...moest wel lachen want ik doe vaak een appel bij het eten..eten is wel weg maar de appel hebben ze in de voerbakken vd mijne gesmeten :). Ook niet even melden dat ze vertrekken...hoorde het van mijn reitbeteiligung.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:27

Herkenbaar herkenbaar.
Toen ik een paar jaar terug iemand weg heb gestuurd die er maarliefst 4 jaar had gestaan maar nogal veranderd was sinds haar nieuwe vriend, was ze ook de dag er op weg.
Ik had toen avonddienst en kwam haar dus onderweg tegen, toen wist ik genoeg.
Maar ik vond het prima, als het dan toch niet meer werkt is weg het fijnste.
Maar erg laf dat ze het niet durfde als ik thuis was.

Later hoorde ik weer via via dat ze toch wel spijt had gehad zich zo te gedragen.
Want na mij heeft ze diverse stallen gehad, alle duurder en heel wat minder service.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 18:31

Haha...ik denk dat hier ook zoiets wel gebeurt..maar boeit me niet..ik vind het niet fijn ruzie te hebben met mensen maar that's life.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:32

Zonder zorgen toch een rustige Pasen!! *\o/*

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:34

IHN schreef:
Haha...ik denk dat hier ook zoiets wel gebeurt..maar boeit me niet..ik vind het niet fijn ruzie te hebben met mensen maar that's life.

Ik heb er toen best wel moeite mee gehad dat het zo gelopen was.
Nu zit daar een hele geschiedenis aan voordat ze met haar paard bij ons kwam staan die ik hier even niet neer zet.
Dus ja, om haar weg te sturen was er moeilijk, maar het beste wat ik toen heb kunnen doen.
Ik kon ook niet meer mezelf zijn op eigen erf.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:42

Top dat ze zo snel vertrekken, is voor beide partijen wel zo prettig.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:43

Zou als ik het zo lees allemaal even goed je spullen controleren of alles er nog is. Vertrouw zulke mensen nooit zo

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:45

Mijn eerste reactie was al, je hebt er geen zin in, al dat gedoe.
Zeg maar dat ze iets anders zoeken, gelukkig heb je dat gedaan.

ik denk dat het een enkele keer goed gaat, maar als je er een bedrijfje van maakt, moet je wel opbouwen en goed nadenken over regels ed.
En voor jezelf betere prijzen vragen, mijn veulen kost al 100 euro pm en in winter meer.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:50

Ik gok dat ts in Duitsland woont, geen idee wat de prijzen daar doen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 18:55

Het is hier wel iets goedkoper, maar ik hou er niks aan over.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:58

Wat een verhaal zeg.
Fijn voor je dat ze vertrekken.
Ikzelf sta ook bij mensen aan huis.
Ik heb de sleutel van het huis (voor als je naar de wc moet), maar die gebruik ik zelden en anders app ik even dat ik naar binnen ga. Of als ik koffie moet halen voor de hoefsmid.
Verder hou ik veel rekening met de mensen en zorg dat ik mijn spullen altijd netjes opruim.
Niet dat zij dat ook doen, maar ik vind dat ik mijn spullen moet opruimen.
Hooi zou ik ook het liefst onbeperkt krijgen, maar dat kan hier niet...optie wat anders zoeken.
Ik heb 2 paarden die in samen in een paddock staan. Ik zet ze buiten als niemand er last van heeft met rijden. Hebben ze er last van staan ze nog even binnen. Ik vind zelf dat mijn jonkie ook overal aan moet wennen en zal niet snel vragen of zij iets niet willen doen. Ze zien het wel als het erg spaans gaat en dan is het fijn als ze even stoppen.
Als ik een halve dag niet kan komen ivm familiebezoek dan is dat op zich geen probleem, wel als ik het kort van tevoren hoor. Ik maak ook een planning. Mijn auto staat zelden op het pad, meestal gewoon op de openbare weg.
en ik ben een smak meer kwijt
Als ze ze niet kunnen binnen zetten en ik weet het op tijd dan zorg ik dat ik ze binnenzet.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:02

Wij hebben toevallig afgelopen week ook een paard van een ander aangenomen om hier (privé) te komen staan en hebben wat minder gerekend dan de marktconforme prijs omdat het voor de groepsvorming beter uitkwam nog een jonge hengst erbij te hebben.

Voordeel is dat bij de opfok van paarden mensen meestal niet dagelijks langskomen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 19:08

Nou ja...ze zijn volgens mij nu met het laatste ritje bezig . Mocht iemand nog een plekje zoeken voor pensioenpaard :):)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:44

Bizar! Dan ben je zomaar in nog geen 48 uur van alles af. Wel wrang omdat je toch aan de diertjes bent gehecht. Maja de mensen heb je toch mee van doen.
Ik heb het even niet meegekregen, maar waren ze ineens terug van vakantie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:47

Hangt er van af waar je zit TS :) maar ik vrees te ver voor diegene die ik in gedachten heb.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 19:49

Varekai bij meppen dl in de buurt. Roos M..ze zouden sowieso vrijdag terugkomen. En tja..idd heb nieteens afscheid van ze kunnen nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:04

Véél te ver uit de buurt dus, helaas.

In ieder geval, fijn dat je je privacy weer terug krijgt! Zou in jouw plek mezelf beetje als "gevangene" in eigen huis gevoeld hebben met al hun eisen en regels. Uiteraard kan je als klant dingen verwachten, maar dat wil in mijn ogen niet zeggen dat je van je stalbaas ook dingen kan eisen. Als je €100/paard of €350/paard dokt zit daar toch echt wel een heel verschil in vind ik. En je gaat al helemaal geen eisen stellen als je zelf even spontaan stalling gaat vragen bij iemand, die daar eigenlijk niet noodzakelijk op zat te wachten maar het toch doet.