Opgelicht bij kopen paard in België: herkent iemand dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Opgelicht bij kopen paard in België: herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:42

Ze zit ook op Facebook met meerdere duidelijke foto's als je de naam van haar man intypt. :o
Kun je daar niks mee?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:44

KoudbloedKim schreef:
Ze zit ook op Facebook met meerdere duidelijke foto's als je de naam van haar man intypt. :o
Kun je daar niks mee?

Die foto's hebben we en de facebook is gekend.
In mijn geval ben ik er weinig mee geweest..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:00

Dus het paard is klinisch en op de foto goed (qua rug)? De oude eigenaresse waarvan de verkoper de pony heeft gekocht, geeft aan dat ie rugproblemen heeft. heb je zelf, voordat je het wist van zijn rug, dingen ondervonden qua rugproblemen?

Als ik het zo lees zou ik eerder denken aan een spierprobleem door, wellicht, verkeerd belasten (wel de kunstjes maar niet de basis/goed van achter naar voren). Is dit dan wel een verborgen gebrek?

Dit is dus terzijde van de oplichtingszaken die deze vrouw doet en puur om TS te helpen en het verhaal ook duidelijker te krijgen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:06

Ik vroeg me precies hetzelfde net af. Loop je nu zelf tegen problemen aan met rijden of ben je bang voor problemen in de toekomst?

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:14

Samen klacht indienen dames en een dossier bij het parket van België indienen.

In principe zijn jullie al met 4:
TS, Yontheke, Guess en Pat2.

Wellicht zal er niet onmiddellijk iets mee gebeuren, maar zo zijn er al 4 mensen in betrokken. Het dossier kan alleen maar groeien.

Dus, nu moeten jullie nog samen de handen in elkaar slaan.
Geld zullen jullie inderdaad nooit terugzien, maar het belangrijkste is dat Annelore toch gestopt wordt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:16

Bij het parket is al een uitgebreid dossier van het koppel in kwestie.

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:46

Tegen Annelore ook?

Ik dacht dat het dossier om die Veronique V. ging.

Maar dit zou zoveel te beter zijn.
Weet iemand bij welk parket? PV-nummer etc?

Kunnen alle gedupeerden zich verder aansluiten.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 15:00

Yontheke schreef:
KoudbloedKim schreef:
Kun je daar niks mee?

Die foto's hebben we en de facebook is gekend.
In mijn geval ben ik er weinig mee geweest..

Klopt, ik heb ook gewoon werkende telefoonnummers, haar adres, het telefoonnummer van haar moeder, facebook, mailadres... Maar wat heb je eraan

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 15:03

Cardy schreef:
Dus het paard is klinisch en op de foto goed (qua rug)? De oude eigenaresse waarvan de verkoper de pony heeft gekocht, geeft aan dat ie rugproblemen heeft. heb je zelf, voordat je het wist van zijn rug, dingen ondervonden qua rugproblemen?

Als ik het zo lees zou ik eerder denken aan een spierprobleem door, wellicht, verkeerd belasten (wel de kunstjes maar niet de basis/goed van achter naar voren). Is dit dan wel een verborgen gebrek?

Dit is dus terzijde van de oplichtingszaken die deze vrouw doet en puur om TS te helpen en het verhaal ook duidelijker te krijgen.

Dat was wel wat ik in eerste instantie dacht, want met proefrijden ging hij niet helemaal lekker over de rug. Toen zei ze dat ze hem altijd alleen maar hoog had getraind, en na doorvragen kwam ik tot de conclusie dat dat de reden zou zijn van dat hij niet lekker over de rug ging.
Echter kwam ik er later via de oude eigenaresse achter dat ie al jaaaaaren steeds rugklachten krijgt, en dat de verkoopster dit wist. Ze zou hem een goede oude dag geven, wat dus niet is gebeurd. Toen ik erachter kwam dat de verkoopster had gelogen, wilde ik de pony terugdoen. Dit had ik sowieso mogen doen zonder opgaaf van reden, omdat ik hem op proef had. Maargoed dat lukte dus niet omdat ze me gewoonweg negeert.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 15:07

DatBenIkNou schreef:
Ik vroeg me precies hetzelfde net af. Loop je nu zelf tegen problemen aan met rijden of ben je bang voor problemen in de toekomst?

Ik rij er momenteel niet op omdat hij me eraf gebokt heeft. Ik ben hem nu met zn neus tussen de voorbenen aan het longeren aan de dubbele longe voor zn rug. Dit vindt hij heerlijk. Maar oprichting wordt natuurlijk een probleem. Hij gaat vanmiddag naar de osteo, de 27e komt er een zadelpasser. Als ik een perfect passend zadel heb, ga ik er weer eens op. En dan 3 a 4 keer per week diep/laag longeren, en met rijden maar kijken wat wel en niet gaat. Ik vrees dat de oprichting en verzameling een probleem gaat worden. De vorige eigenaresse gaf ook aan dat het de verzameling is die steeds rugklachten geeft. Ik hoop dat ik hem goed kan houden door heel veel aan het ruggebruik te werken in de training, maarja, ik heb niet gevraagd om een probleempaard en daar gaat het om...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 15:09

RebeccaC schreef:
Samen klacht indienen dames en een dossier bij het parket van België indienen.

In principe zijn jullie al met 4:
TS, Yontheke, Guess en Pat2.

Wellicht zal er niet onmiddellijk iets mee gebeuren, maar zo zijn er al 4 mensen in betrokken. Het dossier kan alleen maar groeien.

En de oude eigenaresse van mijne natuurlijk...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:12

Bedankt voor het beantwoorden Dorine! En je krijgt nu inderdaad problemen erbij waar je niet om gevraagd hebt en voor betaald hebt.

