Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:45

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:48

Complimenten dames, keep up the good work :j

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:49

Het topic laat zien dat de topicstarter en de oudere dame één en dezelfde zijn, het aantal jaren op de stal klopt, problemen met lopen en zelfs het opruimen van de mest wordt genoemd.

Sowieso denk ik dat het maar respectvol zou zijn om onderling tot goeie afspraken te komen als iemand fysiek niet in staat is om mest te ruimen. Zoals iemand al zei, eventueel een afspraak maken dat een ander het doet in ruil dat de TS bv diens stal die dag uitmest of zo aangezien op vlakke ondergrond stappen wel lukte als ik me goed herinner. Of tegen een kleine vergoeding of zo.

sassefras

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:02

ik neem er een bakkie popcorn bij

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:23

zo; punt.

Szan schreef:
Volgens mij heeft dit nog amper te maken met het wel/niet uitmesten van de weide.

Ga eens met zijn allen een kop koffie drinken. Barbecueën op stal. Een middag high tea-en. Organiseer een kleine picknick. Jullie moeten weer met elkaar in gesprek komen, zonder alle ondertonen en verwijten naar elkaar toe.

Dat mestprobleem lost zich daarna wel op, maar dat lukt pas als jullie weer fatsoenlijk met elkaar omgaan.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:29

Balte schreef:
Het topic laat zien dat de topicstarter en de oudere dame één en dezelfde zijn, het aantal jaren op de stal klopt, problemen met lopen en zelfs het opruimen van de mest wordt genoemd.

Sowieso denk ik dat het maar respectvol zou zijn om onderling tot goeie afspraken te komen als iemand fysiek niet in staat is om mest te ruimen. Zoals iemand al zei, eventueel een afspraak maken dat een ander het doet in ruil dat de TS bv diens stal die dag uitmest of zo aangezien op vlakke ondergrond stappen wel lukte als ik me goed herinner. Of tegen een kleine vergoeding of zo.
Waarom zou dat moeten? Nogmaals... Het is blijkbaar geen doe het zelf stal :-)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:53

Ze zouden van mij het heen en weer kunnen krijgen zolang de stalbaas het niet verplicht.

En als stalbaas zou ik de mensen die mijn stal proberen over te nemen er ook uitschoppen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 22:59

Ailill schreef:

Ja inderdaad :D :D :D Wat een stelletje zieligerds...
Overigens lees ik in dat topic (van 2 jaar geleden wat de dames met enige moeite hebben opgeduikeld) ook weer niks waar ik mn mening van moet bijstellen.
Namelijk dat TS met een stelletje zure zeikwijven van doen heeft.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 23:02

Babootje schreef:
Ailill schreef:

Overigens lees ik in dat topic (van 2 jaar geleden wat de dames met enige moeite hebben opgeduikeld) ook weer niks waar ik mn mening van moet bijstellen.

Ook in dat topic komt het mest verhaal weer naar boven. Er is dus weinig veranderd al die tijd..ik zou al lang van stal gewisseld zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 23:07

Babootje schreef:
Ailill schreef:

Koia schreef:
Ook in dat topic komt het mest verhaal weer naar boven. Er is dus weinig veranderd al die tijd..ik zou al lang van stal gewisseld zijn.

Ja, TS vertelde al dat de staleigenaar 2 jaar geleden al had moeten bemiddelen. Heeft dus weinig tot niets geholpen.
Tja, mss zou ik ook verhuizen. Behalve misschien als je er al 14 jaar staat. Het verder best naar je zin hebt. EEn fijn plekje is voor je paarden. De verzorging goed is. En het betaalbaar is... Moeilijk hoor.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 05:26

Jeetje...wat is er zo moeilijk aan: ik ben slecht ter been en mijn stalgenoten dwingen me mest op te ruimen?

Grapjas :).

Maar wat dus in het andere topic ook al gezegd is...beetje assertiever worden. Je hoeft het niet dus je doet het niet. Punt. En gewoon eerlijk zijn voortaan...is respectvoller naar mensen die je van advies proberen te voorzien. Want het is een normale vraag die ik volledig begrijp.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 06:48

Babootje schreef:
Ja, TS vertelde al dat de staleigenaar 2 jaar geleden al had moeten bemiddelen. Heeft dus weinig tot niets geholpen.
Tja, mss zou ik ook verhuizen. Behalve misschien als je er al 14 jaar staat. Het verder best naar je zin hebt. EEn fijn plekje is voor je paarden. De verzorging goed is. En het betaalbaar is... Moeilijk hoor.

