Kun je daar niks mee?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yontheke schreef:KoudbloedKim schreef:Ze zit ook op Facebook met meerdere duidelijke foto's als je de naam van haar man intypt.
Kun je daar niks mee?
Die foto's hebben we en de facebook is gekend.
In mijn geval ben ik er weinig mee geweest..
Cardy schreef:Dus het paard is klinisch en op de foto goed (qua rug)? De oude eigenaresse waarvan de verkoper de pony heeft gekocht, geeft aan dat ie rugproblemen heeft. heb je zelf, voordat je het wist van zijn rug, dingen ondervonden qua rugproblemen?
Als ik het zo lees zou ik eerder denken aan een spierprobleem door, wellicht, verkeerd belasten (wel de kunstjes maar niet de basis/goed van achter naar voren). Is dit dan wel een verborgen gebrek?
Dit is dus terzijde van de oplichtingszaken die deze vrouw doet en puur om TS te helpen en het verhaal ook duidelijker te krijgen.
DatBenIkNou schreef:Ik vroeg me precies hetzelfde net af. Loop je nu zelf tegen problemen aan met rijden of ben je bang voor problemen in de toekomst?
RebeccaC schreef:Samen klacht indienen dames en een dossier bij het parket van België indienen.
In principe zijn jullie al met 4:
TS, Yontheke, Guess en Pat2.
Wellicht zal er niet onmiddellijk iets mee gebeuren, maar zo zijn er al 4 mensen in betrokken. Het dossier kan alleen maar groeien.
Cardy schreef:Bedankt voor het beantwoorden Dorine! En je krijgt nu inderdaad problemen erbij waar je niet om gevraagd hebt en voor betaald hebt.
Rugproblemen bij verzameling en oprichting, zal in jou geval waarschijnlijk uit de rugspieren en/of pezen (aanhechting) komen. Waarschijnlijk door slecht ruggebruik door verkeerde training (laten oprichten/verzamelen zonder gedegen training) en/of een verkeerd zadel. Dat moet zeker goed kunnen komen hoor! (als dit het ook daadwerkelijk is) Succes!
terpentijn schreef:Gewetenloze en geldbeluste types lopen er bij de honderden rond in de "paardenwereld". Net als in andere wereldjes waar geld de drijfveer is van weer andere gewetenloze types.
Toch sta ik nog met enige regelmaat verbaasd van de naieviteit van een heleboel goedbedoelende paardeneigenaren, die hun paard/pony wegdoen/verkopen aan iemand ZONDER die toch tenminste eerst uitgebreid na te trekken en/of te Googlen. Of zelfs zonder een gezonde dosis achterdocht te koesteren.
Zelfs op Bokt kom je toch met enige regelmaat de meest schrijnende verhalen tegen.
Mensen, je paard is geen tweedehands fiets, je bent als eigenaar verantwoordelijk voor diens leven en hoe dat verder na jou verloopt, met name op oude of gemankeerde paarden komt onsmakelijk volk af!
Ik zoek/zocht ook al jaren iemand voor mijn twee leuke chocoladekleurige Shetlanders, van 8 en 10 jaar (ruin en merrietje). Maar ik durf niet meer. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ze in verkeerde handen zouden komen en wellicht naar de slacht zouden verdwijnen. Er zijn vast leuke andere homes voor ze, waarschijnlijk ook leukere dan dat van mij, maar er kan zo makkelijk zo veel fout gaan, ja, ondanks contracten e.d., dat ik bij het idee alleen al geen oog meer dicht zou doen.
Wat vreselijk wat TS en anderen is overkomen door deze vrouw, maar dit is bepaald geen uitzondering.
Dus: wees drie maal in de rondte gewaarschuwd voor diegenen die GRAAG je paardje voor een zacht prijsje willen overnemen. Check en dubbelcheck, want voor sommigen is een paard gewoon GELD en niets anders dan dat.
Finliox schreef:*stille meelezer kruipt onder steen vandaan*
Kan je een vriendin geen afspraak laten maken met haar, zodat jij dan vervolgens in haar plaats kan gaan of dat je samen gaat. Of zeg ik nu iets onmogelijks?