Rugproblemen bij verzameling en oprichting, zal in jou geval waarschijnlijk uit de rugspieren en/of pezen (aanhechting) komen. Waarschijnlijk door slecht ruggebruik door verkeerde training (laten oprichten/verzamelen zonder gedegen training) en/of een verkeerd zadel. Dat moet zeker goed kunnen komen hoor! (als dit het ook daadwerkelijk is) Succes!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:12

RebeccaC schreef:
Tegen Annelore ook?

Ik dacht dat het dossier om die Veronique V. ging.

Maar dit zou zoveel te beter zijn.
Weet iemand bij welk parket? PV-nummer etc?

Kunnen alle gedupeerden zich verder aansluiten.

Tegen de man loopt alleszins een zaak. PV nummer ken ik niet.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:11

Ik heb ook een pv nummer van mijn aanklacht in België.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 22:31

Cardy schreef:
Bedankt voor het beantwoorden Dorine! En je krijgt nu inderdaad problemen erbij waar je niet om gevraagd hebt en voor betaald hebt.

Rugproblemen bij verzameling en oprichting, zal in jou geval waarschijnlijk uit de rugspieren en/of pezen (aanhechting) komen. Waarschijnlijk door slecht ruggebruik door verkeerde training (laten oprichten/verzamelen zonder gedegen training) en/of een verkeerd zadel. Dat moet zeker goed kunnen komen hoor! (als dit het ook daadwerkelijk is) Succes!

Vandaag naar de osteo geweest. We zullen zien. Hopelijk wordt de oplichtster gepakt en kan ik over een tijdje een topic maken over hoe fantastisch het allemaal gaat met t paard... Het gaat me een klap geld en veel energie kosten, maarja we maken er maar het beste van

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:47

Dankjewel voor je update! Hoop dat het allemaal goed gaat komen, sterkte!

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:54

Is de rug al eens op de foto geweest ? want je stopt nu een hoop geld tijd en energie er in maar wie weet is hij van binnen wel helemaal niet oke..... hij kan natuurlijk ook pijn in zijn rug hebben omdat hij zijn voorbenen ontlast of zo iets of gewoon in de rug een hoopje ellende .
Ik hoop voor je dat het allemaal mee valt maar het klinkt niet echt goed

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:23

Rug is op de foto geweest :)

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:12

Veel succes Dorine, ik hoop echt voor jou dat alles goed komt.

PS, gisteren heeft ze opnieuw een advertentie geplaatst. ;-)

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 14:44

Als ze een nieuwe advertentie heeft geplaatst kun je toch met een beetje leugen weer tegen over haar komen te staan? Ik zou ik haar echt onder druk zetten het geld terug te geven, en dan niet op een lieve manier. En haar met foto's en al haar gegevens overal op internet zetten. Ze komt er zo makkelijk mee weg nu... Bah!

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:05

Zipporah, ik ben geen gedupeerde, maar ik deel jouw mening!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:20

RebeccaC schreef:
Veel succes Dorine, ik hoop echt voor jou dat alles goed komt.

PS, gisteren heeft ze opnieuw een advertentie geplaatst. ;-)

Op de bokt markt?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 15:27

terpentijn schreef:
Gewetenloze en geldbeluste types lopen er bij de honderden rond in de "paardenwereld". Net als in andere wereldjes waar geld de drijfveer is van weer andere gewetenloze types.

Toch sta ik nog met enige regelmaat verbaasd van de naieviteit van een heleboel goedbedoelende paardeneigenaren, die hun paard/pony wegdoen/verkopen aan iemand ZONDER die toch tenminste eerst uitgebreid na te trekken en/of te Googlen. Of zelfs zonder een gezonde dosis achterdocht te koesteren.
Zelfs op Bokt kom je toch met enige regelmaat de meest schrijnende verhalen tegen.

Mensen, je paard is geen tweedehands fiets, je bent als eigenaar verantwoordelijk voor diens leven en hoe dat verder na jou verloopt, met name op oude of gemankeerde paarden komt onsmakelijk volk af!

Ik zoek/zocht ook al jaren iemand voor mijn twee leuke chocoladekleurige Shetlanders, van 8 en 10 jaar (ruin en merrietje). Maar ik durf niet meer. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ze in verkeerde handen zouden komen en wellicht naar de slacht zouden verdwijnen. Er zijn vast leuke andere homes voor ze, waarschijnlijk ook leukere dan dat van mij, maar er kan zo makkelijk zo veel fout gaan, ja, ondanks contracten e.d., dat ik bij het idee alleen al geen oog meer dicht zou doen.

Wat vreselijk wat TS en anderen is overkomen door deze vrouw, maar dit is bepaald geen uitzondering.

Dus: wees drie maal in de rondte gewaarschuwd voor diegenen die GRAAG je paardje voor een zacht prijsje willen overnemen. Check en dubbelcheck, want voor sommigen is een paard gewoon GELD en niets anders dan dat.

Helemaal eens!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:39

*stille meelezer kruipt onder steen vandaan*

Kan je een vriendin geen afspraak laten maken met haar, zodat jij dan vervolgens in haar plaats kan gaan of dat je samen gaat. Of zeg ik nu iets onmogelijks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:47

Finliox schreef:
*stille meelezer kruipt onder steen vandaan*

Kan je een vriendin geen afspraak laten maken met haar, zodat jij dan vervolgens in haar plaats kan gaan of dat je samen gaat. Of zeg ik nu iets onmogelijks?

En dan?

De pony zal ze hoogst waarschijnlijk niet terugnemen en de TS haar geld teruggeven? Die kans acht ik ook erg klein.