Of het verzoek om op een een andere wei te komen.

Het paard van de topicstarter staat kennelijk met vier andere paarden op een wei. Uit het andere topic kwam Volgens mij naar voren dat op deze stal 45 paarden staan.

Misschien is het dan mogelijk om in een ander groepje te integreren. Een groep waar de topicstarter geen mest hoeft te ruimen en er dus geen scheve gezichten komen.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 07:04

Hoe gaat het ondertussen ts?
Is er een goed gesprek geweest en iets veranderd (hopelijk in goede zin)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:18

Ik vond het in het andere topic vooral een interessant stukje waarin TS zegt dat de Freule een oudere dame is.... staat er dan een nòg ouder iemand daar op stal of hoe moet ik dat lezen...dat vond ik wel apart :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:31

Moderatoropmerking:
Kunnen we hier wel met respect met elkaar discussiëren, ook als iemand een andere mening heeft?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 08:49

Babootje schreef:
Ailill schreef:

_/-\o_

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:15

Ik vind het zo bijzonder dat iedereen zo onwijs oordeelt en zich zo verlaagt over beide partijen zonder dat ze er daadwerkelijk bij waren.

Dit hele gesprek laat zien dat respect iets is wat breder is dan 'Respect!!' roepen. Respect zit hem ook in hoe je over mensen praat en hoe je reageert op anderen.

Wie zonder zonden is werpt de eerste steen...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 09:24

Ik denk dat alle partijen in deze discussie eens een blik zouden moeten werpen op de drama-driehoek, en met die wetenschap in het achterhoofd hun eigen situatie daar naast zouden moeten leggen.

wbt het hebben van respect: ik vind dat je in beginsel voor ieder mens respect moet hebben. Dat staat los van leeftijd, prestaties of beperkingen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:14

@MIR helemaal mee eens respect voor allen en dat voor ieder mens ongeact leeftijd/prestatie/beperking/huidskleur dus voor iedere individueel.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:58

Lughnassadh schreef:
Niwla schreef:
.

Echter snap ik de frustratie wel van de stalgenoten, ik heb ook ooit een paddock genootje gehad die niets aan de verzorging hoefde te doen, waardoor ons groepje er steeds voor opdraaide. Uiteindelijk kwam het er bij ons op neer dat zij meer ging betalen en de staleigenaar zelf een dag extra uit mestte.

Ik snap de frustratie dus niet. Als dit letterlijk het enige is wat deze dame niet meer kan en het is geen onwil dan is het voor mij in elk geval niet meer vanzelfsprekend dat je dat met zijn allen opvangt. Een stukje elkaar helpen in plaats van af te strepen of iedereen wel evenveel en genoeg doet. Minder ikke, ikke ikke kan bij tijd en wijle best wel.
Je kan als groep ook kijken, als je dan per de even veel wil doen, of je de ander op stal misschien iets anders kan laten doen wat die anderen dan niet hoeven.

Ik sta op een stal waar het hebben van een beperking vaker voorkomt en als mij iets niet lukt dan is er altijd wel iemand bereid om te helpen. En als ik eens een keer wat voor een ander kan doen dan doe ik dat ook.

Fijn te lezen dat de instelling er nog wel is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:15

Wat blijft ontbreken is de staleigenaar die orde op zaken moet stellen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:32

anjali schreef:
Wat blijft ontbreken is de staleigenaar die orde op zaken moet stellen.

Tja, kan me wel voorstellen, bij bepaalde types, dat je je daar niet mee bemoeit. Hij heeft zijn zegje daarover gedaan destijds. En zelfs dan blijven er dus mensen halstarrig doorgaan..

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:16

Jongens is het niet beter hier over te stoppen met discussiëren? We kennen het verhaal niet van alle kanten en zijn er zelf ook niet bij geweest dus een goed oordeel valt nu toch niet op te maken. Daarnaast helpen we er niemand mee door dit gesprek te voeren want wij kunnen het niet voor Ts en de stalgenoten oplossen. Ts zal het er toch echt zelf met haar stalgenoten (nog) een keer over moeten hebben. Mogelijk kan de staleigenaar hier bij zijn TS? Dat is misschien fijner, kunnen er gelijk goede afspraken worden gemaakt en niet het alle tegen een gevoel?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:20

Mijn mond valt steeds meer open van verbazing hiero :')

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:26

LukieBradley schreef:
Mijn mond valt steeds meer open van verbazing hiero :')

Door mijn reactie? Het was namelijk niet stom of vervelend bedoeld... :')