Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:45

GabberGill schreef:
Best vreemd wat je nu zegt. Hun zijn eigenaar en handelen dus nu met het paspoort.

Volgens veearts mag dit gewoon. Het paard is gekeurd en het keuringsrapport gaat er in alleen vast omdat het paard volledig afgekeurd is. Hun "zeggen" dat hij ingeslapen wordt dus zullen geen moeite hebben met het extra blad in het paspoort. Zowel is het gelijk duidelijk en gaan we verder onderhandelen.

Dan koop ik het paard weer van hun en laat hem ter plekken inslapen.

Wat een fantasievol leven heb jij, misschien een optie om je eigen berichten nog eens even door te lezen. Tegenstelling op tegenstelling, het zal. Maar vermakelijk om te lezen hoor, ga vooral zo door.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:45

En dat hij dan de haflinger misschien niet meer wil terugnemen aangezien er met het paspoort is gefoefeld.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:47

het zou een beetje raar zijn als de veearts gewoon een extra blad met afkeuren erin kan stoppen, ben je dan lekker klaar mee als eigenaar.
Als je een driejarige koopt, die afgekeurd wordt omdat die niet rad is, kun je er als DA dus gewoon een blad instoppen, en daarmee is het dier niet meer verkoopbaar? Terwijl het ook een momentopname kan zijn en het dier op een later tijdstip wel rad kan zijn.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 13:48

Wordt door de veearts gedaan dus neem aan dat hij het verstand wel heeft.

Dan lees je volledig over alles heen. We brengen hem terug met de afspraak dat alles terugkomt en hij daar ingeslapen wordt. Dus met dat blad in het paspoort is er niks aan de hand op het moment dat ze zich dus aan het afgesproken deel houden. Als ze niet akkoord gaan is het ook niet erg dan blijft hij dus van hun en betaal ik ter plekken het euthanaseren

dromertje2

Re: Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:51

Dus hij moet eerst terug, "vriendin" krijgt geld terug. Als handelaar hem niet laat inslapen ( wat zijn volste recht is want hij is nu eigenaar).

Wil jij hem terug kopen van de handelaar en de kost van het inslapen betalen. Heb je al is gedacht dat de handelaar hem niet wilt verkopen aan u? Wat ga je dan doen?

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:52

Alleen paspoort uitgevende instanties Mogen bij mijn weten wijzigingen in paspoorten aanbrengen van dien aard, alle wijzigingen anders dan door die instanties aangebracht maken een paspoort ongeldig.
(en dan hebben we het niet over meetresultaten, entingsgeschiedenis, al dan niet bestemd voor menselijke consumptie en controles)
Dat is wat ik er altijd van begrepen heb.
Dus die vlieger gaat dan niet op.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:55

Naar mijn weten is de enige die iets aan het paspoort kan en mag toevoegen de uitgever van het paspoort?
Dat krijg je niet in deze 2 dagen voor elkaar hoor :n

Ik hoop op het beste voor de haflinger :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:59

Even los van dat er dus eindeloos met een ongewenst paard wordt gezeuld omdat alle (oud-)eigenaren vooral aan hun eigen geld/naam/wensen denken en dat allemaal over de rug van een paard met pijn gaat: het paard staat sinds de diagnose dat hij chronisch pijn lijdt toch wel permanent aan de pijnstillers tot hij ingeslapen wordt?
En deze gaan toch ook met hem mee naar het nieuwe adres? Helemaal omdat een trailerrit echt de hel is voor een paard dat niet pijnvrij kan staan?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 14:00

chanel1985 schreef:
Dus hij moet eerst terug, "vriendin" krijgt geld terug. Als handelaar hem niet laat inslapen ( wat zijn volste recht is want hij is nu eigenaar).

Wil jij hem terug kopen van de handelaar en de kost van het inslapen betalen. Heb je al is gedacht dat de handelaar hem niet wilt verkopen aan u? Wat ga je dan doen?

Ik zal je heel eerlijk vertellen dat dit het enig is wat ik kan doen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 14:02

elibeest schreef:
Alleen paspoort uitgevende instanties Mogen bij mijn weten wijzigingen in paspoorten aanbrengen van dien aard, alle wijzigingen anders dan door die instanties aangebracht maken een paspoort ongeldig.
(en dan hebben we het niet over meetresultaten, entingsgeschiedenis, al dan niet bestemd voor menselijke consumptie en controles)

Paspoort wordt inderdaad gewoon geldig klaargemaakt en is al een tijdje in handen van de veearts. Jij kent hem wel eliane dat weet ik zeker.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:02

elibeest schreef:

Dit dus......

