Balte schreef:
Oh wauw, daar laat deze oude dame zich niet van haar beste kant zien
Wat gênant. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Szan schreef:Volgens mij heeft dit nog amper te maken met het wel/niet uitmesten van de weide.
Ga eens met zijn allen een kop koffie drinken. Barbecueën op stal. Een middag high tea-en. Organiseer een kleine picknick. Jullie moeten weer met elkaar in gesprek komen, zonder alle ondertonen en verwijten naar elkaar toe.
Dat mestprobleem lost zich daarna wel op, maar dat lukt pas als jullie weer fatsoenlijk met elkaar omgaan.
Balte schreef:Waarom zou dat moeten? Nogmaals... Het is blijkbaar geen doe het zelf stalHet topic laat zien dat de topicstarter en de oudere dame één en dezelfde zijn, het aantal jaren op de stal klopt, problemen met lopen en zelfs het opruimen van de mest wordt genoemd.
Sowieso denk ik dat het maar respectvol zou zijn om onderling tot goeie afspraken te komen als iemand fysiek niet in staat is om mest te ruimen. Zoals iemand al zei, eventueel een afspraak maken dat een ander het doet in ruil dat de TS bv diens stal die dag uitmest of zo aangezien op vlakke ondergrond stappen wel lukte als ik me goed herinner. Of tegen een kleine vergoeding of zo.
Ailill schreef:Complimenten dames, keep up the good work
Wat een stelletje zieligerds... Babootje schreef:Ailill schreef:Complimenten dames, keep up the good work
Ja inderdaad![]()
![]()
Wat een stelletje zieligerds...
Overigens lees ik in dat topic (van 2 jaar geleden wat de dames met enige moeite hebben opgeduikeld) ook weer niks waar ik mn mening van moet bijstellen.
Namelijk dat TS met een stelletje zure zeikwijven van doen heeft.
Babootje schreef:Ailill schreef:Complimenten dames, keep up the good work
Ja inderdaad![]()
![]()
Overigens lees ik in dat topic (van 2 jaar geleden wat de dames met enige moeite hebben opgeduikeld) ook weer niks waar ik mn mening van moet bijstellen.
Koia schreef:Ook in dat topic komt het mest verhaal weer naar boven. Er is dus weinig veranderd al die tijd..ik zou al lang van stal gewisseld zijn.
.Babootje schreef:Ja, TS vertelde al dat de staleigenaar 2 jaar geleden al had moeten bemiddelen. Heeft dus weinig tot niets geholpen.
Tja, mss zou ik ook verhuizen. Behalve misschien als je er al 14 jaar staat. Het verder best naar je zin hebt. EEn fijn plekje is voor je paarden. De verzorging goed is. En het betaalbaar is... Moeilijk hoor.
Babootje schreef:Ailill schreef:Complimenten dames, keep up the good work
Ja inderdaad![]()
![]()
Lughnassadh schreef:Niwla schreef:.
Echter snap ik de frustratie wel van de stalgenoten, ik heb ook ooit een paddock genootje gehad die niets aan de verzorging hoefde te doen, waardoor ons groepje er steeds voor opdraaide. Uiteindelijk kwam het er bij ons op neer dat zij meer ging betalen en de staleigenaar zelf een dag extra uit mestte.
Ik snap de frustratie dus niet. Als dit letterlijk het enige is wat deze dame niet meer kan en het is geen onwil dan is het voor mij in elk geval niet meer vanzelfsprekend dat je dat met zijn allen opvangt. Een stukje elkaar helpen in plaats van af te strepen of iedereen wel evenveel en genoeg doet. Minder ikke, ikke ikke kan bij tijd en wijle best wel.
Je kan als groep ook kijken, als je dan per de even veel wil doen, of je de ander op stal misschien iets anders kan laten doen wat die anderen dan niet hoeven.
Ik sta op een stal waar het hebben van een beperking vaker voorkomt en als mij iets niet lukt dan is er altijd wel iemand bereid om te helpen. En als ik eens een keer wat voor een ander kan doen dan doe ik dat ook.