Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 11:49

oomens schreef:
gohya schreef:
@DubbelDun volgens internet heb je het recht om 1 tot 6mnd. extra PER jaar te mogen blijven. Dat zou dan,gerekend voor 1 mnd. 8 mnd. extra zijn,of bij 6 mnd. zou dat 42 mnd extra zijn.

Staat er echt 1 tot 6 maanden extra per jaar? Of staat er 1 maand extra per jaar, tot (= met een maximum van) 6 maanden? Dat laatste klinkt veel aannemelijker en het zijn dat soort subtiele verschillen in formulering waarom je hier het beste een advocaat naar kunt laten kijken.

1 tot 6mnd. extra per jaar kan 1mnd. zijn maar kan ook 6mnd zijn per jaar extra.
Hoeveel extra weet ik niet,ligt er miss. aan de hoe lang je al huurt? hoe langer je huurt hoe langer je extra mnd. erbij krijgt?

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 11:53

gohya schreef:
tiwi1969 schreef:
Staat er ook een opzegtermijn in je contract hoe lang voor de contractvervaldatum moet het contract opgezegd worden?

Het opzeg termijn voor beide partijen is 3 maanden.Maar ik las dat als je langer huurt zonder onderbreking,dat je dan voor elk jaar minstens 1 maand tot wel 6 maanden extra krijgt.

bij opzegging door de verhuurder: een termijn niet korter dan drie maanden, voor elk jaar dat de huurder krachtens overeenkomst ononderbroken het gehuurde in gebruik heeft gehad verlengd met één maand tot ten hoogste zes maanden.

Gohya ik quote even jouw post, is dit exact hoe het in het contract staat? Want ik lees dat idd zoals oomens het bedoelt: Voor elk jaar dat je huurt krijg je een maand extra bij de opzegtermijn, met een maximum van 6 maanden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:02

gohya schreef:
Hoeveel extra weet ik niet,ligt er miss. aan de hoe lang je al huurt? hoe langer je huurt hoe langer je extra mnd. erbij krijgt?

Nee, hoeveel extra ligt niet 'misschien' aan hoe lang je al huurt, maar dat ligt daar zeker aan! Dat staat er nu net. Voor ieder jaar dat je daar al gehuurd hebt, wordt de opzegtermijn een maand langer, totdat er (na 6 jaar huren) maximaal 6 maanden opzegtermijn bij is gekomen.

JoyCiej007

Re: Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:18

Ik lees t hele topic vanaf begin mee. Heel vervelend allemaal ts; goed dat je verstandbboven emotie laat gaan en je niet in een hoekje laat drukken om maar snel en ondoordacht ergens mee akkoord te gaan.
Vwb die extra maanden: je zegt "maar ik las ergens dat"....
Ik ben echt heel benieuwd waar je dit gelezen hebt over die 1 mnd/ 6 mnd extra. Kun je hier de bron van noemen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:18

Dus, ts je hebt vanaf het moment dat je de huur officieel word opgezegd recht op een periode van zes maanden. Duidelijk, op het moment dat je dat bruikleen contract zonder huur tekent kun je er de volgende dag af geknikkerd worden.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:20

Dat is een belangrijke conclusie bigone. Als het klopt dan is het helemaal helder waar het die lui om te doen is, en wat TS te doen staat, namelijk niks tekenen!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:55

Heb je inmiddels de schriftelijke opzegging ontvangen, Goya?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 13:02

JoyCiej007 schreef:
Ik lees t hele topic vanaf begin mee. Heel vervelend allemaal ts; goed dat je verstandbboven emotie laat gaan en je niet in een hoekje laat drukken om maar snel en ondoordacht ergens mee akkoord te gaan.
Ik ben echt heel benieuwd waar je dit gelezen hebt over die 1 mnd/ 6 mnd extra. Kun je hier de bron van noemen?

http://www.uwwet.nl/wetten-en-regelinge ... zeggen.htm

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 13:03

bigone schreef:
Dus, ts je hebt vanaf het moment dat je de huur officieel word opgezegd recht op een periode van zes maanden. Duidelijk, op het moment dat je dat bruikleen contract zonder huur tekent kun je er de volgende dag af geknikkerd worden.

Dat bedoel ik ook.Daarom willen ze van mijn huurcontract af.Ook heb ik rechten met huurcontract,met bruikleen contract niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 13:03

Boras schreef:
Heb je inmiddels de schriftelijke opzegging ontvangen, Goya?

Nee nog niks ontvangen.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:11

bigone schreef:

ik lees toch anders, je hebt recht op 6 maanden extra, de normale opzegtermijn is 3 maanden, samen met de extra maanden komt het maximum op 9 maand.

ik ben het eens met degene die zeggen niet tekenen, de koper heeft het grondstuk inclusief huurder (jij) gekocht. een verandering van huurvoorwaarden zat daar niet bij.

Bij verkoop van het perceel is een huurder onhandig met de nieuwe gebruiksovereenkomst sta je bij verkoop met je paarden op straat.

geef na ontvangst van het nieuwe contract schriftelijk aan dat je er niet op ingaat, omdat de voorwaarden minder zijn dan de oude voorwaarden (contract is geen verbetering) en vraag om het recht op eerste koop van het grondstuk.
Je hebt dan zwart op wit dat je wilt kopen en blijven ipv een speelbal te worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:13

Maar je hebt geen contract voor onbepaalde tijd...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 13:16

Stel ik dat die bruikleen contract niet teken,dan mogen ze mij er wel per 1 febr. afgooien toch?
Want het huurcontract is per 1 febr. opgezegd.Dit zal in het nieuwe bruikleen contract staan.

Brainless,voor onbepaalde tijd stelt ook niks voor.Dat heb ik ook al mee gemaakt,incl advocaat,je gaat er gewoon af.Of ik had een hele slechte advocaat.

quote:de koper heeft het grondstuk inclusief huurder (jij) gekocht. een verandering van huurvoorwaarden zat daar niet bij.

Klopt er is al die 8 jaar niks veranderd aan het huurcontract,ook nooit iets over gehoord of wat dan ook.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:24

gohya schreef:
Klopt Amaris het is de baas van een verzorgster hier.En die wil gewoon kijken of ik rechten heb of niet.Als ik idd. rechten blijk te hebben neem ik zelf een advocaat.

@DubbelDun volgens internet heb je het recht om 1 tot 6mnd. extra PER jaar te mogen blijven. Dat zou dan,gerekend voor 1 mnd. 8 mnd. extra zijn,of bij 6 mnd. zou dat 42 mnd extra zijn.
Miss. word daarom het contract opgezegd?

Ze kunnen dan idd. 1 dag vantevoren opzeggen.Maar ik geloof niet dat ze dát zullen doen.Lijkt me onmenselijk.

Linda er staan er nu 3,maar voor Vesta heb ik iets gevonden.Een superplekje!

Citaat:
b. bij opzegging door de verhuurder: een termijn niet korter dan drie maanden, voor elk jaar dat de huurder krachtens overeenkomst ononderbroken het gehuurde in gebruik heeft gehad verlengd met één maand tot ten hoogste zes maanden.

Je kunt dus 3 maanden verlenging krijgen. Dus maximaal een opzegtermijn van 6 maanden.
Maar als ik het goed heb gaat dit over een woning en vraag me dus af of dit wel geld voor het huren van grond.

Maar ts ga alsjeblieft voor de veiligheid, het lijkt jou misschien onmenselijk maar er is niets waar je je zo in kunt vergissen als 'de mens'. Daarbij zit je niet tegenover een particulier maar tegenover een bestuur/directie en als die besluiten dat jij daar volgende week weg moet zijn, zie daar maar eens wat aan te veranderen. Zij kunnen voor zichzelf prima verantwoorden dat een week of 2 een redelijke termijn is en immers, je wist het vooraf met deze gebruiksovereenkomst :)*
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 15-10-15 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:29

Als de keuze is per 1 februari er af of nog iets langer kunnen blijven zou ik uiteindelijk gaan voor verlenging op bruikleenbasis, maar dan al wel zeer serieus opzoek gaan naar ander land waar je zo naar toe kan.
Desnoods, als je zo lang mogelijk op je huidige plek wilt blijven, het andere land alvast huren (eventueel daar hooien) en pas verhuizen zodra je echt weg moet van je huidige plek.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 13:34

tiwi1969 schreef:
Als de keuze is per 1 februari er af of nog iets langer kunnen blijven zou ik uiteindelijk gaan voor verlenging op bruikleenbasis, maar dan al wel zeer serieus opzoek gaan naar ander land waar je zo naar toe kan.
Desnoods, als je zo lang mogelijk op je huidige plek wilt blijven, het andere land alvast huren (eventueel daar hooien) en pas verhuizen zodra je echt weg moet van je huidige plek.

Dit is ook wel waar ik voor kies,ook eerst alle voorwaarden lezen natuurlijk.Ben nu al aan het kijken voor ander weiland,samen met veel andere mensen.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:38

Maar ts, je geeft toch aan dat je kunt kopen?
Waarom zou je dan al je tijd en (negatieve) energie nog steken in een min of meer verloren zaak? Want dat zal het hoe dan ook worden.
Ik zou lekker op zoek gaan naar een nieuw weiland waar je helemaal eigen baas bent.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:45

Jammer om te lezen dat het nu via een advocaat van een kennis gaat lopen, die het allemaal kennelijk gratis moet gaan uitzoeken. Een advocaat leeft ook niet van lucht. Een gratis advies is dan ook een heel beperkt advies omdat er maar beperkte tijd in gestoken kan worden. Investeer zelf in deugdelijke rechtsbijstand en zorg dat je niet afhankelijk bent van de goodwill van derden hierin.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 13:54

Tosadog schreef:
Maar ts, je geeft toch aan dat je kunt kopen?
Waarom zou je dan al je tijd en (negatieve) energie nog steken in een min of meer verloren zaak? Want dat zal het hoe dan ook worden.
Ik zou lekker op zoek gaan naar een nieuw weiland waar je helemaal eigen baas bent.

Dat ga ik toch ook doen,op zoek naar een eigen weiland? Maar dat heb je hier niet zo snel,dat kan wel ff duren,en tot die tijd wil ik het liefst op deze plek nog blijven.
Natuurlijk is dit een verloren zaak,daar ga ik ook geen zaak van maken met advocaat,óf deze moet zeggen dat er zeker wel eer te behalen valt.Dan veranderd er miss. wel wat.

M_i_R wat is er mis mee om iemand naar het huurcontract te laten kijken? en dat kost echt niet veel tijd.
Ik doe er verder toch niks mee,waarom dan een eigen advocaat nemen?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:54

Rustig deskundig advies blijven afwachten, goya.
De een roept dit, de ander dat. Goedbedoeld en overtuigend, maar dat maakt het nog niet juridisch correct.

Heel goed dat je niet uit het oog verliest dat je huurovereenkomst opgezegd is/wordt.

Ik denk dat je huurovereenkomst voor bepaalde tijd eindigt per 1 februari.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 13:56

Boras schreef:
Rustig deskundig advies blijven afwachten, goya.
De een roept dit, de ander dat. Goedbedoeld en overtuigend, maar dat maakt het nog niet juridisch correct.

Heel goed dat je niet uit het oog verliest dat je huurovereenkomst opgezegd is/wordt.

Ik denk dat je huurovereenkomst voor bepaalde tijd eindigt per 1 februari.

Dank je Boras. Het is voor mij nu al gewoon een verloren zaak.
En idd. ik wacht dat nieuwe contract af,voor ik eventueel iets kan of wil gaan doen.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:00

gohya schreef:
tiwi1969 schreef:

Dit is ook wel waar ik voor kies,ook eerst alle voorwaarden lezen natuurlijk.Ben nu al aan het kijken voor ander weiland,samen met veel andere mensen.

Waarom vraag je om advies, het lijkt dat je 9 maanden opzeg termijn hebt en dat ze je voorlopig niet opzeggen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 14:02

Omdat ik dat wel 100% zeker moet weten of die regel ook klopt bij het huren van grond.
Want ik weet niet of die regel alleen bij huren van woningen geld.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:05

Goya, heb je een linkje naar die regel over 9 maanden opzegtermijn?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:06

gohya schreef:
JoyCiej007 schreef:

http://www.uwwet.nl/wetten-en-regelinge ... zeggen.htm

Dit is waarom internet ook een beetje gevaarlijk is: de regeling die je hier aanhaalt is het einde van de huurovereenkomst van woonruimte. En is dus niet van toepassing op de situatie waar je nu in zit.