DA mag enkel aftekenen voor niet meer humane consumptie. Sterker nog dat mag hij niet, dat moet hij als er bepaalde medikamenten verstrekt zijn. En bij pijnstilling kom je al heel snel in de buurt.

En een afspraak maken met iemand dat hij alle kosten moet vergoeden, op voornemen dat het dier dan wordt ingeslapen, kun je niet maken. Hij is bij terugbetaling van het bedrag, de eigenaar van het dier, en mag zelf weten wat hij ermee doet.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:03

TS, je hebt als koper niet aan je onderzoeksplicht voldaan (Keuren) dus ik denk niet dat je veel hebt om een rechtzaak te starten...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 14:06

NenaC schreef:
elibeest schreef:

Dit dus......

DA mag enkel aftekenen voor niet meer humane consumptie. Sterker nog dat mag hij niet, dat moet hij als er bepaalde medikamenten verstrekt zijn. En bij pijnstilling kom je al heel snel in de buurt.

En een afspraak maken met iemand dat hij alle kosten moet vergoeden, op voornemen dat het dier dan wordt ingeslapen, kun je niet maken. Hij is bij terugbetaling van het bedrag, de eigenaar van het dier, en mag zelf weten wat hij ermee doet.

Dit is wat ik weet en die informatie geef ik hier. Ik handel niet meer mee in beslis ook niet. Ik vertel alleen wat er gedaan wordt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:16

Volgens mij bestaat het sowieso niet dat een paard als" afgekeurd" in een paspoort komt te staan? Wel idd niet geschikt voor menselijke consumptie. Want afgekeurd voor wat en welke criteria hangen daar dan aan? Een va kan een negatief aankoop advies geven bij een keuring, in de volksmond heet dat dan " afgekeurd" maar dat is het niet. De va geeft slechts een negatief advies voor het doel waarop jij laat keuren, maar keurt het paard zélf niet af. Ik zou dus niet weten hoe zo iets dergelijks in een paspoort zou komen. Of begrijp ik het nu verkeerd?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:33

Ik heb ook nog nooit gehoord dat een da iets in het paspoort mag toevoegen met daarop de aantekening dat het dier afgekeurd is, wel de aantekening niet geschikt voor consumptie, maar die aantekening heeft dit paspoort al.

Staart afknippen zou ik ook niet doen, jullie willen de koop ontbinden daarvoor moet je het dier zoveel mogelijk in dezelfde staat teruggeven.

Jullie hebben straks ook geen poot meer om op te staan om te eisen dat die ingeslapen wordt, dan is hij weer van de verkopers en die mogen ermee doen wat ze willen.
Dan moraalridder spelen om te eisen/controleren dat die ingeslapen wordt is niet terecht in mijn ogen. Dan hadden ze niet voor deze ontbinding van de koop moeten gaan maar zelf moeten laten inslapen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:39

Goof schreef:
Arm dier. Hij was zo slecht en moest maandag ingeslapen worden en nu wordt hij gewoon weer terug gesleept.
Wees dan menselijk, neem het verlies (het is verdorie maar 500 euro) en laat het dier zelf inslapen. Ik vind het onbegrijpelijk.

Hier ben ik het wel mee eens. Had gisteren het topic nog niet verder doorgelezen, geen tijd, en nu dan even helemaal doorgelezen, maar.......

arm, arm paard, heeft al pijn volgens die vriendin haar da, dus waarom nog terug brengen? Neem het verlies, gaat gelukkig maar om 500 euro en laat het dier inslapen.
Dier gaat gewoon weer verkocht worden aan een ander. Hopelijk laat deze het dier gewoon hemelen, want dat zou in deze kwestie het enige juiste zijn.

edit; verwijt jou overigens niks hoor ts; jij wilde alleen maar helpen. Jammer dat het zo moet lopen voor dat arme paard

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:51

chanel1985 schreef:
Kan je het bokkers kwaad nemen als je zelf begonnen bent met liegen? De ene keer was het uw paard, de andere keer niet.
Het verhaal dat constant veranderde?

Handel is handel, punt.

