Opgelicht, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:31

Tcm62 schreef:
Ik geef je mijn mening op je vraag...en die past je niet...dat is duidelijk...

Maar bedenk even dat TS alleen heeft gezegd dat ze eventueel wel interesse heeft als alle steentjes erin zitten. Ze heeft nooit gevraagd of de verkoper het aan haar wil verkopen; de verkoper heeft gewoon hopsa het hoofdstel op de post gedaan, voor dat TS ook maar kon zeggen dat dat (nog) niet hoefde. Bovendien ben je toch ook maf als je iets verkoopt zonder dat je het geld binnen hebt?

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 22:34

Waxmelsenzo, ik geloof niet dat je de situatie goed begrijpt. Het gaat er nl niet om dat ik het hoofdstel een beetje tegen vind vallen, het gaat erom dat de verkoopster gelogen heeft! Dat zij zo naief is geweest om te denken dat ik daar wel in zou trappen, is niet mijn probleem toch?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:42

Nina1999 schreef:
Waxmelsenzo, ik geloof niet dat je de situatie goed begrijpt. Het gaat er nl niet om dat ik het hoofdstel een beetje tegen vind vallen, het gaat erom dat de verkoopster gelogen heeft! Dat zij zo naief is geweest om te denken dat ik daar wel in zou trappen, is niet mijn probleem toch?

Toch wel.
Je hebt de verkoopster je adres gegeven dus je bent akkoord gegaan tot kopen lijkt mij.
Of ze gelogen heeft of niet laat ik in het midden, jij hebt nog niks betaald en de verkoopster dus nog niks ontvangen, wel heeft ze kosten gehad die zij sowieso niet terug krijgt. Bij koop op afstand ook voor webwinkels is het niet verplicht om verzendkosten zowel heen als terug te vergoeden. Jij kiest ervoor niet eerst te gaan kijken. En nu blijkt dat hij tegen valt. Dan stuur je hem gewoon netjes terug. Dat is dus het risico als je dat niet had gewild had je gewoon netjes naar de winkel kunnen gaan en een duur nieuw hoofdstel kunnen kopen. Maar 3,95 daar ga je iemand geen oplichter voor noemen.
Kom op hè. En zeker niet gezien het feit dat je zelf nog niks betaald hebt.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 25-08-15 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariannee

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:43

Word toch wel erg benieuwd naar de foto.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:47

waxmeltsenzo schreef:
Nina1999 schreef:

Toch wel.
Je hebt de verkoopster je adres gegeven dus je bent akkoord gegaan tot kopen lijkt mij.
Of ze gelogen heeft of niet laat ik in het midden, jij hebt nog niks betaald en de verkoopster dus nog niks ontvangen, wel heeft ze kosten gehad die zij sowieso niet terug krijgt. Bij koop op afstand ook voor webwinkels is het niet verplicht om verzendkosten zowel heen als terug te vergoeden. Jij kiest ervoor niet eerst te gaan kijken. En nu blijkt dat hij tegen valt. Dan stuur je hem gewoon netjes terug. Dat is dus het risico als je dat niet had gewild had je gewoon netjes naar de winkel kunnen gaan en een duur nieuw hoofdstel kunnen kopen. Maar 3,95 daar ga je iemand geen oplichter voor noemen.
Je bent de feiten behoorlijk aan het verdraaien en aanvullen met aannames, bijzonder flauw.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:51

Ailill schreef:
Je bent de feiten behoorlijk aan het verdraaien en aanvullen met aannames, bijzonder flauw.

Wat ben ik aan het verdraaien? Ik heb een gruwel hekel aan verdraaien.
Dus dat zal ik niet snel doen. Dit is wat ik opmaak uit het verhaal.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:54

Tcm62 schreef:
En jij? Dat wij alles voor zoete koek slikken? Natuurlijk willen we een foto..en zou ook leuk zijn als je de foto van de advertentie nog hebt...

Je topic zegt dat je bent opgelicht en dat willen we dan graag zien..

Vind je maar raar reageren.. 'natuurlijk willen WE een foto'. Ik hoef geen foto hoor. Jij wilt een foto. Niet we, niet iedereen.. En daarnaast, waarom is een foto nodig? Daar gaat het toch helemaal niet om. TS is niet verplicht om een foto te plaatsen. Ze kan het wel doen, maar waarom. Het is overbodig. Zij zegt dat de steentjes er niet in zitten, dat de verkoper gelogen heeft, punt. Meer info heb je eigenlijk niet nodig.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 22:56

Nou, toch duidelijk niet dus waxmeltsenso :')
Ze heeft gewoon gelogen!! Geen enkele discussie over mogelijk!! Ik vraag missen er steentjes, zij zegt van niet, en ze blijken wel te missen. Hoef je niks voor in het midden te laten hoor ;)
Maar ik geloof eigenlijk niet dat jouw verhaal heel veel aan het topic toevoegt, als iemand zegt dat iets compleet is hoef je dat toch niet te moeten controleren? Komop zeg!
Laatst bijgewerkt door Nina1999 op 25-08-15 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:57

waxmeltsenzo schreef:
Ailill schreef:

Wat ben ik aan het verdraaien? Ik heb een gruwel hekel aan verdraaien.
Dus dat zal ik niet snel doen. Dit is wat ik opmaak uit het verhaal.

Verdraaien is niet helemaal juist, mijn excuses.

Wel geef je aan dat adresgegevens verstrekken gelijk staat aan akkoord tot verkoop, dit is absoluut niet waar. Tevens laat je in het midden of de verkopende partij al dan niet heeft gelogen, terwijl TS aangeeft dat dit wel het geval is, waarom open je anders een topic als deze? Daarnaast zijn webwinkels wel degelijk verplicht de retour kosten te vergoeden indien het product niet volledig en/of beschadigd is.

Daarnaast heeft TS er voor gekozen niet te gaan kijken vanwege het feit dat de verkopende partij zij dat het product compleet was, dit blijkt niet zo te zijn.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:57

ElineS schreef:
Tcm62 schreef:
En jij? Dat wij alles voor zoete koek slikken? Natuurlijk willen we een foto..en zou ook leuk zijn als je de foto van de advertentie nog hebt...

Je topic zegt dat je bent opgelicht en dat willen we dan graag zien..

Vind je maar raar reageren.. 'natuurlijk willen WE een foto'. Ik hoef geen foto hoor. Jij wilt een foto. Niet we, niet iedereen.. En daarnaast, waarom is een foto nodig? Daar gaat het toch helemaal niet om. TS is niet verplicht om een foto te plaatsen. Ze kan het wel doen, maar waarom. Het is overbodig. Zij zegt dat de steentjes er niet in zitten, dat de verkoper gelogen heeft, punt. Meer info heb je eigenlijk niet nodig.
Geheel mij eens.

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:59

Jeetje wat een verhaal!
Je hebt contact over een hoofdstel waar je interesse hebt, zonder dat je hebt hoeven betalen, ligt het al verstuurd op je tafel. Wat een heel vreemde gang van zaken.
Maar goed, Nu heb je iets, onbetaald, en niet naar wens. Je hebt contact gezocht en zeer redelijke voorstellen gedaan, en daar zit je dan....nog steeds..
En op zich snap ik je, ik kan ook je principe volgen.
Maar ik vraag me af, wat je nu verder wil. En niet als aanval, begrijp me niet verkeerd! maar zoals ik dit lees, ga je hier niet aan uitkomen. Kun je werkelijk een niet betaald hoofdstel, met bijbehorend gezeik wat wellicht nog lang kan gaan duren bij je houden? Want das een feit, jij hebt een hoofdstel dat niet van jou is. En je houdt het zoals de zaken er nu voorstaan. mooi om een principe te hebben, maar nu? Als je over een jaar een vraag krijgt over dat hoofdstel, kun je het nog steeds lekker uitleggen?
Je gevoel ( boosheid?) komt nu uit een ander vat als over een jaar, boosheid zakt nl. Hoe zal je gevoel zijn als jij over een jr naar dat hoofdstel kijk
( ik zou zelf niet de keuze maken die je nu maakt. )

Succes ! Lastig verhaal.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 23:01

Bedankt Eline, dat was precies wat ik probeerde te zeggen!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:01

Nina1999 schreef:
Ze heeft gewoon gelogen!! Geen enkele discussie over mogelijk!! Ik vraag missen er steentjes, zij zegt van niet, en ze blijken wel te missen. Hoef je niks voor in het midden te laten hoor ;)

Jij hebt letterlijk vooraf gevraagd of er steentjes missen?
Het kan ook voorkomen dat steentjes losraken tijdens het verzenden.
Maar zelfs als er over gelogen is heb jij niet het recht het product te houden als je er niet voor betaald hoe sneu ook. De verkoper verdient er zelf niks aan en heeft er zelfs kosten aan gehad.
Haal jezelf geen problemen op de hals want als ze kwaad wil kan ze wel iets met haar mails en jou mails achteraf omdat je niks betaald hebt. Wees gewoon de verstandigste en haal jezelf dat voor die 3,95 niet op de hals. Je kunt altijd nog kijken of je dat terg kunt krijgen. Je kunt je klacht met foto;s en e mails neerleggen bij marktplaats maar dan moet je wel zorgen dat je zelf alles netjes gedaan hebt, snap je.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:02

waxmeltsenzo schreef:
Nina1999 schreef:
Maar zelfs als er over gelogen is heb jij niet het recht het product te houden als je er niet voor betaald hoe sneu ook. De verkoper verdient er zelf niks aan en heeft er zelfs kosten aan gehad.
Haal jezelf geen problemen op de hals want als ze kwaad wil kan ze wel iets met haar mails en jou mails achteraf omdat je niks betaald hebt. Wees gewoon de verstandigste en haal jezelf dat voor die 3,95 niet op de hals. Je kunt altijd nog kijken of je dat terg kunt krijgen. Je kunt je klacht met foto;s en e mails neerleggen bij marktplaats maar dan moet je wel zorgen dat je zelf alles netjes gedaan hebt, snap je.
Lees het topic eens door. TS heeft dit inderdaad van te voren gevraagd en er zijn ook geen steentjes in de verpakking gevonden.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:03

waxmeltsenzo schreef:
Nina1999 schreef:

Toch wel.

En nu blijkt hij dat hij tegen valt, zeg je? Ja, natuurlijk valt het hoofdstel tegen, als je verwacht dat alle steentjes erin zitten, verkoper zegt dat ze erin zitten, en het niet zo blijkt te zijn.. In principe heeft TS een heel ander product ontvangen dan waar ze om gevraagd heeft.. En je gaat niet betalen voor een product die je niet wil en die je niet besteld hebt.

Verkoper heeft inderdaad kosten gemaakt, maar dat is haar probleem. Daar is TS niet voor verantwoordelijk.. En TS heeft verkoper tig opties gegeven om het hoofdstel terug te geven en terug te zenden.. Maar het is logisch dat TS geen kosten wil maken, ook al is het 6/7 euro, voor iets wat ze niet wil hebben en voor iets waarin ze is voorgelogen.

Vind ook dat je behoorlijk dingen aan het verdraaien bent. Je noemt TS bijna zelf een oplichter omdat ze niet betaald heeft.. Maar waarom zou ze betalen voor iets dat ze niet wil hebben? Voor iets wat verkeerd is opgestuurd.

Als ik bij de Wehkamp een bikini bestel en ik krijg een lingerie setje, dan ga ik daar echt niet voor betalen, maar stuur ik dat terug en dan wil ik dat Wehkamp voor de kosten betaalt, want zij zijn fout geweest.

TS wilde een hoofdstel met alle steentjes. Dat is wat ze heeft besteld. Ze krijgt een hoofdstel waar meer dan de helft vanaf is. Dat is niet wat ze heeft besteld.. Endus hoef ze daar absoluut niet voor te betalen. Terug moet het hoofdstel, maar wel op kosten van de verkoper.. Maar als verkoper er niet mee akkoord gaat. Tja. Lekker hoofdstel laten liggen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:04

waxmeltsenzo schreef:
Nina1999 schreef:

Lezen mensen wel? TS heeft meerdere keren gezegd dat ze expliciet van te voren gemaild had of er steentjes misten. En als er steentjes waren losgeraakt tijdens het verzenden hadden die wel los in de doos gezeten nietwaar?

Succes TS, ikzelf had het maar gewoon teruggestuurd om van het gezeik af te zijn.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:05

Wat een rare reacties hier, ik vind dat TS goed handeld. Verkoper is niet eerlijk geweest en dat is niet TS haar probleem.

Dit is meer een principe kwestie denk ik

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:05

waxmeltsenzo schreef:
Nina1999 schreef:

Heb jij dit topic wel gelezen? >;)

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 23:06

Buuk, ik 'zie' het hoofdstel ook niet als MIJN hoofdstel, helemaal niet. Ik bewaar hem gewoon netjes totdat de verkoopster het geld besluit over te maken zodat ik hem op kan sturen. Tuurlijk zou ik liever hebben dat het hoofdstel niet in mijn kast zou liggen, maar dat is nou eenmaal niet anders. Ik ga gewoon echt geen 7 euro betalen voor zo iemand (en ook geen 3,95, want dan heb ik geen verzendbewijs), echt niet!

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:07

Dat dacht ik nou ook. Ts heeft al een paar keer aangegeven dat ze het duidelijk heeft gevraagd

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:14

scooby09 schreef:
Dat is toch geen reeel aanbod ts woont 200 km verderop.

Als ophalen geen optie is, dan kan de verkoopster toch de verzendkosten naar TS overmaken? Dan kan TS het terug naar haar sturen!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:15

Ik heb het wel gelezen, maar vind het gewoon een raar verhaal vandaar nog die vraag.
Ts zegt ook dat ze niet echt tot koop is overgegaan maar dat is vreemd aangezien ze wel haar adres heeft doorgegeven. Ik verplaats mij dan ook even in de tegenpartij. Niet om ts af te vallen want ik begrijp het echt wel. Maar het risico van kopen via marktplaats is toch wel dat een product niet helemaal aan de verwachtingen voldoet. Als je hier zeker van wilt zijn kun je kopen in een winkel of webwinkel met 14 dagen op zicht termijn. In dit geval waag je een gok en dat pakt soms anders uit en dan kom je gewoon voor de verzendkosten te staan. Als je ergens gaat kijken zijn de benzine of dieselkosten vaak hoger en ga je ook regelmatig met lege handen naar huis omdat iets toch anders eruit ziet. Ga je dan ook de benzine kosten terug eisen? Of ga je dan toch ook bedenken dat tweedehands aankopen altijd altijd een risico is en dat dat ook een keuze is van jezelf je weet dat als iets niet bevald je dat terug kan sturen en dat je dan niet met een webshop met 14 dagen op zicht termijn te maken hebt ;) dus dat jezelf ook bepaalde risico's loopt. Waarom in hemelsnaam zou je je dan in allerlei bochten wringen en niet gewoon dat hoofdstel op de post doen. De woede etc is het iig niet waard m.i.

En voor 3,95 heb je een verzendbewijs en track and trace code.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 25-08-15 23:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 23:17

Scooby, was ook niet echt bedoelt als aanbod, maar gewoon om duidelijk te maken dat ik hier geen geld in ga steken. Als zij het hoofdstel terug wil, zal zij het moeten regelen/betalen, en hoe ze doet maakt me niet uit.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:20

waxmeltsenzo schreef:
Ik heb het wel gelezen, maar vind het gewoon een raar verhaal vandaar nog die vraag.
Ts zegt ook dat ze niet echt tot koop is overgegaan maar dat is vreemd aangezien ze wel haar adres heeft doorgegeven. Ik verplaats mij dan ook even in de tegenpartij. Niet om ts af te vallen want ik begrijp het echt wel. Maar het risico van kopen via marktplaats is toch wel dat een product niet helemaal aan de verwachtingen voldoet. Als je hier zeker van wilt zijn kun je kopen in een winkel of webwinkel met 14 dagen op zicht termijn. In dit geval waag je een gok en dat pakt soms anders uit en dan kom je gewoon voor de verzendkosten te staan. Als je ergens gaat kijken zijn de benzine of dieselkosten vaak hoger en ga je ook regelmatig met lege handen naar huis omdat iets toch anders eruit ziet. Ga je dan ook de benzine kosten terug eisen? Of ga je dan toch ook bedenken dat tweedehands aankopen altijd altijd een risico is en dat dat ook een keuze is van jezelf je weet dat als iets niet bevald je dat terug kan sturen en dat je dan niet met een webshop met 14 dagen op zicht termijn te maken hebt ;) dus dat jezelf ook bepaalde risico's loopt. Waarom in hemelsnaam zou je je dan in allerlei bochten wringen en niet gewoon dat hoofdstel op de post doen. De woede etc is het iig niet waard m.i.

En voor 3,95 heb je een verzendbewijs en track and trace code.
Nu ben je wel degelijk de zaken aan het verdraaien.

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 23:21

Duidelijk...
Het was geen aanval, maar mijn gedachtengang..hoop dat je het niet lang hoeft te bewaren, en je eraanuitkomt.