Om dan lelijke pb's te gaan sturen en TS tot de grond toe af te branden? Ja, ik vind dat je dat de bokkers best kwalijk kunt nemen. Doe even normaal, zeg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:52

Ach, ze zeggen dat nu de kosten al 1200 zijn en dat de vorige eigenaresse die deeply in shock is over het arme paardje dat alleen maar een aantal maanden in een kudde heeft gelopen op de melkerij zonder haar medeweten is verkocht door een medewerker blablablabla, snap jij het nog?? Ik niet en doe ook geen moeite meer, ik pak mijn sf roman weer ter hand, geloofwaardiger dan dit hele verhaal.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 14:55

Ik lees nou al een hele tijd stilzwijgend mee, maar het moet mij van het hart dat ik geen geloof hecht aan het verhaal van TS.

Te veel gedoe over "die vriendin" en dan weer "ik". Want ook "ik" overwoog een rechtszaak te gaan beginnen... dat kán helemaal niet uit naam van "de vriendin".
De man van TS is toch ook handelaar?

Ik krijg sterk de indruk dat de hele geschiedenis over TS zelf gaat, en helemaal niet over "een vriendin", het is toch wel erg merkwaardig hoe intens TS betrokken is bij het afgekeurde paard, en ook bij het gemoeide geld.

Kortom: de zaak zit vast en zeker ánders dan TS beweert. Ik geloof het niet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:04

2a54z6e45r6r schreef:
TS, je hebt als koper niet aan je onderzoeksplicht voldaan (Keuren) dus ik denk niet dat je veel hebt om een rechtzaak te starten...

misschien het topic even doorlezen?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 15:36

Vind het een beetje zonde dat het verhaal telkens naar mij gelinkt wordt terwijl ik hier duidelijke uitleg over gaf. Ik heb 2 paarden en dat is meer dan genoeg.

Ik heb daarom op dit moment ook besloten om geen verdere info te verschaffen terwijl ik net toch handige dingen heb vernomen.

Zo heb ik de dusdanige eigenaresse nu kunnen inlichten dat de kans groot is dat het paard niet aangenomen wordt wanneer het paspoort veranderd is en allemaal van dat soort dingen.

Ik ben niet thuis in een verhaal zoals deze en vroeg daarom antwoorden en plaats dingen zodat ik reactie's kan zien op de stappen die nu ondernomen worden. Is het wel of niet handig.

Ik wordt alleen schijtziek van de zogenaamde mensen die weten dat het paard van mij is en dat komt allemaal door dit en door dat. PAARD IS NIET VAN MIJ. Is het zo misschien duidelijker?

Ik wilde gewoon niet dat het beest terug gestuurd zou worden voor onzin en dat er uiteindelijk niet gebeurd wat er gebeuren moet.

jacqdenh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:37

Na dit warrige niet altijd eerlijke verhaal kan je maar 1 conclusie trekken ARM PAARD..Weer een slachtoffer van domme gewetenloze mensen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 15:39

Als ik zou willen zou ik een printscreen van de dusdanige eigenaresse haar fb kunnen maken en hem hier plaatsen zodat je ziet dat het HAAR nieuwe aanwinst is en niet MIJNE. Ik snap niet dat het nog steeds raar is dat ik dat paard het liefst vorige week al ingeslapen zag.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:44

Dat laatste zinnetje ts (van je vorige post), ben bang dat dat juist precies is wat er gaat gebeuren.

En misschien is dan je vriendin niet net als de verkoper, maar haar man wel (want het is nu schijnbaar zijn paard). Het gaat geld kosten ipv opleveren dus moet hij z'n geld terug.
Of jij hem dan daarna koopt of wat dan ook zal hem vast een zorg zijn.
Laatst bijgewerkt door palousa_boy op 04-10-16 15:45, in het totaal 2 keer bewerkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:44

Tip: ipv te gaan jammeren over mensen die je niet geloven (o.a. ikzelf): vertel een verhaal voortaan dan gewoon vanaf het begin zoals het is en verdraai het niet steeds weer. Dan is het oorzaak en gevolg, namelijk dat je verhaal a. niet meer te volgen is en b. dat mensen aan het waarheidsgehalte ervan gaan twijfelen.

Niet iedereen is maar zo goedgelovig om alles voor zoete koek aan te nemen, als jij aanneemt. Ik zelf ben doorgaans iemand die mensen die de waarheid niet vertellen, in het vervolg NIET meer gelooft. Lijkt me niet zo vreemd, jou wel?

Dat je daar sch... ziek van wordt is wat mij betreft je eigen schuld, door je eigen gelieg en herhaaldelijk verdraaien van feitelijkheden.
Sterkte verder.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 04-10-16 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt